Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Klinkt goed Joost! Zo kom je nog ergens! Is dat thuis een beetje op te vangen als je zo van huis bent? Lijkt me voor B. wel effe druk!

Scala kende ik ook wel, geen onaardig model. Dacht dat het de Fabia opvolger was, maar als ik de modellen bekijk is dit de ouderwetse Fabia Combi en is de Fabia de gewone hatchback

Deze nichemodellen zijn echt voor een klein doelgroepje die net wat groters en afwijkends willen dan een fabia maar een octavia combi te groot vinden. De A3 SB was ook zo'n model. Persoonlijk zou ik altijd voor een A4 avant gaan met lekker veel ruimte maar blijkbaar zijn er toch veel mensen die voor zo'n tussenvariant met net dat stukje extra kofferbakruimte kiezen gezien de verkoopcijfers van de A3 SB. Of ze vinden hem gewoon mooier.
 
Bij de Rapid was het model ooit bedoeld voor opkomende markten en daarom ook wat simpeler qua opzet en materialen. Bij de Scala is het model behoorlijk geüpgraded waardoor dat niet meer opgaat.
 
Thuis zijn zulke dingen altijd wel een gepuzzel. We hebben weinig backup dus goed plannen. Vooral de woensdagmiddag ben ik altijd vrij en dus moet B nu daarvoor vrij nemen. In ruil daarvoor werkt zij deze week die uren extra en neem ik daarvoor vrij. En ik zorg er voor dat het huishouden van te voren helemaal bij is voordat ik weg ga waardoor ze als ik weg ben geen omkijken heeft naar was of andere dingen, alleen stofzuigen en eten koken en zo.

Planning is alles ;) Het is ook niet meer zo in die frequentie als eerst gelukkig.

Was wel weer een verademing toen ik weer in de Insignia stapte. De ford Edge reed echt beroerd, had ik niet verwacht. Heel wollig / gevoelloos. stoelen heel zacht maar na een uur echt niet fijn en korte zittingen. geluidsisolatie was ook matig.
 
Laatst bewerkt:
Deze nichemodellen zijn echt voor een klein doelgroepje die net wat groters en afwijkends willen dan een fabia maar een octavia combi te groot vinden.

De klassieke segmenten (A/B/C/D etc) vervagen steeds verder inderdaad.
Ik vond wel dat o.a. Skoda dat destijds goed deed, een van de weinige (de enige?) merken met een B-segment station met de een van de eerste Fabia's destijds.

Inmiddels groeit het formaat auto in het B-segment en zijn er ook wel meer stations te krijgen.

De klassieke segmenten vervagen steeds verder, steeds meer niche modellen. Enerzijds jammer, maar als je wilt kun je tegenwoordig wel een model zoeken die niet specifiek in een segment valt en niet typisch een hatchback, station, coupé of cabrio is.

Kijk even naar iets als een X6 of Q8. Hele andere categorie, maar niet veel mensen hadden verwacht dat een coupé versie van een grote SUV toch blijkbaar goed zou verkopen. En ja, mooi is iets anders in veel gevallen ;)

Was wel weer een verademing toen ik weer in de Insignia stapte. De ford Edge reed echt beroerd, had ik niet verwacht. Heel wollig / gevoelloos. stoelen heel zacht maar na een uur echt niet fijn en korte zittingen. geluidsisolatie was ook matig.

Is de Ford Edge in de US of A gelijk aan die we hier in Europa kennen? Of is het daar ook wat meer plastic fantastic?

Misschien wel iets typisch Ford, ik vond de stoelen in mijn Focus ook niet de fijnste die ik gehad heb. We kregen daar beide na een rit langer dan 1,5u toch wat last in onze onderrug. Beetje zo'n doof/vermoeid gevoel. Hebben we in alle andere auto's nooit gehad.
 
veel harde plastics ook. kan mij heel goed voorstellen dat de EU versie anders is. in iedergeval onderstel en afwerking. Maar ik zie ze eigenlijk bijna nooit in NL rijden, laat staan dat ik er eentje van binnen heb gezien.
 
Oeis Gerwin, dat is minder, Altijd even pijnlijk zo onverwacht een grote onkost.
Hopelijk nu even bespaard van hoge kosten aan de auto's.

