Kristian: er is altijd wel wat

Ik zou gewoon deze stoelen laten aanpassen. Kan prima.

Als dat kan is dat ook een prima oplossing natuurlijk. Een vriend van me met rugklachten had een op maat gemaakte AGR stoel, die ging twee tot drie leasebakken mee. Gewoon een kwestie van overzetten.

Als dat kan is dat ook een prima oplossing natuurlijk. Een vriend van me met rugklachten had een op maat gemaakte AGR stoel, die ging twee tot drie leasebakken mee. Gewoon een kwestie van overzetten.
Waar ik vroeger werkte hadden we een klant die dan gelijk zijn Scheel stoel opnieuw liet bekleden met het stofje van zijn nieuwe BMW... Kleurverschil kon natuurlijk niet! (Hij nam nooit leren bekleding!)

Er zijn heel veel leaseautos achteraf in leerbekleed door Bernard Cools, die werkt met origineel BMW leer en stof. Scheelde bak aan bijtelling destijds.

Ik laat het nog maar even rustig bezinken, de X3 is/was een mooie optie. Eerst nog maar eens lekker met de 3-serie op vakantie deze zomer. Dat is verder ook nog steeds een top-auto die fantastisch rijdt. Dat ik het ook heel zonde vind om de 3-serie nu al weg te doen bevestigt ook wel dat het absoluut niet voelt als een miskoop.

de X3 is/was een mooie optie.
Nog een toevoeging. Op de Duitse X3 G01 forums zijn er nogal wat mensen die klagen over windgeruis op hogere snelheden. Deze kritiek hoor je niet van mensen die dubbel (akoestisch) glas hebben in hun X3. Als je een X3 treft met die optie, hoef je je over windgeruis niet druk te maken. Maar bij een X3 zonder die optie zou ik eerst even een testrit maken met wat hogere snelheden.

Goede tip. De zwartblauwe in Zwaag had inderdaad dit akoestisch glas. In de auto waarin ik zaterdag heb gereden vond ik vooral het bandengeluid vrij prominent aanwezig. Ook hoorde je de motor heel lichtjes nagelen zoals mijn F31 ook deed. Dat is in de G21 veel beter geïsoleerd.

Dat soort isolatie kan je makkelijk zelf aanbrengen gelukkig. Vraag is of je dat wilt.

Als je toch hoog op de pootjes bekijkt: Mercedes GLC niet wat?

Vanochtend in de buurt even een vergelijkbare X3 proefgereden. Saaie kleurstelling en interieur maar qua rijden goed vergelijkbaar met de X3 in Zwaag. Om met het positieve te beginnen, qua zitten denk ik echt dat ik het hier langer in volhoud. Interieur is verder ook lekker ruim.
Van het rijden werd ik minder enthousiast. Ondanks dat ik nooit een echte hybride fan zal worden is de 320e toch een stukje soepeler en stiller door de elektro-ondersteuning.
Verder echt het gevoel in een vrachtwagen te zitten, erg hoog boven het wegdek en een carrosserie die veel meer beweegt/wiebelt. Sturen deed ie wel verrassend goed vond ik. In de 3-serie zit je veel meer geïntegreerd en dat bevalt me veel beter. Veel meer een rijdersauto. Ik schrijf hem nog niet meteen af maar ga geen overhaaste beslissing nemen.

5-serie vind ik prachtig maar vind ik gewoon te groot en onhandig. G21 is ook echt ruim zat. Heb ooit in een G31 M550D gereden en dat vond ik best wel een boot. Mij te groot, lomp en op comfort afgestemd.

Jammer, maar ook voor mij de reden om zo lang mogelijk een SUV te vermijden.

Dat hoge zitten wen je heel snel aan, kan ik je vertellen. ;)
Zo naar die foto hierboven kijkend vind ik deze X3 toch al wel een beetje 'belegen" worden.
Maar...ik apprecieer de nieuwe styling van BMW, in tegenstelling tot velen hier.:p

Ik voel me juist wel thuis in een iets oudere BMW, de huidige modellen heb ik op een paar uitzonderingen weinig mee.
Mijn vrouw vind een wat hogere auto fijn, het kan mij niet laag genoeg. Dan valt zo’n X3 wat tegen. Maar misschien was het ook niet helemaal eerlijk, ik had zaterdag de Z4 meegenomen die kant op dus dan is het verschil extra duidelijk.

