Zadelsnuiver - '21 Tesla M3 Dual Motor. Welkom '17 e-Golf! Op zoek naar wielen voor de Golf

Vult de wielkuipen goed(y).

Dit zijn zwarte, maar hummm weet het niet. Te klein. Of de auto staat te hoog.
Citroen C4 by Loeb Coupé
12682176-2.JPG

Jp053 zei:
Vult de wielkuipen goed(y).

Dit zijn zwarte, maar hummm weet het niet. Te klein. Of de auto staat te hoog.
Citroen C4 by Loeb Coupé
12682176-2.JPG

Ik denk combinatie groothoek/rijhoogte/zwarte velgen. Ik vind donkere velgen wel Ok, maar echt zwart is te donker, dat steekt zo af tegen de banden zodat ze grijs lijken maar antraciet kleurige velgen kunnen heel mooi staan.

Hey, nog een C4 op het forum hier! Volgens mij ben ik de enige andere C4 rijder hier, haha.
Ik heb een berline, een 2.0 exclusive, de 138pk versie. Ik heb hem nu al weer bijna 5 jaar... De tijd vliegt.
Toen ik hem kocht heb ik ook met een 1.6 gereden, dat was echt heel anders. Met de 180pk versie heb ik nooit gereden omdat ik vijf deuren wou hebben en die is er niet met 180pk. Bij de dealer waar ik de mijne uiteindelijk kocht stond ook een alles er op en er aan vts, erg mooi maar te weinig deuren voor mij helaas.
Het eerste jaar had ik wel wat problemen maar ook garantie gelukkig, daarna heb ik alleen standaard onderhoud gehad eigenlijk.
Ik vind het nog steeds een erg fijne auto die ook op langere afstanden en vol beladen geen krimp geeft. Dat is ook de reden dat ik hem nog steeds heb. Plus dat ik niet zou weten wat ik er voor in de plaats zou moeten nemen wat qua looks, uitvoering en budget in de buurt kan komen.

Ik gebruik altijd de Collinite Marque d'Elegance #915 zoals Bofkont die eerder al liet zien, erg fijn spul en houd erg lang.

Veel plezier met de C4! maar dat komt vast wel goed, zeker gezien de mooie/snelle uitvoering.

Hey das gezellig, dan zijn we met z'n tweeën :D Wellicht kunnen we nog een enkeling inspireren om ook een C4 te kopen, dan schiet het al op!

Maar goed om te horen dat de C4 al zo lang bevalt, en eerlijk is eerlijk uiteraard is de Berline een heel stuk praktischer. Ik heb vorige week wel alle 3 de kinderen incl. stoeltjes op de achterbank gekregen maar het insnoeren enzo is niet echt optimaal natuurlijk. Stond er wel van te kijken hoe breed de C4 is; breder dan mijn Prius bijvoorbeeld en dat is toch best een flinke lap auto.

Die Collinite Marque d'Elegance #915 wil ik ook zeker gaan proberen, Dirk had ook een fantastisch resultaat met zijn Cactus. Ik ben alleen niet zo'n held in het Online bestellen, ik ben echt nog ouderwets met gewoon naar de winkel gaan en alles even voelen en ruiken voordat je het koopt. Maar binnenkort is het mijn verjaardag dus het lijkt me een perfect kado :)

Je zou met al dat gepraat over de Punto en C4 bijna vergeten dat we ook nog de Prius hebben! Het blijft toch een heerlijke auto, en ook al ís het voor velen slechts een broodrooster op wielen, het is wel mijn broodrooster op wielen en ik vind het een veilig idee dat mijn vrouw en kinderen dagelijks in deze auto onderweg kunnen. Ik ben echt dol op deze auto.

Even het ergste vuil afgespoeld in de wasbox. Absoluut verre van perfect maar voor nu is het even goed zo, als het weer wat beter wordt krijgt 'ie een uitgebreide poetsbeurt.

20170129_215012.jpg

mirto zei:
Wit staat het zo goed, alleen het schoon houden is een hoop werk :(

Klopt als een bus mirto, met dit weer mag je blij zijn dat de auto nog enigszins wit blijft na 3 dagen minimaal gebruik.