Ik was met de stoel van mijn kitcar naar een autobekleder gegaan want de wangen zijn beiden gescheurd, en de vulling in de wangen is vergaan. Maar om de 2 wangen te herstellen en vullen vragen ze € 350,- voor 1 stoel, de andere is nog ok. Dat heb ik niet eens voor die 2 stoelen nieuw betaald. wel uit de UK, dat is nu wat minder makkelijk helaas.

Stoel-2.jpg


Maar even kijken wat ik doe, of toch 2 nieuwe.. of elders nog wat opvragen.
 
Laatst bewerkt:
ik zou nog een offerte opvragen. Maar alles is zo duur geworden. Met wat de meeste mensen rekenen aan uurloon is 350 voor 2 wangen herstellen wat veel handwerk is inclusief materiaal nog niet een bedrag waar ik van op kijk. Wel veel geld, dat zeker.
 
Ja ik snap dat er wat werk in zit. is gewoon vinyl/nepleer, Maar in principe opvullen en een nieuw stuk aan de voorzijde. Ze hoeven hem niet eens helemaal te demonteren want stiknaad valt aan de rugleuningzijde. Zie je op de foto niet goed.

maar ga nog wel wat andere opvragen, anders wordt het toch echt voor later.
 
Dat heeft meer te maken met mijn omvang ;) Die andere stoel is nog helemaal netjes :).
Ik pas er eigenlijk maar net in, maar een bredere stoel past niet in de auto.

heb trouwens € 420,- Euro betaald in 2013 voor die 2 stoelen, ex shipping naar NL. Dus heb ze ook al wel ff. Nu kost de update versie van deze stoel 560,- per stuk :oops:
 
gewoon stoeltje omwisselen van links en rechts ;)

Moet wel zeggen dat die aftermarket bekleders erg goed is. Bij mijn vorige werkgever hadden we wel eens een heel fraaie hagel nieuwe vectra GTS fabrieksleer laten vervangen door een cognac kleurig leder. Dat was aanzienlijk mooier en soepeler dan het originele leer van Opel zelf, ondanks het nieuw was.
 
Mogguh!

Dat is een best bedrag Jimmy, maar als je het daarvoor weer echt strak hebt..... zoals hier al meer gezegd, met de uurlonen ed kijk ik er niet raar van op.

Stuur nu een dikke week in de Nissan Kaskai ;). Voor een leenauto kun je het slechter treffen, maar ik ben er niet rauwig om als ik hem straks weer in kan leveren. Hij is lekker ruim en netjes kwa opzet van interieur, maar hij spreekt me echt niet aan.

+ Ziet er van buiten best netjes uit (led-lampen, chrome details)
+ De benzinemotor is krachtig genoeg, maar moet het echt wel van zijn turbo hebben.
+ Ruim van binnen
+ Wel... draadloos appel-carplay, draadloos laden, adaptive cruise, climate control

- Geen... autom. dimmende binnenspiegelo_O, instelbare kantelhoek stoel, armsteun die lang genoeg is om te gebruiken.
- Harde stoelen
- Geen stuurwielverwarming (en ik heb altijd koude handen)
- Onrustig karakter turbo-blok, vooral in 1e en 2e versnelling.
- Stuiterig weggedrag. Je krijgt echt alles door....

Van de Leaf nog niet veel gehoord, ze hebben geconstateerd dat er een accu-cel kapot is. Als het goed is gaat hij vandaag naar de accu-specialist, die bekijkt wat de mogelijkheden zijn (reparatie/vervangen) en dan met Nissan NL een keuze maakt. We wachten af....

Bij mijn vorige werkgever hadden we wel eens een heel fraaie hagel nieuwe vectra GTS fabrieksleer laten vervangen door een cognac kleurig leder. Dat was aanzienlijk mooier en soepeler dan het originele leer van Opel zelf, ondanks het nieuw was.
Ik heb eerlijk gezegd ook niet het idee dat het Opel-leder nu van zo'n hoge kwaliteit is. Of je moet het nappa-leder hebben wat ze in de Vectra/Insignia destijds nog aanboden.

@ Fer: Zo te lezen toch nog een mazzeltje voor jou mbt de Astra. Je krijgt er straks wel een hele mooie uitvoering voor terug.

Heb nu de 308SW een paar keer gezien, maar als je die in een gewone uitvoering hebt vind ik het echt geen mooie auto. Net alsof de verhoudingen niet kloppen, een hele "zware" neus met goedkoop ogende lampen.
 
