Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | BMW Z4 3.0 si Individual '08

Toch gewoon niets. ;)

Ik had die Z4 3.0 si (die gelinkt werd in het topic van kristian, is van een vriend van me) op het oog. Maar zwart op zwart is toch niets, en eigenlijk te veel gelopen voor het mooie.

Het begint aan de ene kant wel weer te kriebelen, maar aan de andere kant weet ik niet echt wat ik zou moeten kopen. Z4 bevalt eigenlijk super, maar het mag wel iets jonger (de Z4 is nu ook alweer 20 jaar oud) en vlotter (niet dat de 2.5 langzaam is, maar af en toe wil je wat meer he). Een 3.0 si is dan wel de sweetspot, maar 9/10 zijn zilver of zwart met een zwart interieur. En daar word ik toch niet blij van. Ik heb zitten denken aan een MX-5 ND 2.0, maar die vind ik eigenlijk net wat te krap, de Z4 past precies eigenlijk. Verder gekeken naar een Boxster, maar een 986 vind ik te oud (interieur rampzalig...) en een 987 is boven budget. E89 kan, maar ik vond de 'standaard' 23i tegenvallen. Zou dan dus een 30i of 35i moeten worden. En dan ga ik toch weer aan de slag met het onderstel waarschijnlijk.... En eigenlijk ook iets boven budget.

Gezien ik voorlopig nog gewoon naar mijn werk kan lopen blijf ik maar lekker in de Z4 rijden. Ik ben nu bezig met de puntjes op de i te zetten en begin volgend jaar even goed poetsen en een advertentie maken. Voor een goede prijs mag hij weg, anders blijf ik er lekker in rijden!

Ohja, en dan zijn er ook wel andere (niet per se sportauto's) die op het lijstje staan, een mooie W204 C-klasse of CLS vind ik ook fraai, maar er staat ook altijd nog een dikke W211 E-klasse ter beschikking, als ik zou willen. Dus een beetje dubbelop.

Misschien een hothatch? Ford Fiesta ST vind ik ook erg leuk namelijk. Giulietta kan ook nog. Maar dan wel een Quadrifoglio Verde. Of misschien toch sparen voor een leuke Giulia...? Maar dan kom ik weer terug op: dat kan in principe altijd nog. Ik kan nu nog lekker in een onpraktische, tweezits 'sportauto' rijden. Een 'saaie' hatchback of sedan kan altijd nog wel.

Haha zat ik toch goed (y)
Of geduld hebben voor een bijzondere individual E85, Maaskant had een phoenix gelb ook maar een week te koop gestaan letterlijk roofgoed, ondanks dat je duidelijk kon zien dat de voorbumper gespoten was.
Fiesta ST MK8 is trouwens een geweldig leuke en goede wagen!
Maar goed om te horen dat de E85 nog zo goed bevalt !

nY7uqXA.jpg

xSQU2DY.jpg

5nX05yP.jpg

Random foto dumpje. ;) Auto doet het verder goed. Nog even lekker puntjes op de i zetten. Nu nog even wachten op nieuwe wielbouten en de parafaan. En kleppendekselpakking en carterventilatie staat ook op de planning.

Mis nog wel een goede roadtrip dit jaar. Afgelopen weekend nog wel even weg geweest, maar moest het doen met een Duster. ;)

WZ3ml8O.jpg

1G3NPsG.jpg

b9e1z6p.jpg

etSVkTl.jpg

Mooie trip! (afgezien van zwerfafval op laatste foto). Zo'n Duster mag dan niet het meest geraffineerde vervoersmiddel zijn maar het oogt in deze omgeving veel meer thuis dan een Z4.

Winterklaar!

Ku4CEF1.jpg

RG6NcwN.jpg

z8MNPGc.jpg

Ja, ET waarde klopt niet helemaal. Misschien koop ik nog wel een setje spacers (Of heeft iemand die toevallig nog liggen die ik mag lenen voor de winter? ;)). Ik moet wel zeggen dat 17" wel fijner rijdt.... Misschien toch eens kijken voor een setje OZ superlegera's of iets in die richting voor de zomer. Ik zag dat ik toch 4 nieuwe banden nodig had....

9yj8AEm.jpeg

Zo. Lekker de Z4 meegenomen op twee weekjes wintersport. Tot nu toe heerlijk weer gehad en flink wat kilometers open kunnen rijden. Heerlijk.

Ik had hem net schoongemaakt. Hij zag er de dag ervoor nog zo uit:

ULtgzCO.jpeg

6T9CPSX.jpg

Dat vloeistof onder de auto is overigens smeltwater. Ik moest een stukje over de piste heen rijden. Maar dat werd meer door de piste.

Daar zo open rondrijden is wel erg gaaf. Goed om te zien dat je nog goed van die bak geniet.

