JL86
Asfaltkampioen
Hey hey,
Sommige van jullie hebben mij er al wat vaker over horen praten, dat ik mij aan het orienteren ben en graag een klassieker wil aanschaffen. Ik heb al op een aantal veilingen meegeboden, wat helaas nog niet tot een aankoop is gekomen.
Ik heb momenten waarbij ik heel dichtbij kom en de knoop door hak en dan later er weer een stuk verder vanaf sta. Dit komt met name omdat ik er weinig ervaring mee heb. Ik ben een grote fan en ik lees mij veel in en kijk filmpjes, maar wij hebben nooit een klassieker in de familie gehad en ik heb zelf met name alleen maar vrij nieuwe autos gereden. Ik heb dus bijvoorbeeld nog nooit aan een auto gesleuteld en dat houdt mij een beetje tegen.
Van de andere kant, als je er nooit mee begint, dan leer je het ook nooit..!
Ik heb inmiddels een short list gecreerd waarvan het totaal verschillende autos zijn, dus bear with me.
Maar ik zou graag jullie advies willen hebben en/of ervaringen willen horen, of wellicht hebben juliie nog andere ideeen.
De auto moet niet persee in concours staat zijn, maar ik wel een auto hebben waar je zelf weinig aan hoeft te doen en gewoon ermee kunt gaan rijden.
Budget ca. 20,000 (euro), plus/minus een paar duizend is oke, ik kan sowieso goed onderhandelen dus daar zie ik nog wel wat speelveld in...
. Importeren uit het buitenland is in principe geen probleem. Ik woon in Zwitserland en wij hebben een vrij gunstig importeer klimaat.
Het liefst wel een auto van minimaal 30 jaar oud, want dan heb je de mogelijkheid om een veteranenstatus aan te vragen (oldtimer status) waardoor je geen wegenbelasting betaald. Auto moet dan wel in zo goed als originele staat zijn. Vooral op de V8en scheelt dit veel geld op jaarbasis. Idem in verzekering.
De auto zal altijd binnen in een garage staan en ik heb overigens de tijd om te beslissen. Maar ik wil een juiste keuze maken en niet halsoverkop iets aanschaffen.
Ik heb ook nog over moderne autos nagedacht, denk aan een Bmw Z4 of Porsche Boxster uit ca. 2010. Top autos maar geen klassiekers.
Dit is mijn shortlist op dit moment, let me know your thoughts:
Optie 1: Chevrolet Camaro Berlinetta uit 1981, American Muscle baby, dit blijft toch wel een beetje een jongensdroom (aangezien de 67 Mustang buiten het budget ligt...) linkje
Optie 2: Alfa Romeo Spider 2.0 uit 1989, italiaanse flair, stuk goedkoper in aanschaf en onderhoud (denk ik). Linkje
Optie 3: Chevrolet Corvette LT1 Targa uit 1996, een Corvette is een Corvette ook een jongensdroom. Liever de C3, maar de C4 is goed betaalbaar. Ik vind alleen het interieur wat goedkoop overkomen... Linkje
Optie 4: Fiat 124 Spider 2000 Injection uit 1980, vergelijkbaar met de Alfa, net zoveel plezier maar schijnbaar makkelijker/goedkoper te onderhouden als in meer onderdelen beschikbaar. Dit specifieke model staat er ook wel heel erg lekker bij moet ik zeggen! Linkje
Optie 5: Triumph TR6 uit 1973, voor het merk Triumph heb ik ook wel een zwak, een TR3 / TR4 of TR6, leuke rijdersauto lijkt me. Linkje
Optie 6: Chevrolet Corvette (C3) L82 uit 1978, als ik het budget iets stretch, dan kom ik nog bij een C3 uit. Wulpse lijnen en ook American muscle. Linkje
Sommige van jullie hebben mij er al wat vaker over horen praten, dat ik mij aan het orienteren ben en graag een klassieker wil aanschaffen. Ik heb al op een aantal veilingen meegeboden, wat helaas nog niet tot een aankoop is gekomen.
Ik heb momenten waarbij ik heel dichtbij kom en de knoop door hak en dan later er weer een stuk verder vanaf sta. Dit komt met name omdat ik er weinig ervaring mee heb. Ik ben een grote fan en ik lees mij veel in en kijk filmpjes, maar wij hebben nooit een klassieker in de familie gehad en ik heb zelf met name alleen maar vrij nieuwe autos gereden. Ik heb dus bijvoorbeeld nog nooit aan een auto gesleuteld en dat houdt mij een beetje tegen.
Van de andere kant, als je er nooit mee begint, dan leer je het ook nooit..!
Ik heb inmiddels een short list gecreerd waarvan het totaal verschillende autos zijn, dus bear with me.
Maar ik zou graag jullie advies willen hebben en/of ervaringen willen horen, of wellicht hebben juliie nog andere ideeen.
De auto moet niet persee in concours staat zijn, maar ik wel een auto hebben waar je zelf weinig aan hoeft te doen en gewoon ermee kunt gaan rijden.
Budget ca. 20,000 (euro), plus/minus een paar duizend is oke, ik kan sowieso goed onderhandelen dus daar zie ik nog wel wat speelveld in...
Het liefst wel een auto van minimaal 30 jaar oud, want dan heb je de mogelijkheid om een veteranenstatus aan te vragen (oldtimer status) waardoor je geen wegenbelasting betaald. Auto moet dan wel in zo goed als originele staat zijn. Vooral op de V8en scheelt dit veel geld op jaarbasis. Idem in verzekering.
De auto zal altijd binnen in een garage staan en ik heb overigens de tijd om te beslissen. Maar ik wil een juiste keuze maken en niet halsoverkop iets aanschaffen.
Ik heb ook nog over moderne autos nagedacht, denk aan een Bmw Z4 of Porsche Boxster uit ca. 2010. Top autos maar geen klassiekers.
Dit is mijn shortlist op dit moment, let me know your thoughts:
Optie 1: Chevrolet Camaro Berlinetta uit 1981, American Muscle baby, dit blijft toch wel een beetje een jongensdroom (aangezien de 67 Mustang buiten het budget ligt...) linkje

Optie 2: Alfa Romeo Spider 2.0 uit 1989, italiaanse flair, stuk goedkoper in aanschaf en onderhoud (denk ik). Linkje

Optie 3: Chevrolet Corvette LT1 Targa uit 1996, een Corvette is een Corvette ook een jongensdroom. Liever de C3, maar de C4 is goed betaalbaar. Ik vind alleen het interieur wat goedkoop overkomen... Linkje

Optie 4: Fiat 124 Spider 2000 Injection uit 1980, vergelijkbaar met de Alfa, net zoveel plezier maar schijnbaar makkelijker/goedkoper te onderhouden als in meer onderdelen beschikbaar. Dit specifieke model staat er ook wel heel erg lekker bij moet ik zeggen! Linkje

Optie 5: Triumph TR6 uit 1973, voor het merk Triumph heb ik ook wel een zwak, een TR3 / TR4 of TR6, leuke rijdersauto lijkt me. Linkje

Optie 6: Chevrolet Corvette (C3) L82 uit 1978, als ik het budget iets stretch, dan kom ik nog bij een C3 uit. Wulpse lijnen en ook American muscle. Linkje

Laatst bewerkt: