Zadelsnuiver - '21 Tesla M3 Dual Motor. Welkom '17 e-Golf! Op zoek naar wielen voor de Golf

Dank je Peter! Ja ik vind de Dunlop wax z'n 3 Euro meer dan waard! Dunlop is natuurlijk een bekend merk qua banden (en tennisballen LOL) maar wist niet dat ze ook in de poetsspullen zaten én het lag bij de Action dus ik was best sceptisch. Maar het resultaat is gewoon prima, en op Bol.com vond ik hetzelfde product voor 10€ dus ik denk dat Action gewoon heel goedkoop heeft ingekocht. Maar goed volgens mij wisselen ze daar vaak van voorraad dus ik hoop voor je dat je nog een flesje kunt scoren (y)

Staat er hoe dan ook netjes bij. Die laatste foto laat goed de kleur zien. Op die foto lijkt de auto al aardig laag te staan; doordat de band en de schaduw in de wielkast samenvalt.

Dank je Engineer! Hij ziet er inderdaad nog prima uit, uiteraard wat steenslag en dergelijke maar overal nog in nette staat.

Op deze foto kun je zien dat 'ie vooral van voor redelijk hoog staat, de bumper van de Prius valt bijvoorbeeld lager.

20190715-002145.jpg

^^ ik vind hem niet heel hoog staan trouwens, maar ja ik ben dan ook een noob op verlaging en grotere wielen-gebied.

Hoe staat met de armsteun? De BMW waar ik elke dag langsloop heeft er ook eentje trouwens, de laatste week denk ik iedere keer "ohja even een berichtje maken in je topic" en steeds vergeet ik het.

Zoooo, is dat een X1 :p zonder dollen het is niet extreem hoog toch, maar een verlaging zou idd niet zeer erg misstaan. (Moet wel erbij zeggen dat een verlaagde 1-serie en drempels wel vaak een dingetje is, maar dat kan ook aan de drempel liggen bij die vriend van me, want die had er altijd angst voor met beide 1-series die hij gehad)

Vind het design van die 1-serie nog steeds echt heel mooi, zeker als ze netjes bijgehouden worden wat bij jou altijd wel het geval is. :D

Verlagen wil niet zeggen dat ie dan gelijk op de grond ligt. Gewoon een centimeter of 2-3 zoals bij de origele sportvering. Dan heb je niet meer last dan anders met drempels ed.

@Peter, die armsteun ligt nog onder de keukentafel, totaal geen tijd/zin meer voor gehad :D maar komt goed, heb nog een paar vrije dagen dit jaar (y)

@Brent, op die laatste foto is het inderdaad net een X1 ! Ik besef me nu overigens dat het al bijna Augustus is en ik heb de veren nog steeds niet besteld, maar even vaart achter zetten dus :eek:
En dank je voor het compliment :)

@BostonWheeler, precies dat dus, de Eibach set die ik op het oog heb verlaagt van voren dacht ik 25mm en van achteren 15mm of iets in die richting, 0recies goed dus (y)

BostonWheeler zei:
Verlagen wil niet zeggen dat ie dan gelijk op de grond ligt. Gewoon een centimeter of 2-3 zoals bij de origele sportvering. Dan heb je niet meer last dan anders met drempels ed.

Ik zeg ook niet dat ze direct op de grond liggen, maar ik weet dat die vriend van me bij beide auto's het M-sportonderstel heeft (gehad) en dat was met sommige drempels een serieuze issue voor die auto's.

Even een oude foto erbij, lag wel heel mooi op zijn wielen:

1k0.jpg

maar ik weet dat die vriend van me bij beide auto's het M-sportonderstel heeft (gehad) en dat was met sommige drempels een serieuze issue voor die auto's

Mja, het zijn vooral (bij mij) die flapjes links en rechts die je regelmatig hoort schuren. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat je die zonder veel problemen zou kunnen verwijderen.

@Brent ik snap wat je bedoelt. Volgens mij heeft de 1-serie ook een relatief lange wielbasis omdat die wielen zo ver naar voren staan, dat zal ook niet meehelpen denk ik. Mooi exemplaar trouwens! De Msport bumpers doen écht veel (y)

@de Schaduw, ik weet precies welke flappen je bedoelt, heb ze nog niet gehoord gelukkig maar als het een probleem gaat worden is het goed om te weten dat ze ook verwijderd kunnen worden :)

De Schaduw zei:
maar ik weet dat die vriend van me bij beide auto's het M-sportonderstel heeft (gehad) en dat was met sommige drempels een serieuze issue voor die auto's

Mja, het zijn vooral (bij mij) die flapjes links en rechts die je regelmatig hoort schuren. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat je die zonder veel problemen zou kunnen verwijderen.

