Citroën DS3: facelift @ p.8

Wat een schitterende wagen. Beetje drukke lijnen maar niet storend druk.

Kan ik nog meer zeggen? Nee.
 
Rolf met een Golf zei:
Ze weten van gekkigheid niet wat ze moeten tekenen bij Citroen.
Veel te drukke lijnenspel. Dit ontwerp ben je snel beu, en zoals iedere Citroen, is het na een aantal jaren gedateerd. Omdat ze vervolgens weer een ander druk lijnenspel bedacht hebben.
Kan me niet bekoren.

Cit's Chief design Jean Pierre Ploue is zéér gewild binnen de autom.sector.
Hij heeft dan ook na een prima C4 Picasso, de prachtige sedan en estate C5 nu een briljante C3 op de wielen gezet.

Echte kenners weten het evenwichtige en elegante lijnenspel van de Fransen uitstekend te waarderen.
Ook binnen de nogal aan congruentie hangende conservatieve Duitste designtaal bestaat steeds meer behoefte om de mix ratio vs emotie een andere wending te geven. De koers van Citroen wordt daarbij als LICHTEND voorbeeld gezien. (y)
 
Nog meer BIJZONDER fraaie beelden en spec's van deze vette bak.

https://www.autocar.co.uk/News/NewsGallery.aspx?AR=242670&EL=-1&IM=269684
 
Rolf met een Golf zei:
.....en zoals iedere Citroen, is het na een aantal jaren gedateerd. Omdat ze vervolgens weer een ander druk lijnenspel bedacht hebben.
Kan me niet bekoren.

Pardon? Als er één merk is dat tijdloze auto's maakt, dan is het Citroën wel. En niet alleen de oude Citroëns zoals de DS, CX en SM, maar zet een Xantia maar eens naast zijn tijdgenoten Ford Mondeo, Volkswagen Passat (ja, dat was nog dat vierkante hok), Opel Vectra (met roestende wielkasten) en dan is dat niet meer "a debatable question" maar "a question that needs no debate".

Ook de huidige C6 zal absoluut een tijdloze wagen zijn/worden.
 
Moet je geen witte nemen natuurlijk, want dan ziet elke auto er over 10 jaar niet meer uit. Eigenlijk vind ik dat deze DS3 getoont moet worden in donkerblauw, donkergroen of felgeel.
 
Deuche zei:
Rolf met een Golf zei:
.....en zoals iedere Citroen, is het na een aantal jaren gedateerd. Omdat ze vervolgens weer een ander druk lijnenspel bedacht hebben.
Kan me niet bekoren.

Pardon? Als er één merk is dat tijdloze auto's maakt, dan is het Citroën wel. En niet alleen de oude Citroëns zoals de DS, CX en SM, maar zet een Xantia maar eens naast zijn tijdgenoten Ford Mondeo, Volkswagen Passat (ja, dat was nog dat vierkante hok), Opel Vectra (met roestende wielkasten) en dan is dat niet meer "a debatable question" maar "a question that needs no debate".

Zéér goede opmerking.
En tevens de ULTIEME diskwalificatie van de man (?) die Citroen met gedateerd durft te associeren
.
 
Rolf met een Golf zei:
Nu ik voor de 2e keer erna kijk, zie ik diverse Mini-elementen die gejat zijn. Wederom een fraaie stukje Frans jatwerk. Als ik naar de nieuwe C5 kijk, zie ik van achteren duidelijk een A4. Lijkt wel of de Fransen de kopieermachine ondekt hebben. Jammer dat ze hem niet 1 op 1 kopieeren, want juist de veranderingen t.o.v origineel zijn lelijk aan deze auto.

Je voorkeur voor Duitse wagens moge dan duidelijk zijn - niets op tegen trouwens-, je gekleurde blik met oogkleppen op ook.

