Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
adinsx zei:Iemand wie nog 195/55 16 winterbanden kan gebruiken? Voor een prikkie af te halen.![]()
Nico GTR zei:Te hoog met die breedte. En ik heb geen 15 inch velgen. Daarbij zijn er meer mogelijkheden.
Bossinkje zei:adinsx zei:Iemand wie nog 195/55 16 winterbanden kan gebruiken? Voor een prikkie af te halen.![]()
Je hebt een privebericht.![]()
Nico GTR zei:Te hoog met die breedte. En ik heb geen 15 inch velgen. Daarbij zijn er meer mogelijkheden.
Voor 16 inch banden heb je weinig aan 15 inch velgen Nico. :T
ANWB Winterbandentest 2014 ''Nieuw model van Michelin. Beste uit de test op sneeuw, vooral op de testonderdelen op de besneeuwde bergpas (zijdelingse grip, wegligging) op eenzame hoogte. Gemiddeld op slijtvastheid, dwz een goede score maar niet de uitzonderlijke slijtvastheid die we van Michelin gewend waren. Afgewaardeerd vanwege tekortkomingen op droog wegdek.''
ANWB Winterbandentest 2015 ''Goed tot zeer goed op nat wegdek en op sneeuw. Goed maar niet uitzonderlijk op slijtvastheid. Afgewaardeerd door tekortkomingen op droog wegdek.''
Om er achter te komen hoe de winterbanden echt presteren zijn vijftig banden in de maat 205/55R16 onder de loep genomen. Daarvan vallen al direct 23 winterbanden af, omdat ze onvoldoende presteren bij de remproef op nat wegdek. De twintig best scorende banden zijn in de finale op aanvullende onderdelen getest waaronder bochtgedrag, aquaplaning, rolweerstand, levensduur en geluid.
Meestal zijn het toch weer de dure premiummerken die aan kop gaan, zo ook dit jaar. Drie banden halen dit jaar de hoogste kwalificatie 'uitstekend'. Overall winnaar is de nieuwe Continental WinterContact TS 860, op de voet gevold door de Michelin Alpin 5 en Goodyear UltraGrip 9.
Carracio zei:Als je de keuze hebt uit Fulda Montero 3 en Snowtrac 3 van Vredestein, welke zou je dan nemen?
En passen de velgen van de Peugeot 107 ook op een Peugeot 108?
Het zijn deze: https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m1093951859-winterbanden-op-velg-peugeot-108-nieuwstaat.html?c=aba4801fe1dcfdf8e084fd4b2e0a17e&previousPage=mijnberichtenR-W zei:Carracio zei:Als je de keuze hebt uit Fulda Montero 3 en Snowtrac 3 van Vredestein, welke zou je dan nemen?
Van wanneer zijn die banden want zijn geen nieuwe, neem ik aan?
Vwb velgen, meer info verzamelen en controleren op bijv steekmaat.nl
Ja klopt, sorry. De andere advertentie is met de Fulda banden op 107 velgen: https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m1111496753-winterbanden-op-velg-107-c1-montero-3.html?c=aba4801fe1dcfdf8e084fd4b2e0a17e&previousPage=mijnberichtenCarfanatic zei:maar er staat toch dat het velgen van een 108 zijn?
R-W zei:Carracio zei:Als je de keuze hebt uit Fulda Montero 3 en Snowtrac 3 van Vredestein, welke zou je dan nemen?
Van wanneer zijn die banden want zijn geen nieuwe, neem ik aan?
Vwb velgen, meer info verzamelen en controleren op bijv steekmaat.nl
Nico GTR zei:Winterbanden zijn er voor winterse omstandigheden. Vul in....das geen regen. Das sneeuw. En op ijs heeft geen enkele band iets te vertellen. Ik merk geen dramatische afname in grip met de overgang naar de koudere temperaturen.
En het moet toch frappant zijn dat het er bij veel bladen precies hetzelfde uitkomt. Blijkt toch wel dat de macht van reclame en de bandenlobby vrij sterk is. Lekker op zomerbanden blijven zou ik zeggen. Heb je met onze regenachtige 5 graden gemiddelde winters veel meer aan.
CXXX zei:Beste is elk jaar wisselen van voorkant naar achterkant (nog beter is kruislings). Zo slijten ze gelijkmatig.
In jouw geval de beste banden nu voor zetten en na de zomer 4 verse banden nemen.