Welke opvolger van avensis wagon? SUV/station, liefst YT

knuppelhout

Net ingestapt
Eerste post na aardig wat andere threads meelezen.
Ik heb een avensis 2.0 benzine uit 2003, heerlijk Mee gereden maar hij raakt aan t eind van zn Latijn en ik wil ook wel weer eens wat nieuws. Qua formaat wil ik niet inleveren op bagage ruimte (2 kids, maar ook om met een tent op vakantie te kunnen,) de lengte is ook belangrijk ivm garage: mag hooguit 4.90 zijn, liever ietsje minder. Hoge zit zou ik wel fijn vinden.
Ik heb een bedrijfje maar maak de meeste KMS prive of betaald uit loondienst. 10-15kkm per jaar dus ik neig naar benzine. Mn accountant berekende dat een (bijna) young timer mits een degelijke best zinvol zou kunnen zijn. Daar reken ik dus nu maar mee maar ik laat me best overtuigen als dat nodig is. Als ik een jongere occasion kan vinden die net zo voordelig is;”: prima. Er zit een bepaalde charme in het idee een ooit heel luxe auto te rijden, maar met pech langs de weg is die charme er al heel gauw niet meer. Mijn wensen grofweg:
- benzine
- 14 tot 18 J oud. Onderhoud geen ramp, panne liever niet.
- automaat iets liever dan schakelbak maar geen dealbreaker
- degelijke betrouwbare auto’s in die leeftijd, dus neig naar Japans, Volvo
- SUV of station. Meerprijs voor SUV in gewicht wegenbelasting en verbruik is oké, maar met een bovengrens. Een Discovery is lachen maar wordt toch snel te gortig. Verbruik van 1/7 gemiddeld geldt hetzelfde voor. Gemiddeld 1/10 is oké.
- graag een iets luxere uitvoering qua vermogen maar ook interieur (leder bijv). Extreem sportief of motorinhoud van 3+ liter is onzin voor mij.
- niet boven de 200k gelopen
- budget voor youngtimer max 10k (SUV), maar hoeft niet op voor n station. Het alternatief, een jongere occasion, mag max 15k kosten. Onderhoud etc is dan gereserveerd in de youngtimer zeg maar.

Ik kom zelf op auto’s als een avensis maar dan liefst een 2.4 business, Volvo xc90, v70, Mazda 6, Cx-7, subaru legacy 2.5+. Als outsiders vanwege vorm en met twijfel over betrouwbaarheid: BMW x3/x5, Audi a6, En als leuk idee maar wordt m niet gok ik de range rover.

Nou heb ik weinig eigen autokennis, alles van fora en lijstjes etc, dus als ik aannames doe die niet kloppen: schijn me gerust bij.

Heb er toch nog wat gevonden. Misschien is een Lexus iets

Gevonden via Gaspedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/122502753/Android?s=12-12-2-2-1-4

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/122959792/Android?s=12-12-2-2-1-7

Misschien dit nog iets

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/123465578/Android?s=11-11-0-0-1-8

Of

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/121534477/Android?s=11-11-0-0-1-1

hooivork 31 zei:
Misschien dit nog iets

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/123465578/Android?s=11-11-0-0-1-8

Of

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/121534477/Android?s=11-11-0-0-1-1

Heel gaaf zo´n Infiniti FX, maar zeker bij die laatste vertrouw ik de km/stand voor geen cent. Het interieur en stuur hangt aan flarden aan elkaar.
Ik moest nog even denken aan een Cadillac SRX. Maar eigenlijk met al die grote benzine SUV´s ga je de 1 op 10 gemiddeld niet halen. Jammer dat een sedan geen optie is, dan had je veel meer keuze.

Is het niet leuk om voor iets bijzonders te gaan, hier een paar miskende talenten. Om deze reden koop je veel auto voor het geld.

Bijvoorbeeld de Saab 9.5, goedkoper dan Volvo, maar een goede auto. Honda Accord, echt een bijzonder goede en betrouwbare auto. Rover 75, heel veel beter dan iedereen nog steeds denkt (wel weinig aanbod), BMW had zichtbaar erg zijn best gedaan op deze auto. Fiat Croma zeer onderschat, zit een beetje tussen station en suv in, rijdt heel prettig. Jaguar X Type, was een goede maar zeer onderschatte auto, er is veel Ford Mondeo techniek gebruikt, let wel even op de vierwiel aandrijving. Renault Laguna 2 fase 2 vanaf 2005, heel veel problemen van de fase 1 waren opgelost, en deze was best goed, en veel beter dan de fase 1. Je koopt ze voor heel weinig geld door de slechte naam van de fase 1.

En als je een SUV zoekt kijk dan eens naar de Honda C RV, Nissan X Trail of luxe Nissan Murano.

De Mazda 6 zou ik niet doen, ze kunnen echt enorm roesten.

Dank. Even kort een reactie. Iets aparts: prima, niks tegen! De croma: niet mijn design. De Saab best redelijk, de JAG mits station: heel cool. Altijd een zwak gehad voor de xj, donkergroen... Zoiets?

