Edwin81
Wegverkenner
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En de musa is ook nog veel langer in productie geweest dan de idea, die werd opgevolgd door de sedici, lijkt wel dat ze bij fiat de 500L als opvolger zagen bij de musaVanaf ongeveer 2004 waren de MPV's de verkoopkanonnen van de fabrikanten en dus moest je als mainstream fabrikant hier wel in meegaan. Het immer noodlijdende Lancia deed mee met de Musa, een rebadge Fiat Idea die in Lancia stijl wat luxer was uitgerust. Dus hoewel de verwachting altijd zou zijn geweest dat de Musa achter zou blijven op de Idea vermoed ik dat men wel was uitgegaan van hogere verkoopaantallen, 1048 in 10 jaar is niet briljant om het zacht uit te drukken. Dat is ongeveer een derde van de hoeveelheid 1007's die Peugeot wist te slijten in 5 jaar, en dat werd al als een flop gezien.
Dit exemplaar komt uit 2008 en is uitgevoerd in de bijzonder stijlvolle combinatie Beige metallic met Espresso bruin interieur, als platino+ uitvoering valt er echt niets meer op uitrusting te wensen.
![]()
![]()
![]()
![]()
Link: https://www.autotrack.nl/a/lancia-musa-benzine-2008-56138074
Bouwjaar: 2008
Kilometerstand: 168dkm
Prijs: €2890
Automaat€ 7500!? Pfff. Hoe dan ook een goed gelukte sedan zo'n Astra.
De Idea en Musa zijn allebei tot 2012 in Italië in productie geweest, alleen verdween de Idea jaren eerder van de Nederlandse markt. Je zou daarom dus kunnen zeggen dat in Nederland de Idea een grotere flop was dan de Musa.En de musa is ook nog veel langer in productie geweest dan de idea, die werd opgevolgd door de sedici, lijkt wel dat ze bij fiat de 500L als opvolger zagen bij de musa
Dat de idea in het eerste (hele) jaar meer is verkocht dan de Musa in 9 jaar vergeten we dan maar even.Je zou daarom dus kunnen zeggen dat in Nederland de Idea een grotere flop was dan de Musa.
Het ligt voor de hand dat er voor de Idea een heel andere doelstelling was dan voor de Musa. Die 1206 stuks van het eerste jaar is alsnog erg weinig vergeleken met z'n belangrijkste concurrent de Opel Meriva. En de verkopen waren al het volgende jaar meer dan gehalveerd. Er zal iig een reden zijn geweest dat de Idea al na drie jaar het veld moest ruimen op de Nederlandse markt en de Musa niet.Dat de idea in het eerste (hele) jaar meer is verkocht dan de Musa in 9 jaar vergeten we dan maar even.
Ik heb gezocht naar de vijfdeurs Caravan. Een handvol van geleverd, alleen in 1968 en 1969. En ook nog naar de Alfasud Giardiniera. Beide niet gevonden.- Opel Kadett B Schragheck - zou tegenwoordig een coupé zijn (2 of 4 deurs)
323c en Axel had ik ook in het vizierWaar ik nog aan gedacht had:
- Opel Signum
- Opel Kadett B Schragheck - zou tegenwoordig een coupé zijn (2 of 4 deurs)
- Mazda 323C (versneld vervangen door de 323P die zelfs 2 jaar langer geleverd is dan in Japan geproduceerd)
- VW Bora Variant > was niet meer dan een Golf Variant met andere neus en alleen met dikkere motoren, luxe uitvoering.
- Citroën Axel - in 4 jaar maar 60.000 geproduceerd
- Renault Koleos
323c en Axel had ik ook in het vizier
Die is gewoon ingestuurd hoor, door D E N N I S. Edit: oh, wacht, je bedoelt die generatie erna. Die was ik ook alweer vergeten... dat bevestigt dat het een goede kandidaat was inderdaad... de Opel Ampera-e (werd door de Stellantis overname genekt, maar was daarvoor ook al geen echt succes).
Dat wil ik wel even doen!Ik heb mijn vrijdagavond verplichting, dus kan pas tellen na of rond middernacht. Is er iemand die het wil doen. Graag.