1. Citroën is al vele decennia langer bezig dan Audi om wagens vorm te geven. Ik denk niet dat ze van Audi dus lessen moeten krijgen op dat vlak. De achterzijde van de C5: inderdaad een holle achterklep 'ingebouwde spoiler', maar dat had BMW met zijn 3 reeks al véle jaren voor de A4, om de Opel Calibra niet te vergeten. De vorm van de achterlichten is een evolutie van de boemerangvorm, die regelmatig terugkeert op recentere Citroënontwerpen en zo omstreeks 1999 voor het eerst opduikt (Citroën Lignage): ook hier geeft Citroën Audi het nakijken. En als op een bepaald moment één onderdeel van 2 auto's dan op elkaar gaat lijken: bijna onoverkomenlijk gezien de massa wagens die op de markt komen en het feit dat àlle ontwerpers wel enigzins de heersende tendenzen bij zowel het vormgeven als bij het publiek meepikken.

2. Brengt ons bij de DS3: lijkenpikkerij van de Mini: zou je met een slecht geweten kunnen stellen, maar:
- De algemene vorm van het volume is duidelijk verwant aan de AX en ZX, niet direct Mini afgeleiden,
- Het radiatorrooster grijpt terug op de trapeziumvorm die ook erg in trek is bij recente Citroënmodellen, maar door de jaren heen steeds weer terugkomt (HY: 1948, GS, Dyane: jaren '70, C3, C4 Picasso,...)
- De koplampen hebben een duidelijk C5-gehalte, die dan weer een evolutie zijn van die van de C4 en C5 I phase II en neen: niet gejat van de BMW 5-reeks, maar gebaseerd op de Airlounge concept.
- De B-stijl (identiek als die van een Mini zou ik zeggen:)), is dan weer een knipoog naar de ZX 3-deurs.
- Maar dat tweekeleurige dak dan: helemaal Mini...?maar wél al aanwezig op de DS, die zo'n 5 jaar voor de Mini op de markt kwam en ook nog teruggezien op de Ami. Idem dito voor het optisch losmaken van het dak van de rest van de body.
- De korte overhang achteraan: al sinds de DS vind je bij veel Citroëns een combinatie van korte overhang achter met een grotere vooraan terug.

Zo, enkele elementjes die aantonen dat Fransen wel degelijk zélf kunnen ontwerpen en het van een grote vooringenomenheid getuigt zomaar van kopieergedrag te spreken.
En inderdaad: niet iedereen vindt dezelfde wagens mooi, dat kunnen onderbouwen is misschien een kunst, het aanvaarden alleszins een teken van volwassenheid (niet van kuddegeest).
 
Goed bezig daar bij Citroen! Alle modellen die geintroduceerd zijn vanaf de C5/ C4 picasso kunnen mij wel bekoren.
En deze DS3 mijn vrouw ook wel.
 
Ziet er in eerste instantie wel goed uit, alleen weer presteerd citroen het om er op een knullige manier er een radio in te proppen.
 
Op amerikaans sites word het uiterlijk niet echt gewaardeerd door de lezers. Ik had hier laatst een weblog gelezen over europees design. Blijkbaar valt dit model hieronder en hebben we toch een eigen smaak wat niet over de hele wereld wordt begrepen. Gelukkig maar stel je voor dat we hier allemaal in amerikaanse 13 in een dozijn sedans gingen rijden....

Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van dit autootje. Ik begin zelfs een zwak te krijgen voor het merk Citroen na al het moois wat ze de laatste tijd (gaan) uitbrengen en wat ze allemaal nog meer op het programma hebben staan :T
 
Ed Spyker zei:
Op amerikaans sites word het uiterlijk niet echt gewaardeerd door de lezers. Ik had hier laatst een weblog gelezen over europees design. Blijkbaar valt dit model hieronder en hebben we toch een eigen smaak wat niet over de hele wereld wordt begrepen. Gelukkig maar stel je voor dat we hier allemaal in amerikaanse 13 in een dozijn sedans gingen rijden....

Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van dit autootje. Ik begin zelfs een zwak te krijgen voor het merk Citroen na al het moois wat ze de laatste tijd (gaan) uitbrengen en wat ze allemaal nog meer op het programma hebben staan :T

Heb je een link? Vind ik wel interessant om te lezen.
 
Ed Spyker zei:
Op amerikaans sites word het uiterlijk niet echt gewaardeerd door de lezers. Ik had hier laatst een weblog gelezen over europees design. Blijkbaar valt dit model hieronder en hebben we toch een eigen smaak wat niet over de hele wereld wordt begrepen. Gelukkig maar stel je voor dat we hier allemaal in amerikaanse 13 in een dozijn sedans gingen rijden....

Ik heb dan toch enthousiaste reactie gelezen op het DS Inside-concept (Autoblog, Autoweek?) waarbij lezers zich bekloegen dat dergelijk 'Europees design' niet ingevoerd werd in Amerika.
 
Bijzonder fraaie kar. Een echte eigenzinnige Citroën. Mijn complimenten.(y)
 
Zal de DS3 ook maar 4 NCAP sterren krijgen zoals de C3?

Ik vind het een vreemde gedachte om een premium auto op het onderstel van de oude C3 te zien.
 
Nog een pak foto's voor de liefhebbers:
le blog auto
09105006.jpg


Dit is toch duidelijk gen Mini?

[size=small]edit: op terecht aangeven van nack de formulering wat opgepoetst[/size]
 
In het wit lijkt de DS3 nog het meest op een Rallye uitvoering, ik vind de gekleurde velgen niet echt mooi. Ook had het mi mooier geweest als de chromen plaat aan de zijkant kleiner was geweest of deels zwart. Als totaal is het natuurlijk een enorm kek wagentje.
 
---GT--- zei:
Zal de DS3 ook maar 4 NCAP sterren krijgen zoals de C3?

Ik vind het een vreemde gedachte om een premium auto op het onderstel van de oude C3 te zien.

Is niet het OUDE onderstel.
Louter 4 sterren omdat de C3 in sommige landen zonder ESP wordt geleverd.
Zonder ESP krijg je NEVER/NOOIT 5 sterren. Da's een nieuwe spelregel bij de Euro NCAP
 
Wat een verschrikkelijk lelijk ding zeg, maar dat noemen we dan gewoon eigenzinnig.
 
Leuk wagentje, maar mist de status en de historie van de MINI. Ik vrees met grote vrezen dat dit model niet gaat aanslaan; mensen die in de markt zijn voor een 'premium kleintje' zullen toch veel eerder naar een MINI of een Audi A1 gaan kijken. Verder vind ik het jammer dat de naam van een absoluut icoon in de automobielgeschiedenis nu aan deze opgeleukte C3 wordt toevertrouwd; ik heb nog altijd gehoopt op een waardige opvolger voor de snoek.
 
I-DS zei:


Schitterend ! Echt heel gaaf ! Waanzinnig mooi en fotogeniek ook !!
Echt tegek ! Zeer zeer mooi!























Jammer dat die lelijke auto erbij staat, want ik vind haar echt bijzonder mooi
 
Goh, dat zagen we nou met z'n allen niet aankomen Rolf, goeie grap! Misschien beter nog 100x enter kunnen drukken?

Maar mooi is ze wel...
 
Ja sorry, maar je kunt toch niet ontkennen dat deze auto in deze uitvoering spuug en spuug-lelijk is.
 
Tuurlijk kan ik dat: bij deze ontken ik dat de auto (in welke uitvoering dan ook) spuuglelijk is......hij is namelijk leuk en op z'n Citroens vorm gegeven.
 
