Zuinige autotje voor vrouw met dunne portemonnee.

A

Anoniem

Guest
Ik kan 4K lenen om een zuinige diesel autotje te kopen. Ik rij gemiddeld 40K op jaarbasis. Afschrijving, verzekering en looks boeien mij niet.

Wat mij wel boeit is zuinigheid. Ik zoek dus een auto vanaf minimaal 2006 tot een jaar of 201*.

Handgeschakeld, drie of vijf deurs en minimaal verbruik van 1 op 27 bij normaal rijden, anticiperen en cc aan.

Ik heb een Twingo en Clio gereden leuke auto, lekker motortje maar ik wel toch nog minimaal twee andere (zuinig)ere Ufo's op het lijstje.

Andere vraag: is een e-hdi minder degelijk dan een DCI?
 
https://www.autotrack.nl/a/fiat-punto-diesel-2011-51703571?_ga=GA1.2.516256561.1624303642


Zoiets misschien? Hoewel ik denk dat de twingo de beste deal is. Afhankelijk van de staat van onderhoud, prijs e.d. natuurlijk. Bovenstaande auto is een voorbeeld. Misschien Ijn er betere deals te vinden. Ik heb me ook niet in het bedrijf verdiept...
 
Een Renault Twingo 1.5 DCI is gewoon een uitstekende keus, om voordelig veel kilometers te rijden. Voor 4K vind je een prima exemplaar.

We hebben zelf een Citroën C3 1.6 e HDI uit 2011 als 2e auto met inmiddels 214000 km, dit is ook een prima auto. De motor loopt nog als een zonnetje.

Gezien het lage budget en de wensen zou ik toch de Twingo kiezen.
 
naast de twingo en clio kun je ook nog kijken naar de Renault modus

https://www.gaspedaal.nl/renault/modus/diesel?bmin=2006&srt=bj-d

bij een e-hdi zit je aan nieuwere bouwjaren vast , want oudere 1.6 hdi kennen problemen.
 
Twingo is prima. Let op dat je voor een versie gaat met 14 inch wieltjes. Groter dan dat en je verbruik daalt heel snel.

Zwak punt van de Twingo is de airco, de condensor gaat vaak stuk en is erg duur om te vervangen. Let bij aanschaf op de leeftijd van de distributieriem. Deze is erg lastig te vervangen in de Twingo en de vervanging die je elke 5 jaar of 120.000 km moet doen is dan ook relatief prijzig.
Vanaf 2500 kon je zeer goede twingo's kopen in januari.
 
Met 4000 euro kom je niet bij de betere HDI motoren uit. Dan zou ik persoonlijk ook een DCI motor zoeken.
Als je perse 1:27 moet halen dan wordt 't idd de Twingo.

Als je niet bang bent voor hogere kilometerstanden dan kun je ook kijken naar de Audi A2 3L of de VW Lupo 3L
 
Auto encyclopedie zei:
naast de twingo en clio kun je ook nog kijken naar de Renault modus

https://www.gaspedaal.nl/renault/modus/diesel?bmin=2006&srt=bj-d
CUT
.

Vast wel zuinig, maar je betaalt je scheel aan belasting voor een toch wel klein, wagentje (1200kg)
 
Kees 9379262 zei:
Auto encyclopedie zei:
naast de twingo en clio kun je ook nog kijken naar de Renault modus

https://www.gaspedaal.nl/renault/modus/diesel?bmin=2006&srt=bj-d
CUT
.

Vast wel zuinig, maar je betaalt je scheel aan belasting voor een toch wel klein, wagentje (1200kg)

(y)dat is dan tevens een aandachtspunt om te checken of de eventueel gevonden clio 3 in de goedkopere tarief valt of in dezelfde als de modus.
 
Voor €3000 staat er een Toyota Yaris D-4D uit 2005 met 162000km bij Janssen in Oudewater maar heel fris en fruitig vind ik 'm niet voor deze kilometerstand.

Eeb betere optie: een Yaris diesel van 11/2007 met 175.000km

640x480.jpg
 
Ik ben persoonlijk niet heel bekend met Toyota diesels maar ik heb ooit begrepen dat dat absoluut niet de beste diesels zijn?
Of geldt dat voor andere type motoren?
 