Vandaag was de C4 aan de beurt voor een sopje. Eerst in de wasbox de auto gewassen en toen voorzichtig naar huis gereden (klein stukje maar gelukkig) voor een snelle Sonax spraywax behandeling. In de wasbox ook gelijk de Sonax velgenreiniger geprobeerd. Helaas Had ik geen camera mee en de foto's van m'n telefoon zijn zo slecht dat je er toch niet op ziet of de auto vuil of schoon ís.

De Sonax velgenreiniger werkt heel goed, doet precies zoals in de filmpjes; het vuil verkleurt roze/paars en begint van de velg te lopen. Na 5 minuten even met de hogedrukreiniger er op en het wiel ís vrijwel perfect schoon. Voor het beste resultaat zou je er nog even een borstel langs kunnen halen natuurlijk.

De Sonax spraywax werkt ook heel prettig. Het eerste wat opvalt ís Hoe het ruikt, echt een hele fijne Cocosgeur. Ik heb 2 microfiber doeken gebruikt, 1 om de wax aan te brengen, en de andere om het op te poetsen en dat ging echt heel vlot. De wax komt vrij dik op de auto terecht, het voelt echt meer als een wax dan de andere Quick waxen en Detailers welke ik eerder heb gebruikt. Je hoeft ook niet bang te zijn voor overspray op plastic of glas, want je kunt het ook voor die materialen gebruiken. Ben erg benieuwd hoe lang deze wax blijft zitten en hoe waterafstotend het ís.

Zoals gezegd voor nu geen foto's van het resultaat, maar wel een wat ouder plaatje van een paar dagen geleden:

20170131_181350.jpg

Zadelsnuiver zei:
Stond er wel van te kijken hoe breed de C4 is; breder dan mijn Prius bijvoorbeeld en dat is toch best een flinke lap auto.

Toen ik een proefrit aan het maken was (in wat nu mijn auto is) ben ik even langs huis gereden en had hem voor de deur gezet. Toen viel me opeens ook op dat het nog een vrij grote auto is. Gewoon op de weg valt het om een of andere reden minder op.

Zadelsnuiver zei:
Ik ben alleen niet zo'n held in het Online bestellen, ik ben echt nog ouderwets met gewoon naar de winkel gaan en alles even voelen en ruiken voordat je het koopt.

Ik koop eigenlijk steeds meer online en zeker dit soort specifieke producten omdat het gewoon nergens in de winkel verkrijgbaar is en zeker niet van zoveel merken... Het zelfde met fiets onderdelen (fietsen is een hobby van me). Er is nergens zoveel keus als bij online aanbieders. Hooguit zie je door de bomen het bos niet meer. Zeker bij een site als carclean helpt het als je enig voorwerk gedaan hebt en je weet wat je nodig hebt en wat goed is.

Je hebt natuurlijk gelijk, Online winkelen is in de meeste gevallen goedkoper, sneller en makkelijker dan alle winkels afstruinen. Ik doe het ook regelmatig, maar ik ben er nog steeds geen fan van. Maargoed dat komt allemaal wel goed (y)

Ik had trouwens nog wel een soort "introductie" filmpje gemaakt toen ik met de Sonax velgenreiniger aan de slag ging. Omdat dit de allereerste keer was dat ik tegelijkertijd probeerde te filmen, spuiten en te praten ís het filmpje van het afspoelen compleet de mist in gegaan en Had ik meer gefilmd van mijn voeten dan het wiel. Het filmpje van het ingespoten wiel ís wel redelijk gelukt dus voor de gein ga ik deze hier nu neerzetten zodat jullie allemaal mee kunnen genieten van mijn wasbox escapades :p

https://youtu.be/JOPTO3GknAk

Nico GTR zei:
Ik had een hardere G verwacht, Finse invloeden?. En wat klink je schor man. ;)

Lol ja ik heb een raar/vreemd accent. De laatste 10 jaar dat ik NL heb gewoond, woonde ik in Brabant dus ik denk dat je dat wel hoort. Maar als ik iemand uit omgeving Rotterdam tegenkom dan komt de echte Schiedammert weer gelijk om de hoek kijken. M'n moeder ís juist andersom, die komt uit Tilburg maar praat tegenwoordig gewoon ABN. Maar als ze haar zus aan de telefoon heeft ís het gelijk "haaaai mee ons An!" :D