Rolf met een Golf zei:
Ja sorry, maar je kunt toch niet ontkennen dat deze auto in deze uitvoering spuug en spuug-lelijk is.
Zou je dat eens willen toelichten? Ik ben wel benieuwd naar je onderbouwing namelijk. Misschien zie jij iets dat ik niet zie.
 
Een mening qua uiterlijk hoef je niet altijd te onderbouwen. Je hebt knappe vrouwen en lelijke vrouwen. Maar er zijn ook mannen die lelijke vrouwen toch mooi vinden. Hoe ga je zo iemand uitleggen dat het een lelijke vrouw is?
Zoiets zie je meteen, of je ziet het niet.
 
Nisco zei:
ik heb nog altijd gehoopt op een waardige opvolger voor de snoek.

Die bestaat al enkele jaren, de C6!
Een zeer waardig vervolg van de DS/ID.



Wat een gemiep in dit topic trouwens over 'wat mooi en niet mooi, gejat, premium, kwaliteit etc etc is'....
Alhoewel...je kan ook stellen dat de DS3 dus de tongen los maakt. Dat past natuurlijk wel helemaal bij het ten allen tijde spraakmakende merk Citroën.

Ik wil 'm binnenkort eerst in het echt zien, voelen en natuurlijk een stukje om. Plaatjes vullen geen gaatjes. Persoonlijk ben ik nog niet meteen erg enthousiast bij het zien van de plaatjes.
 
Als de DS3 maar niet te licht en te plastic aanvoelt. Hij moet Duits, dik en enorm zwaar aanvoelen om premium genoemd te mogen worden.
Anders is het gewoon de nieuwe C2. ;)
 
Rolf met een Golf zei:
Ja sorry, maar je kunt toch niet ontkennen dat deze auto in deze uitvoering spuug en spuug-lelijk is.
Een mening qua uiterlijk hoef je niet altijd te onderbouwen.

Tja, een mening onderbouwen is blijkbaar een kunst? Maar zelfs dan kan je deze uitvoering lelijk vinden en een ander kan dat met evenveel recht ontkennen
Je hebt knappe vrouwen en lelijke vrouwen. Maar er zijn ook mannen die lelijke vrouwen toch mooi vinden. Hoe ga je zo iemand uitleggen dat het een lelijke vrouw is?
Zoiets zie je meteen, of je ziet het niet.
Gewoon gelul natuurlijk, het is vaak erg gemakkelijk te ondetrbouwen waarom je iemand mooi vindt. Het zinnetje 'Maar er zijn ook mannen die lelijke vrouwen toch mooi vinden' is dan natuurlijk helemaal fout: je gaat ervan uit dat jij de waarheid op esthetisch vlak in pacht hebt en selfs dàn kan je nog niet uitleggen waarom? Wat bescheidener formuleren van een 'mening' zou je sieren.

Los daarvan: die witte velgen, chroomstrip en LED-strips hoeven voor mij ook niet.

@Nisco:
Mini is ook maar 'premium gemaakt' door BMW en dat gepaard gaande met een hoop marketing geblaat want technisch waren de eerste nieuwe Mini's helemaal niet superieur (de motoren, afwerking). Wat niet 'premium' is, kan het worden en de status ben je even snel opnieuw kwijt
 
Rolf met een Golf zei:
Een mening qua uiterlijk hoef je niet altijd te onderbouwen. Je hebt knappe vrouwen en lelijke vrouwen. Maar er zijn ook mannen die lelijke vrouwen toch mooi vinden. Hoe ga je zo iemand uitleggen dat het een lelijke vrouw is?
Zoiets zie je meteen, of je ziet het niet.
Schoonheid is niet subjectief. Schoonheid kun je objectief duiden. Er zijn altijd achterliggende factoren te noemen waarom jij iets mooi vindt. Denk aan zaken als geometrie, kleur, vormverhoudingen, gebruikte archetypen, etc.

Zomaar roepen dat iets mooi of lelijk is is leuk, maar het blijft hier wel een forum ;) .
 
