Zuinig, betrouwbaar & goedkoop: Nissan Pixo

MCW 84 zei:
Uh nee :)

ps: Alto/Pixo heeft toch een ketting, geen riem :T

De Nissan Pixo en Suzuki Alto van het getoonde model hebben een distributieketting.

Ga gewoon met de Twingo en Pixo rijden.

Ik heb niet met de Pixo gereden, maar wel met de Twingo. Wat je bij de Renault goed merkt is dat de auto op het onderstel van de Clio staat. Hierdoor rijdt de Renault Twingo veel beter en duidelijk meer volwassen dan bijvoorbeeld een Toyota Aygo. De Twingo is ook enorm ruim voor zijn klasse, en kent zeker op de luxe uitvoeringen veel handige snufjes.

Veel succes.

Toyota IQ schijnt wat problemen te hebben met afbladderende lak, was laatst nog een topic over. De 2e generatie Twingo weegt al 900 kg en als je toch al richting de 3500 euro gaat dan komt bv ook de Hyundai i20 in beeld:

[size=x-large]Hyundai i20 - 1.2i ActiveVersion Young[/size]

hyundai-i20-1-2i-activeversion-young-1-2i-activeversion-young.jpg

Of een mooie gifgroene 3 deurs met wat meer km's (weet niet hoe ik afbeeldingen van mp hier zichtbaar krijg.

Ga je nog wat meer richting de 4000 euro dan komt ook de 2e generatie Kia Picanto in beeld al zit je dan wel echt aan de onderkant van de markt. En dan natuurlijk ook het vorige model Mazda 2.

Edit, leuke 3 deurs Picanto II uit 2013 met weinig km's:
[size=x-large]Kia Picanto - 1.0 CVVT ISG Airco*APK bouwjaar 2013[/size]
kia-picanto-1-0-cvvt-isg-airco-apk.jpg

SVF zei:
Toyota IQ schijnt wat problemen te hebben met afbladderende lak, was laatst nog een topic over. De 2e generatie Twingo weegt al 900 kg en als je toch al richting de 3500 euro gaat dan komt bv ook de Hyundai i20 in beeld:

[size=x-large]Hyundai i20 - 1.2i ActiveVersion Young[/size]

hyundai-i20-1-2i-activeversion-young-1-2i-activeversion-young.jpg

Of een mooie gifgroene 3 deurs met wat meer km's (weet niet hoe ik afbeeldingen van mp hier zichtbaar krijg.

Ga je nog wat meer richting de 4000 euro dan komt ook de 2e generatie Kia Picanto in beeld al zit je dan wel echt aan de onderkant van de markt. En dan natuurlijk ook het vorige model Mazda 2.

Edit, leuke 3 deurs Picanto II uit 2013 met weinig km's:
[size=x-large]Kia Picanto - 1.0 CVVT ISG Airco*APK bouwjaar 2013[/size]
kia-picanto-1-0-cvvt-isg-airco-apk.jpg

De lakproblemen bij de Toyota IQ spelen alleen bij de parelmoer witte versies, dus die zou ik vermijden. Zelf heb ik ook een IQ en hij bevalt mij bijzonder goed, voor je gevoel rij je niet in een kleine auto en de meeste IQ's zijn royaal uitgerust, zeker voor het A-segment. De 1.0 is op papier geen strepentrekker, maar doordat de versnellingen behoorlijk lang zijn, vind ik hem best vlot als je een beetje doortrekt. In de twee jaar dat ik hem heb, 2009 model, is er nog niets kapot gegaan, op een oude accu na. Daarbij zijn ze erg waardevast, goedkoop in wegenbelasting €20 p/m en verzekering is ook laag. Als je geen grote auto nodig hebt, is het een prima optie. Voor drie personen is er genoeg ruimte, al moet je niet te lang zijn als je achterin zit. Ik heb zelf altijd de achterbank omlaag geklapt waardoor je een goed bruikbare bagageruimte hebt.
Minpunten vind ik dat hij geen 6-bak heeft, die de 1.3 wel heeft, waardoor je op de snelweg redelijk wat toeren draait, zeker bij 130 en bij die snelheid is ie dan ook niet zo zuinig, geen cruisecontrol leverbaar is (aftermarket schijnt problemen met de ECU te veroorzaken), een vibratie in de auto rond de 2000-2200 toeren bij belasting (kan geen kwaad en schijnen ze allemaal te hebben, met het vervangen van de koppeling zou dit weggaan) en zuinigheid over het algemeen (als je 1:20 wilt halen moet je serieus je best doen en niet harder dan 100 rijden).

Ik heb het idee dat de IQ met de 1.3 motor nog zeldzamer is dan de Cygnet. Als er al een iq 1.3 te koop staat is het vaak een import.

Auto encyclopedie zei:
Ik heb het idee dat de IQ met de 1.3 motor nog zeldzamer is dan de Cygnet. Als er al een iq 1.3 te koop staat is het vaak een import.