En ik heb al sinds donderdag een dikke vette kikker in m'n keel die er niet uit wilt (n)

Zadelsnuiver zei:
Nico GTR zei:
Ik had een hardere G verwacht, Finse invloeden?. En wat klink je schor man. ;)

Lol ja ik heb een raar/vreemd accent. De laatste 10 jaar dat ik NL heb gewoond, woonde ik in Brabant dus ik denk dat je dat wel hoort. Maar als ik iemand uit omgeving Rotterdam tegenkom dan komt de echte Schiedammert weer gelijk om de hoek kijken. M'n moeder ís juist andersom, die komt uit Tilburg maar praat tegenwoordig gewoon ABN. Maar als ze haar zus aan de telefoon heeft ís het gelijk "haaaai mee ons An!" :D

En ik heb al sinds donderdag een dikke vette kikker in m'n keel die er niet uit wilt (n)

Toch wel! Want ik dacht al die gozert komt uit Schiedam, dus dan moet ik het toch zoeken in de R'damse hoek, een accent wat ik ontzettend goed ken. ;) Maar ja! Eindhoven tegenwoordig dus die pik ik er ook uit. Merk wel dat als ik zo nu en dan niet oppas de G ook iets te zacht word.

Leukste dingetje vind ik dan weer dat je bijvoorbeeld zegt in Brabant: "Heb ik bij" in plaats van "Heb ik mij ME" of mij, maar goed, dat doe ik wel zo nu en dan. Is sneller. ;)

Mooie C4 VTS zeg! (y) was al haast vergeten dat die er ook nog was. Eigenlijk best gek dat hij zo weinig is verkocht. Misschien toch iets té uitgesproken voor het brede publiek?

AsconaGT zei:
Mooie C4 VTS zeg! (y) was al haast vergeten dat die er ook nog was. Eigenlijk best gek dat hij zo weinig is verkocht. Misschien toch iets té uitgesproken voor het brede publiek?

Dank je! Het ís inderdaad een model waar je niet direct aan denkt wanneer je bijvoorbeeld op zoek zou zijn naar een sportieve C-segmenter.
En eerlijk is eerlijk, vanuit sommige hoeken komen de lijnen niet altijd even elegant over zeg maar dus ik kan me voorstellen dat niet iedereen warm loopt voor het model.
Maargoed het ís een berefijne auto welke ook nog eens leuk rijdt dus ik ben er helemaal happy mee :)

Ik vind het (zeker van de zijkant, die parkeergarage foto) een behoorlijk tof model om te zien. Lekker stoer met die rechte achterkant, en de wielen zijn ook mooi zo, passen er gewoon goed bij, niet te schreeuwerig maar toch lekker aanwezig zeg maar.
Zal eerlijk zeggen dat ik over het algemeen niet een uitgesproken 'fan' was van het merk Citroën, maar deze C4 vind ik erg gaaf! (y)

Dank voor de leuke woorden Omniradius. Needless to say ben ik zelf ook erg gecharmeerd van het model, de rechte achterkant icm de schuin aflopende daklijn doet me sterk denken aan de Honda CRX, een model waar ik als jong pikkie al op liep te kwijlen (en nu eigenlijk nog steeds :p ).

Ik heb Citroën altijd een warm hart toegedragen, we hebben thuis vanaf mijn geboorte eigenlijk altijd wel minstens 1 Citroën in het huishouden gehad, dan wel in de vorm van bedrijfswagen voor m'n vader of in de vorm van stadsautotje voor m'n moeder. Mijn favoriet ís na al die jaren denk ik nog steeds de blauwe CX Break turbodiesel waar mijn vader in de jaren '80 zijn spullen mee vervoerde van klus naar klus. Toendertijd de enige personenwagen waar hij zijn zware aanhangers mee kon vervoeren.