Een Mercedes of Volvo gaat het niet worden, er wordt weleens gezegd, eens een BMW altijd een BMW en dat zou best eens kunnen kloppen.

eens een BMW altijd een BMW en dat zou best eens kunnen kloppen
Liever een ster in de voorruit dan op de motorkap. Maar om eerlijk te zijn is dat bij mij de laatste jaren wel veranderd.

Wanneer je niet gewend bent om hoog te zitten valt een X3 wel even tegen. Ik kan best begrijpen dat je dat nog even niet ziet zitten. Overigens vind ik de X3 die je gereden hebt ook geen wow-factor hebben.

X4 vind ik wel geinig, maar die jij laat zien vind ik echt verschrikkelijk qua kleur, uitvoering en wielen.
Kreeg zojuist de offerte voor de proefritauto. Jaartje ouder, 30dkm meer gelopen dan mijn G21 en toch ruim 11k toeleggen. Van pijn in de kont naar pijn in de portemonnee bij wijze van spreken. En inderdaad, dat was een erg grijze muis.

ACC gebruik ik zeker, inderdaad fijn.
Mercedes is laatste decennia niet meer mijn smaak qua interieur, maar dat geldt ook voor de BMW’s van de huidige generatie.

Nog wel zo’n sierpaneel in alu-afwerking gescoord voor de Z4 in bijna nieuwstaat. Kost wel een vermogen, maar is ongeveer het enige onderdeel van de auto dat duidelijke gebruikssporen heeft. Enige nadeel, het paneel dat ik heb gekocht heeft twee uitsparingen, zowel voor sportknop als ook voor lampje die aangeeft als de passagierairbag is uitgeschakeld. Dat dingetje moet ik dus ook nog zien te regelen om het gat op te vullen.

Weinig autonieuws, maar wel weer heerlijk een rondje dakloos genieten vanavond. Veel beter wordt het niet.
Deze week weer een verse APK gescoord, natuurlijk zonder opmerkingen. Wel jammer, de airco bij laten vullen maar koelt nog steeds niet. Compressor loopt ook wel. Ondanks dat ik de airco nauwelijks gebruik toch wel fijn als ie gewoon werkt. Altijd wel iets aan de hand met een oude auto maar dat hoort erbij.

Lekker hoor! Ik heb gisteravond ook weer genoten van mn cabrio.
Vanavond was nog best warm toch? Nu is het wat lekkerder aan het worden, windje er bij.

En serieus, gisteravond rond 20u kwam ik nog cabrio's tegen met het dak dicht. Wanneer gaat dat dan open, vraag ik me af...

De echte cabrioliefhebbers gooien het dakje al open bij ongeveer 8 a 10 graden en het eerste lentezonnetje. Als ik zo'n persoon zie rijden krijgt die altijd een opmerking in de trant van: "kijk daar heb je een cabriolet voor!".

Ik rij in principe altijd open, tenzij het regent. Daar heb ik hem ook voor. Is het wat frisser dan de verwarming lekker aan en is het alsnog heerlijk. Ik kom ze ook vaak tegen met dak dicht, zijn dan ook vooral cabrio’s met een vast dak. Net bijv. nog een 206cc. Of zou de dakconstructie bij die dingen vaak gaar zijn.

Gisterochtend was het in een poloshirt iets te koud, ik had lange mouwen aan moeten hebben. Ben benieuwd naar de winter: jas aan, stoelverwarming aan, muts op en gaan!

Ik rij in principe altijd open, tenzij het regent. Daar heb ik hem ook voor. Is het wat frisser dan de verwarming lekker aan en is het alsnog heerlijk. Ik kom ze ook vaak tegen met dak dicht, zijn dan ook vooral cabrio’s met een vast dak. Net bijv. nog een 206cc. Of zou de dakconstructie bij die dingen vaak gaar zijn.
Citroën C3 Pluriel. Zou er nog eentje bestaan met een werkend dak... :unsure:

De 320e had ook wat last van de warmte vanmiddag volgens mij. Na het rijden aan de lader gehangen en na 20 minuten een enorm kabaal voor het huis, net een vliegtuig. Lamellen in de grille open en een batterij blazende fans onder de motorkap. Waarschijnlijk om een meltdown van het accupakket te voorkomen. Laden was ook gestopt.
Zal er wel bij horen, maar vond het wel vreemd.

