Carkiller
Asfaltkampioen
Mijn Colt heeft een standaard handrem, maar de werking hiervan vind ik minimaal.
Bij strak aantrekken rijdt je gewoon zo weg, bij een eventueel noodgeval (weigeren van de voetrem) werkt de handrem niet goed als noodrem als ik dit test.
Uiteraard ben ik bij de garage geweest en hun conclusie was dat de handrem wel aan de APK eisen voldoet.
Dat zou best kunnen, bij parkeren op een helling houdt de handrem de auto wel tegen.
Echter als ik dan duw tegen de auto krijg ik er nog wel beweging in...
Ter vergelijking, mijn Subaru heeft een handrem die veel beter werkt.
Aanmerkelijke vertraging als ik deze als noodrem test, en normaal wegrijden met volledig strakgetrokken handrem is onmogelijk.
Beide auto's hebben schijven achter en op het oog aparte trommels voor de handrem. (Subaru zeker, Colt weet ik niet zeker)
Heb ook een andere Colt getest, deze had dezelfde handremwerking als de mijne.
Een Colt met trommels achter had wel een betere handremwerking.
Er valt verder niets af te stellen en met de voetrem remt de Colt juist heel goed.
Zou er iets mis kunnen zijn met de achterschijven/blokken?
Bij strak aantrekken rijdt je gewoon zo weg, bij een eventueel noodgeval (weigeren van de voetrem) werkt de handrem niet goed als noodrem als ik dit test.
Uiteraard ben ik bij de garage geweest en hun conclusie was dat de handrem wel aan de APK eisen voldoet.
Dat zou best kunnen, bij parkeren op een helling houdt de handrem de auto wel tegen.
Echter als ik dan duw tegen de auto krijg ik er nog wel beweging in...
Ter vergelijking, mijn Subaru heeft een handrem die veel beter werkt.
Aanmerkelijke vertraging als ik deze als noodrem test, en normaal wegrijden met volledig strakgetrokken handrem is onmogelijk.
Beide auto's hebben schijven achter en op het oog aparte trommels voor de handrem. (Subaru zeker, Colt weet ik niet zeker)
Heb ook een andere Colt getest, deze had dezelfde handremwerking als de mijne.
Een Colt met trommels achter had wel een betere handremwerking.
Er valt verder niets af te stellen en met de voetrem remt de Colt juist heel goed.
Zou er iets mis kunnen zijn met de achterschijven/blokken?