Wel geinig, een opvallend kleurtje op de velgen. Ik heb er nu ook staal onder, helaas niet vanwege wintersport maar vanwege niet werkende stuurbekrachtiging. Dan is een maatje smaller wel fijn. Waar komen de naafdopjes vandaan? Passen ze niet voor?

Wat tof! Wel wat weinig sneeuw, of niet?
In het dal geen sneeuw gezien. Gelukkig lag er op de berg voldoende om lekker te skiën. :)
Daar zo open rondrijden is wel erg gaaf. Goed om te zien dat je nog goed van die bak geniet.
Ja, echt een goede keus om de hardtop thuis te laten. Heerlijk open kunnen rijden. Je wordt wel gek aangekeken als je met een open dakje en die ski's naast je wegrijdt hoor.
Wel geinig, een opvallend kleurtje op de velgen. Ik heb er nu ook staal onder, helaas niet vanwege wintersport maar vanwege niet werkende stuurbekrachtiging. Dan is een maatje smaller wel fijn. Waar komen de naafdopjes vandaan? Passen ze niet voor?
Maatje smaller en kleiner bevalt eigenlijk wel. Ik was al stiekem aan het kijken voor een setje 17" die wat lichter is...

Maar ik ben inmiddels weer thuis. Twee weken, bijna 3000 km en geen centje pijn. 0 olie verbruikt, verbruik rond de 1:11 en geen gedoe. Heerlijke auto.

Zo, onverwachte update. Maar de Z4 moet nu echt weg! Maar waarom? Nou omdat ik nu echt wat anders heb gekocht!

Ik was weer mijn dagelijkse Autoscout rondje aan het doen, totdat ik zag wat me wel beviel. Was al een tijdje op zoek (zie ook eerdere berichten ;)), maar kon toch nooit echt de perfecte uitvoering vinden, of het was ver boven budget. Tot nu.

Geen zin in teasers, dus bij deze de foto's:

rTMlibj.jpg

T3kYVFq.jpg

Een BMW Z4 LCI 3.0si. Eigenlijk was ik al verkocht bij het interieur. Veel verder had ik eigenlijk ook niet gekeken naar de advertentie. Totdat ik aankwam en ik zag dat hij niet zwart was, maar Individual Rubinschwartz. Een prachtige combinatie met (ook individual) Amarone interieur. Eigenlijk was ik meteen al verkocht. Origineel Nederlands kenteken, twee eigenaar vanaf 2013, vorig jaar nieuw onderstel en remmen. En gewoon goed op gepast. Verder zit er ook een originele hardtop in kleur bij. Enige wat nog moet gebeuren is de zwarte stickers van de BMW logo's halen en een originele grille er in zetten.

Dus laat het voorjaar maar komen! ;)

Ohja, en de 155 is vandaag 30 geworden. Tot mijn grote spijt staat hij de laatste 2 jaar praktisch stil vanwege chronisch tijdgebrek. Verder loopt hij nu ook nauwelijks vanwege een vacuumlek. Ik wilde vandaag gaan kijken, maar daar kwam dit dus tussen....

Verwachtte hier de update ook wel, dus wederom: prachtig! De andere foto's ook even bekeken, hij ziet er echt nog goed uit ondanks zijn ervaring in kilometers. En eh, ze doen nog wel even een nieuwe APK voor die in mei verloopt toch? ;)

Schitterend ding! Hele mooie uitvoering ook. Mocht je voor verkoop de M-sportstoelen uit de vorige om willen ruilen voor het standaard meubilair dan hoor ik het wel.

Gefeliciteerd met de nieuwe Z4, mooi exemplaar!

Velgen vind ik zelf iets minder passen bij de rest van de spec. Is die kleur origineel?

Geweldige aankoop! prachtige individual kleur en een geweldige motor die N52B30.
En dat interieur :cool:

@406c Dit zijn de originele style 152 individual velgen die destijds optioneel beschikbaar waren voor de E85 en 3 serie. Kleur is niet origineel overigens. De horen zilver te zijn.

Bedankt allemaal! Velgen zijn inderdaad wel de originele velgen, alleen gespoten. Dit is net gebeurd en ze zijn dus heel netjes en ik laat dit ook zo.
Kleur is Rubinschwartz, daar zit een donkerrode tint doorheen. Heel erg gaaf als de zon er op schijnt.
7270389636_e088f03859_b.jpg

Ja echt een geweldige kleur Joel!! :cool:
Deze nieuwe Z van je schreeuwt om eens goed gepolijst te worden, hij is nu wat dof.
Volgens mij heb je zelf een machine toch, kom eens langs maken we er samen een poetsdagje van.
Gezellig! en met 2 machines zijn we zo klaar.
Ik heb een waanzinnige finish polish voor een hooglans afwerking!