Ik heb eerlijk gezegd ook niet het idee dat het Opel-leder nu van zo'n hoge kwaliteit is. Of je moet het nappa-leder hebben wat ze in de Vectra/Insignia destijds nog aanboden.

eens hoor, het nappa leder van opel was echt op een hoog niveau. Maar standaard leder was niet echt top en zag er na een paar jaar al behoorlijk versleten uit terwijl dat echt niet hoeft. Van mijn insignia is het al stukken beter, eigenlijk ziet het er nog als nieuw uit (y)

Van de Leaf nog niet veel gehoord, ze hebben geconstateerd dat er een accu-cel kapot is. Als het goed is gaat hij vandaag naar de accu-specialist, die bekijkt wat de mogelijkheden zijn (reparatie/vervangen) en dan met Nissan NL een keuze maakt. We wachten af....

ben heel erg benieuwd! Kan zoiets komen omdat het een niet-gekoeld accupakket is? Of is de oorzaak onbekend?
 
eens hoor, het nappa leder van opel was echt op een hoog niveau. Maar standaard leder was niet echt top en zag er na een paar jaar al behoorlijk versleten uit terwijl dat echt niet hoeft. Van mijn insignia is het al stukken beter, eigenlijk ziet het er nog als nieuw uit (y)
Dat zie je bij meer merken. Af-fabriek mag het niet teveel kosten, dus dan wordt een mindere kwaliteit gebruikt.

Ruud: duurt wel lang met de Leaf. Ik ben ook wel benieuwd wat het is en wat ze er aan gaan doen. Zouden ze de accu repareren, of compleet vervangen? Is de auto lease of eigendom?
 
Ik zag vandaag trouwens voor het eerst een DS9 rijden. op CD kentekenplaten.

Echt een serieus indrukwekkende auto o_O wat een slagschip. Kenteken kon niet gechecked worden maar cataloguswaarde zal ergens rond de 90K zijn en waarschijnlijk een afschrijvingskanon van jewelste.
 
heb trouwens € 420,- Euro betaald in 2013 voor die 2 stoelen, ex shipping naar NL. Dus heb ze ook al wel ff. Nu kost de update versie van deze stoel 560,- per stuk :oops:
Allemachtig, das een beste inflatie! Dat is niet zo leuk... kun je niet ergens een goede tweedehands op de kop tikken?

Van de Leaf nog niet veel gehoord, ze hebben geconstateerd dat er een accu-cel kapot is. Als het goed is gaat hij vandaag naar de accu-specialist, die bekijkt wat de mogelijkheden zijn (reparatie/vervangen) en dan met Nissan NL een keuze maakt. We wachten af....
Dat is echt nog wel het manco van een elektrische auto: de techniek is nog zo nieuw/onbekend dat de gewone garage er geen kennis van heeft. En terwijl het natuurlijk een ontzettend belangrijk onderdeel van de auto is.

Ik zag vandaag trouwens voor het eerst een DS9 rijden. op CD kentekenplaten.
2 bijzonderheden in 1x. Zullen vast Franse diplomaten zijn geweest ;) DS9 heb ik in het echt nog nooit gezien, vind het van buiten (op de foto's) wel een fraaie verschijning. Interieur wat minder.
 
dat is precies wat ik ook zei, wat ook niet gek is. ze waren op bezoek bij onze buren. Een heel groot frans bedrijf die geavanceerde leger apparatuur ontwikkeld . staan wel vaker CD platen daar , maar meestal een volvo of mercedes of iets.
 
@ruud, ja dan is dat dele weer helemaal strak, er zitten wel wat meer kleine beschadigingen aan de stoelen.
De andere 2 offertes zijn niet veel afwijkend.

@Gerwin, ja bizar, ook omdat ze in NL niet te krijgen zijn en uit de UK moeten komen, met invoer kosten etc.
Staan er op MP 3 te koop, maar die zijn alle 3 anders en ook weer anders dan de stoelen die ik nu heb, maar wel smal.

Nog maar ff over denken en wat verder zoeken.

zo een DS9 is wel een heel dikke auto zeg, niet mijn smaak maar wel een opzichtige verschijning.
 
Gisteren met de Insignia in de parkeergarage in Enschede een stoeprandje mee gepakt o_O schade valt mee maar alle velgen waren rondom als nieuw, nu zit er een schaaf rechts achter. Dat is wel zuur....

