Welke station? 2e hands

clico

Net ingestapt
Hoi,

Ivm met ander werk heb ik mijn leaseauto ingeleverd (A4 avant) en ga ik al enkele maanden op fiets naar mijn werk.
We hebben maar 1 auto nodig en we willen onze Ibiza 1.2 60pk uit 2009 met 45k km inruilen op wat groters met meer vermogen ivm vakanties, weekendjes weg en meer ruimte voor twee kinderen.

Wensen:
Station
Kofferbak 500L +
Trekhaak
140 pk / 200nm+ (Vakantie in bergen is beetje power wel fijn)
Octavia 1.2 vond ik tekort qua vermogen 1,4 140 pk met 240nm vond ik prima
Skiluik / 40/20/40 bank
Reservewiel, thuiskomer, geen plakset.
Winterbanden (kan ik later eventueel nog bijkopen)
“Dikkere wat sportievere uitvoering” (GTline, STline, Rline, FR, Gtm)
Betrouwbaar
Betaalbaar qua MRB en verbruik (daarom liever geen suv, mpv)
Normaal qua onderhoudskosten / afschrijving

We rijden +\- 12 a 15k km per jaar
Tanken doen we (goedkoop) in België, dus géén diesel
Bovag garantie bij dealer geen vage handelaar
Bouwjaar > 2009
Km < 60.000?

Max 20k€ Advertentie prijs, minder mag ook &#128512;

Volgende auto’s op shortlist:

Astra sportstourer innovation 1.4 150 pk
Lijkt aan alle eisen te voldoen? Zijn deze betrouwbaar??

Leonstfr 1.4 Tsi FR zonder dsg ivm betrouwbaarheid

Ik heb zelf met Octavia 2013 met 140 pk gehad en nooit problemen gehad, maar twijfel om privé VAG tsi te kopen....Of geeft tsi van na 2013/2014 geen problemen?

Skoda Octavia al 2x gehad (lease 2010 1,2+ lease 2013 1.4) , wil ik nu liever niet weer....

Passat Rline / Highline> 2014 – 140 pk, buiten budget + tsi….?

Audi A4 <2015 allemaal met Ttsi 1,8 / 2,0 met olieproblemen?

Mazda6 gtm >2013 geen skiluik past niet in budget ?

Focus alleen oude model binnen budget, geen skiluik.
Iemand ervaring met 1.0 ecoboost 140 pk (staan st line modellen te koop van vorige model, import uit DE?)

BMW 3 serie 2013 model of nieuwer lastig binnen budget en misschien ook vrij krap qua ruimte?

Peugeot 308sw lees toch wel eea over granulaat behandelingen en problemen, zelfde voor 508sw / 5008 met thp?

Megane gtline alleen 1.2 motor?

Honda Accord alleen met veel km’s, geen skiluik

Cklasse alleen met veel km’s geen skiluik

Laguna gt geen skiluik, wel goedkoop en betrouwbaar, maar niet te koop met lage km stand.

Auris Tourer Hybrid, Prius, I40, Ceed, I30, Avensis, Verso, Nissan Xtrail / QQ, Pulsar spreekt me allemaal niet zo aan….

Jullie nog goede suggesties? Of misschien een auto uit Duitsland importeren. Welk model is dan interessant om te importeren? Import van Duitse dealer zie ik nog wel zitten, zodat je zekerder bent dat hij niet is teruggedraaid of een schadeauto koopt.

is een honda civic station misschien een idee, dat schijnt 1 van de ruimere te zijn in zijn segment. voldoet niet helemaal aan je koppel, maar pk wel.

staat bij een officiele honda dealer

civic station

1280x960.jpg

is er ook met automaat maar kan ff niet automaat vinden met minder dan 60.000 km op de klok

Die honda vind ik qua design niet geweldig. En een v70 R-design vind ik wel mooi, maar zijn ook vrij prijzig. Tevens lijkt me zon Volvo redelijk duur om op de weg te houden. Iemand ervaring met die t4? Is dat een ford blok?

Kun je handelaren als smeeing soest en vaartland beter mijden, of zijn dat goede adressen?

Smeeing is geen handelaar, ik heb mijn auto er gekocht en ben zeer tevreden.

De meeste grote handelaren kopen hun auto's vrij "blind" in, zonder uitgebreide proefrit of inspectie. Sommige zullen beter dan gemiddeld zijn, sommige slechter. Bij zulke handelaren kun je maar op één ding terugvallen en dat is de service. Koop je een hok en gaan ze netjes met je klachten om is er niets aan de hand, krijg je echter "garantie tot de deur" dan kun je beter ergens anders kijken. Goed reviews nalezen dus en bij interesse in een bepaalde auto goed doorvragen over service en garantie.