PSA-rules zei:
Tuurlijk kan ik dat: bij deze ontken ik dat de auto (in welke uitvoering dan ook) spuuglelijk is......hij is namelijk leuk en op z'n Citroens vorm gegeven.

Premium is typisch Citroën? Ledjes typisch Citroën? 17 inch lichtmetaal nota bene op een kleine auto typisch Citroën?

Geloofwaardigheid van de zeldbenoemde Citroënliefhebber (n)
 
Ik ben van mening dat ook de geloofwaardigheid van de poster zelf steeds minder wordt...

Maar goed, het is logisch dat mensen een auto mooi of lelijk vinden. En het is bekend dat Rolf niet kan onderbouwen, dus om nu weer heel het topic daar aan te vervuilen lijkt me niet echt nodig.
 
gearhead zei:
PSA-rules zei:
Tuurlijk kan ik dat: bij deze ontken ik dat de auto (in welke uitvoering dan ook) spuuglelijk is......hij is namelijk leuk en op z'n Citroens vorm gegeven.

Premium is typisch Citroën? Ledjes typisch Citroën? 17 inch lichtmetaal nota bene op een kleine auto typisch Citroën?

Geloofwaardigheid van de zeldbenoemde Citroënliefhebber (n)

? Ik lees nergens dat de schrijver zegt dat premium typisch Citroën is. Waar zie je dat?

Inlegkunde van de zelfbenoemde Citroënhater?

LEDjes en 17 inch lichtmetaal zijn niet zo bijzonder hoor. En maken een autootje ook nog niet premium. Sterker nog, er is geen definitie van 'premium'. De een vindt 'premium' saai zakelijk Duits, de andere een strak interieur met 'zachte' materialen, weer een ander vindt een auto 'premium' wanneer het een populaire niche betreft. Dan mag Citroën er zelf ook wel een draai aan geven vind ik. De DS3 is voor Citroën zeker 'premium'.

Ga nu niet zo lopen zeiken over alle zaken er rondomheen; we weten nu wel dat sommigen hier het progressief avantgardistisch vormentaaltje van Citroën niet willen of kunnen waarderen, maar liever in een teutoons conformistisch freubelbakje rondrijden. Nou en?
Waardeer deze DS3 eens voor wat het is zonder discussies eromheen.
 
Tss, wat een taalgebruik. Frust?

Ik lees trouwens nergens het woord Citroënhater.
 
Ik lees wel het woord onruststoker. Namelijk nu hier in mijn post. Je kunt geen hele achterban van een merk op één hoop gooien.
 
Wat een bevestiging is dit topic toch voor *mijn* mening :D

Citroën maakt de tongen weer goed los, zoals dat ook gebeurde toen de DS wereld-wijd werd gepresenteerd... of toen de CX het levenslicht zag. Er zijn tal van voorbeelden waarbij de ontwerpen van Citroen werden beantwoord door stevige uiteenlopende meningen. Sommig mensen noemden het kunst, terwijl de man, die recht tegenover hen stond, er schande van sprak dat de DS een automobiel werd genoemd. Bij de CX net zo erg... De 1 vond het een gedrocht....de ander sprak weer van lef en eigenzinnigheid...

Het kleine gezegde "Love it or hate it" zie je wel vaker op fora, internet of waar dan ook voorbij komen, maar dit gezegde is naar mijn idee wel erg goed van toepassing op het merk Citroen, inclusief het hele repetoir aan modellen wat ze hebben gemaakt.
 
Erg geinig autootje, maar (voor mij) níet in het uni wit.
Metallieklakje staat 'm beter, i.m.o.
 
nack zei:
Ik lees wel het woord onruststoker. Namelijk nu hier in mijn post. Je kunt geen hele achterban van een merk op één hoop gooien.

