Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Het is voor de rest wel echt een hele fijne auto. Het stuurt prachtig, zit heerlijk, infotainment (met wireless CarPlay) is top. Hifi audio is goed. Stil in de cabine. Pre fl vind ik nog een heel mooi dash vol met knopjes hebben (hierna heb je die curved grote schermen, vind ik niks). Mooie dubbele pano met schuiffunctie, die pas eind maart bij de dealer gerepareerd kan worden.

Het is dus gewoon een hele goede en fijne bmw die echt heel veel zaken erg goed doet. Oh ja, de kofferbak is ruim zat zonder ‘bobbel’!

De laatste maanden kreeg ik steeds meer spijt van het verkopen van de 530e. In theorie was dat de perfecte auto. De praktijk ebde steeds verder in de herinnering weg. Elke keer als ik wat verder moest rijden met de egolf stond ik weer te vloeken omdat je dan altijd ergens 30min extra bij een snellader moet rekenen op de route.

Dus ik was rustig aan weer aan het rondkijken. De w212 stond hoog op het lijstje. Ik was daar zo blij mee.. maar inmiddels wel echt oud. En het onderhoudsvrije van de egolf bevalt enorm, zeker omdat de Infiniti al wat ouder is en elk kwartaal wel een rug aan onderhoud kost.

En zakelijk heb ik in 2024 maar 8000km gereden. 4 maanden niet NL geweest. Een w213 of zelfs 214 is gewoon niet te verantwoorden voor mezelf.

G30 heb ik al gehad dus ik wilde ook graag iets anders. Daarnaast vind ik de occasionprijzen bizar hoog. Het terugbetalen van de subsidie voor de egolf zit ook nog in m’n hoofd.

De g20/21 vind ik erg mooi. Ergens ook al een overkill qua formaat maar goed - een 1 serie (FF, of te oud) of a klasse is dan weer een te kleine upgrade tov een golf.

Ik ken mezelf dus een 318i of 320i is prima. Een paar leuke gevonden maar… BPM bij import. Wat een bedragen. En dan deze 330e.. met minder dan 40k op de klok en (ik dacht) alle opties die ik wil voor een lager bedrag dan een 320i sedan voor de deur? No brainer.

In ‘EV’ modus rijdt hij goed. Maar ja je mist toch een stuk vermogen en ik red heen en weer naar kantoor net aan. In hybrid modus zit je net op het randje van net voldoende power op de batterij en bij moeten springen van de benzinemotor. Eigenlijk net vervelend.

En in sport… ja. In sport heb je alles. De batterij gebruik je om meer ‘oempf’ te creëren. De auto vindt het heerlijk om meer dan 2500rpm te maken. En dat voel je. Dat is de modus waar ik blij van word. Maar ik heb in de afgelopen 18 jaar al 2x in the dude ( 535i ) zijn situatie gezeten en dat gaat in sport zeker een derde keer gebeuren. Dus dat moet ik niet doen.

Met acc had ik er zeker een jaartje mee gereden en met hybrid modus leren leven. Want het is echt niet slecht. Maar ik ben zelf het probleem.
De m340i kocht ik destijds bewust zonder acc en rijhulpsystemen. De X3 heeft ook geen acc en ik mis het eigenlijk niet als ik ermee rijd. De M4 heeft het wel. Had van mij niet gehoeven. Met de HUD eigenlijk hetzelfde. Het zit er bij beide auto’s op, maar ik kan goed zonder. Het voegt weinig toe, wat mij betreft.

Mijn tip: rijd toch gewoon lekker een jaar, zoals je van plan was. De auto is verder toch te goed om snel weg te doen? Je volgende heeft acc, dat weet je nu zeker.

Na een weekendje Antwerpen (eerste wat langere rit met de nieuwe E) kan ik toch niet anders zeggen dan dat een goed werkend ACC wel heel erg prettig en comfortabel is, vooral in wat drukker verkeer. HUD en autonoom sturen daarentegen mis ik zoals eerder gezegd helemaal niet.