Los daarvan: privé zou ik geen recente VAG meer kopen, er is vast een hoop verbeterd de afgelopen jaren maar ik zou de gok niet wagen + lijkt het er sterk op dat de gemiddelde automobilist zoetjes aan begint te snappen wat er allemaal niet in de haak is en dat ga je merken wanneer het weer tijd is om de auto van de hand te doen.

Overigens koop je voor dit geld ook al een vrij jonge Talisman:

2017 Renault Talisman Estate 1.6 TCe 150 PK EDC7 Zen Clima FM-Nav
€ 19.950,00
https://link.marktplaats.nl/m1435887705

Waarom kijk je niet voor een Focus ST-line 1.6 met 150pk? Past in je budget en gewoon Nederlands.
Focus
ford-focus-wagon-1-5-st-line-navi-clima-cruise.jpg

Deze heeft iets meer dan 60dkm gelopen.
Focus
ford-focus-1-5-ecoboost-150pk-st-line.jpg

Zo goed als nieuw
Focus
ford-focus-wagon-1-5-ecoboost-150pk-st-line-technologie-navi-clima-cruise-17-pdc-v-a-auto-inpar.jpg

Smurf Blauw

clico zei:
Hoi,

Ivm met ander werk heb ik mijn leaseauto ingeleverd (A4 avant) en ga ik al enkele maanden op fiets naar mijn werk.
We hebben maar 1 auto nodig en we willen onze Ibiza 1.2 60pk uit 2009 met 45k km inruilen op wat groters met meer vermogen ivm vakanties, weekendjes weg en meer ruimte voor twee kinderen.

Wensen:
Station
Kofferbak 500L +
Trekhaak
140 pk / 200nm+ (Vakantie in bergen is beetje power wel fijn)
Octavia 1.2 vond ik tekort qua vermogen 1,4 140 pk met 240nm vond ik prima
Skiluik / 40/20/40 bank
Reservewiel, thuiskomer, geen plakset.
Winterbanden (kan ik later eventueel nog bijkopen)
“Dikkere wat sportievere uitvoering” (GTline, STline, Rline, FR, Gtm)
Betrouwbaar
Betaalbaar qua MRB en verbruik (daarom liever geen suv, mpv)
Normaal qua onderhoudskosten / afschrijving

We rijden +\- 12 a 15k km per jaar
Tanken doen we (goedkoop) in België, dus géén diesel
Bovag garantie bij dealer geen vage handelaar
Bouwjaar > 2009
Km < 60.000?

Max 20k€ Advertentie prijs, minder mag ook &#128512;

Volgende auto’s op shortlist:

Astra sportstourer innovation 1.4 150 pk
Lijkt aan alle eisen te voldoen? Zijn deze betrouwbaar??
Leonstfr 1.4 Tsi FR zonder dsg ivm betrouwbaarheid
Ik heb zelf met Octavia 2013 met 140 pk gehad en nooit problemen gehad, maar twijfel om privé VAG tsi te kopen....Of geeft tsi van na 2013/2014 geen problemen?
Skoda Octavia al 2x gehad (lease 2010 1,2+ lease 2013 1.4) , wil ik nu liever niet weer....
Passat Rline / Highline> 2014 – 140 pk, buiten budget + tsi….?
Audi A4 <2015 allemaal met Ttsi 1,8 / 2,0 met olieproblemen?
Mazda6 gtm >2013 geen skiluik past niet in budget ?
Focus alleen oude model binnen budget, geen skiluik.
Iemand ervaring met 1.0 ecoboost 140 pk (staan st line modellen te koop van vorige model, import uit DE?)
BMW 3 serie 2013 model of nieuwer lastig binnen budget en misschien ook vrij krap qua ruimte?
Peugeot 308sw lees toch wel eea over granulaat behandelingen en problemen, zelfde voor 508sw / 5008 met thp?
Megane gtline alleen 1.2 motor?
Honda Accord alleen met veel km’s, geen skiluik
Cklasse alleen met veel km’s geen skiluik
Laguna gt geen skiluik, wel goedkoop en betrouwbaar, maar niet te koop met lage km stand.

De kilometerstand zegt erg weinig over de kwaliteit, die zou ik laten varen.
Bij Peugeot zou ik gewoon de 1.2 Pure Tech met 130 pk kiezen, die is ook snel genoeg.
Naast de Renault Megane en Laguna kun je ook kijken naar de Talisman.
De Mazda 6 is ook een prima optie.
Bij de 1.8 en 2.0 TSI zijn de olie problemen pas in de loop van 2016 opgelost.
Ik zou zelf niet snel een Audi of VW kiezen omdat je er relatief veel voor betaald, en dat zie je niet terug in een betere kwaliteit.
Veel succes met kiezen.

