Konami
Startmotor
De (zakelijk) lease auto van mijn vrouw, een Peugeot 108 Allure 1.0 vti automaat komt binnenkort uit de lease, en we hebben interesse om deze voor prive over te nemen.
Als de auto vrij komt uit de lease heeft deze ongeveer 100.000km ervaring.
Met het overnemen van de auto uit de lease, neem je hem over als 'as it is', dus zonder garantie. Daar is dan ook de prijs naar.
Ik vroeg me af of er bepaalde (hoge) onkosten bekend zijn met dit type (of Aygo en C1) als deze eenmaal de 100.000 zijn gepasseerd.
Afgezien van het 'bekende' probleem met het heel soms inhouden in sommige situaties, heeft de auto op het moment geen enkel mankement.
De distributie ketting zou een levenlang meegaan (is dat echt zo?), maar van de levensduur en eventuele kosten van bijvoorbeeld de koppeling op de automaat kan ik niets terugvinden.
Vaak lees je ook over problemen met lekkage bij het er remlicht, dat is totnutoe ons nog bespaart gebleven, of kan dat alsnog uiteindelijk gaan gebeuren?
De auto heeft naar mijn idee suboptimaal onderhoud gehad. Als eis van de leasemaatschappij mocht deze alleen bij een Profile-tirecenter worden uitgevoerd, dus helaas niet bij een dealer. Zou dit nog invloed kunnen hebben op de latere levensduur van de auto?
Als de auto vrij komt uit de lease heeft deze ongeveer 100.000km ervaring.
Met het overnemen van de auto uit de lease, neem je hem over als 'as it is', dus zonder garantie. Daar is dan ook de prijs naar.
Ik vroeg me af of er bepaalde (hoge) onkosten bekend zijn met dit type (of Aygo en C1) als deze eenmaal de 100.000 zijn gepasseerd.
Afgezien van het 'bekende' probleem met het heel soms inhouden in sommige situaties, heeft de auto op het moment geen enkel mankement.
De distributie ketting zou een levenlang meegaan (is dat echt zo?), maar van de levensduur en eventuele kosten van bijvoorbeeld de koppeling op de automaat kan ik niets terugvinden.
Vaak lees je ook over problemen met lekkage bij het er remlicht, dat is totnutoe ons nog bespaart gebleven, of kan dat alsnog uiteindelijk gaan gebeuren?
De auto heeft naar mijn idee suboptimaal onderhoud gehad. Als eis van de leasemaatschappij mocht deze alleen bij een Profile-tirecenter worden uitgevoerd, dus helaas niet bij een dealer. Zou dit nog invloed kunnen hebben op de latere levensduur van de auto?