MB 300SL
Kilometervreter
Top auto in mooie uitvoering. Enige minpuntje is dat er standaard leer in zit ipv nappa, dat doet een beetje afbreuk aan een auto van 130k.Ik spaar ook voor die 450d. Wat een auto.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Top auto in mooie uitvoering. Enige minpuntje is dat er standaard leer in zit ipv nappa, dat doet een beetje afbreuk aan een auto van 130k.Ik spaar ook voor die 450d. Wat een auto.
Dat is toch een armoe? In de kou zitten voor een paar km extra range? Ik ben echt blij dat ze dat ev geneuzel hier niet zo doordrukken. En dan kijk ik over tien jaar wel of het een beetje fatsoenlijk uitontwikkeld is.Ik kom nu al wel op 40km als ik de verwarming omlaag z
De m340i kocht ik destijds bewust zonder acc en rijhulpsystemen. De X3 heeft ook geen acc en ik mis het eigenlijk niet als ik ermee rijd. De M4 heeft het wel. Had van mij niet gehoeven. Met de HUD eigenlijk hetzelfde. Het zit er bij beide auto’s op, maar ik kan goed zonder. Het voegt weinig toe, wat mij betreft.Het is voor de rest wel echt een hele fijne auto. Het stuurt prachtig, zit heerlijk, infotainment (met wireless CarPlay) is top. Hifi audio is goed. Stil in de cabine. Pre fl vind ik nog een heel mooi dash vol met knopjes hebben (hierna heb je die curved grote schermen, vind ik niks). Mooie dubbele pano met schuiffunctie, die pas eind maart bij de dealer gerepareerd kan worden.
Het is dus gewoon een hele goede en fijne bmw die echt heel veel zaken erg goed doet. Oh ja, de kofferbak is ruim zat zonder ‘bobbel’!
De laatste maanden kreeg ik steeds meer spijt van het verkopen van de 530e. In theorie was dat de perfecte auto. De praktijk ebde steeds verder in de herinnering weg. Elke keer als ik wat verder moest rijden met de egolf stond ik weer te vloeken omdat je dan altijd ergens 30min extra bij een snellader moet rekenen op de route.
Dus ik was rustig aan weer aan het rondkijken. De w212 stond hoog op het lijstje. Ik was daar zo blij mee.. maar inmiddels wel echt oud. En het onderhoudsvrije van de egolf bevalt enorm, zeker omdat de Infiniti al wat ouder is en elk kwartaal wel een rug aan onderhoud kost.
En zakelijk heb ik in 2024 maar 8000km gereden. 4 maanden niet NL geweest. Een w213 of zelfs 214 is gewoon niet te verantwoorden voor mezelf.
G30 heb ik al gehad dus ik wilde ook graag iets anders. Daarnaast vind ik de occasionprijzen bizar hoog. Het terugbetalen van de subsidie voor de egolf zit ook nog in m’n hoofd.
De g20/21 vind ik erg mooi. Ergens ook al een overkill qua formaat maar goed - een 1 serie (FF, of te oud) of a klasse is dan weer een te kleine upgrade tov een golf.
Ik ken mezelf dus een 318i of 320i is prima. Een paar leuke gevonden maar… BPM bij import. Wat een bedragen. En dan deze 330e.. met minder dan 40k op de klok en (ik dacht) alle opties die ik wil voor een lager bedrag dan een 320i sedan voor de deur? No brainer.
In ‘EV’ modus rijdt hij goed. Maar ja je mist toch een stuk vermogen en ik red heen en weer naar kantoor net aan. In hybrid modus zit je net op het randje van net voldoende power op de batterij en bij moeten springen van de benzinemotor. Eigenlijk net vervelend.
En in sport… ja. In sport heb je alles. De batterij gebruik je om meer ‘oempf’ te creëren. De auto vindt het heerlijk om meer dan 2500rpm te maken. En dat voel je. Dat is de modus waar ik blij van word. Maar ik heb in de afgelopen 18 jaar al 2x in the dude ( 535i ) zijn situatie gezeten en dat gaat in sport zeker een derde keer gebeuren. Dus dat moet ik niet doen.
Met acc had ik er zeker een jaartje mee gereden en met hybrid modus leren leven. Want het is echt niet slecht. Maar ik ben zelf het probleem.
Dat is toch een armoe? In de kou zitten voor een paar km extra range? Ik ben echt blij dat ze dat ev geneuzel hier niet zo doordrukken. En dan kijk ik over tien jaar wel of het een beetje fatsoenlijk uitontwikkeld is.
