Trouwe liefde | Gallery of fame

Deze scan van een artikel uit Auto Journal kwam ik tegen op internet. Het artikel dateert van 15 mei 1992.
De toen 84-jarige Augusto de Macedo uit Lissabon met zijn Oldsmobile uit 1928. De taxi was door hem nieuw gekocht in 1928, en in 1992 stond er 2 miljoen kilometer op de teller!

Dat kan, maar vanwege het kwarttarief voor campers was dat erg onvoordelig. In '26 wordt dat halftarief, maar nog steeds een nadeel.
Dat maakt voor een camper die allang belastingvrij is toch allemaal niet uit?
Ik vind het overigens wel jammer dat veel historische kentekens (tot wel meer dan 70 jaar oud) door die camperregel die Michiel noemt verdwijnen.

Ligt eraan of hij al belastingvrij was bij het ombouwen naar camper.

Mee eens, dat geldt ook voor grijze kentekens op personenauto's bij 'gedwongen' ombouw naar geel.

Laatst bewerkt:
Deze scan van een artikel uit Auto Journal kwam ik tegen op internet. Het artikel dateert van 15 mei 1992.
De toen 84-jarige Augusto de Macedo uit Lissabon met zijn Oldsmobile uit 1928. De taxi was door hem nieuw gekocht in 1928, en in 1992 stond er 2 miljoen kilometer op de teller!

Ik weet niet hoe je Duits (of Spaans) is, maar op Wiki is er een artikel over de beste meneer:

Klik hier

Meneer is in 1997 gestorven en is tot zijn 93e jaar auto blijven rijden. Zijn auto is aangekocht door een stichting en wordt nog geregeld tentoongesteld. Het is een zeldzaam exemplaar waarvan er zover bekend is, van dit jaar en uitvoering maar 1 over is.

Er is, bij zijn leven, zelfs nog een film gemaakt over hem.

12df0d99065141ae86ee47b6dab31e73.jpg

d15091856dd6cfc630280f825e93f6b8.jpg

Van de eerste eigenaar, sinds 18 augustus 1997

Kever uit 1984, in bezit sinds 1986.

lEKFkVj.jpeg

Ten opzichte van veel andere inzendingen in dit topic qua tijdspanne niet zo enorm opzienbarend, wat aan deze vooral vooral bijzonder is, is dat deze er uberhaupt nog is. Ka van 1999, nog bij de eerste eigenaar. Staat er ook nog keurig bij, ofwel de afgelopen 25 jaar is vooral droog binnen doorgebracht, en/of deze eigenaar neemt roestpreventie heel serieus.

wiQBVtC.jpeg

Als je bijna een jaar na dato de foto's van een oldtimerbeurs (InterClassics Maastricht '25) checkt, ga je ervan uit dat de meeste auto's recent van eigenaar zijn gewisseld en in veel gevallen zelfs zijn geëxporteerd. Bij deze Porsche is dat niet het geval, sterker nog, hij is al sinds 7 november 1969 van de huidige eigenaar!

Porsche 356 B 1600 Super Cabriolet 1962

Veel recenter, maar kom je ook niet vaak meer tegen: een Nissan Almera N15 van de eerste eigenaar (30 oktober 1996):

Nissan Almera 1.4 GX "30 Special Edition" 1996

Laatst bewerkt:
Voor het computertijdperk werden er vaker aparte fouten gemaakt, of misschien met de overgang naar digitaal.

De foto lijkt me genomen tijdens Authentiek Vreeswijk, waar ik 'm ook heb gezien.

VW Phaeton, ook erg zeldzaam, kan me zo niet herinneren wanneer ik er 1 voor het laatst gezien heb.

Hier een vreemd geval. Volgens de RDW staat deze oldtimertruck sinds zijn Nederlandse toelating op 1 januari 1954, dus bijna 72 jaar, op naam van dezelfde particuliere eigenaar! Dat zal toch een administratieve fout zijn zeker? :unsure:

International R-150 1953
Toch zou het best kunnen kloppen, het bedrijf (Verweij) schijnt al meer dan 100 jaar te bestaan en heeft meerdere oude trucks.
Ik zag bijvoorbeeld de PS-20-02, die ze ook al sinds 1956 hebben!
De tenaamstelling op nieuwjaarsdag is dan nog wel twijfelachtig....

Toch zou het best kunnen kloppen, het bedrijf (Verweij) schijnt al meer dan 100 jaar te bestaan en heeft meerdere oude trucks.
Nouja volgens hun eigen website werd de eerste truck in 1961 aangeschaft en in alle oude foto's op dezelfde pagina is de truck op de foto van 929V6 niet te zien. https://www.verweijtrucking.nl/index.php/voorpagina/historie Daarnaast is de PB-30-11 volgens finnik al sinds de eerste tenaamstelling een particulier, hoogst onwaarschijnlijk.

Ik zag bijvoorbeeld de PS-20-02, die ze ook al sinds 1956 hebben!
Datum laatste tenaamstelling is in 2002 :unsure:

Laatst bewerkt:
Nouja volgens hun eigen website werd de eerste truck in 1961 aangeschaft en in alle oude foto's op dezelfde pagina is de truck op de foto van 929V6 niet te zien. https://www.verweijtrucking.nl/index.php/voorpagina/historie Daarnaast is de PB-30-11 volgens finnik al sinds de eerste tenaamstelling een particulier, hoogst onwaarschijnlijk.

Datum laatste tenaamstelling is in 2002 :unsure:
Ach wat dom, ik zie het ja.. Denk dat ik in de gauwigheid naar de datum eerste afgifte NL heb gekeken, die staat wel op 1956.

Die PB-30-11 kwam me te bekend voor (ik heb iets met kentekens), moet ik onlangs ergens iets over gelezen hebben.
Even gezocht: https://molenaarsoudetractoren.nl/historische-ih-vrachtauto-s-op-bezoek

Hoe dan ook zal de datum eerste tenaamstelling idd een fout zijn.

Terug
Bovenaan