@funf: Heeft jouw X3 ook akoestisch glas? Een Duitse kennis van mij met een X3 heeft het niet en ervaart extreem veel windgeruis, schijnt ook een behoorlijk item te zijn op Duitse fora.

Dat is toch een armoe? In de kou zitten voor een paar km extra range? Ik ben echt blij dat ze dat ev geneuzel hier niet zo doordrukken. En dan kijk ik over tien jaar wel of het een beetje fatsoenlijk uitontwikkeld is.
Al koop ik wel een Renault 5 turbo als die niet idioot geprijsd is

Klopt, daarom ideaal om hem lekker voor te verwarmen. Instappen in een warme auto terwijl de buren nog staan te krabben is heerlijk. Ben ook helemaal geen EV-fan en ben blij dat ik een lekkere Z4 met 6-in lijn erbij heb voor de beleving.

Dat is toch een armoe? In de kou zitten voor een paar km extra range? Ik ben echt blij dat ze dat ev geneuzel hier niet zo doordrukken. En dan kijk ik over tien jaar wel of het een beetje fatsoenlijk uitontwikkeld is.
Al koop ik wel een Renault 5 turbo als die niet idioot geprijsd is

Inderdaad.....vorig jaar ongeveer 10 maanden in een EV gereden; een XC40 P8 die uiteindelijk ook niet bepaald bekend staat om zijn zuinig omspringen met stroom....
Begrijp me niet verkeerd; ik heb niets tegen elektrische auto's, sterker nog ik vond het best fijn rijden (hoewel ruim 400PK in een SUV, die Nederland niet uitkomt, wat mij betreft volledige overkill is).
Maar zelfs in Nederland met de fantastische laadinfrastructuur geldt wat mij betreft, dat als je een keer een drukke dag hebt en omdat je eerder op de dag bij de klant niet kon laden of geen tijd had, dat het dan gewoon niet fijn is om 's avonds laat nog even een extra stop in te plannen. En met 85 km/h achter een vrachtwagen gaan hangen om misschien nog thuis te komen.....sorry, maar dat kan ik gewoon niet.... Van een auto wil ik, call me oldfashioned, gewoon kunnen genieten, zoals ik altijd gedaan heb.

Ik woon nu in een land (Roemenië) waar de laadinfrastructuur gewoon zo goed als ontbreekt en de enige elektrische auto's hier door mensen gereden worden als 2e auto in de stad of omdat ze nog een paar andere auto's hebben. Die laatste categorie rijdt dan vooral BMW iX.... Maar voor de rest zijn elektrische auto's hier gewoon een obscure hobby voor een paar mensen die het voor het imago doen of per definitie nogal goed in de slappe was zitten (meestal beiden....).

Met de kosten hier, b.v. het feit dat diesel hier geen cent meer kost in belasting/brandstof dan een benzineauto (onder de 2 liter cilinderinhoud 50 euro per jaar wegenbelasting) heb ik dus weer een relatief nieuwe diesel aangeschaft. Dat kan ook niet anders want je mag alleen Euro 5 en Euro 6 auto's importeren.

Ik vraag me af hoe in landen als Roemenië (en daar zijn er in Oost- en Zuid-Europa nog wel een aantal van) het voor elkaar gaan krijgen om de komende jaren voldoende om te schakelen naar de laadinfrastructuur voor elektrische auto's, met in het achterhoofd de ban op verkoop van ICE vanaf 2035.
Ik heb een achtergrond in de energie-infrastructuur en ik heb de afgelopen jaren in Nederland van dichtbij meegemaakt hoe capaciteitsgebrek in uitvoeringscapaciteit (netengineers, monteurs, ontwerpers) en vooral ook hardware (kabels, trafo's etc.) geleid hebben tot problemen in het vernieuwingstempo, terwijl het geld gewoon bij de netbeheerders op de plank ligt. Ik verwacht nog behoorlijke tegenstand in Brussel op dat gebied, omdat de landen waarnaar ik verwijs niet eens het geld in de planning hebben, om dit te gaan realiseren, met ook in het achterhoofd dat veel van die landen iets groter zijn dan de dichtbevolkte postzegel die Nederland is, de benodigde range die je nodig hebt/denkt nodig te hebben en kosten van de aanleg van de infrastructuur daarmee dus substantieel toenemen....

