yrv turbo welke benzine?

undewearhero85

Net ingestapt
ik heb recentelijk een daihatsu yrv turbo 2002 gekocht, maar ik weet niet wat de beste benzine is. Tot nu toe tank ik vooral Shell FuelSave Euro 95 maar ik vroeg me af of e98 niet beter is voor de yrv motor.

Mag geen 95/E10 in.

Je moet E5 tanken dus Ultimate...
Als je bij de Shell tankt, andere E5 98 ook goed...

undewearhero85 zei:
is er nog iets wat ik kan doen, klein onderhoud misschien om te kijken of alles oke is?

Ik heb in mijn sirion 1 volgens mij ook weleens e10 gedaan, niet slim achteraf,maar zal er verder geen gewoonte van maken , dat was nog in de tijd dat volgens mij sommige tankstations e10 verkochten naast euro 95.

Handig is om even een brandstof app te downloaden, zie je waar ze e5 verkopen en waar ze iets minder onvriendelijk geprijsd zijn

Precies; in het geval E10 getankt wat eigenlijk E5 zou moeten zijn is er bij 1x geen probleem. Op vakantie zal het bijvoorbeeld ook weleens kunnen voorkomen dat er echt alleen E10 te koop is. Wel te adviseren is om deze tank relatief snel leeg te rijden c.q. half leeg te rijden en aanvullen met de juiste E5. Dus geen 2 maanden doen met deze tank maar liever over 2 weken of eerder alweer tanken.

Ik weet niet waar je woont, maar in Duitsland kun je bij ieder tankstation nog gewoon Euro95/E5 tanken.
Zit je niet aan die dure Euro98 vast.

ScaniaV8 zei:
Ik weet niet waar je woont, maar in Duitsland kun je bij ieder tankstation nog gewoon Euro95/E5 tanken.
Zit je niet aan die dure Euro98 vast.

In Duitsland geen punt inderdaad. In Frankrijk kan het wel voorkomen dat er alleen E10 is. Dan is het beste doorrijden naar een andere pomp maar soms heb je die keuze niet.

ik heb de auto sinds eind januari dus heb best een paar keer de verkeerde benzine getankt, maar ga hem nu snel leegrijden en dan aanvullen met de juiste benzine. woon helaas niet bij de grens om in duitsland te tanken, dank voor de reacties.

Terug
Bovenaan