Dat jij je voelt aangesproken zegt meer over jou dan over mij. Ik heb je niet eens met naam en toenaam genoemd laat staan dat ik weet dat je Citroënliefhebber ben en dat ik nooit heb gemeld dat ik een Citroënhater ben.

Gevalletje kant noch wal zullen we maar zeggen.
 
Meike zei:
Wat een bevestiging is dit topic toch voor *mijn* mening :D

Citroën maakt de tongen weer goed los, zoals dat ook gebeurde toen de DS wereld-wijd werd gepresenteerd...
En na dertig jaar is het nog steeds een lelijk ding. Als het over Citroen gaat dan heet lelijkheid ineens eigenzinnigheid.
 
I-DS zei:
Los daarvan: die witte velgen, chroomstrip en LED-strips hoeven voor mij ook niet.


Blijkbaar zien andere toch hetzelfde...
Dit zijn echter maar een paar puntjes die niet fraai zijn. Zo ook de B-stijl, en nog een dozijn punten die in mijn ogen niet fraai zijn.
Ik zie niet in waarom ik al deze punten zou moeten opnoemen? Ik geef gewoon aan dat ik dit een lelijke (spuuglelijke) auto vind.

En wat de Mini-elementen betreft.....Een Mini is gewoon een Mini. Sommige merken zijn nu zo druk bezig om hun eigen Mini op de markt te brengen dat ze zich gek kopieeren of erop los fantaseren.
Ondanks ik een fervent Audi-rijder ben, hoop ik dat ze bij Audi niet zo dom zijn, om de A1 "Mini-elementen" mee te geven.
 
Sommige merken zijn nu zo druk bezig om hun eigen Mini op de markt te brengen dat ze zich gek kopieeren of erop los fantaseren.


Wat je hier schrijft zou weleens slechts jouw beleving kunnen zijn van een werkelijkheid die een geheel andere is.
 
Citroën heeft niet geprobeerd een Mini te maken, maar een nieuwe C2. De vormgeving van de auto stond al heel lang vast.
Pas later kregen ze het idee dat zo'n auto meer oplevert als ie wat wordt opgeleukt en als 'premium'-auto wordt aangeboden. Toen werd ie DS3 genoemd en hoger in de markt gezet.
 
Ik vind dit echt een prachtige auto. ik hoop alleen dat de prijs meevalt, want de driedeurs hoort eigenlijk goedkoper te zijn dan de vijfdeurs C3. ze noemen het wel de DS3 maar het is gewoon de driedeurs C3. die DS emblemen zijn wel mooi maar ik ga daar geen duizend euro extra voor betalen.
 
SuzukiSwift zei:
Ik vind dit echt een prachtige auto. ik hoop alleen dat de prijs meevalt, want de driedeurs hoort eigenlijk goedkoper te zijn dan de vijfdeurs C3. ze noemen het wel de DS3 maar het is gewoon de driedeurs C3. die DS emblemen zijn wel mooi maar ik ga daar geen duizend euro extra voor betalen.
De meerprijs zal niet aan het logo liggen maar vooral aan de meeruitrusting...vermoed ik. Dat de afwerkingsgraad hoger zal liggen dan bij de C3 is alleszins een feit, ook zullen de zwakste motoren niet leverbaar zijn.
2009-08-26%2010.15.04.jpg


2009-08-27%2013.55.44.jpg


2009-08-27%2013.57.02.jpg


2009-08-27%2013.57.27.jpg


2009-08-27%2016.56.17.jpg


2009-08-27%2019.12.16.jpg


2009-08-27%2019.12.38.jpg


2009-08-27%2021.00.02.jpg


img_0110.jpg


img_0111.jpg


img_0114.jpg


Via Planète Citroën van o.m. Worldscoops
 
Rolf met een Golf zei:
En wat de Mini-elementen betreft.....Een Mini is gewoon een Mini. Sommige merken zijn nu zo druk bezig om hun eigen Mini op de markt te brengen dat ze zich gek kopieeren of erop los fantaseren.

