Fred 5941998
Net ingestapt
Ik rij nu een Toyota Avensis 2.0 D4D. Deze trekt mijn caravan met het grootste gemak (Adria max. 1.300 kg).
Een diesel is voor mij niet meer nodig gezien het jaarkilometrage. Ik ben dus op zoek naar een andere Toyota.
Ik ben naar andere Toyota's aan het kijken die 1.300 kg mogen trekken. Bouwjaar rond 2018 (Corolla pas vanaf 2019).
Volgens de specificaties en een site als caravantrekker.nl kunnen deze auto's allemaal de caravan 'goed' trekken.
Ik verwacht dat niets zo lekker met een caravan zal rijden als een diesel. Maar om voor die paar keer een diesel aan te houden wordt te duur.
De volgende modellen zouden kunnen:
Toyota Auris Touring Sports 1.6 VVT-i
Toyota Auris Touring Sports 1.2T
Toyota Avensis Touring Sports 1.8 VVT-i
Toyota Avensis Touring Sports 2.0 VVT-i
Toyota Corolla Touring Sports 1.2 VVT-i
Blijf ik bij de grotere motorinhoud en wordt het een Avensis 1.8 of 2.0?
En hoe zal een 1.6 in de Auris het doen. Of zelfs de 1.2 met turbo?
Ik weet dat een en ander ook met het koppel te maken heeft, maar ik heb daar te weinig verstand van om daar iets zinnigs over te zeggen.
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Een diesel is voor mij niet meer nodig gezien het jaarkilometrage. Ik ben dus op zoek naar een andere Toyota.
Ik ben naar andere Toyota's aan het kijken die 1.300 kg mogen trekken. Bouwjaar rond 2018 (Corolla pas vanaf 2019).
Volgens de specificaties en een site als caravantrekker.nl kunnen deze auto's allemaal de caravan 'goed' trekken.
Ik verwacht dat niets zo lekker met een caravan zal rijden als een diesel. Maar om voor die paar keer een diesel aan te houden wordt te duur.
De volgende modellen zouden kunnen:
Toyota Auris Touring Sports 1.6 VVT-i
Toyota Auris Touring Sports 1.2T
Toyota Avensis Touring Sports 1.8 VVT-i
Toyota Avensis Touring Sports 2.0 VVT-i
Toyota Corolla Touring Sports 1.2 VVT-i
Blijf ik bij de grotere motorinhoud en wordt het een Avensis 1.8 of 2.0?
En hoe zal een 1.6 in de Auris het doen. Of zelfs de 1.2 met turbo?
Ik weet dat een en ander ook met het koppel te maken heeft, maar ik heb daar te weinig verstand van om daar iets zinnigs over te zeggen.
Ik ben benieuwd naar de reacties.