zuinige en betrouwbare stationwagen occasion

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe auto aangezien onze skoda fabia combi greenline problemen heeft met de roetfilter en wij ook wel toe zijn aan iets nieuws.
Wij rijden ongeveer 20.000 kilometer per jaar.
De eisen van een nieuwe auto zijn:
- zuinig
- betrouwbaar
- ongeveer 17.500 euro (iets duurder kan ook nog)
- minimale laadruimte van onze vorige auto (skoda fabia combi) - 480 liter
- genoeg ruimte achterin voor twee volwassenen
- benzinemotor (of hybride)

de auto's die ik tot nu toe ben tegengekomen zijn:

-toyota auris touring sports (wel iets duurder maar erg betrouwbaar en zuinig)
- honda civic tourer (minder zuinig wel goedkoper dan de auris)
- renault megane estate (mooi interieur en mooie prijs)

Tot dusverre neig ik naar de toyota auris vooral omdat deze extreem zuinig en betrouwbaar is. Helaas betaal je hier ook wel wat meer voor dan bijvoorbeeld honda civic tourer.
Verder vroeg ik mij af wat jullie van deze opties vinden en/of wat jullie aanbevelingen zijn.
alvast bedankt.

Is de grote broer van de Fabia nog een optie? De Octavia, veel ruimte en ook zuinig. Deze heeft veel beenruimte achterin en heel veel kofferruimte en is ook zuinig, niet zo zuinig als een Auris.
Skoda Octavia

Ga eerst maar eens naar de Toyota dealer en probeer maar eens achter jezelf te zitten op de achterbank. Het is niet de ruimste auto.
Je wilt geen aanhanger kunnen trekken?

Is ook een optie alleen vroeg ik mij af hoe betrouwbaar de skoda octavia is.

spoiler alert zei:
Ga eerst maar eens naar de Toyota dealer en probeer maar eens achter jezelf te zitten op de achterbank. Het is niet de ruimste auto.
Je wilt geen aanhanger kunnen trekken?

Ik hoef inderdaad geen aanhanger of iets dergelijks te trekken. Ook is dat mijn zorg dat ik niet achterin pas.

Voor dar geld heb je ook een Octavia, Golf of Leon met de 1.0 TSI. Betrouwbaar en zuinig.
Maar elke C segment wagon voldoet wel. Alleen de Focus is achterin wellicht wat krap want met jouw budget heb je nog niet het nieuwe model.

Mijn advies is om te gaan proef rijden, voor de Auris, Civic en Megane valt wat te zeggen.
De Megane en Civic zijn wel moderner dan de Auris,

Koop de Megane met de 1330 CC Mercedes Renault motor. Die is erg fijn, stil, soepel, betrouwbaar en zuinig.

Of spaar door voor bijvoorbeeld een Dacia Jogger op lpg.

Ga vooral eens proefritjes maken: qua rijgedrag zijn het totaal andere auto's.
Neem ook de focus mee, want die is erg betrouwbaar. Bovendien zijn reparaties (schades) een stuk goedkoper dan bij Japanners.
Op de snelweg is een Focus Ecoboost net zo zuinig als een Auris.

Qua opties: ik wil nooit meer zonder Adaptive Cruise Control (op voorwaarde dat deze goed werkt).
En controleer of Android Auto of Apple Carplay wordt ondersteund door de auto. Dan zit je snor qua navigatie, spotify etc.

Voor wat betreft budget: je zit op de grens van de Toyota Corolla / Toyota Auris.
Ik zou niet zoveel geld uitgeven aan de verouderde Auris.
Als je je oude auto particulier verkoopt op marktplaats, dan krijg je meer dan bij een inruil en kun je een bovendien een beetje korting bedingen bij aanschaf. en dan kan een Corolla in de buurt komen.
Of toch een jaartje wachten.... Of een stuk minder uitgeven voor een Auris die wat ouder is.

Terug
Bovenaan