Zoektocht naar nieuwe station

A

Anoniem

Guest
Op dit moment rij ik in een Mercedes C klasse uit 2013, maar inmiddels is deze wel een beetje op aan het raken. In de afgelopen jaren gemiddeld zo'n 35.000 kilometer gereden dus er staat op dit moment een leuke kilometerstand op de auto.

Zoals in de titel vermeld ben ik opzoek naar een vervanger van mijn Mercedes C klasse uit 2013. Voor deze auto reed ik ook een Mercedes, maar als volgende auto wil ik eigenlijk wel eens iets anders proberen. Een BMW zou ik wel eens willen proberen, omdat ik de 'nieuwe' BMW's er goed uit vind zien.

Voor de nieuwe auto heb ik een aantal wensen:
- Het moet een station zijn voor de ruimte
- De auto heb ik liever niet ouder dan 5 jaar
- Als motor het liefst een benzine of plug-in hybride

Hebben jullie advies wat in dit geval een goede en betrouwbare optie is?

De volgende informatie zou nog handig zijn voor het geven van goed advies:
1. Moet het een nieuwe auto zijn of zoek je een tweedehands exemplaar?
2. Heb je wensen op het gebied van vermogen?
3. Wat is de prijsklasse die je in gedachte had?

Goed punt! Hierbij de antwoorden:
1. Het liefst tweedehands(max 5 jaar oud)
2. Niet echt specifieke wensen. Het moet een kilometervreter worden dus als hij gewoon met het verkeer meekomt is het goed
3. Het budget voor de auto is maximaal 45.000 euro

Je geeft aan dat je een BMW wilt proberen, maar heb je Volvo ook overwogen?

Zoals je aangeeft wil je namelijk een kilometervreter. In dit geval kan een Volvo v60/90 of XC60 best interessant zijn met de plug-in hybride motoren. Kijkende naar je budget zou dit ook nog moeten kunnen

Gieltempel zei:

Zoals je aangeeft wil je namelijk een kilometervreter. In dit geval kan een Volvo v60/90 of XC60 best interessant zijn met de plug-in hybride motoren. Kijkende naar je budget zou dit ook nog moeten kunnen

Het liefst heb ik inderdaad een BMW, maar Volvo heb ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht. De V60 vind ik wel een mooie auto, maar verder eigenlijk geen verstand van deze auto. Ik ga deze in ieder geval op het lijstje zetten.

Gieltempel zei:

Volvo is inderdaad een goed alternatief, maar die zie je tegenwoordig wel erg veel rijden als leasebak. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar een BMW 5 is dan toch wel wat specialer en unieker.

Het voordeel van de V60 is dan wel weer dat je veel krijgt voor het geld. Zo heb je de keuze uit een van de plug-in hybride motoren. Hierdoor heb je meer vermogen, maar kun je ook een stuk zuiniger rijden.

Ik heb de Volvo nu aan het lijstje toegevoegd, maar zoals aangegeven wil ik in eerste instantie een BMW. Wat is in dit geval een goede en betrouwbare keuze?

Het vinden van een plug-in hybride 5 serie gaat denk ik niet lukken. Deze zijn er namelijk pas sinds de facelift en beginnen tweedehands bij zo'n 60.000 euro. Je kunt wel kijken naar een 320e. Deze maakt gebruik van de plug-in hybride techniek en kan daardoor zuiniger rijden.

Wil je per se een 5 serie? Dan zal je denk ik uitkomen bij een 530I. Met een normale kilometerstand beginnen die bij zo'n 35.000 euro

Auto encyclopedie zei:
Geen station maar Bmw 2 serie?

Nee een BMW 2 serie vind ik niks. Ik vind een 2 serie persoonlijk een in elkaar gedrukte 4 serie. Naar de 4 serie heb ik nog wel even gekeken, maar dan heb ik toch liever een station of touring.

Misschien kun je wat met dit artikel? BMW 5 serie

Een soort van review over de 5 serie van 2017 tot met 2020. Ze gaan dieper in op de 5 serie zelf, maar ook op de verschillende motoren met hun vermogen. Dit kan je misschien helpen bij het maken van een keuze.

Gieltempel zei:
Misschien kun je wat met dit artikel? BMW 5 serie

Een soort van review over de 5 serie van 2017 tot met 2020. Ze gaan dieper in op de 5 serie zelf, maar ook op de verschillende motoren met hun vermogen. Dit kan je misschien helpen bij het maken van een keuze.

