Wielkasten uitkloppen

A

Anoniem

Guest
Hallo autoweek forum.

Ik heb velgen gekocht die perfect onder me toyota corolla passen. Maar ik heb een kleine probleem.

De auto heeft eens een kleine klap gehad links.
Nu slaat de linker kant soms tegen de band aan. En ben ik vanplan om de lip aan de binnenkant van de wielkast tegen de kast van de auto te kloppen.(de verf is er al af gebladerd. Maar is er nog iets waar ik op moet letten??

Ik zal ook even een foto laten zien van die mooie velgen.

Is het niet logischer om de oorzaak waardoor het wiel de wielkast raakt te verhelpen? Dit klinkt nogal als een lapmiddel.

Als de Corolla nog zo hoog staat als op de foto's en de band raakt af en toe de wielkast.... dan zou ik het probleem achter het stuur zoeken ;)

Lycan Capri zei:
Als de Corolla nog zo hoog staat als op de foto's en de band raakt af en toe de wielkast.... dan zou ik het probleem achter het stuur zoeken ;)

105kg van vet en spieren maakt toch niet zoveel verschil??

snelle willy zei:
Lycan Capri zei:

Dat klopt [size=x-small]mits je schokdempers nog in orde zijn[/size] toch denk ik dat het probleem achter het stuur zit;)
Doe anders eens een foto van de schade / fitment van het wiel

Lycan Capri zei:
snelle willy zei:
Lycan Capri zei:

Dat klopt [size=x-small]mits je schokdempers nog in orde zijn[/size]

Dit zal ik een na laten kijken.

Heb toch een jaar garantie(op alles)

Die foto die je vroeg maak ik vanavond.
Want heb de auto geladen met materiaal en heb voor veiligheid de orginele 175/65r14 er omder gedaan en de 215/40r17 in de loods bij me ouders gelaten. Ben daar vanavond weer.

plus dat je nieuwe maat 2,1cm hoger, 4cm breder, 6,5cm meer omtrek en een 3.5% afwijking tov het origineel heeft. Kan bij flink inveren net het verschil zijn.

Zadelsnuiver zei:
snelle willy zei:

Kun je niet via postimage.org oid uploaden? Twitter is bij mij geblokkeerd.

DSHy-KtXUAAf834.jpg

Ah mooi, dank RW (y)

Vaak gebruikt men een honkbalknuppel om de kasten te rollen, staan vast wel how-to's van op YouTube. Als de verf toch al naar de maan is kun je best zo'n getto methode proberen, toch?

Zadelsnuiver zei:
Ah mooi, dank RW (y)

Vaak gebruikt men een honkbalknuppel om de kasten te rollen, staan vast wel how-to's van op YouTube. Als de verf toch al naar de maan is kun je best zo'n getto methode proberen, toch?

Helaas werkt een hammer niet. En een stalen buis werkt ook niet.

Toyota is wat sterker dan wat ik gewend was.;)

Ik ga me dempers volgende week laten na kijken. Zijn die in orde. Zal ik toch de 30km/h en 50km/h moeten aanhouden bij drempels.

snelle willy zei:
Zadelsnuiver zei:
Ah mooi, dank RW (y)

Ik ga me dempers volgende week laten na kijken. Zijn die in orde. Zal ik toch de 30km/h en 50km/h moeten aanhouden bij drempels.

Zoals ik al zei: Het probleem zit achter het stuur ;)

Als die 105 kilo van jou die wielkast niet vlak krijg doe je toch iets niet goed. Je moet het wiel als hefboom gebruiken zeg maar.

Zoek een paar dikke kameraden, zet die bij je in de auto en neem een drempel in het 30 km gebied met 80 km. Probleem is in één keer gefixt of de auto is helemaal naar de kl*ten. Dan is het probleem ook gefixt.

Ik vermoed toch dat je eerst de oorzaak moet gaan zoeken. Vermoedelijk een defecte schokdemper of een uitlijnprobleem. Beide kunnen door de klap veroorzaakt zijn.

