Hotdog zei:
Nu heb ik eind augustus gedacht, ik open vooralsnog geen winterbandentopic omdat we een Indian summer gaan krijgen..
Maar zo op de eerste dag van de wintertijd ontdek ik dat deel 5 al meer dan een maand (!) bestaat!
Hulde voor dit nieuwe deel, goed dat de noodzaak voor een deel 5 ook door R-W is ingezien, en wellicht door vele anderen
Gisteren heb ik de winterbanden alvast voor de signum laten wisselen. Mss iets te vroeg, maar gezien de geringe kilometers die ik ermee rij kan het makkelijk..
(En wat rijdt het lekker, dat zachte rubber over het veel te warme asfalt!)
(Een van de) Reden(en) dat het topic alweer een maand bestaat is dit topic:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5345308
Om te voorkomen dat er nog 70 geopend zouden worden is denk ik het centrale topic eind September al geopend terwijl we nog in 25 graden zaten zo een beetje.
Ik zit zelf met de volgende vraag betreffende zomer/winterbanden.
Binnenkort wil ik de bandenwissel weer gaan plannen, maar zit met een zomerband die volgens mij niet helemaal goed meer is. Sinds Augustus (toen ik terugkwam van vakantie) loopt er zo een 0,2 bar per 14 dagen uit de rechter voorband. Het ventiel al een keer met een sopje bekeken, maar daar lijkt het niet aan te liggen dus is mijn conclusie dat er droogtescheurtjes in de band zitten waardoor er lucht uitloopt (rijdt zo een 3.000 km. per jaar, afwisselend zomer en winterbanden dus dus eigenlijk nog minder met de band).
Wat is nu verstandig om met die zomerband te doen? Laten opslaan bij het Profile Tyrecenter bij de andere 3 zomerbanden die nergens last van hebben en in het voorjaar 1 nieuwe band aanschaffen? Of bij het wisselen van de zomer- naar de winterbanden verwijderingsbijdrage betalen voor die ene zomerband, laten weggooien en de andere 3 laten opslaan?
Waar ik een beetje mee zit is of ze in het voorjaar nog wel weten welke band er rechtsvoor gezeten heeft.
Mocht dit niet genoeg info zijn, dan hoor ik het graag!