Marijn 8870174
Wegverkenner
Dag,
Komende grote beurt, apk, vervanging slijtage onderdelen van onze 12 jaar oude Toyota rav4 gaat zo'n (kleine) 2000 euro kosten, is mijn geinformeerde inschatting.
Nu zit ik al een tijdje te dubben wat te doen met deze auto
Komende grote beurt, apk, vervanging slijtage onderdelen van onze 12 jaar oude Toyota rav4 gaat zo'n (kleine) 2000 euro kosten, is mijn geinformeerde inschatting.
Nu zit ik al een tijdje te dubben wat te doen met deze auto
- Er zitten uiterlijk wat kleine schades op waar iets mee moet.
- De auto begint op leeftijd te raken, vind ik.
- En er werd een tijd terug redelijk gestimuleerd electrisch te gaan rijden. Ook met een aanhanger lees daar steeds meer ervaringen over dat dit te doen is. Panelen moeten we nog leggen (net als 3 fase aansluiting en laadpaal voor de deur (wel op eigen oprit)), maar dan kunnen we een deel van de brandstof opwekken (auto staat grootste deel van de dag voor de deur).
- occasion tussen 3 en 6 jaar oud, max 100000km
- budget tussen 30k en 40k, afhankelijk wat de auto te bieden heeft
- niet alleen benzine; dus plug-in hybride of electrisch
- We zijn gewend aan het comfort van de rav4, die hoog en ruim is en comfortabel rijdt (ook met vouwwagen). Mijn partner wil dat graag terug. Ik zou ook prima uit de voeten kunnen met een lagere auto, omdat dat energiezuiniger is.
- AWD was eigenlijk niet zo hard nodig en is geen must.
- Qua ruimte zijn we beiden minder compromisloos; voor, achter en kofferbak willen we graag ruim hebben. De RAV4 was erg prettig hierin, ruimer dan we nodig hadden met kleine kinderen.
- Mijn partner wil per se geen Franse auto (iets wat haar vader afraadt).
- Liever geen lederen bekleding
- aan te schaffen in het oosten van het land, onder de rivieren.
- 1 per week woon/werk, 200km retour
- 2-3x per week korte (15km retour) taxiritjes voor een groepje kinderen
- vakanties 2-3x per jaar met vouwwagen in, voornamelijk, West-Europa
- weekendritten naar diverse plekken in NL
- Gezin van 4
- Skoda suberb hybride (qua specs op papier mijn favoriet)
- Kia 6 elec
- Toyota RAV4 hybride (nog weer wat groter, liever niet eigenlijk)
- Hyuandai Tucson hybride
- Volkswagen ID4 elec.