Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De Orlando.over welke auto heb je het?
Dat was ook mijn idee, goed om te weten!Wat je daarvan moet zeggen? Nou weinig, het is een onbekend model en dus is er erg weinig vraag naar en dan komt er pas een nieuwe apk op, op het moment dat jij hem koopt.
De auto zelf was prima. Ik ga nu zaterdag een Opel Astra J uit 2016 kijken. Natuurlijk minder ruimte dan in een MPV maar heeft wel alle opties.Dat is jammer. Ik wil je niet overhalen maar probeer anders nog een ander exemplaar een kans te geven.
Het motoren mijnenveld doorkomen is nog best een ding. Er zijn praktisch geen betrouwbare MPVs onder de 10k zo lijkt het.Ik zou ze alle 3 laten stasn, allemaal een probleem motor. De TSi en de THP zijn niet de meest betrouwbare motoren.
Er zijn praktisch geen betrouwbare MPVs onder de 10k zo lijkt het.
![]()
Opel Zafira Tourer 1.4 Business+ | EERSTE EIGENAAR | NAP | PDC | AIRCO 2012 Benzine - Occasion te koop op AutoWereld.nl
2012, Benzine, Handgeschakeld, MPV, Grijswww.autowereld.nl
Edit : ook een mooie, iets meer kilometers
![]()
Opel Zafira Benzine [7-KNZ-01] | AutoTrack
Kies voor deze Opel uit 2013 met 165.890km. voor € 7.795. Gratis de autohistorie van deze Opel Zafira inzien? Check AutoTrack!www.autotrack.nl
Ik snap nu waarom de Verso's niet in mijn zoektocht voorkomen omdat ze geen parkeersensorenen hebben maar een camera. Er staat hier 1 lokaal te koop, kan daar morgen eens kijken.Mazda 5:
mazda 5 2.0
Toyota Verso
Versi 1.8
Zomaar 2 voorbeelden, misschien iets ouder maar beide zeer betrouwbaar.
Was de Opel Zafira al afgevallen?
Zo te zien meer dan voldoende aanbod voor dit budget.
Voorbeeldje hieronder, 1e eigenaar, NAP en weinig kilometers, ruim onder budget.
Ietwat aan de zware kant vergeleken met sommige concurrenten maar dacht niet dat dit een probleemmotor is gebleken ( behalve dat de 1.4 weleens sloom/aan de zwakke kant genoemd werd ), correct me if i'm wrong.
Ja die Astra die je linkt is een mooi exemplaar, goede kleur en uitrusting, maar zoals al gezegd ook die is best aan het gewicht voor een c-segment station. Benieuwd naar je bevindingen![]()
![]()
Opel Astra Benzine [NP-687-G] | AutoTrack
Kies voor deze Opel uit 2016 met 167.712km. voor € 9.400. Gratis de autohistorie van deze Opel Astra inzien? Check AutoTrack!www.autotrack.nl
![]()
Opel Astra Benzine [KH-089-D] | AutoTrack
Kies voor deze Opel uit 2016 met 162.443km. voor € 9.450. Gratis de autohistorie van deze Opel Astra inzien? Check AutoTrack!www.autotrack.nl
Klopt. Ik probeer nu (misschien koppig) wat dichterbij te kijken in plaats van door heel Nederland.Astra K met 4 cilinder komt toch ook een heel eind richting je budget.
Erg mooi exemplaar ( wel import )
En origineel NL
Zoals ik het mijn vrouw omschreef, de auto is 3k goedkoper dan waar we eerst naar kijken maar heeft ook de potentie om 3k meer kosten met zich mee te brengen.. al is dat niet gegarandeerd.Aan Peugeot zou ik persoonlijk niet beginnen, is al een Franse auto op leeftijd met een bedenkelijk reputatie. Deze 1.6 motoren zijn wat beter als de Purepech generatie maar zeker niet bulletproof.
![]()
Opel Zafira Benzine [33-JZF-4] | AutoTrack
Kies voor deze Opel uit 2009 met 154.833km. voor € 5.950. Gratis de autohistorie van deze Opel Zafira inzien? Check AutoTrack!www.autotrack.nl
![]()
Opel Vectra Benzine [25-HNG-8] | AutoTrack
Kies voor deze Opel uit 2009 met 141.086km. voor € 5.945. Gratis de autohistorie van deze Opel Vectra inzien? Check AutoTrack!www.autotrack.nl
![]()
Opel Astra Wagon 1.6 Temptation /AIRCO/PDC/NAVI/CRUISE/LAGEKM/ 2008 Benzine - Occasion te koop op AutoWereld.nl
06-2008, Benzine, Handgeschakeld, Combi, Zwartwww.autowereld.nl
Ik weet niet of een ouder GM produkt ook een goed idee is, onderdelenvoorziening is ook schaars aan het worden.
@TS wat voor auto heb je nu
Dat is wel een goed punt. We merken dat we op kortere termijn dan eerst verwacht een tweede auto nodig hebben dus er zal binnen nu en korte tijd wel iets komen. Ik keek naar die Astras omdat ze relatief groot van binnen zijn voor de prijs. Focus modellen zijn ook wel onder de ik te vinden maar die vind ik toch spannend qua onderhoud.Ik zou geen gehaaste beslissing nemen zolang de Touran nog gebruikt kan worden. Vooral als je het budget kan opschroeven naar iets wat je echt wilt en wat aantal jaar meekan.