Klopt volgens mij inderdaad was dat het meestal wat je hoorde, maar ook 1x vanuit het midden van de auto (niks te zien verder) een aardige "knal" bij een hoge en lange drempel (stoepbreedte).

Ja, inderdaad die flapjes, ik denk geleiding remkoeling. Het klinkt ernstiger dan t is want het schraapt alleen maar beetje.

Vandaag mocht de Prius weer langs bij de keurmeester oftewel katsastus zoals dat hier heet. Op een kapot lampje van de kentekenverlichting niets aan te merken (volgens mij was dat vorig jaar ook zo) en mogen we minstens weer een jaartje de weg op. De BMW moet in November, hopelijk gaat dat net zo :D

IMG-20190731-WA0004.jpg

Ik had de Prius vorige week nog even snel gewassen en afgewerkt met die goedkope Dunlop quickwax van de Action, hij staat er nog steeds redelijk bij dus ik kan de Dunlop aan iedereen aanbevelen, zeker voor dat geld :)

Mooi nieuws!! Ik had ook niet anders verwacht!!

Trouwens, ik zag zaterdag nog een mooie 1-serie. Of nouja vooral een mooie kleur:
mRbzum5.jpg

Dat is inderdaad een mooie kleur Peter (y) Een medewerker van m'n vader won ooit een jaar of 15 geleden een 1-serie in de postcodeloterij in dezelfde kleur!

Is me toch iets geks overkomen! Vannacht droomde ik dat de tuning-fairy langs was gekomen en met haar magische toverstaf in de ECU van de BMW een paar extra paarden had weten wakker te maken. En warempel! Toen ik zojuist een stukje ging rijden voelde het zowaar alsof ik met een extra 40 pk en 100 Nm koppel aan het rondrijden was! Ongelofelijk maar je hoort mij niet klagen :D (y)

Lekker, waar heb je dat laten doen! Kan ook makkelijk met een 118D, staat bij mij ook om die reden op het lijstje voor mogelijke dieselopvolger van de Clio...maar denk dat het een C30 wordt mocht het zover komen. :D

@TYN dat kun je wel stellen! Nu was de auto sowieso niet super traag ofzo, maar nu kan ik er echt GTI-tjes mee pesten :D (tenzij die ook een bezoekje van de tuning-fairy hebben gehad natuurlijk..)

@Nico Ik zeg doen! Met jouw kilometrage én de expertise op dit vlak denk ik dat je hele leuke dingen kunt doen :)

@Damian dat is inderdaad hoe het voelt! Hij rijdt ook een stuk soepeler nu, in elke versnelling is het gewoon gas en gaan zonder aarzelingen.

Mooi om te horen, die feeën he? kunnen die ook verven/spuiten? of doen die alleen tuning?

Mooi nieuws, mooie powerboost, Zadelsnuiver, is de Bmw nog toffer en sneller! Een Hangbuikzwijn die een wolf is!

Verven en spuiten zou wel handig zijn ja, volgende op het lijstje is een verlaging en daarna ga ik op zoek naar Msport bumpers dus als die gespoten moeten worden hoop ik dat ze weer eens langskomt :D

En het is nu inderdaad een hangbuikschoenwolfzwijn.. of zoiets :D

Oh ik had nog een mooi plaatje:

20190715-151822.jpg

En omdat ik hou van nostalgie.. Kan iemand zich de "Bitte ein Bit" stickers van vroeger nog herinneren? Zou leuk zijn om er eentje op de kont van de BMW te plakken maar waar vind je zoiets?

GEFUNDEN!:

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/transfer-aufkleber-bitburger-bitte-ein-bit-gold-sammler/1177785395-234-22190

Fijne pk/nm stijging ook en wat Damian zegt, alsof je een andere auto terug hebt. :T

TYN en Brent, bedankt!

Deze is ook leuk: :D
https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/aufkleber-bitte-ein-bier-bit-bmw/1162478746-234-5902

Mooie foto!

Die Bitte ein bit sticker is tof, past wel bij de kleur. Bij een donkere auto vind ik het altijd erg leuk staan!

Hopelijk is bij je volgende klus ook weer van de partij!