Ik heb het artikel bekeken en hier kan ik inderdaad wel wat mee. De diesel zal in ieder geval niet meer interessant zijn voor mij, de plug-in hybride is nog te nieuw en daardoor te duur. Zit er nog verschil in de benzine motoren? Ik bedoel dan op het gebied van storingen, problemen of een hoog olieverbruik?

Zoals je inderdaad al aangeeft:

De plug-in hybride zal aan de dure kant zijn, maar kan wel een stukje zuiniger rijden. De diesel is denk ik zoals je zelf ook aangeeft niet heel interessant meer. Op het gebied van benzine 5 series kun je kiezen voor een 520i, 530i of een 540i xDrive. Ik heb net even je op autoscout gekeken, maar hier kom je veelal de 530i tegen en die begint bij zo'n 35K. Met een vermogen van 250pk zal dat zeker genoeg zijn voor de normale snelheden.

Ik heb ook vorig jaar aan een gebruikte BMW 5 touring gedacht. Is het toch niet geworden. Waarom niet? De prijzen zijn behoorlijk hoog voor hetgeen je krijgt.
Nadeel is de luchtvering achter op de 5 tourings die het vroeg of laat een keer begeeft en een dure reparatie zal zijn.
Ook de berichten over de kans opgerekte distributie kettingen deden mij besluiten verder te kijken waardoor ik uiteindelijk op een Volvo V60 T5 uitkwam.

Voor 45k heb je een 2 jaar oude 520i, dat is toch meer auto dan een Volvo V60 T5. Daarbij heeft ook Volvo dit probleem.

Frits79 zei:
Voor 45k heb je een 2 jaar oude 520i, dat is toch meer auto dan een Volvo V60 T5. Daarbij heeft ook Volvo dit probleem.

Welk probleem? In ieder geval heeft de T5 250pk t.o.v. 184pk in een BMW 520i

John 9401355 zei:
Frits79 zei:

Welk probleem? In ieder geval heeft de T5 250pk t.o.v. 184pk in een BMW 520i
Dan neem je de 530i. Maar een V60 moet je natuurlijk vergelijken met een 330i. De ketting problemen spelen ook bij Volvo.

FransB zei:
Op dit moment rij ik in een Mercedes C klasse uit 2013, maar inmiddels is deze wel een beetje op aan het raken. In de afgelopen jaren gemiddeld zo'n 35.000 kilometer gereden dus er staat op dit moment een leuke kilometerstand op de auto.

Voor de nieuwe auto heb ik een aantal wensen:
- Het moet een station zijn voor de ruimte
- De auto heb ik liever niet ouder dan 5 jaar
- Als motor het liefst een benzine of plug-in hybride

Hebben jullie advies wat in dit geval een goede en betrouwbare optie is?

Kijk anders eens naar Renault Talisman bv de TCe 160, met zuinige en betrouwbare 1.330 CC Mercedes Renault motor, en Magna Getrag automaat.

Of kijk eens naar een Ford Mondeo Wagon Hybrid, de kofferruimte is door de accu alleen wel een stuk kleiner dan van de Talisman.

Ik zou trouwens ook naar een diesel kijken, diesel is nog altijd een stuk goedkoper dan benzine, en ze zijn relatief goedkoop om te kopen.

ak2 zei:
Kijk anders eens naar Renault Talisman bv de TCe 160, met zuinige en betrouwbare 1.330 CC Mercedes Renault motor, en Magna Getrag automaat.

Jij moet écht voor Renault werken gezien je nu al jaren dat merk de hemel loopt in te prijzen hier. Zo niet, zijn ze je geld verschuldigd! :)
En sure! De Laguna 3 lijkt voor het eerst een betrouwbare Renault te zijn! Die had jij OOK! Top man.

Ik zou eens kijken naar een Skoda Superb Combi Sportline. Dan heb je een auto van vorig jaar of misschien zelfs wel dit jaar, alle opties en 218 pk.

Qua model erg geslaagd vind ik zelf, maar ik hoef dr niet mee te rijden. :p

IdeJ zei:
Ik zou eens kijken naar een Skoda Superb Combi Sportline. Dan heb je een auto van vorig jaar of misschien zelfs wel dit jaar, alle opties en 218 pk.

Volkswagen met TSi, DSG, en garantie? Ik zeg niks.

Piet Precies zei:
IdeJ zei:

Volkswagen met TSi, DSG, en garantie? Ik zeg niks.

