Praat mee over banden voor AutoWeek's occasionduurtester - Tesla Model 3

Roadracer

Administrator

Forumleiding
We hebben een Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD uit 2019 met 130 K op de klok in de AutoWeek duurtestvloot (hier op de rollenbank). We mogen uit de snoepwinkel van de bandenman passend rubber uitzoeken voor de Summer of 25! De winterse Pirelli's Sottozero 3 in de maat 235/45 R18 gaan we omruilen voor.... ja voor wat eigenlijk? Welke zomerrubber past onze tweedehands Tesla Model 3 het beste? We hebben het over vierwielaandrijving en 400+ pk dus... Mocht je inspiratie nodig hebben: dit is de AutoWeek bandentest voor elektrische auto's, maar we staan (ook) open voor andere suggesties (en waarom je die suggestie doet).

Laatst bewerkt:
De goedkoopste die nog net voldoende scoren. En dan maar zien hoe dat in de praktijk bevalt, ook als vergelijking met de testresultaten.

GT-radial Sportactive 2. Kost bij de site Bandenleader.nl net geen 105 euro per stuk en heeft een mooi bandenlabel:
Verbruik: C
Natte condities: A
Geluid: A (69d:cool:
Het is een XL band. (Extra Load).

Het is makkelijk om altijd maar voor de grote merken te gaan. Mijn ervaring met het midrange priced segment dat je heel fijne banden kunt krijgen (mijn ervaring met Kumho is perfect) en dat je flink wat geld in de pocket kunt houden.

Waarom dan geen Kumho? Geen aanbod.

Ik had onder beide Tesla’s (Long Range en een Performance) Michelin pro pilot sport 4S. Waren top.

Intussen heeft de Tesla de zomerbanden van de leasemaatschappij gekregen. Het zijn Michelin Pilot Sports geworden, maat 235/45 R18. De eerste ervaringen zijn dat ze niet echt stiller zijn dan de winterbanden, maar ze lijken in eerste instantie wel meer grip te hebben. De auto is met deze banden voor de 'grote reis' naar Marseille gegaan.

Terug
Bovenaan