boyofwax zei:
Thanks for the update. Ik vroeg me al af hoe het was afgelopen met de Opel met kapotte cilinder. Wat heeft het je uiteindelijk gekost?
Er dreigde me een rekening van 4.000 boven het hoofd te hangen. Koppeling en tweemassa vliegwiel waren ook aan vervanging toe. Zou een uitloop hebben richting 5.000 euro dus. Had ik anders niet gedaan!!
Maar ik had een aantal zaken lopen. De opsomming;
1. Twee weken terug nieuws gekregen van automotorenbedrijf dat z16ler voor me beschikbaar is voor 2.650 marge regeling. 50K gelopen. Met twee massa en koppeling!!!
2. Uitspraak bovag ledenadvies kwam op tijd. Die stond in het midden qua standpunt. Autobedrijf waar ik auto destijds gekocht had, vroeg me wat ik van hen verwacht. Ik zei "50/50" doen!! Moest 1 dag over nadenken. Dag later kreeg ik telefoon van de ondernemer dan na intern overleg men bereid is om reparatiekosten monteur tot 1.000 euro incl. Btw te betalen. Tja, niet wat ik had verwacht maar toch akkoord gegaan. Factuur wordt naar hen verstuurd na reparatiewerkzaamheden.
3. Motor week later afgeleverd en mijn monteur ging aan de slag. Binnen weekje klaar.
Vandaag proef gereden en koppeling/versnellingen werken goed!! Geen vreemde bijgeluiden slippende koppeling meer. Motor klinkt ook prima en de auto rijdt in zijn geheel weer aangenaam.
Ik moet aankomende zaterdag terug voor controle naar het autobedrijf. Mijn versnellingspook wordt hierbij ook nog afgesteld, aangezien er een afwijking al was opgemerkt na reparatie (2e versnelling gaat niet zo makkelijk erin, doordat pook beetje afwijkend is afgesteld of zoiets d.w.z moet niet helemaal naar links duwen om erin te krijgen maar voor de helft zeg maar).
Al om al zullen kosten uitkomen op 2.900-3.000 incl extra tijd monteur (niet betaald door bedrijf waar auto gekocht is) plus transportkosten nieuwe en oude motor en - motor/turbo/koppeling/2massa zelf. Garantie zit enkel en alleen op motor en turbo. 3 maanden. Statiegeld oude motor krijg ik terug als oude motor volgende week weer opgehaald is.
Er zit nu een OPC motor in de GSI. Maar dat maakt geen ene technische biet uit, want ze zijn hetzelfde maar dan met een ander stickertje erop!!