Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Tja, ook geen verrassing. Voor dat geld koop je een van de meest complete E60´s van de markt, met een onberispelijke historie.

Ik ga er iig even geen auto´s bijkopen. Eerst maar weer centjes verdienen....;)

152.jpg

152.jpg

Prachtig. Heerlijke auto met wufte accessoires als getint glas en en middenarnsteun. Wat moet de eerste eigenaar een uitbundige levensgenieter zijn geweest....;)

Mijn vader had vroeger een w126, en in mijn herinnering was dat de mooiste en beste auto die hij ooit heeft gehad, en dat wil ik graag zo houden, dus daarom geen w126 voor mij. Bij elk evt piepje en kraakje gaat die herinnering eraan :)

Ik kan me nog herinneren dat er een radio inzat met een digitale tuner, en dat had ik nog nooit gezien. Heel wat moderner dan die dingen met 2 ronde knoppen :T

520d zei:
152.jpg

Prachtig. Heerlijke auto met wufte accessoires als getint glas en en middenarnsteun. Wat moet de eerste eigenaar een uitbundige levensgenieter zijn geweest....;)

... prachtig; zo is 'ie door Sacco bedoeld. In de meest pure vorm.

... het valt in de verkoop wel op dat liefhebbers heel bewust kiezen voor of de 1ste serie, de MoPf1 of MoPf2. De MoPf1 lijkt het meest aan te spreken; dat is de serie met de oorspronkelijk grille (ster op de grille) in combinatie met de Sacco Brettner en sterk verbeterd meubilair.

... ik heb 'm al eens eerder gepost, maar op de een of andere manier blijf ik de W124 uit de eerste serie in deze primaire kleuren helemaal mooi vinden;

W124%2520300D%2520puur.jpg

... de onderstaande is ook niet verkeerd, maar hij wordt in Astral Silber toch weer wat gewoon; ja toch?

IMG_9221%2520%2528Kopie%2529.JPG

wel wat gewoon/saaier idd,

geen getint glas, pff, ik kan me nog de brochures van vroeger herinneren dat dat een optie was :D

... getint glas was inderdaad optioneel. Zelfs onze E420 uit 1993 heeft 'kassaglas' (de term die MHS eraan geeft). Onvoorstelbaar voor een auto van meer dan 100.000 Deutsche Marken.

W124STER zei:
... ik heb 'm al eens eerder gepost, maar op de een of andere manier blijf ik de W124 uit de eerste serie in deze primaire kleuren helemaal mooi vinden;

Staat er een te koop bij The Gallery. Zal het dezelfde zijn?

https://www.thegallerybrummen.nl/nl_NL/autobedrijf/collectie/3773521/details.html

... van zulke auto's wil ik eigenlijk niet weten dat ze koop zijn; dan gaat het kriebelen en voordat je het weet staat 'ie in de collectie... Prachtig, zo'n pure W124!

W124STER zei:
... het valt in de verkoop wel op dat liefhebbers heel bewust kiezen voor of de 1ste serie, de MoPf1 of MoPf2. De MoPf1 lijkt het meest aan te spreken; dat is de serie met de oorspronkelijk grille (ster op de grille) in combinatie met de Sacco Brettner en sterk verbeterd meubilair.

MoPfl 2 spreekt mij het minste aan. Die facelift vond ik destijds al geen succes, na al die jaren is die visie niet veranderd. Met name die geïntegreerde grille en de volledige meegespoten bumpers doen afbreuk aan het ontwerp.

MoPfl 0 is prachtig door zijn eenvoud, MoPfl. 1 geeft de W124 net dat beetje extra chique door onder meer de Saccobretter. Mijn top drie: 1,,0,2.

Joël D. zei:
W124STER zei:

Staat er een te koop bij The Gallery. Zal het dezelfde zijn?

https://www.thegallerybrummen.nl/nl_NL/autobedrijf/collectie/3773521/details.html

Nee, de hoofdsteunen achter ontbreken.

W124STER zei:
... de onderstaande is ook niet verkeerd, maar hij wordt in Astral Silber toch weer wat gewoon; ja toch?