Wel gisteren nieuwe ruitenvegers gemonteerd. Rubber liet los doordat ze vanzelf aan gingen in de winter toen de ruit bevroren was. Setje bosch aerotwin. Toch wel fijn weer een vers setje (y)
 
Balen maar bijna niet te voorkomen. Zo heb ik inmiddels ook een velg met stoeprandschade. Even iets minder scherp zijn en het is gebeurd.
Jouw Insignia is ook wel een echt grote auto. Meeste parkeergarages zijn daar niet echt op ontworpen.
 
Zo’n kras op de velg doet echt zeer. Zonde idd.

DS9: volgens mij heb ik dit exemplaar ook eens gespot. Bijzonder model!
 
@ Fer: Zo te lezen toch nog een mazzeltje voor jou mbt de Astra. Je krijgt er straks wel een hele mooie uitvoering voor terug.
Ja klopt, had het op FB al gedeeld maar nog niet hier :)

Het gaat idd een GS line worden in plaats van een Business Elégance omdat die niet meer gemaakt kunnen worden. Wat ik wel vreemd vind overigens.
 
Welkom bij de Club Joost. Ik heb exact hetzelfde en is ook door een stoeprandje bij een slagboom in de parkeergarage ontstaan. In het begin baal je enorm..na verloop van tijd slijt het wel..;) Ik heb ooit wel eens overwogen om voor 19 inch op de astra te gaan maar heb da nu echt uit mijn hoofd gezet..je hebt zomaar iets op je velgen en zeker met die ultraplatte dingen.

Ik ben echter wel blij als mijn zomerbandjes er weer onder komen. Mijn winters zijn een inch kleiner en flink smaller en hebben een behoorlijke impact op de wegligging. De Astra rijdt veel instabieler bij harde wind en/of hoger snelheden en bij nat wegdek glijd je bij lekkere doordraaiers veel makkelijker opzij...
 
Ik vind de 18 inch wielen echt prima op de Insignia en de velgen ook. Dus verder geen plannen. moet er gewoon niet te veel naar kijken nu ;)

Weekend of volgende week wel weer kans op (natte) sneeuw hoorde ik. De Twingo blijft voorlopig nog op winterrubber. Voel bij de twingo niet heel veel verschil behalve dat de zomerbandjes wat stugger zijn.

Insignia rijd gewoon op zomerbanden, zag dat de voorbanden wel hard gaan qua slijtage. zit nog wel een 3 mm op gok ik zo, maar moet ergens dit jaar wel een setje op
 
Ai, zo'n velgschade is altijd even pijnlijk... ik heb eigenlijk geen idee of mijn vrouw inmiddels al schade heeft gereden aan de velgen van de Volvo. Ik rij er zo weinig mee dat de kans het grootst is dat zij de eerste kras erop zet.

Weekend of volgende week wel weer kans op (natte) sneeuw hoorde ik.
Oh, ai... we hebben net een weekendje weg geboekt over 2 weken (naar Landal Esonstad).
Ik hoopte op koud en droog, sneeuw liever niet :(
 
over 2 weken is het misschien wel weer beter (y)

nadat ik 1,5 week geleden even weer heb geproefd aan zonder jas buiten lopen, terrasje, 28 graden en strak blauwe lucht ben ik wel klaar met dit weer. tijd voor het voorjaar :D
 
Oh, ai... we hebben net een weekendje weg geboekt over 2 weken (naar Landal Esonstad).
Ik hoopte op koud en droog, sneeuw liever niet

Ach..anders kom je hier warme chocolademelk halen...is hier om de hoek...:) wij gaan er ook geregeld heen met de kids..mooi speelparadijs waar je ook als niet-landal gast gebruik van kan maken. Maar op vakantie uiteraard niet omdat we alles daar wel kennen..dan zijn er mooiete plekjes. Maar westerlingen hebben daar de tijd van hun leven. Rust en heel veel ruimte...voor ons dagelijkse kost..
 
Mogguh!!

@ Joost: Aj, jammer van die schade. Je bent verder ook zuinig op de auto, dan doet het wel extra pijn.

@ Weer: Tsjah, ik smacht ook naar zon en stabieler weer (over de temp. mogen we niet klagen), maar ik waak er ook wel voor dat ik me niet te negatief laat beïnvloeden door het weer. Het is deze maanden in de regel ruk, dus moeten we maar doorheen. We hebben de donkerste dagen weer gehad, dus verbetering is in aantocht.
En ik mag eigenlijk niet klagen, want zit dagelijks in een warm en droog kantoor. Als ik een kameraad bekijk die in het buitenwerk zit, die zit al maanden in de kou en nattigheid. Dagelijks draagt hij 2-3 zetjes kleding....... brrrr.

