XOXOXO

Bij ook maar enige twijfel zou ik doorzoeken, er staan namelijk letterlijk honderden andere Bluemotions te koop. Zeker in dit geval (een voormalige politiewagen voor een prijs die duizenden euro's lager ligt dan normaal) zou ik in ieder geval op m'n hoede zijn. Heb je een linkje?

Is het slecht voor zo’n auto om zo’n lage km stand te hebben?! De politie heeft hem wss ook nog gebruikt voor korte afstanden. Heeft de motor niet te veel schade opgelopen?

Zulke auto's zijn gewoon niet heel populair meer; relatief hoge MRB, diesel taboe, twijfelachtige betrouwbaarheid en discutabele reputatie. Hoeveel goedkoper is dit exemplaar t.o.v. de concurrentie? Bij twijfel kun je altijd een aankoopkeuring door een onafhankelijke garage uit laten voeren, kost je zo'n 150 Euro maar dan weet je zeker dat er geen verborgen gebreken op korte termijn zullen opdagen.

1k - 1.5k vergeleken met de “grote” garages

Zadelsnuiver zei:
Zulke auto's zijn gewoon niet heel populair meer; relatief hoge MRB, diesel taboe, twijfelachtige betrouwbaarheid en discutabele reputatie. Hoeveel goedkoper is dit exemplaar t.o.v. de concurrentie? Bij twijfel kun je altijd een aankoopkeuring door een onafhankelijke garage uit laten voeren, kost je zo'n 150 Euro maar dan weet je zeker dat er geen verborgen gebreken op korte termijn zullen opdagen.

D Elzinga zei:
https://link.marktplaats.nl/m1594778959?utm_source=ios_social&utmy_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Bij ook maar enige twijfel zou ik doorzoeken, er staan namelijk letterlijk honderden andere Bluemotions te koop. Zeker in dit geval (een voormalige politiewagen voor een prijs die duizenden euro's lager ligt dan normaal) zou ik in ieder geval op m'n hoede zijn. Heb je een linkje?

Neem in ieder geval garantie; deze blokjes hebben niet zo'n beste reputatie als het gaat om betrouwbaarheid, zeker als er kortere stukjes mee is gereden (wat überhaupt voor diesels niet al te best is maar dit blokje zeker niet). De olie van deze auto's komen slecht op temperatuur. Na de software-update (sjoemeldiesel) is het er zeker niet beter op geworden. daarnaast niet populair want relatief duur in de belasting, traag, lawaaierig.

zoals hierboven gezegd; bij enige twijfel; kijk verder. Liever een 1000 euro meer en eentje met garantie en een met lage km stand zonder garantie. Er staan er enorm veel van te koop

Ik zie geen gekke dingen in de advertentie. Het is een hele basic uitvoering, dat heeft ook invloed op de prijs natuurlijk. Wel typisch dat die distributieriem al bij 110 dkm vervangen is, die moet normaal pas bij 200 dkm maar wellicht was de waterpomp al voortijdig overleden?

Ik zou zoals gezegd nog even een aankoopkeuring laten uitvoeren en als er niks geks uit komt lijkt het me een goede deal.

Je bent je wel bewust van de reputatie van deze motor?

Een als onbetrouwbaar bekend staande sjoemeldiesel in een ongelooflijk kale uitvoering.
Die 4700 lijkt me nog veel teveel.

Er staan veel van de ecodiesels te koop omdat ze vroeger vrij waren van MRB, korting bijtelling. De 3 cilinder 1.2 TDI "Slow motion" is 1 grote concessie om maar aan die oude milieu eisen te voldoen.
Lawaai, langzaam, in de praktijk beperkt zuiniger dan een normale diesel. Zelfs chiptuning is niet voldoende om er wat van te maken.
Fiat en Alfa hebben in die tijd de 1.3 Jtd 4 cilinder diesel neergezet, net zo zuinig. Maar dan wel een fijne auto. Met chiptuning ook leuk om mee te rijden.
Er zijn ergens nog filmpjes van ANWB te vinden die deze 2 vergelijken.