Bobslee zei:
Ik ben persoonlijk niet heel bekend met Toyota diesels maar ik heb ooit begrepen dat dat absoluut niet de beste diesels zijn?
Of geldt dat voor andere type motoren?
Dat was de 180pk versie van de 2.0 of 2.2 D-4D, weet ik even niet meer precies, de zwakkere variant (136pk?) was prima en volgens mij heeft de 1.4 D-4D een prima reputatie
 
Bobslee zei:
Ik ben persoonlijk niet heel bekend met Toyota diesels maar ik heb ooit begrepen dat dat absoluut niet de beste diesels zijn?
Of geldt dat voor andere type motoren?

Idd volgens mij niet om over naar huis te schrijven. De beste diesel keuze uit Azië is de colt (en de forfour) die hadden een mercedes diesel, maar die moet je inmiddels met een lampje zoeken.

Oudere koreanen hadden een vm diesel

Suzuki swift /ignis en de laatste generatie chevrolet aveo hadden een fiat 1.3 jtd
 
Pietzoveel zei:
De 1.1 CRDI van een I20 is niet snel, maar bereikt wel hoge kilometerstanden... en zuinig

De 3e generatie Rio heeft ook nog wat 14% vruchten geplukt met een 1.1 diesel daardoor is darr ook nog wel wat 2e hands aanbod door ontstaan.
 
Je hebt 1 op 27 als wens, vergeet hierbij niet de rijstijl die daarbij van belang is, ben jij een pittige rijdster dan lijkt me 1 op 27 een fantasie. Wat rijd je op dit moment voor een auto? Jammer dat je geld moet lenen, maar ja als dat niet anders kan zij het zo.
Ik weet het, iets te duur: eerst wat vijfdeurs auto's.
1) https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-c3-1-6-e-hdi-dynamique-diesel-zwart-3da5e9c5-dd75-d842-e053-0100007fc652?cldtidx=15&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage
2) https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-ds3-1-6-e-hdi-so-chic-diesel-wit-7c2264c6-6ba5-aa27-e053-0100007f4c6a?cldtidx=14&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage
3) https://www.autoscout24.nl/aanbod/fiat-punto-evo-1-3-m-jet-mylife-navigatie-cruise-lmv-apk-10-2022-diesel-grijs-dd6b07be-77eb-4e1f-ae8e-6569cd98f354?cldtidx=3&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage
4) https://www.autoscout24.nl/aanbod/peugeot-206-1-4-hdi-diesel-blauw-30f51395-6acb-4bea-99a7-7064ba9d2494?cldtidx=16&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage (binnen jouw budget en de volgende ook)
5) https://www.autoscout24.nl/aanbod/peugeot-207-1-6-hdi-blue-lease-98g-diesel-grijs-ea7943be-6248-46c8-a030-ee3411d185d6?cldtidx=19&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage
6) https://www.autoscout24.nl/aanbod/suzuki-swift-1-3-d-exclusive-diesel-wit-2bee3d4d-dd6e-4100-9451-9a49ab8b3935?cldtidx=18&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage
3-deurs:
1) https://www.autoscout24.nl/aanbod/renault-twingo-1-5-dci-dynamique-airco-cruise-schuif-kanteldak-diesel-blauw-04a2f465-59dc-4be2-9960-b05dce3b66bc?cldtidx=9&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage
2) https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo-c30-1-6-d2-r-edition-diesel-zwart-a74d46c3-cbcd-4d5a-be93-56f6de98ff95?cldtidx=8&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage
3) https://www.autoscout24.nl/aanbod/kia-rio-1-1-crdi-diesel-wit-1452e580-d0e7-4b42-a3cf-afd94d3e14b8?cldtidx=13&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage
4) https://www.autoscout24.nl/aanbod/suzuki-swift-1-3-d-exclusive-diesel-wit-2bee3d4d-dd6e-4100-9451-9a49ab8b3935?cldtidx=18&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage
 
Dit topic was er pas ook al, met een andere topicstarter.
Wel zelfde tekst en voorwaarden.

