Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nog los van het model zelf, waarover ik eigenlijk weinig heb toe te voegen aan wat Pjötr daarover schreef omdat die vrijwel exact beschrijft hoe ik er tegenaan kijk, wat bezielt een merk in hemelsnaam om een (zeer schamel) jubileum te 'vieren' door juist zijn eigen totale gebrek aan automobiele historie zo pijnlijk duidelijk te etaleren door terug te moeten grijpen op een iconisch historisch model van een ander merk?!?Ik vind de gewone SM heel gaaf, ik herken wel SM-dingen hierin, dus je zou kunnen zeggen missie gelukt, maar nee... Nee gewoon nee, niet doen. Niet als DS, niet als Citroën. Gewoon niet. Echt een mislukte reïncarnatie dit. Met als toppunt wel die rare achterste wielkast.
Merken zijn gewoon marketing, er is maar een merk/bedrijf, Stellantis. En die hebben een grote la waaruit ze van alles kunnen grijpen.Van Citroën dat ze deze gênante graai in hun rijke historie over hun kant laten gaan en daarmee benadrukken hoezeer ze in het 'budget' verdomhoekje zitten bij Stellantis.
![]()
Een DS SM inderaad. Slaat helemaal nergens op en wat een afschuwelijk ding.Nog los van het model zelf, waarover ik eigenlijk weinig heb toe te voegen aan wat Pjötr daarover schreef omdat die vrijwel exact beschrijft hoe ik er tegenaan kijk, wat bezielt een merk in hemelsnaam om een (zeer schamel) jubileum te 'vieren' door juist zijn eigen totale gebrek aan automobiele historie zo pijnlijk duidelijk te etaleren door terug te moeten grijpen op een iconisch historisch model van een ander merk?!?
Mij doet het profiel meer aan een Renault Fuego denken dan aan de originele SM.Naar het schijnt zouden die verhoudingen overeenkomen met die van de oude Citroën SM. Ik heb het zelf nog niet vergeleken.
Allez, het standaard antwoord moest er al als eerste uit, slaat nergens op trouwens. Dit is een wel erg strak vormgegeven wagen, zeker in vergelijking met recente BMWs of alleen nog maar de dagrijverlichting of achterlichten bij Audi. Die zijn helemaal rijp voor de kermismolen.Past wel bij DS, heel erg kitscherig.
Het is gewoon een feit, alle DS modellen hebben er last van en strak zijn ze zeker niet.Allez, het standaard antwoord moest er al als eerste uit, slaat nergens op trouwens. Dit is een wel erg strak vormgegeven wagen, zeker in vergelijking met recente BMWs of alleen nog maar de dagrijverlichting of achterlichten bij Audi. Die zijn helemaal rijp voor de kermismolen.
Al eens goed gekeken naar de achterlichten van dit geval? Over kermisverlichting gesproken ...Allez, het standaard antwoord moest er al als eerste uit, slaat nergens op trouwens. Dit is een wel erg strak vormgegeven wagen, zeker in vergelijking met recente BMWs of alleen nog maar de dagrijverlichting of achterlichten bij Audi. Die zijn helemaal rijp voor de kermismolen.
Al eens naar de voorzijde van de SM gekeken? En dan komen zeuren over deze achterlichtenAl eens goed gekeken naar de achterlichten van dit geval? Over kermisverlichting gesproken ...
Nee, loopt niet door over de volle breedte maar in plaats daarvan over de halve lengte
Ook langs dat bespottelijke gat in het achterspatbord waarmee de bedenkers van dit geval alleen maar beklemtonen dat ze absoluut niets snappen van het origineel en waarom dat grotendeels dichte achterspatborden had. Op deze manier is het alleen maar een gimmick om de gimmick, zonder enig praktisch nut voor stroomlijn, banden/wielen verwisselen of wat dan ook.
Koplampen en DRL zijn ook al zo gekunsteld, apart louter om apart te zijn. 'DS' ten voeten uit, dat ziet Frits toch een stuk scherper dan jij, maar een regelrechte aanfluiting voor een modelletje dat een 'tribute' voor een iconische Citroën pretendeert te zijn.
Al eens naar de voorzijde van de SM gekeken? En dan komen zeuren over deze achterlichten.
En die opmerking over het gekunsteld zijn: als je een wagen wilt die louter form follows function uitstraalt, dan belandt je al snel bij een oude Lada of Fiat 124. Bij àlles andere wagens, zelfs een ´spartaansˋ ding als de eerste Jetta zitten vol met zaken van vrom voor e vorm. Je geliefde Lancia moet op dat vlak zeker niet onderdoen.
Je gezeik komt dus erg hypocriet over (gezeik om het gezeik, laten we maar stellen).
Je boft, want ik praat je graag even bij:Man man man, wat een gedrocht en doet geen enkel recht aan het origineel. De SM was vroeger een hit maar de DS SM is een grote flop.
De originele SM is geweldig. Of het een hit was geen idee. Is alweer lang geleden. Ik zou er wel 1 willen hebben gerestaureerd. Blijft veel geld waard.Je boft, want ik praat je graag even bij:
De SM was nooit een hit - wel uiterst spectaculair en een icoon.
De DS SM is geen flop want louter een concept. Vandaar dat dit bericht onder het tab ‘Concepts & Scoops’ staat.
Welkom op deze site ….