Laatst bewerkt:
Haha, en ik baalde al van mijn ontbrekende sfeerverlichting. ACC er niet op terwijl je er wel op rekent is wel een graadje erger. Je kunt et altijd zien aan de knopjes op et stuur. Voor de volgende keer. ;)

Als je veel elektrisch wilt rijden, zul je dat ook kallem aan moeten doen. Dan kun je em wel richting, of over, de 40 km houden ook in de kou. In de zomer zit ik altijd een beetje rond de 50-55. Maar ik rijd ook vrij veel in sport individual, samen met et adaptieve onderstel en M steering is et dan een hele andere auto. Hybride auto vraagt om een hybride rijstijl denk ik. Als je altijd hard rijdt, kom je inderdaad elektrische actieradius te kort, rijd je altijd kallem aan, dan mis je ook et andere, erg plezierige, deel van de auto.

Succes met de afwegingen. Ik spaar ook voor die 450d. Wat een auto.
Weet je wat het ergste is.. dat weet ik als geen ander. Maar heb de auto natuurlijk gekocht zonder op de foto's te wachten toen hij online kwam. Optielijst wel opgevraagd en te snel afgevinkt in mijn hoofd. Vroeger had ik er ook alle tijd voor.. maar nu 'even tussendoor'.

Alleen op de batterij rijden voelt voor mij gewoon niet compleet. Dan kan ik net zo goed een Lexus IS of GS kopen, die doen dat hybride gedoe een stuk beter zonder stekkeren. Ik kán heel goed kalm rijden. In een kalme auto. Na een jaar met de eGolf dacht ik de rust in mijzelf gevonden te hebben. Wat blijkt. De eGolf dwingt de rust in mij af. Met een top van 148 op de GPS ben je op de snelweg ook altijd rijbewijs-veilig.

Hmm vervelend zeg als je vers gekochte auto het toch niet blijkt te zijn. Om welke reden dan ook.
Succes met het oplossen van dit dilemma, wellicht dat achteraf inbouwen inderdaad toch wel kan.

Zaterdag ben ik de dealer eens binnengewandeld om de nieuwe A5 Avant in het echt te bekijken. Op plaatjes (in de juiste uitvoering) was ik erg gecharmeerd. Dat is real life niet anders geworden. Zoals met alle nieuwe auto's is het echt afhankelijk van het kleurtje, de wielen enzovoorts. Uiteraard was de demo weer een saaie grijze en dan met privacy glass. Geen match als je het mij vraagt.

Zal er eens naar kijken als ik weer terug ben/tijd heb. Zal wel eind maart worden. Dit is echt 100% mijn eigen schuld en daarom kan ik er ook wel om lachen. Een drama is het niet, maar heb toch de egolf gepakt naar kantoor. ACC aan, aansluiten in de file, 180km range. Lekker ontspannen.

De m340i kocht ik destijds bewust zonder acc en rijhulpsystemen. De X3 heeft ook geen acc en ik mis het eigenlijk niet als ik ermee rijd. De M4 heeft het wel. Had van mij niet gehoeven. Met de HUD eigenlijk hetzelfde. Het zit er bij beide auto’s op, maar ik kan goed zonder. Het voegt weinig toe, wat mij betreft.

Mijn tip: rijd toch gewoon lekker een jaar, zoals je van plan was. De auto is verder toch te goed om snel weg te doen? Je volgende heeft acc, dat weet je nu zeker.