Ja en Alfa's roesten nog steeds in de folder.

Piet Precies zei:
ak2 zei:

Jij moet écht voor Renault werken gezien je nu al jaren dat merk de hemel loopt in te prijzen hier. Zo niet, zijn ze je geld verschuldigd! :)
En sure! De Laguna 3 lijkt voor het eerst een betrouwbare Renault te zijn! Die had jij OOK! Top man.

De Mondeo en Talisman voldoen gewoon erg goed aan de gestelde wensen.

(Renault wordt vaak te weinig voorgesteld. Na de matige Laguna 2 (eigen ervaring) was het roer volledig om bij Renault. De Laguna 3 was bijzonder betrouwbaar en zeer degelijk (het verschil was heel groot), maar dat is ook mijn huidige Clio 5. De Talisman is ook een goed voorbeeld van een zeer onderschatte Renault, die veel beter verdiende. Je koopt erg veel waar en kwaliteit voor je geld.)

ak2 zei:
Piet Precies zei:
ak2 zei:

De Mondeo en Talisman voldoen gewoon erg goed aan de gestelde wensen.

(Renault wordt vaak te weinig voorgesteld. Na de matige Laguna 2 (eigen ervaring) was het roer volledig om bij Renault. De Laguna 3 was bijzonder betrouwbaar en zeer degelijk (het verschil was heel groot), maar dat is ook mijn huidige Clio 5. De Talisman is ook een goed voorbeeld van een zeer onderschatte Renault, die veel beter verdiende. Je koopt erg veel waar en kwaliteit voor je geld.)
De wensen misschien wel, maar iemand die nu een Mercedes rijdt en daar ook weer naar kijkt of een BMW, dit is niet opzoek naar een Mondeo of Talisman hoe goed of slecht ze ook zijn.
Audi A6

Precies! Een Renault is vast een prima auto, maar past eerlijk gezegd niet meer bij mijn standaarden nu. Als je eenmaal een ander merk auto's gehad hebt ga je niet vaak 'terug' naar een Renault in mijn ervaring...

Bedankt voor de tips in ieder geval iedereen! Ik ga de andere genoemde auto's op mijn lijstje zetten

Precies! Een Renault is vast een prima auto, maar past eerlijk gezegd niet meer bij mijn standaarden nu. Als je eenmaal een ander merk auto's gehad hebt ga je niet vaak 'terug' naar een Renault in mijn ervaring...

Begrijp je helemaal hoor, maar moet ook eerlijk zeggen dat de 'stap' meer tussen de oren zit dan dat die er echt is. En natuurlijk si die er wel wat

Ik rij nu een C-klasse estate van 2015. Geweldige auto. Misschien in 2014 toen deze op de markt kwam wel een van de beste in zijn segment op veel vlakken. Beter dan de renaults, VW's en Opels van die tijd, om maar niet van de japanners te spreken. En dan heb ik het over souplesse, afwerking, look & feel, comfort, etc.

Maar die merken zitten ook niet stil. Als ik nu in een hagel nieuwe moderne niet-premium auto stap dan is dat nog steeds een stap voorwaarts van mijn C-klasse van 7 jaar geleden, die merken zitten ook niet stil. En natuurlijk zal de huidige C nóg hoger staan qua alles, maar de prijzen zijn daar ook naar.

Bovendien vind ik als nadeel op veel premium merken, net als mijn huide C-klasse, dat alles kan, maar alles optioneel is. En dat maakt een auto duur en dus zeldzaam als occasion. Mijn C-klasse heeft zelfs 12.000 euro aan opties. maar zaken als adaptive cruise, glazen dak of head-up-display zit er gewoon niet op. Een C-klase met adaptive cruise control, HUD, panoramadak en wat andere snuisterijen is gewoon heel zeldzaam en heel duur en is het soms zoeken in een spelt in een hooiberg. Bij een 3-serie (5 serie iets minder) is dat net zo. Bij de niet-premium merken heb je voor paar duizend zowat alle pakketen aangevinkt en alles er op en er aan wat je op een 3-serie of C-klasse amper tegen komt.

Maar begrijp de keuze wel om geen 'stap terug' te doen. Het zit hem in veel kleine dingen die doordacht zijn en dat ontbeert de gewone merken wel vaak, hoe luxe ze ook mogen zijn en hoe fijn ze ook rijden.

Terug
Bovenaan