Hoi,
Ivm met ander werk heb ik mijn leaseauto ingeleverd (A4 avant) en ga ik al enkele maanden op fiets naar mijn werk.
We hebben maar 1 auto nodig en we willen onze Ibiza 1.2 60pk uit 2009 met 45k km inruilen op wat groters met meer vermogen ivm vakanties, weekendjes weg en meer ruimte voor twee kinderen.
Wensen:
Station
Kofferbak 500L +
Trekhaak
140 pk / 200nm+ (Vakantie in bergen is beetje power wel fijn)
Octavia 1.2 vond ik tekort qua vermogen 1,4 140 pk met 240nm vond ik prima
Skiluik / 40/20/40 bank
Reservewiel, thuiskomer, geen plakset.
Winterbanden (kan ik later eventueel nog bijkopen)
“Dikkere wat sportievere uitvoering” (GTline, STline, Rline, FR, Gtm)
Betrouwbaar
Betaalbaar qua MRB en verbruik (daarom liever geen suv, mpv)
Normaal qua onderhoudskosten / afschrijving
We rijden +\- 12 a 15k km per jaar
Tanken doen we (goedkoop) in België, dus géén diesel
Bovag garantie bij dealer geen vage handelaar
Bouwjaar > 2009
Km < 60.000?
Max 20k€ Advertentie prijs, minder mag ook 😀
Volgende auto’s op shortlist:
Astra sportstourer innovation 1.4 150 pk
Lijkt aan alle eisen te voldoen? Zijn deze betrouwbaar??
Leonstfr 1.4 Tsi FR zonder dsg ivm betrouwbaarheid
Ik heb zelf met Octavia 2013 met 140 pk gehad en nooit problemen gehad, maar twijfel om privé VAG tsi te kopen....Of geeft tsi van na 2013/2014 geen problemen?
Skoda Octavia al 2x gehad (lease 2010 1,2+ lease 2013 1.4) , wil ik nu liever niet weer....
Passat Rline / Highline> 2014 – 140 pk, buiten budget + tsi….?
Audi A4 <2015 allemaal met Ttsi 1,8 / 2,0 met olieproblemen?
Mazda6 gtm >2013 geen skiluik past niet in budget ?
Focus alleen oude model binnen budget, geen skiluik.
Iemand ervaring met 1.0 ecoboost 140 pk (staan st line modellen te koop van vorige model, import uit DE?)
BMW 3 serie 2013 model of nieuwer lastig binnen budget en misschien ook vrij krap qua ruimte?
Peugeot 308sw lees toch wel eea over granulaat behandelingen en problemen, zelfde voor 508sw / 5008 met thp?
Megane gtline alleen 1.2 motor?
Honda Accord alleen met veel km’s, geen skiluik
Cklasse alleen met veel km’s geen skiluik
Laguna gt geen skiluik, wel goedkoop en betrouwbaar, maar niet te koop met lage km stand.
Auris Tourer Hybrid, Prius, I40, Ceed, I30, Avensis, Verso, Nissan Xtrail / QQ, Pulsar spreekt me allemaal niet zo aan….
Jullie nog goede suggesties? Of misschien een auto uit Duitsland importeren. Welk model is dan interessant om te importeren? Import van Duitse dealer zie ik nog wel zitten, zodat je zekerder bent dat hij niet is teruggedraaid of een schadeauto koopt.
Ivm met ander werk heb ik mijn leaseauto ingeleverd (A4 avant) en ga ik al enkele maanden op fiets naar mijn werk.
We hebben maar 1 auto nodig en we willen onze Ibiza 1.2 60pk uit 2009 met 45k km inruilen op wat groters met meer vermogen ivm vakanties, weekendjes weg en meer ruimte voor twee kinderen.
Wensen:
Station
Kofferbak 500L +
Trekhaak
140 pk / 200nm+ (Vakantie in bergen is beetje power wel fijn)
Octavia 1.2 vond ik tekort qua vermogen 1,4 140 pk met 240nm vond ik prima
Skiluik / 40/20/40 bank
Reservewiel, thuiskomer, geen plakset.
Winterbanden (kan ik later eventueel nog bijkopen)
“Dikkere wat sportievere uitvoering” (GTline, STline, Rline, FR, Gtm)
Betrouwbaar
Betaalbaar qua MRB en verbruik (daarom liever geen suv, mpv)
Normaal qua onderhoudskosten / afschrijving
We rijden +\- 12 a 15k km per jaar
Tanken doen we (goedkoop) in België, dus géén diesel
Bovag garantie bij dealer geen vage handelaar
Bouwjaar > 2009
Km < 60.000?
Max 20k€ Advertentie prijs, minder mag ook 😀
Volgende auto’s op shortlist:
Astra sportstourer innovation 1.4 150 pk
Lijkt aan alle eisen te voldoen? Zijn deze betrouwbaar??
Leonstfr 1.4 Tsi FR zonder dsg ivm betrouwbaarheid
Ik heb zelf met Octavia 2013 met 140 pk gehad en nooit problemen gehad, maar twijfel om privé VAG tsi te kopen....Of geeft tsi van na 2013/2014 geen problemen?
Skoda Octavia al 2x gehad (lease 2010 1,2+ lease 2013 1.4) , wil ik nu liever niet weer....
Passat Rline / Highline> 2014 – 140 pk, buiten budget + tsi….?
Audi A4 <2015 allemaal met Ttsi 1,8 / 2,0 met olieproblemen?
Mazda6 gtm >2013 geen skiluik past niet in budget ?
Focus alleen oude model binnen budget, geen skiluik.
Iemand ervaring met 1.0 ecoboost 140 pk (staan st line modellen te koop van vorige model, import uit DE?)
BMW 3 serie 2013 model of nieuwer lastig binnen budget en misschien ook vrij krap qua ruimte?
Peugeot 308sw lees toch wel eea over granulaat behandelingen en problemen, zelfde voor 508sw / 5008 met thp?
Megane gtline alleen 1.2 motor?
Honda Accord alleen met veel km’s, geen skiluik
Cklasse alleen met veel km’s geen skiluik
Laguna gt geen skiluik, wel goedkoop en betrouwbaar, maar niet te koop met lage km stand.
Auris Tourer Hybrid, Prius, I40, Ceed, I30, Avensis, Verso, Nissan Xtrail / QQ, Pulsar spreekt me allemaal niet zo aan….
Jullie nog goede suggesties? Of misschien een auto uit Duitsland importeren. Welk model is dan interessant om te importeren? Import van Duitse dealer zie ik nog wel zitten, zodat je zekerder bent dat hij niet is teruggedraaid of een schadeauto koopt.