156 V6 lady zei:
@Pjedroo;
Pak dan lekker die 170 pk mee om een proefrit in te maken

. En ik ben het met je eens als het gaat over de materiaalkeuze hier en daar, maar het scheelt ook wel veel in aanschaf, vooral als je hem wegzet tegen de BMW...heb je toch een leuke/opvallende auto voor "weinig". Succes met je keuze!
Ik moet wel weer op de diesel tour trouwens. Nieuwe werkgever doet niet aan benzine auto's. Geen probleem, ik wil zakelijk eigenlijk graag weer diesel rijden ivm de actieradius en hogere koppel wat lekker is boven de 120km/h. Daar hield mijn 1.4TSI van mn A3 juist een beetje op met de pret, die was vooral leuk onder de 100km/h.
Ik neem de iets mindere afwerking ook zeker mee in mijn overweging want ik heb al wat huiswerk gedaan. De optiepakketten van Alfa zijn een stuk goedkoper. Heb al gezien dat ik een behoorlijke volle Alfa met 140pk JTDM kan rijden.
rsh_scuderia zei:
Ten opzichte van de 1-serie kan ik het eens zijn. Ik denk dat de Guiletta samen met de 1-serie het beste onderstel heeft. De Focus kan ik nog niet beoordelen.
De materialen in de 1-serie zijn nog steeds goed. Al is de ruimte voor mij (te) klein. En om een goed uitgeruste en gemotoriseerde 1-serie te hebben ben ik 35.000 euro verder.
De A3 heb ik wat meer moeite mee. Materialen in de Audi vind ik niet bijzonder. Na 2 jaar zijn er bij collega's en vrienden enorme slijtplekken ontstaan op het dashboard, stoelen en knoppen. Het voelt dan in eerste instantie best okay, maar duurzaamheid is ver te zoeken. Doet BMW een stuk beter.
Waarom de A3 door menigeen de hemel in is geprezen blijft voor mij een groot vraagteken. Het uiterlijk kan aanspreken, maar op basis van interieur, betrouwbaarheid, value for money en techniek scoort de A3 op mijn lijstje beduidend minder.
Kwestie van smaak met de handgrepen. Persoonlijk vind ik dat juist wel weer wat schwung.
En de achterlichten is een kwestie van smaak. Die vind ik juist wel weer erg fraai.
Voor een proefrit is de 120 pk trouwens ook geen straf. Hierin krijg je nog de ouderwetse turbo.
De 170 pk Multiair is een ander verhaal. Veel power en rust.
De 1 serie wordt pas mooi met de nodige opties en dat is met de huidige Ultimate Edition aanbieding erg interessant. Ruimte maakt niet uit want ik ga er hoofdzakelijk alleen in rijden en dan is de 1 serie perfect. Dat de Alfa G. lekker ruim is is mooi meegenomen.
A3 heb ik nu 2 jaar gehad en is gewoon erg goed bevallen. 110.000 km op de klok gezet en welgeteld 0 mankementjes. Interieur heb ik altijd goed op gepast en was nog in nieuwstaat. Niks geen slijtage, geen kraakjes, helemaal 100% goed gebleven. Eigenlijk niks dan lof over die auto behalve dat hij misschien niet zo spannend was. Wel mooi om te zien in de uitvoering die ik had! Maar ik ga niet weer een A3 kiezen.
Ik wil proefrijden in een 140pk en 170pk jtdm. Zit er volgens jullie veel verschil in? Oh ja! vergeten te zeggen. Had ik tot 2 weken geleden nog nooit echt zelf in een nieuwe alfa gereden, wat is het geval? Krijg ik als voorloop auto een Alfa 159 SW zwart met beige bekleding, navi, pdc etc. 17 inch wielen als voorloop auto!

20.000km op de teller.
Rij er nu 2 weken in en over het algemeen een fijne auto om in te rijden maar zeker in gezien te worden. De hele buurt denkt dat ik directeur geworden ben want ze schatten de Alfa duurder in dan m'n A3 wat volgens mij niet zo is haha. Interieur kwaliteit vind ik redelijk tot goed. Het is in ieder geval fraai om te zien. Het leer doet zoveel (vooral in deze kleur). Er is maar 1 minpunt: de motor!

Wat een slappe hap vergeleken bij de 1.9TDI die in m'n A4 zit (motor is 6 jaar ouder!). Volgens mij ligt de lichtste motor in de 159 en die moet ik dus vermijden in de Guilietta. Al is die nu vervangen door een 1.6 toch? Die heeft wel een indrukwekkend koppel op papier: 320nm. Maar slechts 105pk.
Deze motor uit de 159 is hopelijk geen referentie voor de motor in de Guilietta. Maar oh wat is de 159 nog altijd een schoonheid. Weet nu wel wat het Alfa gevoel ongeveer moet zijn.
Goed. Uiteindelijk vind ik het belangrijk dat een auto goed smoelt en lekker rijdt. Elke dag weer. Als ik jullie mag geloven zit dit bij de G. wel goed!
Toevoeging nog op het 159 onderstel. Dat vind ik tot nu toe heerlijk! Hij ligt lekker strak maar ook heerlijk comfortabel op het lange eind. De auto kan echt hard door de bocht en onderstuur heb je niet snel. Wegligging vind ik beter dan de A3 met sportonderstel. Zeker een pluspunt voor de Alfa.