Wie wil/kan een cruise control inbouwen?

A

Anoniem

Guest
Hoi, heb een universele cruise control waeco ms 50 liggen die nog ingebouwd moet worden.(Toyota Rav4 2004) Dat lukt mij niet, dus zoek iemand die technisch onderlegd is, er ervaring mee heeft, en dit wil doen voor 150 euro.
Wie kan mij uit de brand helpen, aangezien werk spot en markt plaats klussen niks opleveren... Ik lees dat inbouwen in 2 uur zou moeten lukken.
Groet, Wil (Haarlem)

denk als je naar een garage gaat die het al inbouwt voor 50euro.

Ik heb een soortgelijke cruise-control ingebouwd in m'n Suzuki Swift cabrio uit 1994, maar ben hier wel 1 dag mee bezig geweest. Dus 2 uurtjes werk lijkt me wel erg weinig. Ik kan je helaas niet helpen, woon te ver weg. Succes verder.

Daarom zoek ik iemand met ervaring. Op Conrad lees ik genoeg recensies van mensen bij wie het wel in een paar uur gelukt is... Maar wel mensen die een technische achtergrond hebben...

Heeft een RAV4 nog wel een mechanische gasklep? Anders heb je denk ik weinig aan dit set aangezien deze zo te zien d.m.v. het aantrekken van de gaskabel werkt. Als je geen mechanische gasklep hebt wordt deze elektronisch aangestuurd en ontbreekt deze kabel, dan gaat dit niet werken. Mechanisch is te herkennen aan de bowden kabel, een elektronische aan het ontbreken van deze kabel.

Volgens mij heeft de RAV4 uit 2004 al een elektronisch gaspedaal dus je gaat niets hebben aan het setje dat je hebt ben ik bang.
Het enige dat kan werken met een mechanische cruise control is een elektrische waarbij er fysiek aan het gaspedaal wordt getrokken maar dat is niet de meest nette oplossing.

De vacuüm actuator van m'n cruise control trekt gewoon aan het gaspedaal. Geen probleem, werkt prima. Aan de carburateur was geen mogelijk om de actuator aan te sluiten. Setje van de TS is naar mijn mening gewoon bruikbaar. Nu nog iemand vinden die het gaat inbouwen.

Ik vind de oplossing van Snelle Willy wel een goede. € 50 lijkt me wat krap, maar als het 2 uurtjes werk is en TS heeft er € 150 voor over dan moet dat toch wel lukken.

Terug
Bovenaan