De 1.3 is zeker erg zeldzaam en ik weet eerlijk gezegd eigenlijk ook niet of hij hier in Nederland wel officieel leverbaar is geweest. T.o.v. de 1.0 weegt hij wel zo`n 100kg meer, dus dat is wel jammer. De 1.4D lijkt me ook leuk om te hebben, wegenbelasting valt erg mee voor een diesel en je hebt veel trekkracht. Maar ook de 1.4D is vrij zeldzaam in Nederland helaas.

Z.s.m kijken en rijden met deze zwarte met slechts 47.500 km en APK tot 29 september 2022 voor 3500 euro :eek:

cZyxLTb.png

"Mooie zuinige Nissan Pixo uit het bouwjaar 2010, wegens het niet meer nodig hebben van ons 2de auto (...) De auto heeft altijd op tijd zijn beurtjes gehad en is zeer goed onderhouden."

Staat nog zo'n zwarte met weinig kilometers (ok, het dubbele van deze) van eerste eigenaar, voor dezelfde prijs: <https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/nissan/m1770959860-nissan-pixo-1-0-50kw-5d-2011-zwart-lage-kilometerstand>.

Morgen gaat mijn broer met die zwarte rijden. Ik kan helaas niet mee ivm werk. Mocht de auto bevallen dan hopen we dat we 'm woensdagavond kunnen ophalen.

ps: ben gek van auto's maar alleen 15 jaar geleden de Mazda 929 S Hardtop '78 gehad. Zou niet eens weten hoe je alles moet regelen o_O Gelukkig heeft mijn broer hoop (leuke) auto's gehad en werkt ie in de autobranche :)

Zo'n Pixo oogt een stuk beter dan een Alto. Prima bakkie om goedkoop mee te rijden. Verstandige aankoop! En leuker dan een Aygo :).

Zo'n Alto zie je ook alleen in felblauw, zachtroze of zachtgroen. Zo'n saaie maar iets meer volwassen zwart als deze Pixo is op de Alto niet leverbaar denk ik?

Uiteraard let ik er nu meer op maar zie de Alto's echt massaal :) Allerlei kleuren maar doorgaans toch zilver of wit, zoals de modellen die in mijn straat staan. Zwart is ie ook verkocht, heb gegoogled. Dit is ook een mooie volwassen kleur:

aFzEuDn.jpg

MBdoubleyou zei:
Zo'n Pixo oogt een stuk beter dan een Alto. Prima bakkie om goedkoop mee te rijden. Verstandige aankoop! En leuker dan een Aygo :).

Ja en gelukkig heb ik hier nagevraagd of het een goeie keus was. Anders was ik er blind voor gegaan vanwege het betrouwbare imago

hljY5pU.jpg

iF5dpil.jpg

De wieldoppen zijn aardig beschadigd door stoeprandjes maar verder vond mijn broer het een erg nette auto dus zeer binnenkort kunnen we hem ophalen :) Anton houdt zelf erg van zwart...

Nieuwe auto v/d zaak (linker):
JqRDvh2.jpg

Eigen auto's:
uRAmZ5j.jpg

dukytsv.jpg

vX0rc3m.jpg

Lexus IS op een gegeven moment weggedaan toen ie (zwarte) MG ZS als auto van de zaak had. Sowieso waren die voorstoelen niet echt gemaakt voor lange Nederlanders. De Nissan 350Z is pas sinds kort weg en heeft nu de AM V8 Vantage die gestalt is tot de lente. Wellicht leuk om te weten voor degene die hem nog kennen van het forum.

Denk niet dat ik een Mijn Auto-topic ga maken voor een Pixootje :)

Gefeliciteerd, en (lekker flauw), als ik je Pixo zie dan heeft ie wel dezelfde kleur als die prachtige Aston Martin.

Kristian zei:
Gefeliciteerd, en (lekker flauw), als ik je Pixo zie dan heeft ie wel dezelfde kleur als die prachtige Aston Martin.
o_O :)

Gefeliciteerd Matthijs! Als Anton m goedkeurt zal ie wel goed zijn he :)
Even zoeken naar zo'n setje onbeschadigde originele wieldoppen en hij is af.
Veel plezier met de Pixo! Past goed bij de rest van de auto's in de straat zag ik al. Is straks wel een fotootje waard!

Ik vind zwart echt geen kleur voor een auto, maar op alle foto's hierboven staan ze er wel top bij.

Zolang de auto schoon is is het wel mooi :) Bij sommige auto's staat het wel goed maar vind vaak lijnen en details wat wegvallen met die kleur.

UNOQdNv.png

De Chinese A-Star kreeg een facelift met Skoda-achtige lampen. Staat stuk fraaier. Maar wellicht wat overdreven om die te kopen als de auto toch niet zo heel lang blijft.. :rolleyes:

Forummer Rembrandt had in z'n Alto een Engelse achterlicht unit gemonteerd. Ook niet gek.

Terug
Bovenaan