AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Extreme Renault Mégane RS op komst
56
Het hardcoregehalte van de Renault Mégane RS laat - vooral met het Cup chassis - weinig te wensen over, maar toch werkt Renault aan een nog heftiger versie. Dat blijkt uit deze eerste spyshots.
De vermogensoorlog in het segment van de hete hatches duurt voort. Onlangs raakte Ford de juiste snaar met de Focus RS500. Het vermogensgat met de Renault Mégane bedroeg maar liefst 100 pk in het voordeel van de Focus, en dat heeft voor rood aangelopen gezichten bij Renault Sport in Dieppe gezorgd. Ze hebben het er niet bij laten zitten, zo blijkt uit deze spionagebeelden.
De Mégane RS geeft prijs dat er iets bijzonders aan de hand is met een voorbumper met extra luchtinlaten. Officieel is er nog niets bekend over deze auto, maar we hebben het sterke vermoeden dat de 2,0-liter turbomotor in deze Mégane RS enkele tientallen pk's erbij krijgt. Of er ook sprake van gewichtsbesparing is, is zo op het oog niet te zien. We verwachten een marktintroductie in 2011.
Renault heeft een naam hoog te houden met hardcore Méganes RS. Van de vorige generatie was er de Renault Mégane R26.R (Radicale), die een ronderecord voor hot hatches op de Nordschleife neerzette. De auto had plastic achterramen, een titanium uitlaatsysteem, vierpuntsgordels en de achterbank moest plaatsmaken voor een rolkooi. De R26.R geldt nog steeds als één van de allerbeste hothatchbacks ooit.
De Mégane RS geeft prijs dat er iets bijzonders aan de hand is met een voorbumper met extra luchtinlaten. Officieel is er nog niets bekend over deze auto, maar we hebben het sterke vermoeden dat de 2,0-liter turbomotor in deze Mégane RS enkele tientallen pk's erbij krijgt. Of er ook sprake van gewichtsbesparing is, is zo op het oog niet te zien. We verwachten een marktintroductie in 2011.
Renault heeft een naam hoog te houden met hardcore Méganes RS. Van de vorige generatie was er de Renault Mégane R26.R (Radicale), die een ronderecord voor hot hatches op de Nordschleife neerzette. De auto had plastic achterramen, een titanium uitlaatsysteem, vierpuntsgordels en de achterbank moest plaatsmaken voor een rolkooi. De R26.R geldt nog steeds als één van de allerbeste hothatchbacks ooit.
PRIVATE LEASE Renault Mégane
Had je deze auto's al gezien?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe Limited
- 2019
- 158.674 km
€ 10.950

Renault Mégane Estate 1.3 TCe Limited NAVI ECC LM CARPLAY
- 2019
- 91.524 km
€ 15.500

Renault Mégane 1.6 Plug-In Hybrid 160 Intens / HUD / Pack winter / Pack Easy Link / Apple Carplay Android Auto / Stuur- en Stoelverwarming / Achteruitrijcamera / Keyless Entry/Start / Adaptief cruise control /
- 2021
- 70.254 km
€ 21.885