Ik woon in de randstad en moet ook vaak in de randstad zijn. Of in Eindhoven. Of Antwerpen. Ik rijd al jaren met ACC en kan echt niet meer zonder met al die drukte op de weg. Ik word er een nettere chauffeur van.

De irritaties van de eGolf liepen hoog op, dus ik heb impulsief een BMW gekocht. Maar eigenlijk. Eigenlijk moet ik een soort eGolf plus hebben. De etron heb ik een paar dagen gereden, dat is letterlijk een eGolf kwadraat. Dat is het ook niet.

Of iets waarbij ik het idee heb hard te gaan, maar die niet hard gaat. Een Up GTi trekt mij daarom bijvoorbeeld wel.. alleen handbak zonder acc. Ik ga even zoeken naar een 'hot' hatch met automaat en acc.

Mercedes-Benz 500E
16.950 km
€ 229.500,-

DSCF0672.JPG

Hoewel deze generatie E-klasse kwalitatief wellicht de beste ooit was, gaat deze prijs wat mij betreft toch echt nergens over.....maar er zal wellicht toch weer iemand met een zwaar nostalgisch "Mercedes-virus" te vinden zijn die dit wel acceptabel vindt.....
Ieder het zijne natuurlijk.....
Mercedes-Benz 500E
16.950 km
€ 229.500,-

DSCF0672.JPG

In deze staat en met deze km-stand zijn ze verder niet te vinden, dus er zal zeker een koper voor zijn voor dit bedrag… maar niet in NL.

Maar 15.000 km met een auto die 1,5 week geleden tenaamgesteld is…??

Denk dat ze voorzien dat dit de kilometerstand ongeveer zal zijn als de auto in april beschikbaar is voor verkoop.

Wellicht een contractvoorwaarde dat demo auto's een bepaalde periode ingezet moeten worden waarvoor ze als eerste geleverd zijn? Zal wel een financieel component aan gekoppeld zitten.

Dat zou heel goed kunnen, zie je wel meer bij Mercedes. Mijn vorige auto was ook een speciale demo (E350 Sport Limited full option), die kon ik pas na 3 maanden kopen met een bepaalde km-stand.

Als je er geen prijs op plakt, heeft het geen waarde.
Snel een prijsje op mijn wederhelft plakken, voordat iemand haar gratis meeneemt..... ;)
Overigens goeie tip voor lui die daar minder wakker van zouden liggen....bordje gratis meenemen.....

Ik heb ook ervaring, maar eerlijk gezegd was dat eigenlijk, naar omstandigheden, best positief....na veertien jaar zonder ruzie, alimentatie of pensioenclaims op één avond onderling geregeld hoe we de boedel zouden verdelen.....en als vrienden uit elkaar gegaan.

Maar als ik naar de scheidingen om me heen keek waren wij de uitzondering.....als ik in de schoenen van een van mijn recente vrienden zou staan, zou ik de euro's ook besteden aan een heel goede advocaat en in de tussentijd heel ver weg mijn bivak opslaan....om te voorkomen dat ik dingen zou doen waar ik spijt van zou krijgen....

Oké ik heb een lijstje.

Alfa Giulia 2.0T - FR, 1400kg, h/k, pano, acc
BMW g20 320i/330i
BMW 120i met b48 <2017
BMW 2 serie met b48

Denk dat dit alle auto's zijn die aan mijn eisen voldoen. Dakje, acc, stoelverwarming, non hybrid, FR. Niet te snel maar wel leuk genoeg.

• Leuk
Waarderingen: ENTE
IMG-0646.jpg
IMG-0643.jpg
IMG-0644.jpg
IMG-0645.jpg

IMG-0642.jpg
IMG-0639.jpg
IMG-0640.jpg
IMG-0641.jpg

Vandaag bestelling geplaatst!

