Enkele details moeten nog nader uitgewerkt worden. Zo hebben Geely en Ford nog andere ideeën over de intellectuele eigendommen van Volvo. Bovendien wil Ford garanties over de toekomst van de Volvo-fabrieken in Zweden en België. Alleen al in Gotenburg en Uddevalla werken 13.000 mensen voor Volvo.
De vrijage met Volvo is een dure geweest voor de huidige eigenaar Ford. In 1999 kocht het concern Volvo voor 6,45 miljard dollar. Nu levert het merk dus nog maar een derde van dat bedrag op. Ford heeft becijferd dat het geen Amerikaanse staatssteun nodig heeft als het Volvo voor 6 miljard dollar kan verkopen. Het is dus nog even de vraag hoe Ford dit gat in de begroting gaat vullen als de verkoop doorgaat.