Zelf heb ik van 2011 tot 2014 een C5 HDI Break gereden en dat was echt een hele fijne gezinswagen waar ik nog vaak met een goed gevoel aan terugdenk.

Honda CRX, heerlijke auto die ook bij mij nog op de lijst staat om ooit te bezitten. Enige probleem, mijn vriendin vind het een hopeloos jaren '80 hok..
Gelukkig heb ik wel een tijdje rond mogen sturen in een C4 Coupé, ik had ook al direct associaties met de CRX.

Overigens, waar blijven de propere Citroën foto's van jouw kant?:T

Gewoon Dirk zei:
Honda CRX, heerlijke auto die ook bij mij nog op de lijst staat om ooit te bezitten. Enige probleem, mijn vriendin vind het een hopeloos jaren '80 hok..
Gelukkig heb ik wel een tijdje rond mogen sturen in een C4 Coupé, ik had ook al direct associaties met de CRX.

Overigens, waar blijven de propere Citroën foto's van jouw kant?:T

Jammer dat de vriendin niet dezelfde sympathie jegens de CRX koestert, ze worden zeldzaam dus als je haar niet weet te overtuigen in de komende paar jaar zie ik het somber voor je in ;)

Het ís hier zo kort dag dat ik er simpelweg niet aan toe kom om in het daglicht foto's te maken. Wellicht dat ik vanavond nog even met de camera en tripod de garage induik voor een paar snelle kiekjes (y)

Honda CRX is echt een geweldig jaren 80 hok!

En inderdaad veel zijn er omgepet en de originele die er nog over zijn stijgen rap in prijs, zeker als die ook nog eens roestvrij is.

Oei ja CRX!!!
Een Vtec in donkerblauw met een zwart lederen sportinterieur met vtec opdruk, staat ook op mijn lijstje, onzettend gave wagen!
Een originele in nette staat gaan serieus duur worden.

De C4 VTS vind ik echt een topper! gelijk bij introductie al, jongen uit mijn dorp heeft jaren een gereden nieuw gekocht destijds.
Een wagen die altijd mijn aandacht heeft gehad!

Zojuist nog even de C4 voorzien van een vers laagje wax en gelijk nog wat foto's gemaakt. Niet de beste omgeving qua licht maar ik hoop dat het enigszins overkomt.

IMG_8869.jpg

IMG_8870.jpg

IMG_8879.jpg

IMG_8892.jpg

IMG_8906.jpg

IMG_8910.jpg

@ Bofkont, Dank je! Een complimentje van de poetsmaster himself is altijd fijn (y)

@ Dirk, ja ik heb al driftig lopen zoeken naar dat knopje maar helaas ;) super reclame natuurlijk, ik laat hem straks thuis aan m'n dochter zien, dan kan de C4 helemaal niet meer stuk :D

De C4 vandaag exact een maand in bezit! Weinig nieuws te melden verder, ik rij er elke dag mee naar m'n werk (30 km totaal) en dat doet 'ie verder heel erg goed. Ik zou hem heel graag even goed willen wassen en poetsen en lekkere daglicht foto's maken maar het weer is hier nu (weer) zo slecht dat de auto wassen nu echt totaal nutteloos zou zijn.

Het verbruik zit zo rond de 1 op 10, dus wel wat ik er van verwacht had gezien ik slechts 50% snelweg kilometers maak. Maargoed al was het 1 op 8 geweest had ik het ook prima gevonden met de kilometers die ik maak.

Toch moet ik heel eerlijk zeggen dat er ergens iets knaagt. Het ligt niet aan de auto hoor, het is wellicht de beste/mooiste C4 van Finland! Maar ergens heb ik de drang om telkens naar iets anders te blijven kijken. Een mooie 3-serie met 6 cilinder blijft toch aantrekkelijk of een Alfa met Busso V6 of een Jaguar of misschien zelfs een cabriolet ofzo.. (alhoewel dat laatste echt compleet nutteloos zou zijn 6 maanden van het jaar).