IMG_9221%2520%2528Kopie%2529.JPG

Weliswaar een wat behoudender kleur, maar voor een MoPfl. 0 echt prachtig, zeker icm de 15 gaatsen. (y)

Als ik wat actiever had gereageerd zou die nog wel eens bij mij in de straat kunnen hebben gestaan. o_O

Mooi exemplaar, op de saaie kleurstelling na.

Geen idee, eerlijk gezegd. Houden? Heb er veel geld in gestoken, kan ik nog jaren mee doen zonder problemen. Maar heb ook een 300E, die stiekem leuker is. Misschien inruilen op een leuke C124 cabrio? Eerst even genieten van de E39, en heb nog een Civic die in de verkoop moet (geen ruimte meer voor).

Als je er nog ruimte voor hebt, zou ik hem ook houden. het blijft een heel leuk exemplaar en afschrijving heb je nauwelijks. Wissel je zo nu en dan eens af met de 300...:D

Hoeveel tijd denk je dat ik heb? ;) De 300 heeft nog geen 3000 km gereden sinds aanschaf, m'n motor heb ik al bijna een jaar niet meer uit de schuur getrokken... Ik weet het nog niet.

Ik weet wel dat de E39 goed bevalt. (y)

Ik zit naar die foto's te kijken die hier boven gepost zijn. Pure W124's. Met pure kleuren, pure uitrustingniveau's en pure motoren.

Doe mij maar een MoPf1 of 2 met metalliclak en een R6.

En een schuifunit, achterhoofdgevallen, originele LM-wielen, een armsteun en mogen er dan ook nog wiswasjes op?

En met een achterklep.

MERCEDESBENZE-KlasseT-Modell-S124--medium-1827_3.jpg

Niet zo puur misschien. Maar zoveel mooier. IMHO.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Der Alte - uitvoering, oftewel MoPf 1, 15 gaats, schuifmans, automaat, donkerblauw / metallic zwart, Mittelarmlehne, Kopfstützen hinten en dan eigenlijk ook nog wel met de oude platen met grote letters, om het helemaal af te maken. (y)

Ah, een kenner...:)

Dionysus liet een MoPfl. 2 zien. De malachitgroene is idd. een 1, ter onderstreping van mijn bescheiden mening dat die mooier is. En zeg nou zelf, het is toch een pracht van een auto?

Hoewel ook "das T-Modell" van de W124 fraai is, vind ik de sedan 10x mooier.
Van de fraaie W124-typische belijningen van de sedan blijft imo bij de T niet zoveel over.

De T vind ik dan weer de mooiste uit de reeks, maar vind maar eens een mooie. Er zijn er lang niet zoveel van verkocht als de sedan.

hoofdprijzen

$(KGrHqNHJBEE63St9KUuBO221wom!g~~_27.JPG

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-e-300-oberhausen/154699776.html

$%28KGrHqR,!ioE6JDsln5WBOrUgmdBC!~~_27.JPG

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-e-300-300-te-4-matic-oberhausen/153217744.html

Aan die rode is niet echt te zien dat ie slechts 150km heeft gelopen :confused:
Die blauwe is mooier. Even opnieuw spuiten en voor een kleine 40K heb je 'm :D

Kennelijk is jouw Japans beter dan het mijne. Op dat plaatje kan net zo goed de gebruikshandleiding van een snelkookpan van Kenwood staan.

... nog niet zo heel lang geleden schreef ik nog heel regelmatig zelf in dit topic. Nu vraagt de autoverkoop dermate veel tijd, dat er weinig tijd overblijft voor het topic zelf. We verkopen echt niet veel, maar toch vreet het tijd. De hobby lijkt werk geworden en volgens 'de verhalen' zou dat moeten betekenen dat het allemaal nog leuker is. Immers; "als je van je werk je hobby maakt, doe je het pas echt goed". Of zoiets. Ik ben aan het ontdekken wat ik er van vind; werken heeft iets van 'moeten' en juist dat was er niet toen we nog geen hal hadden gevuld met mooie W124'ers. Nu moeten we goede auto's vinden en verkopen. Aan vrijwel alle auto's mankeert wel iets. Dat moet hersteld worden. Dat kost energie, tijd, geld en nog veel meer. Meestal beloont door een tevreden klant; regelmatiger beloont met een fronsende blik van de boekhouder; "... gaan jullie nog wat verdienen, of wil je er op toe blijven leggen...?". Zou ik het anders willen? Nee. Mis ik de tijd dat alles geheel vrijblijvend was? Ja. Ik troost me echter met de gedachte dat er geen beroerdere tijd is om met dit bedrijf te beginnen, dan in een economische crises. We verkopen nu auto's, dus als de crisis voorbij is, dan moet dat nog beter gaan. We houden vol, niet alleen omdat het moet (want iets beginnen en het niet afmaken, hoort niet bij ons karakter), maar ook omdat we het willen. Bijvoorbeeld vanwege dit kostelijke dilemma; ik kan iedere vrijdag tussen koffie en lunchtijd mijn hersens pijnigen met de vraag of we dit keer 'de vette hap' gewoon met een 4 cilinder halen, of toch met een V12 (want een Van Dobbe kroket moet natuurlijk 'op stand' reizen). Kijk, alleen al daarom is deze hobby het werk waard.