Geen Golf of Superb, maar toch de Mercedes-Benz.
Om precies te zijn een CLA 250e Shooting Brake Business Solution Luxury in het hightech zilver metallic.
Met schuifmans en het macchiatobeige/zwarte interieur. Afgetopt met 18 inch multispaaks.
De verkoper keek me complimenterend aan tijdens het configuratieproces. Na de zoveelste CLA in AMG-line was dit zichtbaar een verademing.

De proefrit gaf een helder beeld; heerlijk comfortabel rijden zo’n apparaat. Ook het samenspel tussen benzine/elektrisch gaat vloeiend. De iets compactere buitenmaten passen me ook wel. Beetje als gegoten.

Qua interieurruimte is ie zelfs breder dan m’n huidige auto, een Talisman. Ook beenruimte iets beter omdat ik niet met m’n benen tegen de middenconsole zit -want die zit er niet in- hahahaha.
Qua geluid merk ik -op benzine-wel dat de Talisman een stukje stiller is in het interieur. Dat zal het verschil tussen C en D segment zijn.
De CLA zet bij serieus optrekken wel een keel op. Maar dat optrekken gaat ook serieuzer, dus je krijgt er iets voor terug.
Onderstel is wel uitgebalanceerder dan de Fransoos. Erg stabiel, had ik niet verwacht. Dat kunnen ze dus echt wel bij Das Haus.

Hopelijk loopt ie zonder gemekker door het lease-bestel-proces heen. Vanochtend bleek dat ie in een paar uur wat duurder geworden was waardoor ik de mahoniehouten lijstjes moest laten varen.
Het leek potverdrie wel op een KLM vlucht boeken! Heb al een paar keer de CLA SB willen kiezen maar telkens verdween de business van de lijst en werd dan door een kariger uitvoering vervangen. En dan ziet het er opeens niet zo fraai meer uit. Nu lijkt het verdraaid te gaan lukken!

Levering waarschijnlijk rond november.

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Ente! Prachtige configuratie zo, heel chique. Maar… november?? Wat een enorm lange levertijd!
Bij welke dealer heb je hem besteld?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ENTE
Natuurlijk is het flauwekul, maar stiekem toch ook wel weer leuk… :D
XTV1RnE.jpeg

De E300e bevalt tot nu toe uitstekend. Nog nooit heb ik zo’n stille en comfortabele auto gehad als deze, en de bediening (waarvoor ik vooraf wat huiverig was) werkt heel intuïtief. Gemiddeld verbruik tot nu toe 4,8 liter/100km bij regelmatig stekkeren, dikke prima wat mij betreft.

Ben nog zoekende naar een geschikte winter-wielset, dat valt nog niet mee want er is weinig aanbod. Door plugin en airmatic zijn er maar een aantal velgen goedgekeurd en past alleen een breedset van minimaal 19”. Hopelijk lukt het nog op korte termijn want begin maart willen we nog even naar Oostenrijk.

@ENTE Poe wat onwijs mooi samengesteld zeg ! Verfrissend, weer iemand die niet zwart op zwart besteld.
@MB 300SL Haha geestig wel. Mn Tesla destijds had ook altijd dat soort frutsels. Heb jij eigenlijk wel eens foto’s van jouw samenstelling gedeeld ? Kan mij dat niet herinneren, wel nieuwsgierig naar.

Gefeliciteerd Ente! Prachtige configuratie zo, heel chique. Maar… november?? Wat een enorm lange levertijd!
Bij welke dealer heb je hem besteld?
Dank je!
De levertijd zal korter zijn, maar de levering betwijfel ik. Moet eerst huidige contract uitdienen.
Omdat ik zekerheid wil -er komt een modelwissel aan- heb ik alvast voorgesorteerd. In november loopt huidige contract af en ik wil sowieso in 2025 geleverd worden. In 26 gaat alles fors omhoog qua bpm en wegenbelasting.

