Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

peugeot-104-gl-1-0-gl-1-0.jpg

1920x1080.webp

bdf5fecc-27eb-44ee-9e87-513392ab9dd9

Hele mooie en goede scirocco lijkt mij.
Duur? ja best wel.
Maar vind er nog maar eens eentje.

daimler-double-six-6-0-v12-312pk-automaat-youngtimer-topconditie-schuifdak-leer-memory-stoelverw-cruise-lm.jpg

austin-allegro-1300-sdl.jpg

1920x1080.webp

BROOKS-Mini-Matic-classic-Automatic-for-sale-03-1-e1726583020360.webp

bmw-6-serie-cabrio-501-6-baur-cilinder.jpg

triumph-2500-tc-saloon-saloon.jpg

Zo zie ik soms ook iets jonger en meer courante auto's voor prijzen, waarvan ik denk dat er wel wat bij op kan. In mijn hoofd heb ik al een loods voor de handel gevuld… :ROFLMAO:
Ik zeg doen. Ik heb er inmiddels 12;)

Keuze zat. Vanmiddag een rijdende zeecontainer (GL450) weggebracht en de iniemini (zo gevoeld het) Triumph TR6 weer mee naar huis

1920x1080.webp
Ben wezen kijken bij deze Datsun, uit pure nostalgie leek mij dit wel een leuk hobbywagentje. En dat is het ook....hobby...bekleding op diverse plekken door zonschade verkleurd en stuk en erg prutserig gepatched. Buitenzijde heeft diverse plekken met roest (NIET bij de parafan onder de voorruit gelukkig) Knipperlicht glaasje stuk, blanke lak op grote delen van de auto vergaan, dus voor het mooie overspuiten of gewoon doorrijden uiteraard.
Reost bobbels op motorkap en deuren, op hele rare plaatsen...

Ik vond de prijs net te hoog voor dit rijdbaar project.

Ben diezelfde dag ook bij een andere Cherry wezen kijken, het adres was niet ver weg van de andere Datsun.
Maar het kan nog gekker bllijkt dan, deze 1979 Datsun 100A FII is erg verrot en het kost je ongeveer de aanschaf prijs om hem weer een beetje fris te maken. alle kritieke punten zijn aangetast, en dan heb ik nog niet eronder gelegen om de bodem te bekijken. Die zijn doorgaans wel redelijk goed van die dingen.

Afgezien daarvan is het de vraag of je wel een '82-er wil hebben als je op zoek bent naar een Cherry N10. Die hebben al de techniek van de N12 aan boord, met bijbehorende kinderziektes, en missen daardoor ook de gierende versnellingsbak die Cherry's voorheen karakteristiek maakte. Wil je om die reden een zeldzame Cherry, dan is het wel een aanrader.
Wat je noemt klinkt niet als structurele problemen, dus een miskoop hoeft het niet per se te zijn. Maar wel wat doen aan de prijs dan.

Foto's van afstand genomen kunnen aardig wat verhullen... ik vind overigens het oudere model leuker en interessanter.

Dit zijn volgens mij wel auto's die je compleet en onbeschadigd moet kopen, de onderdelenvoorziening lijkt me niet optimaal.

Ja, dat is echt niet duur. ^^
Maar het kan nog goedkoper!
dbdf857c-455e-44f7-a22d-a72d2a57d8b8

pontiac-le-mans-station-wagon-gto-front-lpg-5-7l-v8-automaat-nl-kenteken-1972.jpg

renault-safrane-2-0-16v-automaat-rxe-1e-eigenaar-airco-cr-control-stoelverw.jpg

cc3261b4-1da6-43d0-9e29-41c2fd1404cf

Zien we vast binnenkort weer terug voor minimaal het dubbele.

Net niet toch?

Ik vraag me trouwens af of het schuifdak wel echt elektrisch is, bij onze SR (een luxere uitvoering) had die een zwengel.

Nou ik niet hoor, denk dat het met leeftijd te maken heeft maar dat soort alieaanpassingen hou ik niet van.
En zou bij constatering er met een grote boog omheen lopen.

De kleur (ja of de foto) komt bij de 50 beter uit, ja ik zou voor de 50 gaan.....(maar ja een BMW zonder kont:unsure:)

5-deurs, die zie je bijna nooit
99c32292-208e-410f-8d64-b014f8ae1b83

ONK
1920x1080.webp

In Spanje gebouwde Morris.
1920x1080.webp

Terug
Bovenaan