Oef, de Leaf is vorige week naar de accu-specialist gegaan. Maar er is nog niks geen duidelijkheid over de reparatieduur. Dealer gaf aan dat het afhankelijk is van aard van de reparatie (cel vervangen of complete pakket) en over de beschikbaarheid van onderdelen. Ik moest er niet raar van opkijken dat ik de auto nog een maand kwijt ben. :eek:
 
Gisteren met de Insignia in de parkeergarage in Enschede een stoeprandje mee gepakt o_O schade valt mee maar alle velgen waren rondom als nieuw, nu zit er een schaaf rechts achter. Dat is wel zuur....


Aargh en dat geluid gaat door merg en been!
Hier heeft de vriendin zaterdag een flink gat in de weg meegepakt. Het was donker waardoor het niet op viel. Flink gaat veroorzaakt door kapot gevroren asfalt.
Was echt een flinke klap, maar ik zie en merk gelukkig niets aan de velgen.

Oh, ai... we hebben net een weekendje weg geboekt over 2 weken (naar Landal Esonstad).
Ik hoopte op koud en droog, sneeuw liever niet :(

Lekker! (y)

wij gaan er ook geregeld heen met de kids..mooi speelparadijs waar je ook als niet-landal gast gebruik van kan maken.

Herkenbaar!
Zo gaan wij altijd zwemmen bij zo'n park in de buurt en ook de speeltuinen zijn bekend terrein. De 1e gewoon betaald overigens, maar is goedkoper én beter geschikt voor kindjes <3 jaar dan grote andere zwembaden.

Oef, de Leaf is vorige week naar de accu-specialist gegaan. Maar er is nog niks geen duidelijkheid over de reparatieduur. Dealer gaf aan dat het afhankelijk is van aard van de reparatie (cel vervangen of complete pakket) en over de beschikbaarheid van onderdelen. Ik moest er niet raar van opkijken dat ik de auto nog een maand kwijt ben. :eek:

Moet toch ook een hoop geld kosten. Gaat dat voor de leasemij straks niet naar een economisch total loss?
 
Balen van je velg Joost, de Mini heeft er rechtsachter ook een plekje op. Als het voorjaar is maar eens naar kijken.

@ruud, wat Richard zegt inderdaad, is dat wel rendabel dan nog?
 
Volgens mij is de leaf gekocht door het bedrijf en geen lease. Maar valt dit nog onder de garantie van Nissan.

Hoe staat het er mee eigenlijk? Al nieuws?
 
Volgens mij is de leaf gekocht door het bedrijf en geen lease. Maar valt dit nog onder de garantie van Nissan.

Hoe staat het er mee eigenlijk? Al nieuws?

Klopt Joost, auto is eigendom en dit defect valt onder de accugarantie. Dus kosten voor ons zijn nihil.
Wat de totale kosten zijn is afhankelijk van of een cel vervangen kan worden of het complete pakket. Op internet lees je bedragen van 10.000 euro voor het complete pakket, al zullen dat consumentenprijzen zijn.

We wachten wel af wat ze gaan doen. Maar had de Leaf wel graag weer terug gehad, ik ben die Qashcow wel redelijk zat. :rolleyes:
 
Eeffe afwachten dus nog Ruud..maar zo'n brandstofauto rijdt toch ook heerlijk...

Hopelijk krijgt je wat nieuws..:) Persoonlijk vind ik de Leaf qua uiterlijk wel wat over zijn houdbaarheidsdatum heen...

Ben hier al weken aan het pielen met de radio van de C3. FM ontvangst was weg en veelvoorkomende oorzaak kon een gecorrodeerde antennevoet zijn. Via de sloop nieuwe geregeld maar hielp niet. Toen via de sloop nieuwe radio gefixxed en na inprogrammeren bij dealer deed die het weer.
Alleen nu blijkt de bluetooth telefonie het niet meer te doen. Telefoon maakt wel verbinding maar als je gaat bellen neemt de radio het niet over en gebeurt er weinig...kabels en alles al opnieuw aangesloten, alles opnieuw verbonden e.d...maar niks helpt tot nu toe.. Nu ben ik bang dat het aan de andere radio ligt.. maar jah weer een andere bij de sloop fixxen betekent weer opnieuw inprogrammeren bij de deler inclusief bijbehorende kosten...