Net zoals je bij het gebruik van te grote wielen. je een aanwezig probleem verergerd.

Gewicht van de bestuurder verlaagd wel enigszins, maar dat zou niet het probleem mogen zijn.

Pobresh zei:
Ik vermoed toch dat je eerst de oorzaak moet gaan zoeken. Vermoedelijk een defecte schokdemper of een uitlijnprobleem. Beide kunnen door de klap veroorzaakt zijn.

Net zoals je bij het gebruik van te grote wielen. je een aanwezig probleem verergerd.

Gewicht van de bestuurder verlaagd wel enigszins, maar dat zou niet het probleem mogen zijn.

Ik vermoed nog steeds dat het probleem hier zit:
snelle willy zei:
Zal ik toch de 30km/h en 50km/h moeten aanhouden bij drempels.

Achter het stuur dus ;)

Verkeersdrempels zijn niet ontworpen om een juiste snelheid te verlagen maar om te hoge snelheid te verlagen. Een drempel moet dus ontworpen zijn voor de juiste snelheid. Niet voor een die (veel) lager ligt dan de maximumsnelheid op die weg. Die fout wordt echter wel zeer vaak gemaakt.

Ik ken wegen met drempels waar je niet harder over kan dan 30, terwijl je 60 mag op die weg (en het ergste is dat 1 van die bewuste wegen nog uitloopt naar een duitse 100 weg ook) En dan maakt het niet eens zoveel verschil in wat voor auto ik rij op dat moment.
Zo zijn er ook drempels die verschillen in hoogte aan beide kanten. Heb je de hoge kant eerst is dat niet erg. Wel als je de lage kant eerst hebt. je verwacht immers niet dat de afrit veel steiler (en dus lagere snelheid behoeft) dan de oprit. Dit komt vaker voor bij langgerekte drempels.

Maargoed steevast de maximumsnelheid op drempels aanhouden is ook niet gezond voor je schokdempers nee.
Uberhaupt zijn verkeersdrempels dat niet. Schokdempers gaan in landen met veel verkeersdrempels (eh nederland dus) relatief gezien korter mee dan in landen waar ze er weinig tot geen hebben.

Pobresh zei:
Verkeersdrempels zijn niet ontworpen om een juiste snelheid te verlagen maar om te hoge snelheid te verlagen. Een drempel moet dus ontworpen zijn voor de juiste snelheid. Niet voor een die (veel) lager ligt dan de maximumsnelheid op die weg. Die fout wordt echter wel zeer vaak gemaakt.

Ik ken wegen met drempels waar je niet harder over kan dan 30, terwijl je 60 mag op die weg (en het ergste is dat 1 van die bewuste wegen nog uitloopt naar een duitse 100 weg ook) En dan maakt het niet eens zoveel verschil in wat voor auto ik rij op dat moment.
Zo zijn er ook drempels die verschillen in hoogte aan beide kanten. Heb je de hoge kant eerst is dat niet erg. Wel als je de lage kant eerst hebt. je verwacht immers niet dat de afrit veel steiler (en dus lagere snelheid behoeft) dan de oprit. Dit komt vaker voor bij langgerekte drempels.

Maargoed steevast de maximumsnelheid op drempels aanhouden is ook niet gezond voor je schokdempers nee.
Uberhaupt zijn verkeersdrempels dat niet. Schokdempers gaan in landen met veel verkeersdrempels (eh nederland dus) relatief gezien korter mee dan in landen waar ze er weinig tot geen hebben.

De wegen die ik neem zijn de drempels wettelijk te hoog. Maar de gemeente reageerden niet. Maar zelfs gewone wagens(nieuw) schuren op die drempels. 30cm+ vind ik te hoog voor drempels.

Zijn er wettelijke hoogtes voor drempels dan?

Elke drempel is te hoog. Het helpt natuurlijk wel om met gepaste snelheid over drempels te rijden en niet op Willy manier:)

Drempels zijn er om snelheid te minderen net zoals het oranje op het verkeerslicht er is om je te waarschuwen dat je moet stoppen ;)

Terug
Bovenaan