Schal 4044468
Net ingestapt
Ik rijd sinds kort in een Ford Explorer EV, maar de actieradius in koude omstandigheden valt zwaar tegen. Bij een volle accu (100%) geeft de auto een bereik van 385 km aan. In de praktijk klopt dit echter niet.
Een simpel ritje van Almere naar Amsterdam en terug (ongeveer 60 km met een benzineauto) kost in deze elektrische Ford zo een 120 tot 150 km van de totale actieradius. Dit betekent dat het daadwerkelijke bereik in de praktijk veel lager uitvalt dan geadverteerd.
Het lijkt alsof elektrische auto’s meer kilometers maken/ rijden, maar dat is een illusie.
De verbruikte kilometers op de teller lopen veel harder op dan de daadwerkelijke afstand die je rijdt.
Dit zou verder onderzocht moeten worden, want het maakt een groot verschil in de bruikbaarheid van de auto.
Heeft iemand anders dezelfde ervaring met deze auto of andere EV?
Een simpel ritje van Almere naar Amsterdam en terug (ongeveer 60 km met een benzineauto) kost in deze elektrische Ford zo een 120 tot 150 km van de totale actieradius. Dit betekent dat het daadwerkelijke bereik in de praktijk veel lager uitvalt dan geadverteerd.
Het lijkt alsof elektrische auto’s meer kilometers maken/ rijden, maar dat is een illusie.
De verbruikte kilometers op de teller lopen veel harder op dan de daadwerkelijke afstand die je rijdt.
Dit zou verder onderzocht moeten worden, want het maakt een groot verschil in de bruikbaarheid van de auto.
Heeft iemand anders dezelfde ervaring met deze auto of andere EV?