Over de 204 :
Het is een 204 Fourgonette Vitréé. Er zijn er grofweg 24.000 van gemaakt in deze versie (dus met 2 ruitjes, maar wel grijs kenteken)
Het doet me erg pijn dit te zien, ik had hem graag gered om bij de collectie (liefkozend noem ik ze ''de ouwe besjes'') te zetten. Ik ben namelijk gek op de 204 Break en ik heb nog een rechter zijkant nieuw liggen..... De sedan is me te gewoontjes, de Coupe en Cabrio te uniek. Vroeger zag je in elke wijk wel een 204 Break, en zo'n beetje elke monteur van 50+ weet nog precies wat het is....en denkt er met weemoed aan terug, merk ik.
In Nederland zijn naar mijn weten 34 204's Break bekend, waarvan 32 gewone Breaks en 2 Fourgonettes.
Van de 32 Breaks zijn 30 import en 2 origineel Hollands. 1 ervan is van mij (in restauratie)
Van de 2 Fourgonettes is 1 import en 1 origineel Hollands. De originele Hollander staat te wachten op restauratie. De import-204 is niet van mij. Wel is deze auto bekend, hij is namelijk gebruikt bij de film ''De Heineken Ontvoering''. Dit is een gewone Fourgonette, dus zonder ruitjes. VEEEEL minder zeldzaam dus.
Mijn Vitree-besje d'r laatste zusje is weg.....Beide ongeveer even oud, mijne is 00-41-EB.
Roest in vrede, besje.