(Nog) bedankt, Peter!

Dit keer geen feetje maar gewoon UPS: de verlagingsveren zijn binnen!

20190829-224358.jpg

Donderdag met de auto naar de garage geweest, tijdens het monteren van de nieuwe wielen had de monteur opgemerkt dat er wat speling op de voorste wielen zat. Niets ernstigs, maar wel iets wat gewoon verholpen moet worden. Nu was mijn vaste garage bijna 2 maanden gesloten voor de zomervakantie maar deze week had 'ie wel even tijd voor me. De te vervangen onderdelen zijn nu besteld en op 10 september gaan ze, samen met de verlagingsveren gemonteerd worden én krijgt de BMW gelijk een kleine beurt. Volgens de boordcomputer hoeft de volgende service pas over 7000 km maar ik vind die interval van 30.000 KM véél te lang, zeker nu het blokje ook wat meer vermogen heeft.

Oh, over 2 weken gaat mijn Duitse collega even op-en-neer naar zijn vaderland en gaat hij een Bitburger sticker voor mij regelen :D

Nog maar een leuk plaatje? Ach waarom ook niet..

20190715-151523.jpg

Gaaf hoor. Die eibach veren had ik destijds ook gepland staan voor mijn Lexus. Is er alleen helaas nooit van gekomen om die eronder te monteren. Rijdt het ook merkbaar anders? Als in minder comfort, scherper weggedrag?

Je Bimmer ziet er in ieder geval strak uit zo (y) en die vermogenswinst is niet mis zeg :eek: Netjes!

Thanks Omni! Hoe het rijdt weet ik nog niet precies, waarschijnlijk iets stugger/minder overhellen maar dus ook wat directer. Damian, Nico en Matthijss hebben ze ook gemonteerd en zijn er volgens mij zeer tevreden dus ik denk dat het wel goed gaat komen. Wellicht kunnen de heren hier nog een duit over in het zakje doen :)

Jammer dat ze er bij de Lexus nooit onder gekomen zijn, zou wel echt heel tof hebben gestaan! Onder de Paseo moet het ook wel kunnen natuurlijk ;)

Zoals Zadelsnuiver zegt heb ik inderdaad ook eibach veren onder mijn auto. Hier ben ik zeer tevreden over!
Niet (te) stug , bijna geen overhellen meer, beter weggedrag en natuurlijk een mooiere look:p

In mijn auto topic is er nog wel wat over te vinden met foto's van voor en na het monteren.

Het leuke eraan is dat je de indruk hebt dat een auto er oncomfortabel van wordt. Ik ben het nog steeds niet eens met de uitspraak dat het comfort ongewijzigd blijft en ik vind ook dat je moet doorpakken en nieuwe dempers onder de auto moet zetten, zeker als ze 2 ton en 16 jaar oud zijn. Maar daarna....het rijd en stuurt echt een pak beter!
Niet normaal hoe goed je ermee op straat kunt gooien en smijten, op het circuit zou ik ze er direct onderuit mikken, daar zijn ze echt niet goed genoeg voor, beter dan standaard ja....maar niet zo goed als een echt onderstel.

Al lijkt me dat dan weer een makkelijke conclusie.

En al doe je het alleen voor de looks......:LOL:

De schokdempers van de BMW zijn nog niet zo oud, moet de boekjes een keer kijken wanneer ze precies vervangen zijn maar ze zijn in elk geval nog lang niet versleten.

Overigens vandaag de Prius alweer 5 jaar in bezit! Tellerstand zal nu zo rond de 232 dkm staan (heb er al een poosje niet in gereden) en ik wel weer een heel verhaal schrijven over hoe betrouwbaar en fijn en goed die auto wel niet is maar dat weten jullie nu ondertussen wel :D dus ik doe het gewoon met een plaatje:

20190903-191257.jpg

Gefeliciteerd met het lustrum qua Prius! Ik zat naar je foto te kijken en dacht, "boh een Matiz in Finland" maar ja volgens mij tel ik nog wat meer Nederlandse kentekens ;)

Leuke foto ook van de BMW, in Polska zag ik ook veel 1-Series, maar geen enkele had de "Paarse gloed" stom he?

Qua eibach kan ik niets slims zeggen, maar qua looks zal het vast vet staan, de "Bitte ein bit"=sticker... ik kan niet wachten (ben ik nu suf, nee toch? :D )

Goed gezien Peter, die foto was afgelopen juni gemaakt in Bergen op Zoom :D Maar nu je het zegt heb ik volgens mij nog nooit een Matiz gezien hier in de buurt, ik zal er eens op letten.