Gisterochtend was het in een poloshirt iets te koud, ik had lange mouwen aan moeten hebben. Ben benieuwd naar de winter: jas aan, stoelverwarming aan, muts op en gaan!
Ik vind het vooral lekker om iets in de nek te hebben. Ik snap nu waarom cabriorijders vaak een sjaal dragen en waarom Mercedes de Airscarf heeft. Ondanks windschot toch altijd wat luchtwervelingen in de nek.
En een pet op want de zon brand wel lekker op het bolletje. Vanmiddag vond ik het wel echt te warm. Prima als je rijdt, maar als je stil staat niet fijn.
Maar over het algemeen is cabriorijden echt fantastisch.

Met een pet en goede zonnebrandcrème is het zelfs op dagen als deze best goed te doen, alleen stoelventilatie zou een zeer welkome optie zijn... Maar je investeert vooral in de open heenrit om 's avonds terug te kunnen, dan is het op zijn best.

Haha, eens, MCW. Dus ik was vandaag met een dichte, met klapraampjes achter en schuifdakkie boven het hoofd. Maar vanavond was de cabrio wel heerlijk.

Bij onze Mini is bij een graad of 8 het dak eraf. Verwarming dan aan, stoelverwarming, stuurverwarming ook. Gisteren en eergisteren ook lekker wezen toeren, onderweg stoppen voor wat lekkers (lees: ijs).

Wat betreft de airco van de Z4: magneetkoppeling defect?

De stelregel hier is open of verkopen.
Haha, eens, MCW. Dus ik was vandaag met een dichte, met klapraampjes achter en schuifdakkie boven het hoofd.
Oei.. en nu verkopen? :confused:

Wat een bikkels zijn jullie allemaal. Hier komt de cabrio komt alleen naar buiten als het weer en de omstandigheden goed zijn – geen regen, geen kou. Het is echt een auto voor de lol: dagjes weg, weekendjes eruit, of een mooie roadtrip. In de herfst gaat ’ie netjes de garage in tot het voorjaar weer aanbreekt.

Gisteren geen tijd gehad om even te rijden, helaas. Maar het zonnetje schijnt alweer lekker, dus straks maar eens richting de Utrechtse Heuvelrug denk ik. Perfect weer om even ouderwets te genieten. :)

P.S. Prachtige plaatjes die je gisteravond geschoten hebt @Kristian2

Geweldige plaatjes @Kristian2 (y) Heerlijk genieten inderdaad!

Hier nog zo'n nerd en dakloze idioot ;) Ik start 'm alleen als het dak ook open kan voor de rit. Voor minder dan 15km enkele reis maak ik de kabouters onder de kap niet wakker. En dakloos rijden begint bij mij al prima vanaf 5 graden boven nul - puur omdat instructieboekje zegt dat je bij lagere temperaturen het dak niet mag bedienen... Een zonnige winterdag is oók heerlijk! Met sjaal om en trui aan, raampjes omhoog, stoelverwarming op laag standje, heb ik niet eens kachel nodig.
De airscarf in de stoelleuning zit voor mij net te laag, helaas. Mrs. is er wel groot fan van.

Ik sluit mij helemaal bij aan. Als ik mensen met de kap dicht zie rijden bij goed weer denk ik elke keer weer; je hebt de verkeerde auto gekocht. Zeker als het iets als een MX-5/Boxter/Z4 is.

Ach, met m'n Sebringen gingen we alleen op pad als de kap naar beneden kon (droog) én dan wel alle ramen naar beneden en windscherm plat. Ik mis ze best wel! En nee, een Z4, Boxter, MX-5 zijn te klein.

Vandaag nog even aan de Z4 gesleuteld. Sinds ik dit voorjaar de achterste remschijven en -blokken heb vervangen, hoor ik een vervelende rammel bij het rijden over klinkerwegen. Waarschijnlijk zit er wat speling doordat de pasvorm van de ATE-remblokken niet helemaal ideaal is. Ik heb nu wat keramisch vet op de uiteinden gesmeerd — voorlopig lijkt het geluid weg, maar ik verwacht dat het na verloop van tijd weer terugkomt. Dan overweeg ik om er toch maar een ander setje blokken op te zetten.

Verder vanochtend met de 320e nog 54 km volledig elektrisch kunnen rijden op een volle lading. Geen gek resultaat al waren de omstandigheden redelijk ideaal.