Ons bedrijf en ook de leasemaatschappij ziten beide in Brabant en er is geen vrije dealerkeuze; kortom, dat zal wel een Brabantse dealer worden:ROFLMAO:
De Benzen die al rondrijden komen allemaal bij ASV vandaan.
Onderhoud sowieso bij Wensink.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk is het flauwekul, maar stiekem toch ook wel weer leuk… :D

Lachen dit, gister in de demo auto ook zo’n Valentijns animatie. Wat een gekkigheid :ROFLMAO:

@MB 300SL Haha geestig wel. Mn Tesla destijds had ook altijd dat soort frutsels. Heb jij eigenlijk wel eens foto’s van jouw samenstelling gedeeld ? Kan mij dat niet herinneren, wel nieuwsgierig naar.
Haha, als ik de auto vraag “wat vind je van Tesla?” dan krijg ik als antwoord “hetzelfde als jij, anders zaten we hier niet” :LOL:

Volgens mij had ik het hier al weleens gedeeld, maar hier nog een paar plaatjes:
7jYkXdG.jpeg

eSKKB2c.jpeg

rVWJ1G4.jpeg

IalN2Ju.jpeg

Ik wilde eerst wel een lichte bekleding, maar machiato beige kon niet in nappa en het lichtgrijs is bijna wit. En zwart vind ik eigenlijk het mooiste combineren met de groene buitenkleur.

De levertijd zal korter zijn, maar de levering betwijfel ik. Moet eerst huidige contract uitdienen.
Omdat ik zekerheid wil -er komt een modelwissel aan- heb ik alvast voorgesorteerd.
Is er tegen die tijd nog niet het nieuwe model? Het lijkt erop dat die binnen niet lange tijd geïntroduceerd gaat worden.

OiMrML8.jpeg

Als ze de ouwe nog maar gaan bouwen vind ik alles goed :ROFLMAO:

Mooi dat groene op die E-klasse.

Ik had nog een speciale kleur op de Octavia geconfigureerd, highland green -soort individueel verhaal- met volledig cognac Lodge leer interieur. Bizar kostbaar, in totaal zo’n 5K extra. Wel erg fraai.
Staat er uiteindelijk -met wat lekkers aangevinkt- een Octavia van dik over de 55K…incl bijna 12k aan extra’s…

IMG-0650.jpg

Zwarte hemel dan weer niet los te configureren, wel op de Sportline leverbaar maar die kan weer niet met dit leerpakket…

Het is inderdaad kostbaar maar wel leuk dat het kan! Was jaren geleden ondenkbaar bij dit merk.

Als ze de ouwe nog maar gaan bouwen vind ik alles goed :ROFLMAO:

Mooi dat groene op die E-klasse.

Ik had nog een speciale kleur op de Octavia geconfigureerd, highland green -soort individueel verhaal- met volledig cognac Lodge leer interieur. Bizar kostbaar, in totaal zo’n 5K extra. Wel erg fraai.
Staat er uiteindelijk -met wat lekkers aangevinkt- een Octavia van dik over de 55K…incl bijna 12k aan extra’s…
Het blijft VAG hè.....alles wat een beetje leuk en onderscheidend is kost de hoofdprijs.

Ik heb een paar Audi's gehad, zakelijk, waaronder een A5 Sportback, die mijn voorganger besteld had. De basisprijs was in 2012 48K, maar met de aangevinkte opties was de prijs net geen 74K.....waarvan bijna 8k voor bekleding en stoelen.....en die zaten stukken slechter dan de standaard stoelen in de S80 die ik daarvoor reed.
En dan nog los van alle dingen die kapot gingen; de bekende problematiek rondom de zuigers, multitronic (2x vervangen) en de navigatie. En dat was de op één na slechtste Audi die ik gereden heb.....:rolleyes:. Daarna heb ik mezelf beloofd (privé) in elk geval geen VAG meer te rijden, ook omdat de service van de dealers op zijn zachtst gezegd nogal te wensen over liet.....