Die paarse gloed zie je overigens echt alleen in de volle zon, als het ook maar enigszins bewolkt is, is er niets van te zien. Ook heb ik het idee dat het veel meer uitkomt wanneer de auto heel schoon is. Maar Goed wellicht ga je 'm ooit nog een keer spotten (y)

Ik ben ook erg ongeduldig mbt de verlaging en de sticker, nog even wachten maar :D

cIoQakZ.jpg

Uiteraard komt het op de foto niet uit, maar volgens mij heb ik eindelijk een paarse gloed 1-serie gezien!!

Is de sticker en de verlaging al binnen?

Dat zou 'm best eens kunnen zijn Peter! Eindelijk :D

Het is hier even stil geweest, maar dat betekent niet dat er niets gebeurt natuurlijk. Zoals gezegd ging de BMW naar de garage voor onderhoud + de Eibach verlaging maar dat duurde allemaal wat langer dan gepland. Bij het verversen van de olie kregen ze de bout in het carter niet netjes terug, dus moest er een nieuwe besteld worden. Ook het monteren van de veren ging blijkbaar niet zonder slag of stoot maar uiteindelijk zit alles er nu onder. Gelijk de wagen ook uit laten lijnen en het rijdt echt perfect nu! Een stug stugger dan origineel maar gek genoeg niet oncomfortabel maar dat ligt misschien ook aan mij want ik ben wel wat gewend op dat vlak zeg maar.

En hoe ziet dat er dan uit? Nu.. zo dus:

En zojuist de auto ook maar weer een keertje gewassen :)

Mooi!(y)
Hopelijk hebben ze niet zoveel verkeersdrempels in Finland want anders ga je die flapjes voor de voorwielen nog wel eens horen schuren. :)

Dank voor de reacties heren! Er liggen hier genoeg drempels maar gek genoeg tot nu toe geen last van gehad en gelukkig geen aanlopende hangbuik :D ben wel benieuwd naar de winter straks, winterbanden waren dacht ik 205/55R16 dus in totaal een 5mm kleiner als ik goed heb gerekend.

Dank je Damian (y)

Gisteren met de Prius om een beurt geweest, plusminus 350 Euro, was deze keer wat duurder want hij moest ook uitgelijnd worden. Bij mijn eigen garage betaal ik voor het uitlijnen de helft als bij de Toyotagarage maar ja ik dorst het niet om met dat ding naar een universele garage te gaan. Maar we zijn heel tevreden met de service bij Toyota dus voorlopig mogen ze nog aan de Prius blijven sleutelen.

Volgende week nieuwe remvloeistof voor de BMW en volgende maand eerste keer APK sinds ik 'm in bezit heb, ben toch erg benieuwd!

Mooi dat de Prius weer recht kan rijden!

Spannend voor de komende APK! Komt vast wel goed, of heb je gekke dingen ontdekt?

Geen gekke dingen zo ver Peter, en preventief al wat dingen aan het onderstel laten vervangen maar natuurlijk weet je maar nooit wat er op de loer ligt.

Overigens staan beide auto's sinds vrijdag alweer op winterbanden. De Prius hebben jullie al gezien op z'n wintersloffen maar de BMW nog niet dus doen we maar even een foto:

20191105-181004.jpg

Eigenlijk vind ik het best stoer staan. De velgen hebben best een lage ET dus de auto lijkt er niet "smaller" door zeg maar en zulke dikke banden hebben ook wel iets natuurlijk. Overigens blij dat de auto niet meer dan ~3cm verlaagd is want nu moest ik al aardig pielen en frotten om de krik er onder te krijgen :D

Een collega had zo'n 1 serie op staal, maar die had mooie naafdopjes met gekleurd logo. Zag er gaaf uit!

Tss. dikke banden. Das nog niets :D

Maar serieus: dat soort bandwangen heeft mijn Corvette. Dat was al vrij revolutionair voor sportwagens. Haalde de Corvette gewoon de 1G dwarsversnelling mee in de bochten (als eerste productie auto ooit). En nu zijn dat de forse band wangen voor in de winter. Je begrijpt; ik heb steeds minder met grote velgen met platte banden erop. Misschien teveel gezien.

Dit setje met inderdaad een naafdopje erop is haast net zo mooi als je zomerset.

Terug
Bovenaan