Kan nu even niet zoeken.
 
MikeM zei:
Dit topic was er pas ook al, met een andere topicstarter.
Wel zelfde tekst en voorwaarden.

Kan nu even niet zoeken.

Nagenoeg dezelfde voorwaarden inderdaad

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,6027344

En kort daarna eenzelfde soort topic

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,6028125
 
Als je een diesel zoekt met een budget van 4.000 euro (wat je al moet gaan lenen) en er vervolgens 40.000 km/jaar mee wilt gaan rijden, dan zijn de brandstofkosten zeer waarschijnlijk je grootste zorg niet, maar wel de onderhoudskosten. Met een oudere diesel met bijbehorende hoge kilometerstand heb je een grote kans om zo nu en dan voor dure reparaties komen te staan. Want als een diesel ouder wordt kunnen die veel duurder in onderhoud worden dan een benzineauto. Ik zou voor dit scenario minimaal 1500-2000 euro per jaar aan onderhoud reserveren.

Nog een ander idee, zoek naar een oudere (maar nog goede) Toyota Prius en maak daar je kilometers mee. Die halen doorgaans een hoge kilometerstand probleemlozer dan de meeste diesels.
 
Gewoon een Lupo 3l kopen die omgebouwd is naar handschakel, dan heb je een probleem loze auto die met gemak 1 op32/36 rijd bij 100 km per uur. Helaas zijn deze auto’s maar gemaakt tot 2005 . Maar ze wegen ongeveer 860 kilo dus niet al te duur in de mrb(ongeveer55 euro per maand).
 
Bobslee zei:
MikeM zei:
Dit topic was er pas ook al, met een andere topicstarter.
Wel zelfde tekst en voorwaarden.

Kan nu even niet zoeken.

Nagenoeg dezelfde voorwaarden inderdaad

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,6027344

En kort daarna eenzelfde soort topic

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,6028125

En ook nauwelijks of geen terugkoppeling komt ook overeen. Zal Marcel nadat die failliet is gegaan als Karin door het leven gaan? Dan snap ik het ook wel dat je moet lenen voor een auto
 
GT86 zei:
Bobslee zei:
Ik ben persoonlijk niet heel bekend met Toyota diesels maar ik heb ooit begrepen dat dat absoluut niet de beste diesels zijn?
Of geldt dat voor andere type motoren?
Dat was de 180pk versie van de 2.0 of 2.2 D-4D, weet ik even niet meer precies, de zwakkere variant (136pk?) was prima en volgens mij heeft de 1.4 D-4D een prima reputatie
Dezelfde motor werd ook gebruikt in de eerste generatie Mini, die zag je regelmatig aangeboden worden met een ruil- of de defecte motor.
 
Auto encyclopedie zei:
heb nog een zoekopdracht gevonden van een diesel tot 4.000 euro :LOL:

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,6026869

Het gezegde 'mundus vult decipi' (de wereld wil bedrogen worden) klopt dan wellicht toch?:cool:
 
speedtouch zei:
Auto encyclopedie zei:
heb nog een zoekopdracht gevonden van een diesel tot 4.000 euro :LOL:

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,6026869

Het gezegde 'mundus vult decipi' (de wereld wil bedrogen worden) klopt dan wellicht toch?:cool:

Idd op naar een nieuwe topic over een diesel tot 4.000 euro dan tippen we massaal de 1.6 hdi 16 klepper of een 1.3 jtd omdat een ketting heeft die een autoleven mee gaat.
 
Auto encyclopedie zei:
Bobslee zei:
MikeM zei:
Dit topic was er pas ook al, met een andere topicstarter.
Wel zelfde tekst en voorwaarden.

Kan nu even niet zoeken.

Nagenoeg dezelfde voorwaarden inderdaad

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,6027344

En kort daarna eenzelfde soort topic

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,6028125

En ook nauwelijks of geen terugkoppeling komt ook overeen. Zal Marcel nadat die failliet is gegaan als Karin door het leven gaan? Dan snap ik het ook wel dat je moet lenen voor een auto

Niet zo brutaal he, ik ken die andere niet
 
Nico GTR zei:
Barri zei:
Zo'n Lupo is stokoud.
Waarom geen Chevrolet Spark BiFuel?