Een kennis van mij had zo'n 1.2Tdi en die zei toen:
"Het ongeluk niet mijn schuld, maar ik ben blij dat de auto total loss is. Heb nu een echte diesel gekocht, dat ik nu wel MRB en bijtelling betaal, heb ik er graag voorover".

Je betaalt nu volle pond aan dieselbelasting. Koop een echte diesel of rij een stukje met een Punto of MiTo Jtd.
Ik zou zelfs eerder een Hyundai i10 of VW Up koopen dan zo'n polo.

Qua kilometers: blijkbaar veel kleine stukjes mee gereden, is slecht voor een diesel.

Ik vind €4700 vrij veel geld. Heb zelf een Punto 1.3 mjet gehad (juni 2010) en eind 2017 te koop gezet met 135dkm voor €4750. Nul reactie. En dat is toch echt een fijnere auto dan een Polo 1.2 TDI.

Vind het behoorlijk veel geld. De risico's zijn je hierboven al uitgelegd, wat daar bij komt is dat de Politie niet heel rustig rijdt met hun auto's. Ook een koude Diesel krijgt over het algemeen flink op zijn donder. En omdat zo'n Polo al niet vooruit te branden is werd er in iedere versnelling nog wat verder doorgetrokken.
Dit kon nog wel eens een potentiële olieverbruiker zijn!

Pietzoveel zei:
En als het nu gewoon een auto van een medewerker was, zonder toeters en bellen?
Daar ga ik sowieso al vanuit. De Polo's uit actieve dienst hebben over het algemeen veel meer kilometers en meest ook ee of twee nieuee voorstoelen vanwege schade door het riemkoppel.
Dan nog hebben ze geen makkelijk leventje hoor!

Het klinkt in mijn ogen niet als een hele goede deal.

Deze auto's met 1.2 TDI zijn totaal niet gewild, de motor is lawaaiig, rauw, en heeft een erg korte powerband. Zoals al aangegeven staan ze zeker niet bekend om de betrouwbaarheid, de dure egr klep gaat vaak stuk. Ik heb in verschillende B segment diesels proef gereden, maar kan rustig zeggen dat de concurentie met 4 cilinder commonrail diesels heel veel beter rijden. Ga er eens in rijden, ik ben zelf fan van de 1.6 HDI van Peugeot Citroen (vanaf 2010) en de 1.5 DCI van Renault.

Ik zou zelf ook niet snel een ex politie auto kopen, het hele land staat vol met b segment diesels, die vaak voor een habbekrats te koop staan.

Het is wel een hele kale uitvoering hoor. Natuurlijk kun je dat zelf aankleden, mits je daar omgeeft, maar dan kom je uiteindelijk op een prijs uit waarvoor een highline ook te koop staat.

Ik zou het overigens wel curieus vinden dat de koper niet meldt dat het een ex politie voertuig betreft. Gezien de motorisering zal deze niet met zwaailichten hebben geracet, maar een hoge agent zijn wagen zal het ook niet geweest zijn. Hij zal, zoals hierboven aangegeven, vast de nodige keren al dan niet met koude motor flink op zijn start getrapt zijn.

Al met al zou ik verder kijken naar een luxere met betere historie.

Off topic, rijdt de politie in lease wagens? Ik dacht dat deze aangeschaft werden.

Mik 3618299 zei:
Normaal gesproken gaan zulke auto’s voor 5500-6500 euro.

Eh, nee.

Normaal gesproken gaat een 1.2 Tdi van 10 jaar oud weg voor €1.500 - 2.000

En dan dat vage politie lease verhaal.....politie least niet maar koopt. En lease is meestal 3-4 jaar, zeker geen 10 jaar. Dus stel hij komt na 4-5 jaar uit de lease: iemand die dan een dure wegenbelasting auto koop gaat veel km's maken.....

lijkt me veel beter goedkoper en betrouwbaarder

Sluit ook niet uit dat er geen vast iemand ingereden heeft, maar meerdere personen. Daar wordt een auto niet beter van als de ene dag pietje er in rijdt en de volgende dag klaasje en de week daarop henkie.