De afgelopen weken had ik nog wat contact met de garage waar ik eerder een proefrit heb gemaakt in een grijze X3 xDrive 20i. Met mijn vrouw zijn we nog een keer wat langer gaan rijden en we zijn er eigenlijk best gecharmeerd van — zeker als ze er nog vier nieuwe banden onder zetten. In gebruik zal de auto waarschijnlijk wat duurder zijn, omdat het een benzine is, maar tegelijkertijd: zo’n minder complexe auto zonder accupakket dat na 150.000 km op zijn eind loopt, kan op termijn in totaal best voordelig uitpakken.

Ik verwacht dat een 320e met meer dan een ton op de teller over een paar jaar voor veel particulieren toch een risico gaat worden. Bij diezelfde garage stond overigens een vijf jaar oude 745e die problemen had met het accupakket — vervangen zou zo’n 15.000 euro kosten. Dat zet je wel aan het denken… tel uit je winst.

Nog geen beslissing genomen, maar het bedrag dat ik zou moeten bijbetalen lijkt in elk geval niet onredelijk.

Als alle veren en anti-trilplaten er opzitten zou het niet mogen rammelen... Niet een reactiearm van de achterste stabilisatorstang? Of, afhankelijk van de constructie, een rubber?

Ik rij liever niet dan met het dak dicht met de roadster. Buren hebben al zeker 5 jaar een mooie Porsche 718, hooguit enkele keren open zien rijden & zeggen dat het een daily is. Weggesmeten geld denk ik dan. Idem daarvoor met hun Z4.
Wat ketelapper schreef, onder 10 graden het dak met beleid opendoen & na de rit weer traag dicht, zetelverwarming aan, clima op een lekkere temperatuur en tuffen maar.
@Kristian : ik gebruik de airco in mijn auto niet zo vaak (staat wel op Auto & 21 gr het jaar door), soms is het wel handig als de ruiten beslaan of als de auto heeft staan bakken in de zon.

Mijn SLK is ook daily driver. Maar dat dak is alleen om ongenode gasten en regen buiten te houden. Tot een graad of 10 blijft ie gewoon open. En aangezien ik in een dorp in Fryslân woon is dat over het algemeen leuk rijden.

Ik heb vaak een cabrio of roadster overwogen maar ik ben niet iemand die meer aan plezier ritjes doet. Bovendien verbrand ik als een malle met mn rooie bakkes lol.

X3 weer op het menu? Ik ben benieuwd

ik verzin graag een reden om met de Z4 op pad te kunnen. In Ommen verkopen ze heerlijk ijs dus meestal heb ik ook wel een passagier. Reed net nog een mooie donkergroene Z4 M40i naast ons onderweg naar huis. Raampje even open en ja die klinkt ook echt heerlijk.

De X3 was nog niet uit beeld maar altijd goed om het even rustig te overdenken. Mijn vrouw heeft er inmiddels ook mee gereden en is wel om volgens mij.

Nee Sophistograu met half leder. Zeker niet zo smaakvol als die uit Zwaag maar klopt verder wel helemaal. Rondom eerste lak, heel netjes, HUD, Live Cockpit Professional, pano, trekhaak.

Wel weer met sportstoelen of met comfortstoelen deze keer? Kon je comfortstoelen krijgen op de G01? Ik zie die niet terug op de prijslijst, maar ik dacht dat dat wel een optie was..

Sportstoelen met lendesteun, wel gewoon handmatig verstelbaar. Volgens mij exact dezelfde stoelen die ik nu in de G21 heb maar met een andere zitpositie en met lendesteun. Dat laatste maakt wel echt een verschil merk ik al wel.
Is wel weer een ouderwetse benzineauto. Heeft absoluut mijn voorkeur t.o.v. hybride qua rijbeleving, maar geen idee wat op dit moment wijsheid is hoor. Kan niemand op dit moment inschatten.

Je merkt qua details en materiaalgebruik dat de G01 wel echt mooier is dan de G21. Alleen al de deurpanelen zijn veel mooier en hoogwaardiger. Die vallen me eerlijk gezegd in de G21 wel wat tegen, ook t.o.v. de F31 hiervoor. Zichtbare bezuinigingen. Om maar te zwijgen over de nieuwste X3....

Terug
Bovenaan