barchettista
Startmotor
Altijd na 100 km natrekken. En natuurlijk controleren als je iets vreemds hoort.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Muddy Bandit zei:Tsja, vroeger hadden ze aan de linkerkant nog van die tegendraadse wielmoeren tegen het loskomen, dat was ook zo gek nog niet.
Muddy Bandit zei:Daar kom je snel genoeg achter als je je ogen, verstand en gevoel gebruikt i.p.v. gelijk het domme al dan niet mechanische geweld erop los te laten.
In tegendraadse wielmoeren is meestal een L gestanst, en mocht je dat niet ziet dan voel je het ook wel of je een moer vaster of losser draait.
Maar inderdaad, er zijn inmiddels hele volksstammen die al niet meer weten hoe ogen, gevoel en verstand gebruikt moeten worden... zelfs onder de zogenaamd vakbekwame mensen.
Leuk, en dan? Dan heb je een complexere 'oplossing' die geen probleem oplost (hooguit extra problemen creëert).Muddy Bandit zei:Daar kom je snel genoeg achter als je je ogen, verstand en gevoel gebruikt i.p.v. gelijk het domme al dan niet mechanische geweld erop los te laten.
Tja, als je afstudeert met alleen tv kijken dan kom je ook niet ver natuurlijk. Of bedoel je een afstudeerder van het hbo? :TEVV zei:We hadden bij ons een tijdje een HBO afstudeerder, die had zoveel spelfouten in zijn verslag staan dat ik me toch wel ernstig zorgen maak over het niveau van de Nederlandse opleidingen. En dan hebben we het nog niet eens over het technische niveau... Blijkbaar is een opleiding tegenwoordig een moetje en wordt het niet meer leuk gevonden.
Leon in zn Fiesta zei:Leuk, en dan? Dan heb je een complexere 'oplossing' die geen probleem oplost (hooguit extra problemen creëert).Muddy Bandit zei:Daar kom je snel genoeg achter als je je ogen, verstand en gevoel gebruikt i.p.v. gelijk het domme al dan niet mechanische geweld erop los te laten.
marcel21674 zei:Muddy Bandit zei:Daar kom je snel genoeg achter als je je ogen, verstand en gevoel gebruikt i.p.v. gelijk het domme al dan niet mechanische geweld erop los te laten.
In tegendraadse wielmoeren is meestal een L gestanst, en mocht je dat niet ziet dan voel je het ook wel of je een moer vaster of losser draait.
Maar inderdaad, er zijn inmiddels hele volksstammen die al niet meer weten hoe ogen, gevoel en verstand gebruikt moeten worden... zelfs onder de zogenaamd vakbekwame mensen.
Man hou op, er komen bij ons stagelopers, van een technische opleiding, die serieus niet weten of je een moer rechtsom of linksom vast moet zetten.
Dat zal allemaal wel, maar als je ze niet goed aandraait dan loopt je wiel er nog steeds af. Dus behalve een verdubbeling van het aantal onderdelen en extra benodigde oplettendheid brengt het helemaal niks. Daar was het mij om te doenMuddy Bandit zei:Leon in zn Fiesta zei:Leuk, en dan? Dan heb je een complexere 'oplossing' die geen probleem oplost (hooguit extra problemen creëert).Muddy Bandit zei:Daar kom je snel genoeg achter als je je ogen, verstand en gevoel gebruikt i.p.v. gelijk het domme al dan niet mechanische geweld erop los te laten.
En dan?...
Als je merkt dat je een moer nog vaster draait terwijl je hem juist los wilt draaien dan draai je toch gewoon de andere kant op?
M'n bandenboer had er hooguit 5 seconden voor nodig om erachter te komen dat m'n oude Transit aan de linkerkant voorzien was van tegendraadse wielmoeren, zo heel moeilijk is het dus niet.
R W xxx zei:Raar, ik heb dat al zo vaak gehoord, incl dringend verzoek om daarvoor terug te komen als ik het niet zelf kon. Wisselen doe ik de laatste jaren zelf en ik moet altijd een paar dagen (in ons geval ong 200km) na het wisselen nog even met momentsleutel aanhalen, nooit veel gelukkig.
Bij mij staat het op de rekening: Na 50-100 km wielmoeren aanhalen (als het wiel er af geweest is). Dat heb ik dus ook netjes gedaan na 50 km, maar het zat allemaal nog vast.golfdiesel zei:R W xxx zei:Raar, ik heb dat al zo vaak gehoord, incl dringend verzoek om daarvoor terug te komen als ik het niet zelf kon. Wisselen doe ik de laatste jaren zelf en ik moet altijd een paar dagen (in ons geval ong 200km) na het wisselen nog even met momentsleutel aanhalen, nooit veel gelukkig.
Dat hebben ze mij één of twee keer gevraagd. Als ik dan de wedervraag stel of ze mij dan achterna rijden om het na 200km te doen blijven ze stil. 200km is vaak zat een enkele reis voor mijn werk naar een klant.
Als dat echt noodzakelijk zou zijn zouden ze het wel duidelijker moeten melden en dan moet ik vaak dezelfde dag of de dag er na alweer terug.
golfdiesel zei:R W xxx zei:Raar, ik heb dat al zo vaak gehoord, incl dringend verzoek om daarvoor terug te komen als ik het niet zelf kon. Wisselen doe ik de laatste jaren zelf en ik moet altijd een paar dagen (in ons geval ong 200km) na het wisselen nog even met momentsleutel aanhalen, nooit veel gelukkig.
Dat hebben ze mij één of twee keer gevraagd. Als ik dan de wedervraag stel of ze mij dan achterna rijden om het na 200km te doen blijven ze stil. 200km is vaak zat een enkele reis voor mijn werk naar een klant.
Als dat echt noodzakelijk zou zijn zouden ze het wel duidelijker moeten melden en dan moet ik vaak dezelfde dag of de dag er na alweer terug.
golfdiesel zei:R W xxx zei:Raar, ik heb dat al zo vaak gehoord, incl dringend verzoek om daarvoor terug te komen als ik het niet zelf kon. Wisselen doe ik de laatste jaren zelf en ik moet altijd een paar dagen (in ons geval ong 200km) na het wisselen nog even met momentsleutel aanhalen, nooit veel gelukkig.
Dat hebben ze mij één of twee keer gevraagd. Als ik dan de wedervraag stel of ze mij dan achterna rijden om het na 200km te doen blijven ze stil. 200km is vaak zat een enkele reis voor mijn werk naar een klant.
Als dat echt noodzakelijk zou zijn zouden ze het wel duidelijker moeten melden en dan moet ik vaak dezelfde dag of de dag er na alweer terug.