Dit is een goed idee Barri!
Even on topic, ik gooi er een vrij interessant voorbeeldje in:
<https://www.autoscout24.nl/aanbod/chevrolet-spark-1-0-16v-ls-bi-fuel-lpg-luxe-uitvoering-niewe-apk-benzine-groen-05396490-29f6-4ce4-a69a-578fb2dc398a?utm_source=android-share>

Kilometerstand: 98.900 km
Bouwjaar: 12/2011
Verkoopprijs: € 3.900,-
 
Barri zei:
Nico GTR zei:
Barri zei:
Zo'n Lupo is stokoud.
Waarom geen Chevrolet Spark BiFuel?

Dit is een goed idee Barri!
Even on topic, ik gooi er een vrij interessant voorbeeldje in:
<https://www.autoscout24.nl/aanbod/chevrolet-spark-1-0-16v-ls-bi-fuel-lpg-luxe-uitvoering-niewe-apk-benzine-groen-05396490-29f6-4ce4-a69a-578fb2dc398a?utm_source=android-share>

Kilometerstand: 98.900 km
Bouwjaar: 12/2011
Verkoopprijs: € 3.900,-

Dat ziet er uit als een prima zuinig kilometervretertje. Voor bijna 90 ct/liter kan je lekker rijden zonder de problemen van een moderne diesel (roetfilter, korte stukjes ellende).

Je moet wel kunnen leven met het grote minpunt, dat deel van die kofferbak wat voortaan "gastank" heet. Maar daar staat wel een auto met de eigenschappen van een benzineauto tegenover.
 
Zoek en rijke suikertante zei:
Niet zo brutaal he, ik ken die andere niet

Zegt weer een ander profiel. Lol. Vergeten van account te wisselen?

Ik snap er niets van wat voor zin dit heeft, 3x hetzelfde topic openen onder een andere naam. Mensen hun tijd verspillen?
 
Als je dan toch voor LPG gaat kies dan voor de bijvoorbeeld de Corsa Bi-Fuel i.p.v. de Spark., echt een veel volwassenere auto, duidelijk een klasse hoger.
Ooit een Spark meegekregen als leenauto ( dat was geen bi-fuel ), wat een draak van een auto was dat zeg en in die tijd was hij zelfs nog zo goed als nieuw, alles leek af te breken of uit elkaar te vallen, echt een dramatische bouwkwaliteit, leek wel speelgoed, gaspedaal was ook echt letterlijk aan of uit, zat niks tussenin, wat nou doseren.

Voorbeeld Corsa Bi-Fuel

En nog 1
 
Nissan GTR R34 zei:
Zegt weer een ander profiel. Lol. Vergeten van account te wisselen?

Ik snap er niets van wat voor zin dit heeft, 3x hetzelfde topic openen onder een andere naam. Mensen hun tijd verspillen?

Gelukkig zijn we het daar dezehttps://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5987181,5987960#msg-5987960 keer wel over eens.
 
Auto encyclopedie zei:
Gelukkig zijn we het daar Deze keer wel over eens.

Beetje triest om oude koeien uit de sloot te halen, hier heb je ook al een prive bericht over gestuurd. (waar ik niet op gereageerd heb, omdat jij eigenlijk ook niets zei en ik het vrij zinloos vond. Ik heb eigenlijk alles wel gezegd in die reactie.)

Je bevestigt eigenlijk alleen maar de reactie waar je naar linkt. (die overigens ook niet fatsoenlijk werkt, in je quote heb ik hem gefixed.)
 
Gaan we nu weer zielig doen omdat een TS niet meer reageert? Of iemand 3 accounts heeft en zo met zichzelf een heel topic vult?
Maak je niet zo druk.
 
En weer on-topic. En als TS niet reageert zakt dit topic vanzelf wel weer weg.

Ivanov
AutoWeek Moderator
 
Terug
Bovenaan