Al koop ik wel een Renault 5 turbo als die niet idioot geprijsd is
Dat is toch een armoe? In de kou zitten voor een paar km extra range? Ik ben echt blij dat ze dat ev geneuzel hier niet zo doordrukken. En dan kijk ik over tien jaar wel of het een beetje fatsoenlijk uitontwikkeld is.
Al koop ik wel een Renault 5 turbo als die niet idioot geprijsd is
daarom heb ik 2 verwarmde garages voor 8 autos in totaalInstappen in een warme auto terwijl de buren nog staan te krabben is heerlijk.
Waar blijven die 8 auto's dan?daarom heb ik 2 verwarmde garages voor 8 autos in totaal![]()
Weet je wat het ergste is.. dat weet ik als geen ander. Maar heb de auto natuurlijk gekocht zonder op de foto's te wachten toen hij online kwam. Optielijst wel opgevraagd en te snel afgevinkt in mijn hoofd. Vroeger had ik er ook alle tijd voor.. maar nu 'even tussendoor'.Haha, en ik baalde al van mijn ontbrekende sfeerverlichting. ACC er niet op terwijl je er wel op rekent is wel een graadje erger. Je kunt et altijd zien aan de knopjes op et stuur. Voor de volgende keer.
Als je veel elektrisch wilt rijden, zul je dat ook kallem aan moeten doen. Dan kun je em wel richting, of over, de 40 km houden ook in de kou. In de zomer zit ik altijd een beetje rond de 50-55. Maar ik rijd ook vrij veel in sport individual, samen met et adaptieve onderstel en M steering is et dan een hele andere auto. Hybride auto vraagt om een hybride rijstijl denk ik. Als je altijd hard rijdt, kom je inderdaad elektrische actieradius te kort, rijd je altijd kallem aan, dan mis je ook et andere, erg plezierige, deel van de auto.
Succes met de afwegingen. Ik spaar ook voor die 450d. Wat een auto.
Hmm vervelend zeg als je vers gekochte auto het toch niet blijkt te zijn. Om welke reden dan ook.
Succes met het oplossen van dit dilemma, wellicht dat achteraf inbouwen inderdaad toch wel kan.
Zaterdag ben ik de dealer eens binnengewandeld om de nieuwe A5 Avant in het echt te bekijken. Op plaatjes (in de juiste uitvoering) was ik erg gecharmeerd. Dat is real life niet anders geworden. Zoals met alle nieuwe auto's is het echt afhankelijk van het kleurtje, de wielen enzovoorts. Uiteraard was de demo weer een saaie grijze en dan met privacy glass. Geen match als je het mij vraagt.
De m340i kocht ik destijds bewust zonder acc en rijhulpsystemen. De X3 heeft ook geen acc en ik mis het eigenlijk niet als ik ermee rijd. De M4 heeft het wel. Had van mij niet gehoeven. Met de HUD eigenlijk hetzelfde. Het zit er bij beide auto’s op, maar ik kan goed zonder. Het voegt weinig toe, wat mij betreft.
Mijn tip: rijd toch gewoon lekker een jaar, zoals je van plan was. De auto is verder toch te goed om snel weg te doen? Je volgende heeft acc, dat weet je nu zeker.
Moderator
Enyaq?Eigenlijk moet ik een soort eGolf plus hebben. De etron heb ik een paar dagen gereden, dat is letterlijk een eGolf kwadraat. Dat is het ook niet.
er staan er nu 4 en een aanhangerWaar blijven die 8 auto's dan?
Koop een Bronco, horen en zien vergaat je op hoge snelheidOf iets waarbij ik het idee heb hard te gaan, maar die niet hard gaat.
Dan heb ik er ff een paar gemist Gullwing… Welke staan er nu en welke 3 komen er wellicht nog bij? (of 4, want wat moet jij nou met een aanhanger?er staan er nu 4 en een aanhanger![]()
Mercedes-Benz 500E
16.950 km
€ 229.500,-
![]()
Maar 15.000 km met een auto die 1,5 week geleden tenaamgesteld is…??
Als je er geen prijs op plakt, heeft het geen waarde.Mercedes-Benz 500E
16.950 km
€ 229.500,-
![]()
Snel een prijsje op mijn wederhelft plakken, voordat iemand haar gratis meeneemt.....Als je er geen prijs op plakt, heeft het geen waarde.
Meestal kosten zulke trajecten juist geld dus als je haar zat bent zou ik op gratis meenemen insteken. Aldus een ervaringsdeskundigeSnel een prijsje op mijn wederhelft plakken, voordat iemand haar gratis meeneemt.....
