funf
Wegverkenner
Dionysus zei:Hobby's mogen geld kosten. En dan gaan we het dus weer echt over liefhebbers hebben.
Eens. En die liefhebbers zullen het ongteijfeld jammer vinden, maar er hun droomauto niet voor laten staan....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dionysus zei:Hobby's mogen geld kosten. En dan gaan we het dus weer echt over liefhebbers hebben.
W124STER zei:... zou dit wat zijn ?
Voorstel nieuwe regels voor oldtimers (auto's ouder dan 25 jaar) die vrijgesteld zijn van MRB:
- Keuring door onafhankelijke instantie; alleen goedgekeurde auto’s krijgen het predicaat ‘klassieker’ en worden vrijgesteld van MRB (keuringseisen op te stellen door bijvoorbeeld de RDW in samenwerking met FEHAC, KNAC etc.)
- Een gekeurde klassieker mag maximaal 12.500km per jaar rijden, daarboven moet wegenbelasting worden betaald (inbouw verzegeld kilometerregistratiekastje verplicht).
- Stimuleren van klassieker rijden op LPG door middel van subsidie (i.v.m. reductie uitstoot schadelijke stoffen).
De grootste voordelen zijn dat de ‘halfgare bakken’ verdwijnen, dat de echte klassiekers overblijven, dat iedereen die veel rijdt ook gewoon MRB betaald, dat de handelaren / specialisten in echte klassiekers blijven bestaan, dat er werkgelegenheid wordt gecreëerd (inbouwapparatuur, LPG, keuringsinstanties etc.), dat er een milieumaatregel in zit en dat liefhebbers van klassiekers zodoende hun eigen hobby bekostigen.
W124STER zei:... over liefhebberauto's gesproken; een 260E in Rauchsilber met Mittelrot MB-Tex. Fabelhaft. Vind ik.
....
E220T zei:Maar wat mij verrast was dat er een optie was waarbij de wieldoppen in de zelfde kleur gespoten werden als de 'sacco' panelen.
Dus ook bij bij de dondere kleuren.
Zelf heb ik dit nog nooit gezien op een W124, zelfs niet in een folder. Het zijn altijd de zilvergrijze doppen.
Al vind ik persoonlijk de doppen niet mooi. grappig is het wel.
Heeft iemand een foto of wel een auto waarbij dit is? Zou ik graag willen zien.
Dionysus zei:Minder regels, minder uitzonderingen, minder bemoeienis. Wat er betaald moet worden wordt gewoon betaald. En anders kies je een alternatief.
W124STER zei:... welke van de drie overleeft de strijd om de aandacht van de liefhebber?
Meer concreet; wat zou jouw keuze zijn als je mocht kiezen tussen een W140 S320, een W124 E320 of een W202 C280?
S-J zei:Heb na een hele tijd 'de witte' weer van stal gehaald. Ruitenwisser helemaal verdroogd, het nadeel van verwarmd binnen bewaren..
'De zwarte' bij de garage achter gelaten, tijd voor een onderhoudsbeurt. Sinds aanschaf welgeteld 6000 kilometer mee gereden. Heb de garagehouder een lijst meegegeven. De lijst met punten die ik gemaakt wil hebben. Onder andere de tempomat en klima. Dat wordt een leuke factuur.
Gullwing zei:Ik zag net een (soort van licht/middel) groene w124 T met groen leder, jammer m'n tel was dood, kon dus geen foto maken. Maar dat ding zag eruit als nieuw.
Jammer.Gullwing zei:Ik zag net een (soort van licht/middel) groene w124 T met groen leder, jammer m'n tel was dood, kon dus geen foto maken. Maar dat ding zag eruit als nieuw.
michel1975 zei:Jammer.
En al helemaal jammer dat de W124 voor velen synoniem staat aan de belastingontduikende dieselwalmende importBenzen.
Dat heeft de W124 niet verdiend. De betrouwbaarheid is in dat opzicht ook zijn achilleshiel.
Het is ook selectieve verontwaardiging. Ik ben nog steeds van mening dat als de wegenbelasting je nekt je geen oldtimer moet gaan rijden.W124STER zei:michel1975 zei:Jammer.
En al helemaal jammer dat de W124 voor velen synoniem staat aan de belastingontduikende dieselwalmende importBenzen.
Dat heeft de W124 niet verdiend. De betrouwbaarheid is in dat opzicht ook zijn achilleshiel.
... da's waar; ook zwaar verwaarloosd blijft een W124 z'n werk doen. Dat zijn de auto's die er niet meer uitzien en zo langzamerhand symbool staan voor de vervuilende oldtimer 'als grootste bedreiging van ons milieu'. Vanuit de hoek van de oldtimerbezitter zelf wordt aan deze beeldvorming naar hartelust meegewerkt. "We willen geen walmende, stinkende Mercedesdieselpotten meer". "Door hun misbruik worden wij nu gestraft" en meer van die teksten, zorgen er niet voor dat je nu eens fijn voor jezelf een W124 gaat uitzoeken. Inderdaad; jammer.
Er was trouwens geen schonere Diesel te krijgen toentertijd. Maar de meeste van z'n concurrenten rijden allang niet meer. Wat te denken van de eerste TDi's van VAG uit midden jaren '90? Die rijden nu nog, maar zijn die schoner?
W124STER zei:Gullwing zei:Ik zag net een (soort van licht/middel) groene w124 T met groen leder, jammer m'n tel was dood, kon dus geen foto maken. Maar dat ding zag eruit als nieuw.
... goede Combi's zijn inmiddels schaars. Al helemaal in spannende kleurstelling. Donkere kleuren genoeg. Maar een lichtgroene met groen leer; ik heb 't niet eerder live gezien.
Ik zie alleen een roestbruin interieurGullwing zei:Over groene T's gesproken, deze is ook niet slecht:
![]()
Maar jammer van de roest![]()
Gullwing zei:
baSSje zei:Linkje naar de advertentie?
Hele gave uitvoering maar inderdaad zonde van de roest.Gullwing zei:Ook de kinderen kunnen genieten van safraan
![]()
![]()