Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Geweldig die Austin Metro!![]()
Renault 5 1.4 Cosmopolitan Automaat / volledige onderhoudshistorie / stuurbekrachtiging 1990 Benzine - Occasion te koop op AutoWereld.nl
08-1990, Benzine, Automaat, Hatchback, Grijswww.autowereld.nl
![]()
![]()
Koop Austin Metro occasions op AutoScout24
Vind jouw Austin Metro occasion op AutoScout24! ✓Zoek in Nederland en Europa. ✓Gratis autorapport.www.autoscout24.nl
![]()
Oliepeil.Ik vind die R5 dan weer keurig.
Wat een luxe wagen voor die tijd (een stapje onder de baccara denk ik)
Bijzonder ook de "schuif' choke zoals te zien is op de foto.
En wat doet die extra meter in het dash, geen turbo toch? er staat namelijk geen logootje bij
Zoals ik het beoordeel is het gewoon de weerspiegeling van degene die de foto staat te maken met de camera voor zijn hoofdKan het eigenlijk niet goed zien. Maar is dat een gigantische roestplek op het scherm linksvoor, wat ook zo ver heen is dat er een gat in zit? (op de eerste foto) Dat voorspelt niet veel goeds.
Allebei erg leuk ja. Ik ben erg gevoelig voor jaren '90 striping, dus ik heb m'n keuze gemaakt.Lastig kiezen tussen de Primera en Omega.
Ik dacht dat het Duct tape was....Allebei erg leuk ja. Ik ben erg gevoelig voor jaren '90 striping, dus ik heb m'n keuze gemaakt.![]()
Dat maakt dit topic zo leuk! Voor ieder wat wils.Beter te veel dan te weinig.
Een Talbot Samba is niet echt het schoolvoorbeeld van een Simca. De techniek was van Peugeot (104). Zal ook wel niet echt aan de auto hebben gelegen, ik heb nooit moeite gehad om mijn Visa's met hetzelfde motortje aan de praat te krijgen.Een Simca, ik herinner me dat die in de jaren '80 al roestbakken met veel problemen waren.
Deze lijkt roestvrij, maar daar zal vast een flinke inspanning aan vooraf gegaan zijn.
Bij mij in de straat stond vroeger een Talbot Samba, voor elke rit was de eigenaar een half uurtje bezig met proberen te starten.![]()
De staat was bedenkelijk, voor zover ik me dat als kind toen herinner. Maar eigenaar gaf het nooit op.Een Talbot Samba is niet echt het schoolvoorbeeld van een Simca. De techniek was van Peugeot (104). Zal ook wel niet echt aan de auto hebben gelegen, ik heb nooit moeite gehad om mijn Visa's met hetzelfde motortje aan de praat te krijgen.
Maar wel uit de tijd van grote motor amper vermogen.Ben niet het stereotype wat Amerikaanse auto’s rijdt, maar die Eldorado is op de velgen na toch wel erg leuk!
Maar zo'n ding bleef gewoon ratelen. D.w.z., hij bleef het wel doen.Wat een leuke Maxi en Simca. Ik hoor de 1100 al ratelen...
Ja cool! Wat blijft zo'n Arnage - en de Rolls net zo goed - een geweldig ontwerp.Misschien niet de beste keuze als beginnend zzp-er of ondernemer met een start-up, maar lijkt me wel een leuke youngtimer. Potje voor onderhoud is misschien wel verstandig…
Een leraar op de autotechnische school heeft uitgelegd waar dat door kwam, dat ratelen. De tuimelaars waren wat te zacht en de klepsteelkop hamerden vrij gemakkelijk een holletje in de tuimelaar zeker als er al te grote speling was. Met een voelermaat kon je de klepspeling dan niet goed meten, je schuift die over het holletje heen, en was de klepspeling altijd 'te ruim'. Oplossing was in het begin vaker de kleppen stellen bij nieuwe motoren of nieuwe tuimelaars.Maar zo'n ding bleef gewoon ratelen. D.w.z., hij bleef het wel doen.
Zeker, Silver Seraph is ook best mooi. Ik ben alleen van mening dat een Bentley beter bij mij past.Ja cool! Wat blijft zo'n Arnage - en de Rolls net zo goed - een geweldig ontwerp.
Ik wist niet dat jij zo decadent was.Zeker, Silver Seraph is ook best mooi. Ik ben alleen van mening dat een Bentley beter bij mij past.
Niet helemaal met je eens, de Datsun blokken met onderliggende nokkenas ratelden nooit.... Ook Keverblokjes hadden geen last van geratel... Puur probleem bij Simca en als je een tuimelaar van een ratelblok bekijkt zie je de inhamering op de klepsteel.(We hadden eeen hele goede leraar met heel veel ervaring met Simca's)Zo'n Simca blok hoort gewoon te ratelen als die koud is, als die dan niet ratelt verbrand je namelijk de kleppen bij een motor op bedrijfstemperatuur.
Dat ratelen heeft helemaal niets met de tuimelaars zelf te maken maar puur met de uitzettingscoëfficiënt van de stoterstangen: koude stoterstangen zijn een fractie korter als stoterstangen die op bedrijfstemperatuur zijn.
Daarom mocht je de klepspeling van die blokken alleen maar bij een koude motor afstellen op 0,25 (inlaat) en 0,30 (uitlaat), en als de motor eenmaal op bedrijfstemperatuur was dan bleef er van die vrij royale klepspeling nog slechts een fractie over en dan hoorde je ze ook niet meer.
Het ging vaak mis doordat men ook met die waarden ging afstellen aan de warme motor waarmee de klant naar de garage kwam, en dat stelwerk stond gewoon garant voor een totaal verkeerde en altijd luidruchtige klepspeling.
Die 2E, 2G en 2Y motoren van Simca/Talbot waren met normaal onderhoud eigenlijk onverwoestbaar en volledig hufterproof, ze kwamen alleen maar massaal op de sloop terecht omdat de carrosserie die er omheen zat zo bovengemiddeld roestgevoelig was.
Vele merken losten dit klepgeratel simpelweg op door hydraulische lifters te plaatsen, maar Simca/Talbot bleef nog vrij lang hangen in die oude techniek. (gevolg van vele overnames Simca-Chrysler-PSA aan de top)
Hopelijk heb ik ooit het luxeprobleem dat ik er een moet kiezenZeker, Silver Seraph is ook best mooi. Ik ben alleen van mening dat een Bentley beter bij mij past.
Gelukkig hoef ik ook niet te kiezen, en zal ook wel nooit hoeven.Hopelijk heb ik ooit het luxeprobleem dat ik er een moet kiezen
Tot die tijd, eender welk, allebei goed!
Niet helemaal met je eens, de Datsun blokken met onderliggende nokkenas ratelden nooit.... Ook Keverblokjes hadden geen last van geratel... Puur probleem bij Simca en als je een tuimelaar van een ratelblok bekijkt zie je de inhamering op de klepsteel.(We hadden eeen hele goede leraar met heel veel ervaring met Simca's)
Welkom bij VVA Auto's. Wij zijn een bedrijf dat gespecialiseerd is in jong gebruikte occasions.Misschien niet direct een liefhebbersauto, maar lijkt me toch geinig voor weinig…
![]()
≥ Renault Mégane 1.6 airco, elektr ramen, APK 08-2025! — Renault — Marktplaats
Algemene informatieAantal deuren: 4Constructiejaar: 2001Kleur: RoodTechnische informatieVermogen: 79 kW (107 PK)Transmissie: 5 versnellingen,link.marktplaats.nl