Houd er rekening mee de Astra,s die je bekijkt zijn allemaal GM producten. Over een aantal jaar zal je weinig tot geen onderdelen meer kunnen krijgen via dealers. Stellantis ondersteund GM onderdelen maar matig tot niet.
Je hebt het over de 1.6 focus modellen toch?Oudere Focus zoals ik heb gehad vind je wel voor onder de €6000. En dat zijn fatsoenlijke wagens naar mijn idee. Laatste jaren van de tweede generatie dus. Derde generatie zou kunnen, naar dan zou ik goed kijken naar het blok en met name hoe dat is onderhouden. 1.0 uit die tijd zou ik vermijden.
Ja, alleen heb je een 1.6 ecoboost, zoals deze, maar daarvan vind ik het dashboard afschuwelijk. Ik had zelf een 1.6 16V zoals deze die wel gedateerd zijn, maar wel een goede optie is voor dat budget. Je hebt ook een 1.8 of een 2.0. Anderen weten vast hoe betrouwbaar dat alles isJe hebt het over de 1.6 focus modellen toch?
Moderator
Was jouw 1.0 dan ook al met de natte riem die bovengemiddeld vaak problemen gaf?Ik heb zo'n Focus 3 gehad. Dat dashboard valt weg mee. Ik vond het makkelijker in de bediening dan mijn Golf... Wil je toch wat anders, dan plaats je de Sony headunit voor de radio.
Ik had de 1.0. Fijn blok, maar na 8 jaar moet de distributieriem vervangen worden en dat is een serieus grote klus bij dat blok.
Een late Focus 2 is ook een fijne auto. De 1.8 was meestal de Flexifuel en die heeft een korter onderhoudsinterval en is niet heel zuinig. De 2.0 is ook niet echt zuinig maar wel lekker soepel. Ik vind het weer wennen dat zo'n ongeblazen blok zoveel toeren draait op de snelweg.
Moderator
Ik ga er vrijdag kijken en dan zullen we zien. Ik verwacht sowieso wel zon €1500 euro aan onderhoud in het eerste half jaar / 9 maanden.Megane ziet er net uit, maar ik zie nergens het onderhoudsboekje, en er wordt niks gezegd over het onderhoud. Ik zie alleen een oude werkplaats checklist, waarschijnlijk van 2007 toen de vorige eigenaar de auto kocht. Als zulke autos bij zulke bedrijven staan is het meestal te mooi om waar te zijn, en zijn vaak afgetrapte hokken waarin weer geld moet worden gestoken om ze weer goed te krijgen. Vind de auto ook behoorlijk duur geprijsd.
Als je de auto maar een paar jaar (of minder) echt gebruikt en daarna als veredelde wagen gebruikt, zou je dan niet na een paar jaar de auto inruilen op een goedkope EV als een Zoe of Citigo? Die zal nu te klein zijn, maar tzt lijkt mij dat dan een betere boodschappenauto dan zo'n oude grote Mégane. Korte ritjes is ook niet leuk voor een ICE... en wellicht hebben jullie tegen die tijd het geld om zo'n kleine EV te kopen. En je vrouw hoeft dan ook niet te schakelenJa precies. We moeten eigenlijk 1 jaar zon 20k er prima mee kunnen rijden. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk toch een Kia EV6 of Cupra Tavascan nemen als lease auto. Vanaf 2027 wordt de wagen hoogstwaarschijnlijk een veredelde boodschappen auto.
Als het rijden heel erg bevalt kan ik als lease auto ook iets van een ID3 limited black series halen, die zijn fiscaal bijna gratis tegenwoordig. Op 2025 kenteken kost dat maar €225 per maand.
Ik had al het argument gemaakt om nu een Suzuki Alto te halen maar zij wilt de flexibiliteit houden om niet vast te zitten aan de lease bak als ik een keer van baan wil wisselen.Als je de auto maar een paar jaar (of minder) echt gebruikt en daarna als veredelde wagen gebruikt, zou je dan niet na een paar jaar de auto inruilen op een goedkope EV als een Zoe of Citigo? Die zal nu te klein zijn, maar tzt lijkt mij dat dan een betere boodschappenauto dan zo'n oude grote Mégane. Korte ritjes is ook niet leuk voor een ICE... en wellicht hebben jullie tegen die tijd het geld om zo'n kleine EV te kopen. En je vrouw hoeft dan ook niet te schakelen
Ik heb daar ook een aantal van op mijn lijstje staan. Vind ze prachtig, zijn alleen wel wat duurder en zwaarder overwegend.Zo’n Megane vind ik van binnen echt prachtig. Kijk ook eens naar de Scenic van die generatie.
Maar dan wordt het opeens veel makkelijker kiezen. Ga een kijken voor een Laguna van 2003 of later.
Die zijn ruim, betrouwbaar en je houdt nog geld over ook.
Renault Laguna Grand Tour 2.0-16V T Privilège Automaat | Na![]()
≥ Renault Laguna Grand Tour 2.0-16V T Privilège Automaat | Na — Renault — Marktplaats
Renault Laguna Grand Tour 2.0-16V T Privilège Automaat | Navi | Xenon | Autom. Airco | Cruise Control | LMV | PDC | Half Leer | APK totlink.marktplaats.nl