De C3 begint wel steeds wat meer kwaaltjes te krijgen...ook de stuurinrichting schuurt...
Staat nu op 205k en het motortje snort nog geweldig en hij rijdt ook nog top maar denk dat we tzt wel aan vervanging moeten denken. Maar misschien valt het mee...

Ik vind dit wel een onwijs gaaf ding zo in het geel, Rocks en open dak. Zie je echt nooit en wordt ook betaalbaarder. Maar het zal hem nooit worden want achterin kunne de kids niet zitten en als mijn vrouw dat én de kofferbak ziet, schieten de tranen haar in de ogen..

0-a75c2416e361122ef67c6d44db434271.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ach..anders kom je hier warme chocolademelk halen...is hier om de hoek...:) wij gaan er ook geregeld heen met de kids..mooi speelparadijs waar je ook als niet-landal gast gebruik van kan maken.
Kijk, goed om te weten :D nouja, van de chocolademelk dan he? Dat speelparadijs laat ik graag aan anderen over ;)

Wij zitten in een huisje buiten het 'stadje'; lekker aan het water. We willen een dagje naar Schiermonnikoog en verder lekker wandelen en relaxen.

Maar westerlingen hebben daar de tijd van hun leven. Rust en heel veel ruimte...voor ons dagelijkse kost..
Dat snap ik maar al te goed! Dat is ook de mooiste omgeving, daarom woon ik er graag en ga ik er ook graag naar op vakantie.

@ Ruud: allemachtig, wat een project.... het is dat elektrische auto's nog vrij duur zijn, anders was het zomaar een economisch total losje geweest.

Ik vind dit wel een onwijs gaaf ding zo in het geel, Rocks en open dak. Zie je echt nooit en wordt ook betaalbaarder. Maar het zal hem nooit worden want achterin kunne de kids niet zitten en als mijn vrouw dat én de kofferbak ziet, schieten de tranen haar in de ogen..
Ja, gaaf ding zo!
Heb bij de zoektocht naar een opvolger van de 206, vrouwlief nog een paar keer een AdamS en Rocks laten zien: die was er ook enthousiast over.
De AdamS als grapje, die waren volgens mij rond de 15.000 euro.
 
Zo een Adam is wel een tof bakkie voor erbij.
Zitten jouw kids nog in stoeltjes? Want als auto erbij, hebben ze toch prima plaats in zo een klein gebakje, de 500 zal niet groter zijn denk ik en hier past dat prima. Met 1 op de achterbank, als er een vriendinnetje meerijdt moet ik mijn stoel wel naar voor zetten, maar dat is in de Mini ook zo.
 
Ik had vorig jaar een dagje een leen Adam. was een 1.4 en dat zou ik niet doen. Heel erg loom en suf terwijl het onderstel juist om een leuk sprankelend blokje vraagt. Denk dat de 1.0T veel beter is.

Maar B was heel resuluut, dat is echt te krap. 3 deurs kon ze wel mee leven omdat de kinderen zelf er in kruipen en gordels dicht maken. Maar de extreem krappe achterstoelen en nog kleinere kofferbak was echt niet te doen als je daar ook gewoon de boodschappen mee wil doen en regelmatig kinderen in achterin wil stoppen.

Als ik de stoel op mijn lente zet zitten er nog maar enkele centimeters tussen de achterbank en voorstoel. Dan moet ik altijd de stoel een stuk verder naar voren schuiven dan mij lief is. Prima voor incidenteel. De Up, maar ook de Twingo is bizar ruim daarbij vergeleken.
 
Jah de 1.0t is een must in de adam..zooooooveeeel beter ...zeker in 115pk..:)

Klopt..de achterbank van de Adam is echt een kattenbak..onze kinderen zijn allebei voor hun leeftijd al bovengemiddeld lang. Onze huidige C3 is juist heerlijk ruim en luchtig en hoeven we helemaal niet met stoelen te schuiven als we kids meenenem. En mijn vrouw heeft een Mini en 500 al afgeschreven omdat ze die echt te klein vindt. Dan hoef ik zekere niet met een adam aan te komen..:)