... en omdat ik de W140 steeds meer ga waarderen, hierbij een plaatje. Zeg nou zelf, dat is toch S-klasse?

IMG_9139%2520%2528Kopie%2529.JPG

Af en toe komt er dan een Diamantblauwe 300E het erf op glijden o_O maar die knul koopt nog geen auto bij je... hij laat je alleen maar watertanden met dat pronkstuk:confused:
Hij mag van jou in de hal dat weet ik maar ik vind hen zelf ook nog zo mooi.... :p

300E zei:
Af en toe komt er dan een Diamantblauwe 300E het erf op glijden o_O maar die knul koopt nog geen auto bij je...

... inderdaad, je hebt absoluut een van de meest originele 300E's in je bezit die ik ooit heb meegemaakt. In dit geval kan ik het ook echt weten; ik kreeg die auto in mijn bezit met 46.240km op de teller en verkocht hem in 2009 met 58.300km op de teller. Een geweldige auto, voor 98% in de eerste lak. Hoe dan ook; het delen van de liefhebberij is waar het op zaterdagmiddag om gaat. Dat wordt gewaardeerd!

Het is inderdaad een lastige tijd om in de handel te stappen, dat zie ik ook om mij heen. Zelfs in een crisisbestendig beroep als het mijne zie ik dalende omzetten en teruglopende resultaten. Dat vraagt om extra inspanningen en nieuwe initiatieven, om toch het hoofd boven water te kunnen houden. Voordeel van mijn werk is dat het een "gunbusiness" is. En dat is bij jou in zekere zin net zo. Ik kan me voorstellen dat je nu al klanten hebt die graag een auto bij jullie kopen, omdat het jullie gegund wordt. En daar moet je het nu van hebben. Tevreden klanten die graag terugkomen, al is het maar om eens even lekker te kletsen over een diamantblauwe schoonheid (waarvan ik lang geen plaatje meer heb gezien!:(), een perlblauwe coupé of kleine kwesties als koplampwissers en een middenarmsteun voor.

Je inspanningen worden in elk geval door een schare liefhebbers met interesse gevolgd, onder meer in dit topic. Leuk dat je zo nu en dan de tijd neemt om met ons te delen in de voordelen en nadelen van je hobby. Dank daarvoor!(y)

W124STER zei:
... en omdat ik de W140 steeds meer ga waarderen, hierbij een plaatje. Zeg nou zelf, dat is toch S-klasse?

IMG_9139%2520%2528Kopie%2529.JPG

Inderdaad (y)
Een fantastische S, de W140. Ik heb het eigenlijk nooit zo'n schoonheid gevonden, maar begin hem nu steeds mooier te vinden.
Maar de W126 SEL is en blijft mijn favoriet :)

En dit vind ik dan weer mooi. Nee, prachtig!
20120623_145147%2520%2528Kopie%2529.jpg

Heeft deze auto nu een verlagingssetje? Zo kan ik me de W124 van vroeger nog herinneren. Wat vond ik ze mooi, zo net iets dieper in de veren, maar verder volstrekt origineel. En dan met iets gedraaide wielen in een parkeervak. Ik heb er letterlijk uren naar zitten kijken....:)

https://www.sites.google.com/site/boslohyoungtimers/aanbodmercedes/mercedes-benz-w124-300e-automaat-airco-1986-belastingvrij

20120623_145452%2520%2528Kopie%2529.jpg

Leider kein Schiebedach......

Terug
Bovenaan