Overigens goeie tip voor lui die daar minder wakker van zouden liggen....bordje gratis meenemen.....
Ligt aan de sfeer thuis maar soms goedbesteed. Mijn best bestede euro’s dat jaar waren die van de advocaat. Zonder twijfelBeetje alimentatie toe is het soms ook wel waard!
Dank je!Gefeliciteerd Ente! Prachtige configuratie zo, heel chique. Maar… november?? Wat een enorm lange levertijd!
Bij welke dealer heb je hem besteld?
Haha, als ik de auto vraag “wat vind je van Tesla?” dan krijg ik als antwoord “hetzelfde als jij, anders zaten we hier niet”@MB 300SL Haha geestig wel. Mn Tesla destijds had ook altijd dat soort frutsels. Heb jij eigenlijk wel eens foto’s van jouw samenstelling gedeeld ? Kan mij dat niet herinneren, wel nieuwsgierig naar.
Is er tegen die tijd nog niet het nieuwe model? Het lijkt erop dat die binnen niet lange tijd geïntroduceerd gaat worden.De levertijd zal korter zijn, maar de levering betwijfel ik. Moet eerst huidige contract uitdienen.
Omdat ik zekerheid wil -er komt een modelwissel aan- heb ik alvast voorgesorteerd.
Het blijft VAG hè.....alles wat een beetje leuk en onderscheidend is kost de hoofdprijs.Als ze de ouwe nog maar gaan bouwen vind ik alles goed
Mooi dat groene op die E-klasse.
Ik had nog een speciale kleur op de Octavia geconfigureerd, highland green -soort individueel verhaal- met volledig cognac Lodge leer interieur. Bizar kostbaar, in totaal zo’n 5K extra. Wel erg fraai.
Staat er uiteindelijk -met wat lekkers aangevinkt- een Octavia van dik over de 55K…incl bijna 12k aan extra’s…
Schitterend ! Zo met groen buiten is dat zwart heel gaaf.Haha, als ik de auto vraag “wat vind je van Tesla?” dan krijg ik als antwoord “hetzelfde als jij, anders zaten we hier niet”
Volgens mij had ik het hier al weleens gedeeld, maar hier nog een paar plaatjes:
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik wilde eerst wel een lichte bekleding, maar machiato beige kon niet in nappa en het lichtgrijs is bijna wit. En zwart vind ik eigenlijk het mooiste combineren met de groene buitenkleur.
Tja VAG, ik zou het niet over 1 kam scheren. Audi heb ik nooit gehad en zal ik ook nooit kiezen. Heb bijna een antipathie tegen het merk ondanks dat sommige modellen best fraai zijn.Daarna heb ik mezelf beloofd (privé) in elk geval geen VAG meer te rijden, ook omdat de service van de dealers op zijn zachtst gezegd nogal te wensen over liet.....
Ik vind Tsjechen hele fijne mensen inderdaad. Sowieso elke keer weer onder de indruk van hoe hard oost Europese mensen kunnen werken. Velen hier in NL puntje aan zuigen.en daardoor ook gezien wat een harde werkers de Tsjechen zijn. Ze zijn trots op hun product.
Dat ondervind ik nu aan den lijve.....ben twee maanden geleden naar Roemenië verhuisd. Wennen is het feit dat op tijd komen en informeren over de stand van zaken echt anders is dan in Nederland, maar als ze dan komen en aan het werk zijn dan is het echt top. Van de week kwam een medewerker van het kabelbedrijf om de tv aansluitingen boven aan te sluiten, maar de kabel bleek boven niet aangesloten te zijn. In plaats van een halfuurtje werk, zoals eerder beneden, heeft hij alles zelf op eigen initiatief ()anders dan in de gereserveerde tijdspanne) in drie uur opgelost; toen ik hem daarvoor complimenteerde zei hij dat een nieuwe afspraak inplannen weer twee weken zou duren en dat hij het liefst goed werk levert, omdat hij lol heeft in zijn werk. En dat voor een knul van een jaar of 19....Ik vind Tsjechen hele fijne mensen inderdaad. Sowieso elke keer weer onder de indruk van hoe hard oost Europese mensen kunnen werken. Velen hier in NL puntje aan zuigen.
De kleur neigt ook wel naar Aston Martin Racing Green, en aangezien dat merk gebruik maakt van Mercedes AMG motoren vind ik dat best goed kunnen op een BenzSchitterend ! Zo met groen buiten is dat zwart heel gaaf.
Beetje F1 Mercedes livery![]()