Zuinige auto budget E1500,-

A

Anoniem

Guest
Hoi allen,

Na een tijdje is het echt tijd met de huidige brandstof prijzen om mijn Opel vectra 2001 1.8 weg te doen.

Ik ben druk op zoek naar een audi A2 omdat deze echt zuinig blijkt te zijn en voor de wegbelasting met zn 875kg is hij ook erg gunstig.
Tevens (vind ik) dat hij toch nog een vrij moderne look heeft.

Als ik morgen op pad ga om er 1 te vinden zou ik graag jullie advies willen.
Mocht ik nou niet slagen met een A2 wat is dan nog een goede keuze met ook een auto die rond de 1op21 presteerd en waar je met zn 4e in kan, en dan met een beperkt budget van E1500,- uiteraard ga ik proberen om mijn vectra in te ruilen met een verwahting van rond de E500,- terug gaaf.

Graag jullie suggesties.

Alvast bedankt.

Spike.

Voor 1500 euro koop je tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar oud en gaar spul dat meer verbruikt dan die 1 op 21. Of je moet echt wel heel veel geluk of goede connecties hebben. Een niet-slooprijpe Audi A2 gaat in elk geval niet lukken voor dat geld.

Voor € 1500 vind je denk ik geen goede Audi A2. In deze prijsklasse staat ook van andere merken veel oude rommel te koop.

Gezien het kleine budget zou ik eerder met de Vectra blijven rijden.

voor 1500 euro is een gunstig verbruik de minst grote zorg , ik zou eerder voor een colt oid gaan dan voor een a2. De colt komt misschien 2 tot 4 km minder ver op 1 liter , maar heeft wel een distributie ketting die een leven mee gaat en zit in de zelfde categorie qua wegenbelasting. De 5 deurs colt met de achterbank op de achterste stand kun je met 5 personen zonder bagage op pad.

De enige A2 die dat verbruik haalt is de 1.2TDI en de 1.4TDI en die rijden op diesel.
Een 1.4 TDI weegt 995kg en dan kost de motorrijtuigenbelasting 237 euro per kwartaal.
In jouw prijsklasse heb je dan een auto met minimaal 4 ton op de teller.
Als je pech hebt en de roetfilter moet worden vervangen of een verstuiver, dan is het al een financieel fiasco.
Hoeveel kilometers rij je per jaar?

Met een Vectra kun je afhankelijk van de motor en rijstijl ook 1 op 14 halen, ik zie het voordeel niet.

Terug
Bovenaan