• Leuk
Waarderingen: MLL
Bedankt voor het aanbod Bofkont! Hij moet inderdaad wel nodig gepolijst worden. Je bent alleen al de derde die het aanbied, dus dat gaat zeker goedkomen. Ik kom sowieso van het voorjaar nog een keer jouw kant op (eindelijk!) voor een ritje. :)

Gaaf, vooral de kleur van het interieur! Het standaard rood van de Z4 vind ik wat te rood, maar dit is perfect. (y)

Ontzettend toffe kleurcombinatie!
De andere vind ik qua exterieurkleur mooier (die kwam te koop toch? :cool: ) maar dit is wel erg uniek.

Veel plezierige kilometers gewenst!

Bedankt! Heel stiekem ga ik het Merlotrode wel missen, maar ook dit is een fantastische kleur. En alles eromheen is wel weer een stapje leuker, dus heb ik het er voor over.

En de 2.5 staat inderdaad te koop, dus als je interesse hebt mag je een PM sturen. ;)

Klopt, ik heb nog geen tijd gehad om een advertentie te maken. Zondag komt er iemand kijken en ik verwacht dat hij hem wel gaat kopen. Anders heb ik dan ook voor het eerst tijd om de wielen te wisselen en foto's te maken.

Gaaf, van harte! Heerlijk om Individual kleuren te kunnen hebben, echt iets bijzonders. En zoals buurman al schrijft ;) ik word blij van naafkapjes die de wielbouten afdekken. Enjoy!

Mooi ding Joël, hij oogt zowel erg chique als een beetje sinister. En die motor, tja, de oude ga je echt niet missen. En leuk dat je zo gegrepen bent door het type Z4 dat je er gewoon weer een koopt.

Mooi ding Joël, hij oogt zowel erg chique als een beetje sinister. En die motor, tja, de oude ga je echt niet missen. En leuk dat je zo gegrepen bent door het type Z4 dat je er gewoon weer een koopt.
Prijzen voor een exemplaar met 150-175.000 km. vallen me ook nog best mee. Maar echt mooie exemplaren met minder km’s kosten natuurlijk ook wel het dubbele.

Alhoewel ik deze misschien ook niet zou laten staan. Optisch een paar dingetjes die ik anders zou willen, maar dat is op te lossen:

Laatst bewerkt:
Zo, gisteren was dan de grote dag! Samen met een vriend die kant op gereden. Er zaten immers ook een set winterbanden en een hardtop inclusief standaard bij.

Bij aflevering zat de hardtop er op, die heb ik snel in de stalling gezet, het was immers mooi weer:

drTE9Uo.jpg

Oxyr4as.jpg

Eerst dus een stukje met hardtop. Gek genoeg was deze wel stil, dat is bij de Merlotrode nooit gelukt. Ook wat geklooid met het navigatiesysteem. Grappig dat een van de laatste bestemmingen Kempten was, in Zuid Duitsland. Een plek die ik heel goed ken en waar ik de eerste 25 jaar van mijn leven meerdere weken per jaar in de buurt te vinden was. Ik kreeg meteen zin om die kant op te rijden. Want lekker rijden, dat doet hij. Waar de 2.5 met 192 pk voldoende is, is deze serieus snel. Ik ben redelijk verwend, maar hier kan je eigenlijk niet over klagen. Verder voelt de auto heel strak en fris aan. De Merlotrode was met B12 onderstel op bepaalde moment wellicht wel iets too much qua veercomfort en hoogte. Deze is eigenlijk (voor nu ;)) precies goed. Ook net wat leuke opties erop zoals originele bi-xenon, navigatie (lekker verouderd), elektrische stoelen met memory en inklapbare spiegels.

Goed, inmiddels dus de hardtop eraf gehaald en lekker binnendoor wat gereden:

h1scGBY.jpg

Daarna bij een vriend het interieur even aangepakt. Leer schoongemaakt en weer opnieuw gevoed, het zag er al netjes uit, maar is nu net weer een stapje fraaier:

OprxgMc.jpg

Voor

UqfIAqH.jpg

Na

Daarnaast net nog de carbon wrap van de grille afgehaald:
HKA5xNn.jpg

Origineel hoort het midden graphite te zijn (zilvergrijs), maar het is nu dezelfde kleur als de velgen. Eigenlijk wel fraai en ik denk dat ik het voorlopig zo hou.

Het volgende staat nog wel op het lijstje:
- Zwarte emblemen van de naafkapjes halen. Even kijken of het stickers zijn of niet.
- Nieuw logo voor en achterop
- Spiegelverstelling rechts werkt niet om de verticale as, even kijken wat dat precies is
- Accu is slecht.
- Poetsen poetsen poetsen

Terug
Bovenaan