Mijn ouders hebben trouwens de 118i M-sport gekocht. Bomvolle auto en reed fantastisch. En vooral het intereiru vonden ze erg mooi en was eens echt wat nieuws tov hun vorige bmw's. En in de lasten is hij een stuk goedkoper dan de X1. Zaterdag kunnen ze hem ophalen. Toch een andere motor dan de Mini..de Mini One van moeders heeft een 1.2 3-pitter en de Bimmer een 1.5 driepitter.
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk krijgt je wat nieuws..:) Persoonlijk vind ik de Leaf qua uiterlijk wel wat over zijn houdbaarheidsdatum heen...
Haha, dat was hij bij de introductie al. Vanaf de zijkant vind ik hem wel aardig ogen, door de two-tone accenten en sideskirts icm leuke velgjes ziet het er nog wel best sportief uit. Maar vanaf de voorkant valt op dat de verhouding hoogte/breedte niet klopt.

Het is ook wachten tot er meer info is over de e-3008 en Frontera/Grandland. Die staan momenteel wel op nr. 1 op de shortlist. Terwijl de werkgever blijft roepen dat de Tesla Y een hele goede aanbieding is.

@ Adam: Inderdaad een leuke wagen, zeker als S of Rocks. Maar zoals jullie zeggen, voor praktisch gebruik veel te krap.
 
als je nu per se elektrisch zou moeten rijden zou ik zelf eerder voor de fisker ocean gaan. Geen idee wat ze in de leaseprijs doen. Maar qua prijs is het marktconform met andere mainstraim merken maar wel met WLTP 700+ km voor de dikke accu. En het ziet er gewoon heel goed uit ook, en dat voor een SUV (en dat vanuit mijn mond).

Collega is er ook serieus naar aan het kijken, maar even de vraag wat ze qua leaseprijs doen (onbekende restwaarde mogelijk hoog leasebedrag)

Stellantis stelt toch elke x weer teleur op EV gebied, net als VW. Toch bijzonder voor zulke grote concerns
 
Ja, gek is dat eigenlijk dat de gevestigde merken het qua EV's niet bij kunnen benen.
Tesla, Kia en Hyundai zijn toch een beetje de norm heb ik het idee. Heb laatst een review zitten kijken van de Kia EV9, als het dan toch groot en elektrisch moet dan die maar :D
Als je er met 7 volwassenen en wat bagage in gaat zitten ga je wel over de 3.500kg heen en moet je dus eigenlijk een groot rijbewijs hebben :ROFLMAO:

Ik lees zelfs van BMW en vooral Audi en Porsche dat ze bij hun EV's ook problemen hebben met onderdelen die al sinds jaar en dag gemeengoed zijn in autoland én dat de levertijd van onderdelen gigantisch is. Nu zit geen enkele auto eigenaar er op te wachten, maar ik kan mij voorstellen dat iemand die 100k+ stukslaat op een auto nog net even wat sneller inruilt in zo'n geval.
 
Idd, tesla samen met KIA / Hyuidai is gewoon de norm op dat gebied voor de niet-premium merken.

Stellantis heeft het elke keer net niet. De nieuwe e-3008 210PK met de kleine batterij moet al 50K kosten met een accu van 73 kWh.

Een Enyaq 85 met 285 PK (!) heeft dus meer PK, meer WLTP range, meer accu, groter, voorverwarmde batterij (= sneller snelladen) stuk ruimer dan de nieuwe e-3008 en is net zo duur.

Om van een model Y maar te zwijgen...

E-3008 zal vast iets fraaier afgewerkt zijn maar de Opel variant mag wel (fors) goedkoper zijn om lekker concurrerend te zijn
 
Mogguh

@ Fisker: Best leuke auto om te zien, totdat je de achterkant bekijkt o_O
Maar ben het met jullie eens dat Stellantis wel teleursteld. We hebben heel lang op de SLA-platformen moeten wachten, maar de specificaties zijn niet wereldschokkend. Ik zag in een test zelfs dat er geen slimme techniek inzit zoals het pre-conditioneren voor het laden. Dat zou echt slecht zijn.
Anderzijds, ik hoef ook niet de beste EV te hebben. Als ik hem mooi vind, hij goed rijdt en ik er mee uit de voeten kan is het prima.

Zowieso vind ik het bijzonder hoe lang bij Stellantis-Opel de levertijden zijn, Fer zijn Astra als voorbeeld. Een volume-model in een gewone uitvoering die zo lang op zich laat wachten. Ik meende dat de chiptekorten wel voorbij waren...
 
Zo'n Enyaq zie ik wel zitten hoor. Collega heeft net zijn Enyaq 85, die schijnt ook beter en efficiënter te zijn dan de eerdere uitvoeringen.
 
@ Fisker: Best leuke auto om te zien, totdat je de achterkant bekijkt

ik vind de achterkant ook heel erg mooi. Ik zou dat ding direct durven leasen mocht dat nu het geval zijn. EU merk, word in Europa gebouwd, google auto er in. 700km WLTP.
Kopen zou ik dat niet doen, los van de prijs is het altijd maar de vraag hoe zo'n nieuw merk zich ontwikkeld. (restwaarde)

Anderzijds, ik hoef ook niet de beste EV te hebben. Als ik hem mooi vind, hij goed rijdt en ik er mee uit de voeten kan is het prima

eens, de twingo is ook maar een matige EV, maar voor ons gebruik geen enkele belemmering en voor de prijs als occasion prima te accepteren. Probleem bij een nieuwe stellantis EV modellen is wel dat je 50.000 - 60.000 euro af tikt wat serieus geld is. dan wil je wel een beetje waar voor je geld. Als veel concurrenten meer bieden voor het zelfde geld, zelfs auto's zoals volvo. Dan voelt dat toch niet goed.

Peugeot e-3008, vanaf 48.000, WLTP 525km, 210PK
Volvo XC40, vanaf 51.000, WLTP 571km, 252PK

Zo'n 'oude' volvo XC40, los van wat je er van vind qua model, is zelfs een betere value for money. Google auto er in, achterwielaandrijving, meer vermogen, meer range, ruimere bagageruimte, + nog een frunk, schurkt toch wel tegen premium aan, en ja hij is 3000 euro meer , maar dat zie je in de leaseprijs waarschijnlijk amper terug, al dan niet vanwege de wat hogere restwaarde. Mijn broer rijd zo'n ding sinds kort. Is gewoon een prima ding.

Eigenlijk rationeel gezien zijn er tal van betere opties dan de e-3008. Je moet een model wel heel erg mooi vinden wil je daar voor gaan. Premium merken komen daar wel mee weg. maar, terwijl een merk als opel het naar mijn inziens eerder een rationeel koperspubliek moet aantrekken. zo'n nieuwe grandland mag nooit boven de 45K uit komen met de 73 kWh batterij om zichzelf de markt niet uit te prijzen.

Zo'n Enyaq zie ik wel zitten hier. Collega heeft net zijn Enyaq 85, die schijnt ook beter en efficiënter te zijn dan de eerdere uitvoeringen.

collega heeft hem hier ook op de shortlist staan als sportline, stipt bovenaan zelfs, full options. Gewoon veel range en ruimte voor je geld.
 
Laatst bewerkt:
Is het weer EV-woensdag? :)

Ik begin af en toe te denken dat ik op een hele andere planeet leef dan jullie..:)

Bij jullie vliegen de euro's en de kWh's om de oren en bedragen van 50 a 60k lijken jullie niks meer te doen..:)

Blijkbaar heb ik een hele andere referentiegroep want ik heb het in mijn omgeving nooit over dergelijke bedragen en al helemaal niet over EV's.
 
Bij jullie vliegen de euro's en de kWh's om de oren en bedragen van 50 a 60k lijken jullie niks meer te doen.
Ik vind het heel veel geld Rob en zou het zelf ook niet zomaar aan een auto uitgeven.
Maar als je een nieuwe Leaseauto moet uitzoeken en de firma bepaald dat het een EV moet zijn, dan is de realiteit dat je onder de 45k gewoon niet veel bruikbaars kunt krijgen.

Een ook realistisch, neem ik een Astra ST 1.2 130pk autom in het 2e uitrustingsniveau ben ik ook al minimaal € 41.000 euro kwijt. :eek: Het is gewoon de praktijk dat auto's enorm duur zijn geworden.
 
Haha, Friesland loopt echt een beetje achter he :D

Nee, ik ga hierna voor een plugin denk ik. Nog even de HSB erop volgend jaar, dan heb je voor weinig geld een (gebruikte) auto met veel vermogen.

Wat het nadeel van de tweedehands EV's is, is dat de nieuwere generaties echt efficiënter zijn. Je ziet het bij Volvo/Polestar, maar nu dus ook bij de Enyaq. Dan wil je ook tweedehands liever die 'tweede generatie'.
 
Terug
Bovenaan