FW Ta 183 Huckebein I zei:
Mik 3618299 zei:
Normaal gesproken gaan zulke auto’s voor 5500-6500 euro.

Eh, nee.

Normaal gesproken gaat een 1.2 Tdi van 10 jaar oud weg voor €1.500 - 2.000

En dan dat vage politie lease verhaal.....politie least niet maar koopt. En lease is meestal 3-4 jaar, zeker geen 10 jaar. Dus stel hij komt na 4-5 jaar uit de lease: iemand die dan een dure wegenbelasting auto koop gaat veel km's maken.....

lijkt me veel beter goedkoper en betrouwbaarder

1500 - 2000 polo bluemotion is niet te vinden. Dat vage lease verhaal kwam rechtsstreeks van het leasebedrijf zelf

Goedkoop vervoer een spark op gas, maar je moet geen haast hebben, een polo 1.2 tdi heeft voor een diesel weinig koppel, maar toch altijd meer dan een ongeblazen benzine blok

Mik zei:
kwam dus dat de betreffende auto werd gebruikt door de politie ( heeft die perongeluk verklapt, hij zei dat zulk Infomatie niet weggegeven mag worden )

Grappig. Als je als klant belt kom je echt niet op de afdeling terecht waar de politie auto's geregistreerd staan. Daar kan men helemaal niet bij. Daarnaast zal niemand informatie daarover delen. De regels daarover zijn namelijk vrij duidelijk.
Sowieso wordt er geen informatie over vorige berijders gedeeld. AVG he.

Auto encyclopedie zei:
Mik 3618299 zei:
D Elzinga zei:
Hij staat op gereserveerd, is dat voor jou of is hij al aan iemand anders verkocht nu?

Hij staat gereserveerd voor mij, het is onder voorbehoud

Ik kan hem nergens vinden,

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1594778959-volkswagen-polo-1-2-tdi-55kw-bm-2010-blauw.html?c=616603ef45858348653497f50331cdbd

Niet langer gereserveerd. En nu 4950 in plaats van 4700...

D Elzinga zei:
Auto encyclopedie zei:
Mik 3618299 zei:
D Elzinga zei:
Hij staat op gereserveerd, is dat voor jou of is hij al aan iemand anders verkocht nu?

Hij staat gereserveerd voor mij, het is onder voorbehoud

Ik kan hem nergens vinden,

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1594778959-volkswagen-polo-1-2-tdi-55kw-bm-2010-blauw.html?c=616603ef45858348653497f50331cdbd

Niet langer gereserveerd. En nu 4950 in plaats van 4700...

Hmm geen gegevens te vinden over de garage, wil blijkbaar niet gevonden worden op google

Auto encyclopedie zei:
Goedkoop vervoer een spark op gas, maar je moet geen haast hebben, een polo 1.2 tdi heeft voor een diesel weinig koppel, maar toch altijd meer dan een ongeblazen benzine blok

Een Spark is stukken sneller dan een 1.2 Tdi die in de garage staat :)

Mik 3618299 zei:
1500 - 2000 polo bluemotion is niet te vinden. Dat vage lease verhaal kwam rechtsstreeks van het leasebedrijf zelf

op gaspedaal staan verschillende 1.2 tdi's voor minder dan €2000

Die zijn van een generatie eerder en lijken bijna allemaal auto's waar iets mis mee is: https://www.gaspedaal.nl/volkswagen/polo?pmax=2000&srt=df-a&trefw=bluemotion

D Elzinga zei:
Mik 3618299 zei:

op gaspedaal staan verschillende 1.2 tdi's voor minder dan €2000

Die zijn van een generatie eerder en lijken bijna allemaal auto's waar iets mis mee is: https://www.gaspedaal.nl/volkswagen/polo?pmax=2000&srt=df-a&trefw=bluemotion

Natuurlijk is er iets mee mis. ;)

Terug
Bovenaan