Ik zit er dus sterk aan te denken om de C4 te koop te zetten en te kijken of er enige interesse in is. Ik bedoel hij hoeft echt niet weg ofzo en ik ga er niet mee lopen leuren maar als iemand hem graag wilt overnemen voor een prijs dichtbij wat ik er voor betaald heb dan denk ik wel dat ik het zou doen. En mocht niemand interesse hebben dan blijf ik er gewoon met veel plezier in rijden, het is absoluut geen straf om met deze auto onderweg te zijn (y)

Duidelijk verhaal, gewoon je hart volgen en die auto kopen nu het nog kan!! koop die dikke zes lijn of Busso!!
De elektro waanzin dient zich eerder aan dan wij door hebben vrees ik.

Eens met Bofkont. Lijkt erop dat je toch wel heel erg zou genieten van iets anders, dus verkoop hem zou ik zeggen. Je hebt hem nog maar een maand dus echt verlies zal je er denk ik sowieso niet op draaien (y)

Het is niet zo dat ik niet geniet van de C4, integendeel! Ik heb nog nooit zo'n snelle auto gehad en met alle opties die er op zitten is het gewoon een erg fijne auto. Je zit er heerlijk in en je rijdt echt in iets bijzonders, het is ook echt zo'n auto waar je nog een keer naar omkijkt als je hem parkeert.

Ik weet dus ook niet precies waar de schoen wringt.. maar als ik zo zit te zoeken op de marktplaats van Finland en zie wat er allemaal te koop staat in deze prijsklasse dan zit daar gewoon toch veel leuk spul tussen.

Zo zag ik bijvoorbeeld deze 328i waar Bofkont misschien nog wel blij van wordt :D alleen dat interieur moet echt een keer flink op de korrel.

https://www.nettiauto.com/bmw/328/8633139

Misschien wil ik toch iets meer comfort; automaat, meer koppel, meer ruimte.. wat minder hothatch en wat meer cruiser.

Ik moet er nog even goed over nadenken ;)

Als je omkijkt na het parkeren heb je de juiste auto gekocht. ;)

Maar ik snap je wel hoor. Ik snap je heel erg goed.

Fraaie 328i, farngrun blijft prachtig, automaat is ook een groot pluspunt.
Geen digitale climate helaas, vind ik persoonlijk wel minder.
Kmstand is ook niet schokkend als de wagen verder goed is onderhouden.
Dit is echt wel een cruiser bij uitstek hoor.
Interieur moet wel heel nodig wat aandacht hebben, dat mensen een auto zo durven aan te bieden o_O

Erg mooie wagen die 328i! Vooral dat groen vind ik een erg mooie kleur, jammer dat je dit zo weinig ziet.
Dat interieur zie ik weinig verkeerds aan trouwens :T

Krijg je dat er nog wel uit? Ik geloof dat je met zo'n industriële stoomreiniger wel een end komt toch? Ik heb het dan vooral over die vlekken ol het zitvlak.

Haha, wel goed nagedacht over je aanschaf!:)

Blijft zo'n oude BMW een beetje heel, ook wat betreft roest? Lijkt me wel een rol spelen in Finland.

Als het niet klikt met je auto, dan kan je deze natuurlijk altijd rustig in de verkoop zetten. Zorg voor een mooie advertentie met goede foto's. Als je geen haast hebt, dan hoef je ook niet meteen een dumpprijs neer te zetten. Als er vervolgens iemand hapt, heb je weer lekker de handen vrij om iets te kopen waar je echt warm van wordt. Ik ben reuzebenieuwd...

Hij staat online... voor nu even de foto's gebruikt die ik hier al had laten zien, misschien morgen of woensdag proberen wat foto's met daglicht te maken.

Maar wat Smarter ook zegt, de auto mag weg maar hoeft absoluut niet! Ik ga echt niet met de prijs lopen stunten ofzo.

Mechanix zei:
Haha, wel goed nagedacht over je aanschaf!:)

Blijft zo'n oude BMW een beetje heel, ook wat betreft roest? Lijkt me wel een rol spelen in Finland.

