Vervanging voor Giulietta

ALeen

Wegverkenner
Mijn Alfa Giulietta is jammer genoeg toe aan vervanging. Ik vraag hiervoor graag jullie advies.

ik ben op zoek naar:
- Een nieuwe of jong tweedehandse wagen (max 3 jaar oud en max 50k km)
- Budget 35 à 40k EUR maximum (Belgische prijzen)
- Benzine
- Sportief rijgedrag
- Mag B segmenter of groter (we zijn met 2)

Laatst bewerkt:
Ik rij zelf ook een Giulietta en zoek ook op termijn ook een waardige opvolger.

Een 5-deurs hatchback met:
sportieve looks
sportieve rijeigenschappen
geen 1.0 met 110 pk, maar een 2.0L en 186pk
clean interieur en -ook niet onbelangrijk- ruim binnen budget voor je in België:
de Mazda 3!

sportieve looks
clean interieur en -ook niet onbelangrijk- ruim binnen budget voor je in België:
de Mazda 3!
Sorry, mazda 3 een keer een week als leenauto gehad (schadeherstel na aanrijding buiten schuld) en die was absoluut niet te vergelijken met een Giulietta. Verhield zich tot de Giulietta als een tractor tot een kart.

Mazda motor kan ook niet in de schaduw staan van de souplesse van de multiair en tbi in de alfa, hopeloos weinig trekkracht onderin de toeren.

Zou eerder aan een Astra, of desnoods die Focus, denken. Alleen jammer van die driecilinders daarin. Is een jongere Giulietta geen optie? Zijn t/m '21 nieuw verkocht.

Zelf nog altijd heel blij met mijn relatief jonge, zou 'm voor geen goud willen inruilen op zoiets saaiers.

Aangezien een Giulietta ook wel wat liefhebbers auto kenmerken heeft is het wel belangrijk om te weten waarom je toen bij die auto bent uitgekomen. Objectief is inderdaad zo'n Mazda 3 misschien wel een alternatief - maar op sommige vlakken (en zijn die vlekken voor jou wel/niet belangrijk) wel heel anders.

Voor de een is sportief rijgedrag een hard sportonderstel met gripverlies op slecht wegdek; voor de andere fijngevoeligheid in het stuurgedrag

Ik dacht dat die te duur zouden uitvallen, maar dat valt goed mee. Ik zie hier zelfs een Quadrifoglio staan voor 54k en die heeft nog maar 27k km (wel boven budget maar is een droom). Rare is dat een veloce bijna evenveel kost.

sportieve looks
de Mazda 3!
Niet mijn wagen, sorry

Zou eerder aan een Astra, of desnoods die Focus, denken. Alleen jammer van die driecilinders daarin. Is een jongere Giulietta geen optie? Zijn t/m '21 nieuw verkocht.
Een driecilinder? Dan kan ik evengoed voor een Junior gaan.
De Giulietta´s die ik heb zien staan, hadden allemaal veel kms. Raar genoeg niet het geval bij Giulias (zie hierboven)

Aangezien een Giulietta ook wel wat liefhebbers auto kenmerken heeft is het wel belangrijk om te weten waarom je toen bij die auto bent uitgekomen. Objectief is inderdaad zo'n Mazda 3 misschien wel een alternatief - maar op sommige vlakken (en zijn die vlekken voor jou wel/niet belangrijk) wel heel anders.

Voor de een is sportief rijgedrag een hard sportonderstel met gripverlies op slecht wegdek; voor de andere fijngevoeligheid in het stuurgedrag
Vooral stuurgedrag voor mij.

Dan eerder een BMW, zoals Frits voorstelde
Dat is natuurlijk een kwestie van smaak, ik heb ook in een 1 serie gereden die ongeveer net zo oud was, ik zou die echt niet verkiezen boven een Mini. Maar goed, zoals gezegd is dat een kwestie van smaak.

Met jouw budget en wens voor sportief rijgedrag: een EV? Ik zie dat je benzine wilt blijven rijden, maar EV's zijn relatief vaak achterwielaangedreven en kennen natuurlijk vaak een tamelijk vlotte acceleratie. Een snelle blik op Autscout leert me dat je redelijk wat ECQ's vindt of zelfs een iX of i4. Naast echt een heel scala aan andere 200pk+-auto's.

Met jouw budget en wens voor sportief rijgedrag: een EV? Ik zie dat je benzine wilt blijven rijden, maar EV's zijn relatief vaak achterwielaangedreven en kennen natuurlijk vaak een tamelijk vlotte acceleratie. Een snelle blik op Autscout leert me dat je redelijk wat ECQ's vindt of zelfs een iX of i4. Naast echt een heel scala aan andere 200pk+-auto's.
Geen EV voor mij. We wonen in een rijhuis en de dichtstbijzijnde laadpaal is 1,5 km verder (en meestal bezet)

Wellicht brengt het benoemen van de Giulietta dan verwarring. Wij dachten dat je een opvolger van de Giulietta zocht. Dus, een type auto zoals dat, maar dan moderner.

Dan een 1-tje of een A-klasse. Succes met de zoektocht

Wellicht brengt het benoemen van de Giulietta dan verwarring. Wij dachten dat je een opvolger van de Giulietta zocht. Dus, een type auto zoals dat, maar dan moderner.

Dan een 1-tje of een A-klasse. Succes met de zoektocht
Er staat toch ook duidelijk vermeld dat het ook een B-segmenter mag zijn, daar is toch weinig verwarrends aan.

Maar goed met je budget heb je een leuke 128Ti of een 220/230 coupe.

Hij is hierboven, logisch, al genoemd.
De Giulia natuurlijk. Je kunt de "instapversie" met 200 pk nemen en 'm laten chippen als dat nog niet is gebeurd, rest van het blok etc. is hetzelfde als de veloce.

Waardige opvolger, want een mooie upgrade!

Misschien zit er in de vag stal nog iets bij vw gti, bij seat cupra en bij skida rs , welke b en c segmenters nog zoiets hebben weet ik zo even niet uit mijn hoofd.

Misschien zit er in de vag stal nog iets bij vw gti, bij seat cupra en bij skida rs , welke b en c segmenters nog zoiets hebben weet ik zo even niet uit mijn hoofd.
Een Seat Cupra, is dat niet een EV? Skoda spreekt me niet aan, een Golf GTI eventueel wel, maar daar wil ik eerst eens mee rijden + het interieur bekijken.

Enige echte alternatief is een Giulia, dat is een fijne rijdersauto en heel betrouwbaar bovendien. Iets minder praktisch wellicht? Stelvio zou dan ook nog kunnen. Nadeel is eventueel de Giulia en de Stelvio gebruikt nog stevig aan de prijs zijn.

Een Audi A5 voor 40k?
Eerder een A3, maar die vind ik niet mooi
Staan er -zeker in België- wel een paar. "Probleem" bij Audi vind ik persoonlijk dat een S-line pakketje icm grote velgen meteen een beetje een foute uitstraling krijgt. Volgens Fritsie rijdt het ook niet sportief, ik heb er geen ervaring mee.

Enige echte alternatief is een Giulia, dat is een fijne rijdersauto en heel betrouwbaar bovendien. Iets minder praktisch wellicht? Stelvio zou dan ook nog kunnen. Nadeel is eventueel de Giulia en de Stelvio gebruikt nog stevig aan de prijs zijn.
Het is natuurlijk maar wat je zoekt, de Giulia is natuurlijk een D-segmenter en je moet maar zo'n grote auto willen hebben.

Terug
Bovenaan