Mazda 6 kan ik je zeker aanraden. Ziet er net wat lekkerder uit als het standaard leasebakken spul en rijdt uitstekend. Bovendien betrouwbaar. Weet nog wel een mooi exemplaar te koop. Heeft net 90k op de klok. Krap aan ingereden voor een Japanner dus.

Thx voor de reactie, maar deze standaard talisman vind ik te standaard. Spreekt me niet zo aan. Initiale vind ik wel mooi, maar deze is het voor mij niet....

Die zwarte focus is ook leuk, rest vind ik qua kleur niet zo. Chevy cruze.....vind ik ook niets. .....

Is zon focus 1.6 betrouwbaar of beter een 1.5?

Bedankt voor alle suggesties. Heb geen haast. Eerst maar eens voorselectie maken.....

Goed weekend!

Focus op zich prima. Volgens mij is de 1.0 betrouwbaarder dan de 1.5 en 1.6. Daar gaat er nog weleens eentje van stuk. Overigens is de Focus achterin niet ruim.
In Duitsland is de 1.0 ook geleverd met 140pk. Koop je een 125pk dan is deze eenvoudig ook aan te passen met andere software.

ondertussen een proefritje gemaakt met focus 1,5 ecoboost wagon ST Line van het vorige model en tevens gelijk een rondje gemaakt met nieuw model 1.0 125 pk ook St Line (hatch).

Was aangenaam verrast, rijdt erg lekker en op rails zo'n focus en ook qua aankleding met zwarte hemelbekleding, velgen, ziet het er m.i. leuk uit. Power in de 1,5 voor mij ruim voldoende. Twijfel nog wat over de ruimte achterin en de kofferbak is ook niet supergroot. Maarrr nu zijn die laatste ST Lines van het vorige model relatief goedkoop, maar hoe zit het met inruil als je zo'n "oud" model weer wilt inruilen, dit model draait toch al mee sinds 2011???

Valt met wel op dat die focussen (STLine) een stuk goedkoper zijn dan bijv. seat leon (FR) of je hebt voor hetzelfde geld veel jongere auto met minder km's .
(308, astra zijn eigenlijk afgevallen, megane Gt Line vind ik die middenconsole met die tablet erg lelijk)

Het nieuwe model Focus St Line met 1.0 125 pk blok reed ook helemaal niet verkeerd en vond ik toch wel stuk moderner overkomen. Ik begin nu te twijfelen of ik niet beter een 1.0 125 St line van het nieuwe model kan kopen (moderner, ruimer, betere restwaarde??? en dan maar wat meer uitgeven....(bij de bank levert het ook niets op) of toch geld in de zak houden en het oude model St Line (1.0 140 pk? of toch maar die 1,5??)

Iemand nog goed adresje waar ik eventueel een leuke Ford Jahreswagen kan kopen / zelf importeren?

Weet iemand of er bijvoorbeeld begin 2020 weer een tsunami komt van Jahreswagen die vervangen worden ivm nieuw kalenderjaar?
(ik kan nog wel even wachten)

Persoonlijk zou ik voor een oude 1.5 gaan, ik hou wel van een beetje meer vermogen en de station bied gewoon meer ruimte.
Ja een nieuwere is natuurlijk leuker maar heb je echt genoeg aan de ruimte van de hatch?

Epica zei:
Persoonlijk zou ik voor een oude 1.5 gaan, ik hou wel van een beetje meer vermogen en de station bied gewoon meer ruimte.
Ja een nieuwere is natuurlijk leuker maar heb je echt genoeg aan de ruimte van de hatch?

Het gaat in alle gevallen om een sowieso een Wagon, heb alleen even gereden met een hatch omdat die demo er stond als hatch

Ik rij een Laguna GT , 205 pk. Zit gewoon skiluik in. Gewoon standaard. Ik zag dat je zei dat een Mazda 6 dit ook niet zou hebben, dat betwijfel ik zeer.

AsconaGT zei:
Ik rij een Laguna GT , 205 pk. Zit gewoon skiluik in. Gewoon standaard. Ik zag dat je zei dat een Mazda 6 dit ook niet zou hebben, dat betwijfel ik zeer.

Als ik ze op autotrack zie, zie ik geen skiluik ?
https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/laguna/45102459

Ski-luik heb ik beetje laten varen als eis. VAG heeft het, Opel Astra heeft soms 40/20/40 achterbank en volgens mij heeft een Mazda 6 het ook niet. (misschien vanaf 2018 nieuwe model wel?) Nieuw model Focus heeft het in een optiepakket zitten.

Terug
Bovenaan