Ja ach het was gewoon een gevalletje van liefde op het eerste gezicht! Heb er ook absoluut geen spijt van en vind het nog steeds een zeer geslaagde auto, ik rij er nog steeds met veel plezier in! Best een relaxed gevoel om gewoon je auto te koop te kunnen zetten zonder stress (y)

Roest is wel een dingetje ja, de C4 is echt van binnen en buiten vrijwel perfect en compleet roestvrij. Ik ga dus ook absoluut geen auto kopen waarbij ik op dat vlak achteruit zou gaan zeg maar. Vaak zie je hier BMW en Mercedes van deze bouwjaren met aardig wat roest, maar dat zegt volgens mij meer over hoe er in het verleden mee om is gegaan. De E46 Compact welke ik vorige maand had proefgereden was ook van die periode maar compleet roestvrij, ook op de brug bekeken en gewoon niets te zien. Het kan dus wel!

Mijn ouders hadden een a6 3.2 en ondanks dat het alles behalve sportief reed vergeet ik die auto nooit meer, wat een fantastische v6 was dat, met name het geluid is onweerstaanbaar. De c4 coupe is een mooie auto, maar zo'n 328 is nog wel wat mooier puur qua motor.

Interessante wending. Ik begrijp je wel, kriebels naar iets nieuws heb ik ook vrij vaak last van, behalve dan met mijn laatste aankoop.

Zadelsnuiver zei:
Misschien wil ik toch iets meer comfort; automaat, meer koppel, meer ruimte.. wat minder hothatch en wat meer cruiser.

Ik moet er nog even goed over nadenken ;)

Meer comfort, koppel en ruimte. Een automaat en een cruiser bij uitstek.... Gaat er dan toch een Cadillac komen??? :)
Denk er nog maar eens rustig over na. :T

Vlekken uit de zittingen zijn goed te verwijderen Zadelsnuiver (y)
Even een dagje een extractor huren bij de lokale bouwmarkt, lekker inboenen met groene zeep of scheutje schoonmaak azijn.
Maar wellicht volstaat een simpel sopje van groene zeep ook alleen wel hoor.

Roest zit vooral bij de wielkuipen/spatbord randen voor en achter als ze het al hebben, de E46 staat niet heel erg bekend om zijn roest gevoeligheid.

Dank voor de tip Bofkont! We zullen het tzt wel meemaken.
De eerste emails met vragen over de C4 komen al binnen.. zou het dan toch zo snel kunnen gaan?

Ahh, wel jammer, ik vond je C4 eerlijk gezegd erg tof! Een 328 automaat (sowieso ben ik voorstander van automaat :T ) is waarschijnlijk ook absoluut geen verkeerde keuze. Al is die Bmw wel een stukje ouder als jouw C4 geloof ik of niet? Ben je niet bang voor onderhouds probleempjes met die Beemer?

omniradius zei:
Ahh, wel jammer, ik vond je C4 eerlijk gezegd erg tof! Een 328 automaat (sowieso ben ik voorstander van automaat :T ) is waarschijnlijk ook absoluut geen verkeerde keuze. Al is die Bmw wel een stukje ouder als jouw C4 geloof ik of niet? Ben je niet bang voor onderhouds probleempjes met die Beemer?

Ja ik zou er qua kilometerstand en bouwjaar flink op achteruit gaan als ik de groene 328i zou kopen. Nu vind ik dat zelf niet zo heel erg, de pre-facelift E46 is een "droomauto" van mij, zeker in deze configuratie en in mijn optiek één van de mooiste auto's ooit maar ze worden al bijna 15 jaar niet meer gemaakt. Je ontkomt er dus niet aan een paar stappen terug te moeten doen qua bouwjaar en de kilometerstand is eigenlijk vrij laag als je bedenkt hoeveel de auto per jaar heeft gereden. Maar los daarvan moet de onderhoudshistorie wel helemaal kloppen en moet de auto ook gewoon van binnen en buiten in nette staat zijn. En laten we wel wezen; bij de VTS kan er ook ieder moment iets kapot gaan of in de storing schieten *klopt af* en dan is het ook vast geen goedkoop grapje.

True. Nou, doe wat je voelt zou ik zeggen, je leeft maar 1X! (y)

Ben benieuwd!

Vergeet niet te kijken naar scheuren in het subframe. Das wel een kwaaltje van de E46, zeker de exemplaren met een paar pk.

Terug
Bovenaan