Maar onderbouwen, ho maar...dat blijkt eventjes te moeilijk: welke merken, met welke modellen, wat zijn de kenmerken?

Los van de duidelijke Citroënelementen die ik hogerop al heb aangehaald, nog eentje extra:
Citroën lanceerde in 1955 (dus 4 jaar voor het verschijnen van de Mini) de DS. Een van de kenmerken ervan was het 'zwevende' dak dat trouwens een polyester schaal is, op de stalen dakrand geplaatst. Om dit te benadrukken kon de wagen tweekleurig geleverd worden én werden de (A tot C)stijlen verchroomd uitgevoerd. Iets gelijkaardigs kan men terugvinden bij de Ami.
Bij het verschijnen van de XM werd dit stijlelement hernomen. Echter nu door de beglazing helemaal doorlopend te maken en plaatselijk de stijlen met zwarte kunststof te bekleden. De wigvorm van de carrosserie werd enigzins benadrukt door de oplopende taille (met neerwaarts accent) en aflopende daklijn: exact wat we nu weer terugzien bij de DS3, alleen is het accent in de taille niet neerwaarts maar opwaarts.

Samenvattend kan je stellen dat eventuele gelijkenissen met een Mini terug te voeren is tot elementen die van Citroën zijn gekopieerd:)
 
I-DS zei:
Rolf met een Golf zei:
En wat de Mini-elementen betreft.....Een Mini is gewoon een Mini. Sommige merken zijn nu zo druk bezig om hun eigen Mini op de markt te brengen dat ze zich gek kopieeren of erop los fantaseren.

Maar onderbouwen, ho maar...dat blijkt eventjes te moeilijk: welke merken, met welke modellen, wat zijn de kenmerken?

Los van de duidelijke Citroënelementen die ik hogerop al heb aangehaald, nog eentje extra:
Citroën lanceerde in 1955 (dus 4 jaar voor het verschijnen van de Mini) de DS. Een van de kenmerken ervan was het 'zwevende' dak dat trouwens een polyester schaal is, op de stalen dakrand geplaatst. Om dit te benadrukken kon de wagen tweekleurig geleverd worden én werden de (A tot C)stijlen verchroomd uitgevoerd. Iets gelijkaardigs kan men terugvinden bij de Ami.
Bij het verschijnen van de XM werd dit stijlelement hernomen. Echter nu door de beglazing helemaal doorlopend te maken en plaatselijk de stijlen met zwarte kunststof te bekleden. De wigvorm van de carrosserie werd enigzins benadrukt door de oplopende taille (met neerwaarts accent) en aflopende daklijn: exact wat we nu weer terugzien bij de DS3, alleen is het accent in de taille niet neerwaarts maar opwaarts.

Samenvattend kan je stellen dat eventuele gelijkenissen met een Mini terug te voeren is tot elementen die van Citroën zijn gekopieerd:)

ERG STERKE tekst I-DS. Merci!
 
Zo goed kan ik dat niet.

Het enige dat ik weet is dat ik wel kan JANKEN - WAT een mooie auto.
Als ik er een beetje comfortabel in pas dan koop ik met de DS3 mijn eerste nwe Citroen.
 
https://www.youtube.com/watch?v=bNYwb-Q1ynY

Wat bewegende beelden - zet het geluid maar uit als je geen Frans verstaat.
Geweldig ogend bakje die DS3..
Maar dat wisten we al.....;-)
 
Een DS3 ...... CABRIO!
Lelijk hè, R m/e G??

De link / foto's opent/openen niet goed in Explorer - wellicht beter in Firefox

https://www.autojournal.fr/Site/Actus/Citroen-DS3-La-sensation-cabriolet-73541

OP deze https://www.autoblog.nl/archive/2009/08/30/impressie-van-de-citroen-ds3-cabrio is de shop /impressie wel te zien.
 
Terug
Bovenaan