Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Dionysus zei:
Een 4-matic met 131K, scheckheft gepflegt en dat voor EUR 5.500.

Da's dan nog wel zonder 10% invoerrechten over 5.500, 19% btw over 5.500 + 550 en kosten voor transport, keuring en kenteken........en ook nog een restant BPM?

Eindelijk heb ik de Benzz echt in gebruik genomen. Door omstandigheden ben ik nog even door blijven rijden in de 330D maar nu mag ik dagelijks het genot ervaren. In de tussentijd is de voorbumper gespoten (ivm steenslag) en heb ik nieuwe Michelins op de zomerwielen. Hier in volle glorie:

L1100811 by PeperPakhuis, on Flickr

[/zeikmodus aan] beetje jammer van dat hangende koplampwissertje rechts voor.....[/zeikmodus uit]

Paar tientjes.

Wij wachten overigens op de beloofde mei-modificatie aan je hoerensloep. Waar blijven de foti?

Hummm, mijn buraublad geeft een view over Montpellier le Vieux...

[size=x-small]Disclaimer: dit is een scan van een analoge foto uit 1993...[/size]

M-le-V-860.jpg

speedtouch zei:
Mooi beeld, ben ik met de brommer geweest in de jaren '70!

Schei uit, helemaal in de Cévennen??? :eek:

Ik vond een brommerrit van Amsterdam naar Spier (bij Beilen in Drenthe) al ver... :p

ZEN zei:
speedtouch zei:

Ik vond een brommerrit van Amsterdam naar Spier (bij Beilen in Drenthe) al ver... :p

Toch is het waar, ik was op weg naar mijn zus, die (nog steeds) aan het meer van Geneve woont!:cool:

speedtouch zei:
ZEN zei:
speedtouch zei:

Toch is het waar, ik was op weg naar mijn zus, die (nog steeds) aan het meer van Geneve woont!:cool:

OK, dus jij gaat vanuit Amsterdam via Eindhoven naar Groningen...

De Cévennen liggen wel ietsje verder naar het zuiden dan Geneve!

ZEN zei:
speedtouch zei:
ZEN zei:
speedtouch zei:

OK, dus jij gaat vanuit Amsterdam via Eindhoven naar Groningen...

De Cévennen liggen wel ietsje verder naar het zuiden dan Geneve!

Als je weken lang onderweg bent met de brommer kun je inderdaad, via een omweg, op de plaats van bestemming komen!:cool:

Dionysus zei:
M'n bureaublad wordt op dit moment gevuld met een (deel van) 964 RS Clubsport.

Het is vloeken in de kerk, maar dit is de mijne..................:)

dsc0037zye.jpg

Misschien staat er ooit wel een W124 op..........................:D

Icebrain zei:
Dionysus zei:
M'n bureaublad wordt op dit moment gevuld met een (deel van) 964 RS Clubsport.

Het is vloeken in de kerk, maar dit is de mijne..................:)

dsc0037zye.jpg

Misschien staat er ooit wel een W124 op..........................:D

die 2 vrouwen in de trein in Limboland (1960)
die ene zegt: ik ruik de mijnen. Zegt die andere
: kan ook de mijne zijn. :p

500 E zei:
Die schreeuwt werkelijk om originele oranje knippers.

Zo, hij is weer helemaal origineel.......!

3189980-2-2-2.jpg

3189980-27-2-2.jpg

P.S. mocht iemand hem toch willen hebben met de witte pinkers......ik heb ze bewaard hoor!

m'n schoonzoon had jaren geleden een ouwe VW cabrio in de aanbieding
maar als er een gegadigde kwam moest ie eerst een groot stuk karton ff
onder die kar vandaan trekken. :cool:

Ben jij soms een concurrent van 500E?

Ik ben natuurlijk (en gelukkig :cool: ) niet de enige aanbieder van de W124 en andere Duitse Youngtimers, maar als er anderen ter sprake komen heb ik het altijd over goede collega's.........

MB-Classics, Nijkamp, MHS, Auto-Timon, Star Gallery, Auto Leitner en iedereen die ik hier tekort doe door ze hier niet te noemen (Wooike) zijn bedrijven die ons, de likkebaardende liefhebbers, blijven voorzien van prachtig geconserveerde W124's waarvan wij het bestaan niet eens konden vermoeden.

En heel soms zullen ze last van elkaar hebben, maar het delen van een emotie ("ik verkoop geen auto's, ik verkoop emotie." ) lijkt me eerder samenbindend dan concurerend. Maar dat is een vermoeden, niet gestaafd door enige werkelijke kennis.

Ik ben er blij mee.

Auto Timon zei:
Ben jij soms een concurrent van 500E?

Ik ben natuurlijk (en gelukkig :cool: ) niet de enige aanbieder van de W124 en andere Duitse Youngtimers, maar als er anderen ter sprake komen heb ik het altijd over goede collega's.........

Klinkt braaf en redelijk, met jou kun je praten!:D

Ik spreek niet alleen voor mezelf (denk ik) als ik zeg dat geduchte concurrenten tevens goede collega's kunnen zijn. Samen sta je sterk is het devies. De youngtimermarkt in het topsegment wordt vormgegeven door mensen die weten waar ze het over hebben en gelukkig niet zijn behept met de narrow-minded, argwanende hokjesmentaliteit van de reguliere autohandel. De compatibiliteit met diezelfde autohandel is overigens nihil; ik heb meer raakvlakken met de warme bakker dan met de handelaar in Golfjes. Maar bedrijven als Auto Timon, Nijkamp en Autohan houden me scherp en de markt gezond. En als je een Kristallgrune 260 E zoekt dan moet je du moment niet bij mij zijn maar bij Timon. Daar kan ik niks aan veranderen want niets is zo persoonlijk als een youngtimer. Ik heb er simpelweg geen alternatief voor, zoals Timon het antwoord op mijn 300 E-24 met 11.000 km schuldig moet blijven. En volgende maand is het weer andersom en zo schrijven we allebei onze aantallen wel op:T

...en als bijkomend voordeel bezit ik een moderatorstatus, waardoor ik alle concurrenten het forum af kan f.likkeren als de strijd te hevig wordt:D

2977106-32-2-2.jpg

Ik ben echt benieuwd welke knoppen er allemaal van links naar rechts besteld konden worden.

Iemand een plaatje met een vol rijtje?

Stoelverwarming, verlichting achter, zonnerollo, hoofdsteunen achter... wat nog meer?

(Eigenlijk is het m'n vriendin die dit vraagt.)

voor de liefhebber de Bertha Benz Memorial Route
de VK van 14-5-11 ( wel een beetje zoetsappig )

Vandaag tijdens het 125! Jaar Innovatie Drive Event bij Mercedes-Benz Nederland een uurtje gereden met een nieuwe E 350 CDI en dat is toch ook wel een waanzinnige auto! Zeer comfortabel en echt weer een grote stap vooruit t.o.v. de W211.

Het verbaast mij altijd dat er ook in die klasse nog steeds vooruitgang geboekt kan worden t.o.v. een vorig model. Overigens is dat in het segment van de S-klasse en 7-serie ook het geval.

Terug
Bovenaan