Overigens een mooi geconfigureerde CLA; persoonlijk niet mijn type auto, maar deze is wel een topper.

Die groene kleur op de Mercedes E heb ik nog nooit in het echt gezien en is ronduit schitterend, inclusief het interieur!

Haha, als ik de auto vraag “wat vind je van Tesla?” dan krijg ik als antwoord “hetzelfde als jij, anders zaten we hier niet” :LOL:

Volgens mij had ik het hier al weleens gedeeld, maar hier nog een paar plaatjes:
7jYkXdG.jpeg

eSKKB2c.jpeg

rVWJ1G4.jpeg

IalN2Ju.jpeg

Ik wilde eerst wel een lichte bekleding, maar machiato beige kon niet in nappa en het lichtgrijs is bijna wit. En zwart vind ik eigenlijk het mooiste combineren met de groene buitenkleur.
Schitterend ! Zo met groen buiten is dat zwart heel gaaf.

Beetje F1 Mercedes livery ;)

Daarna heb ik mezelf beloofd (privé) in elk geval geen VAG meer te rijden, ook omdat de service van de dealers op zijn zachtst gezegd nogal te wensen over liet.....
Tja VAG, ik zou het niet over 1 kam scheren. Audi heb ik nooit gehad en zal ik ook nooit kiezen. Heb bijna een antipathie tegen het merk ondanks dat sommige modellen best fraai zijn.

Had ooit een Octavia en een Passat. De Octaaf was de allerbeste auto die ik ooit heb gehad.
Dat zorgt dat er voor dat ik een zwak heb voor het merk Skoda. Ook heb ik gewerkt voor een brouwerij naast de Skoda fabriek in Plzeň en daardoor ook gezien wat een harde werkers de Tsjechen zijn. Ze zijn trots op hun product. Of het nou bier is of auto’s :LOL:

De Passat nam ik over van een collega die er niet al te best op had gepast. Prima auto overigens. Qua dealer had ik een heerlijk servicepunt om de hoek, maar die is ondertussen opgeheven…

en daardoor ook gezien wat een harde werkers de Tsjechen zijn. Ze zijn trots op hun product.
Ik vind Tsjechen hele fijne mensen inderdaad. Sowieso elke keer weer onder de indruk van hoe hard oost Europese mensen kunnen werken. Velen hier in NL puntje aan zuigen.

Ik vind Tsjechen hele fijne mensen inderdaad. Sowieso elke keer weer onder de indruk van hoe hard oost Europese mensen kunnen werken. Velen hier in NL puntje aan zuigen.
Dat ondervind ik nu aan den lijve.....ben twee maanden geleden naar Roemenië verhuisd. Wennen is het feit dat op tijd komen en informeren over de stand van zaken echt anders is dan in Nederland, maar als ze dan komen en aan het werk zijn dan is het echt top. Van de week kwam een medewerker van het kabelbedrijf om de tv aansluitingen boven aan te sluiten, maar de kabel bleek boven niet aangesloten te zijn. In plaats van een halfuurtje werk, zoals eerder beneden, heeft hij alles zelf op eigen initiatief ()anders dan in de gereserveerde tijdspanne) in drie uur opgelost; toen ik hem daarvoor complimenteerde zei hij dat een nieuwe afspraak inplannen weer twee weken zou duren en dat hij het liefst goed werk levert, omdat hij lol heeft in zijn werk. En dat voor een knul van een jaar of 19....
Ook voor degene die ons helpt bij alle kleine verbouwingen niets dan lof....

VAG. Heb er echt helemaal niks mee. Maar op de een of andere manier is de egolf wel al mijn 5e Golf. Waarvan de golf 6.5 1.4 tsi cabrio de fijnste auto was. Probleemloos ook.

Die 214 is wel echt een hele mooie auto..! Er staat er 1 een wijkje verder sinds kort. Zwart. Sedan. Grill op de kap. Práchtig.

Terug
Bovenaan