Total Loss
Kilometervreter
Wel 3 jaar jonger dan "jouw" optie 
( en facelift )
Al snap ik je punt omtrent hybride/gewicht.
( en facelift )
Al snap ik je punt omtrent hybride/gewicht.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Complexe techniek is een verwaarloosbare reden. Zeker met jouw kilometrage. Hybrid is al lang op de markt, behoorlijk uit-ge-engineerd.
Denk ook dat het inruilen/verkopen van de Insigina qua kilometers echt niet veel uitmaakt. Meer of minder dan een ton. BIj een exoot zal het nog wel verschil maken.
wil wel een BMW, ik hoef daar voor mijzelf geen excuus voor te verzinnen.s het niet zo dat je gewoon heel graag de BMW wil en oor jezelf "excuses"aan het verzinnen bent om dat ook feitelijk te kunne ondeerbouwen?
Sorry om te zeggen maar ik denk dat je de Mercedes destijds ook te snel hebt weggedaan.
Edit : Ik had eigenlijk als 1 van de weinige geschikte deze gevonden
![]()
Volvo V90 Benzine [G-518-XV] | AutoTrack
Kies voor deze Volvo uit 2020 met 96.388km. voor € 31.945. Gratis de autohistorie van deze Volvo V90 inzien? Check AutoTrack!www.autotrack.nl
Grappig, had namelijk weekje geleden zelfde gedachte, waarom zou een E-klasse ook geen optie kunnen zijn voor Joost.
![]()
BMW 5-serie Touring 530i High Executive / M-Pakket/ Pano 2018 Benzine - Occasion te koop op AutoWereld.nl
2018, Benzine, Automaat, Combi, Blauwwww.autowereld.nl
Wat staat die kleur (Bluestone?) toch schitterend!Staat deze misschien een beetje in de buurt?![]()
Staat deze misschien een beetje in de buurt?![]()
Eens met de De Dude, schitterende kleur dat Blue Stone. Uitgezonderd een M5 zul je heel uitgesproken kleuren ook zelden op een 5-serie tegen komen. En dat is wat mij betreft ook prima, zo’n auto hoort er een beetje gedistingeerd uit te zien. Zeker met M-pakket is dit al opvallend genoeg.
U vraagt, wij draaienMaar was dus ook met name ben benieuwd hoe een bepaalde kleur in het echt staat (medeteranian blue)
Zie hieronder voor foto’s. Ik vind Tansanit mooier, daar zit iets meer metallic in waardoor die wat meer spreekt.
Ik begrijp wat je bedoeld en ben daar ook wel benieuwd naar, tegelijkertijd;
De insignia gaat in 8.2 seconden naar de 100 en top van 225
De 520i touring; ook 8.2 seconden naar de 100 en een top van 225
Exact het zelfde. De veel betere automaat icm meer cilinderinhoud denk ik dat gevoelsmatig de 5 wat beter aan voelt, zeker ook lager in toeren. Dus ik denk dat het wel goed zit.
Maar een 520i heeft het B48 blok (denk het zelfde als in jou 3-serie?), en in een 520i is dit een behoorlijk geknepen versie met 184PK en nagenoeg identiek aan de 530i. Keek laatste even op digicar daar waar Carrec ook mee samen werkt en met een milde tune kun je makkelijk naar 260PK en 400Nm en zal hij rond de 6 seconden naar de 100 gaan. Veel hoger kan ook nog wel met alleen software maar dan ga je wel de grenzen wat meer opzoeken. Maar dat is ook nog een (verleidelijke) optie.
Dus zowel een 520i (veel in NL geleverd) als de 530i (zonder X-drive) staan op de shortlist, om het niet nog moeilijker te maken dan dat het al is.
Ah, ik dacht dat de Insignia wat vlotter was. Automaat zal vast een stuk verfijnder zijn.
Tunen zou ik persoonlijk nooit doen, zeker niet bij de B48B20A. Kans dat je zuigers er een keer aan gaan is aanwezig. En je mag 98 tanken.
Ook het rijden op de snelweg en plots, als de accu leeg is de benzinemotor koud vol aan de bak moet, heb geen concrete voorbeelden gezien wat technisch direct een probleem oplevert (misschien iemand anders wel) maar ik hou er niet van en vond dat nooit prettig met de C350e.
Het vraagt wat meer van je, maar wanneer de accu genoeg "range" heeft, kan je het wel beter plannen, denk ik.
Dan moet je wel de rijmodus in kunnen stellen. Je maakt dan een rit of volledig elektrisch (heel korte), of met de benzinemotor (lange rit, zal dan wel een hybridemodus zijn).
Ik heb geen idee of dat zo mogelijk is bij alle PHEV-auto's. Maar op die manier zorg je er wel voor dat wanneer de benzinemotor moet draaien, dat die ook warm wordt. Maar dan heb je dus wel een redelijke accu nodig, om zo in de winter ook genoeg over te houden. En zoals gezegd meer plannen en je moet invloed op het motorgebruik kunnen hebben.
Als het goed is, hoefde ie niet meteen aan de bak want de benzinemotor springt aan bij lage snelheden (max 120km/h). Dan maakt zo'n motor nauwelijks toeren., soms rond het vriespunt en de motor ijs koud is springt de motor aan omdat de stroom op is en moet gelijk flink aan de bak.
Als het goed is, hoefde ie niet meteen aan de bak want de benzinemotor springt aan bij lage snelheden (max 120km/h). Dan maakt zo'n motor nauwelijks toeren.
Waar woonde je ook alweer![]()
Mijn Focus staat hoog (Active) dus moet kunnenJe weet dat we een enorm steile hellingbaan hebben? Het is een inpandige garage onder het huis. Zelfs de twingo heeft iets hulp nodig om de bodem de straat niet te laten raken. Is altijd wel een dingetje.Andermans auto zou ik niet aandurven
Toch was de complexe Mercedes geen slechte auto.
Mijn Focus staat hoog (Active) dus moet kunnen![]()
Er is hier ook iemand op het forum met een X5 PHEV. Daar is ondertussen voor een vermogen aan geklust. Je echter ook, net als met alles, een beetje geluk hebben.Meer techniek is gewoon meer kans op storingen. Storingen die lang niet alle garages weten op te lossen. Het is bij lange na niet uit ge-engineerd en zal ook mogelijk nooit gebeuren, beetje afhankelijk van de wereldwijde markt.
Hier ook een collega met een GTE, 4500 euro reparatie aan het hybride deel. Hier op AW was er ook iemand met een VW met problemen met het hybride systeem wat naar een specialist moest gaan. Liep ook gigantisch in de papieren. En ja, met een benzine motor kun je ook pech hebben, maar naar verhouding is dat een stuk kleiner en kan ik ook bij de bosch garage hier in het dorp terecht.
dat sowieso, met een benzine auto, ook een jonge, kun je pech hebben. Maar de 530e kan maar beperkt EV rijden, het extra gewicht, extra complexiteit, minder ruimte. Nee ik heb liever een 520i of 530iEr is hier ook iemand op het forum met een X5 PHEV. Daar is ondertussen voor een vermogen aan geklust. Je echter ook, net als met alles, een beetje geluk hebben.
Herkenbare zoektocht. Ik wil het liefst een 530i sedan maar dan heb je nog minder keus. Blauw/grijs met half leder of cognac interieur en M-pakket.
Verstandig!dat sowieso, met een benzine auto, ook een jonge, kun je pech hebben. Maar de 530e kan maar beperkt EV rijden, het extra gewicht, extra complexiteit, minder ruimte. Nee ik heb liever een 520i of 530i