Cr v, x trail (meer off road design, maar prima), cx-7: allemaal goed. Mazda 6 heb ik destijds ook laten schieten ivm net iets minder vertrouwd gevoel dan avensis. Murano ken ik niet. Ik zal de links ook bekijken straks.
Reden voor geen sedan is vakanties met grote tent, icm kinderwagen etc

Kan je de relatief hoge kosten van een oude suv wel aftrekken? Heb je genoeg omzet daarvoor?

Hoe kan een Toyota ooit op zijn? Die dingen gaan miljoenen kilometers mee. De Avensis Wagon is geen grote stationwagon, dus wat moet je er tegenover zetten?
#1: Je auto houden. Beter dan een Toyota Avensis kun je niet krijgen.
#2: Toyota Prius+ (wagon), voor de milieubewuste ruimtezoekers.
#3: Honda Accord Tourer: een echte stationwagon zoals het is bedoeld. Alleen willen kopers dat niet. Dat zal de prijzen van de Accord drukken.

Wat je laat zien is geen XJ ;) Nee de X-type is een prima auto en rijd prima, mijn pa heeft een paar jaar in een X-type gereden met 2.0V6 en die reed al heerlijk dus een 2.5 of 3.0 zal nog beter rijden.
Ik zou persoonlijk gewoon voor de gemakken gaan van een nieuwere auto, je hebt voor jou budget al het nieuwe model Mazda 6.
Mazda 6
14146189_2.jpg

Renault Laguna
renault-laguna-estate-2-0i-16v-turbo-203pk-gt-xenon-navi-h-leer-pdc-125dkm-nap.jpg

Hyundai I40
hyundai-i40-wagon-1-6-gdi-blue-i-motion.jpg

Ford Mondeo
ford-mondeo-wagon-1-6-ecoboost-160pk-platinum-schuifdak-xenon-trekhaak.jpg

Honda Accord
60TBH4-1.jpg

Renault zou ik afraden, sinds twee collega's de hele stuurkolom hebben moeten laten vervangen. Dat is dus geen toeval. Hyundai i30SW is een aanrader. Niet veel kleiner dan de Avensis Wagon en 5 jaar garantie.

35% van de dagwaarde dus dat komt met een aanschaf van rond de 10k wel goed. Omzet is 15-20k.

Nieuwe auto zou dan gloednieuw liefst zijn ivm voordelen, dan is er nog wel wat voordeel met aftrekposten. Maar mij lijkt het kopen van n nieuwe auto in de basis vooral weggegooid geld richting afschrijving.

Accord kan, niet heel mooi maar oké.
Houden van huidige: kan, maar heb het budget voor een iets luxere dan de linea Luna met een gaar wordende kathalysator dus dan ga je toch kijken hè ;)
Maar inderdaad: het is een optie. Maar als ik een 2.4 leder bekleding avensis kan krijgen doe ik t misschien wel.
Met die x type: waar op te letten? Lpg is relatief vaak ingebouwd hè?

Die nieuwere accord vind ik echt prima te pruimen. Vervalt het youngtimer voordeel wel...
De murano vind ik ook gaaf. Beetje een range rover maar dan zeldzaam en wél degelijk?

Ik denk dat een x-type en een rover 75 minder ruim zijn dan je Toyota.

Is een oudlander uit 2004 misschien iets?

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/122831545/Android?s=9-9-1-1-1-7

Of deze Subaru forest er, die bij officiële Subaru dealer te koop staat.

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/123097312/Android?s=17-17-3-3-1-16

Die outlander is idd ook n prima optie. Beetje spartaans maar met een nieuwe autoradio kan t zo. Die Forster heeft echt een lilleke achterklep :(

Ik proef een beetje dat je de auto op je bedrijf wilt boeken, en dat je een beetje neigt naar een youngtimer puur in verband met de bijtelling.
Mijn eerste vraag is dan gelijk of je van plan bent om een sluitende kilometeradministratie bij te gaan houden, want je komt namelijk niet alleen in aanraking met de bijtelling maar jaarlijks ook nog eens met de btw-verrekening voor het privégebruik van de auto... en bij geen kilometeradministratie blijft die btw verrekening voor een youngtimer gewoon op basis van de catalogusprijs, en dat kan er alsnog stevig in hakken.

En een ander punt:
Als je vanuit je werkgever ook nog een kilometervergoeding krijgt voor die auto dan zou ik eens hel goed door gaan rekenen wat het kostenplaatje wordt als je de auto privé boekt i.p.v. zakelijk.
Want bij zakelijk boeken van je auto moet je die vergoeding van je werkgever ook in je eigen bedrijfsboekhouding opnemen als inkomsten.
Feitelijk verhuurt jou bedrijf die auto dan aan jou werkgever, daar moet je dus ook btw-facturen voor sturen naar je werkgever, btw over afdragen en inkomstenbelasting over betalen... en daarnaast gelden voor verhuurartikelen ook hele andere regels m.b.t. investering/afschrijvingsvoordeeltjes.
Hopelijk houdt jou accountant hier wel even rekening mee????
Bij privé boeken kun je je eigen zakelijke kilometers gewoon à 0,19 belastingvrij declareren (meer mag ook maar het meerdere is niet belastingvrij), en tevens blijft de kilometervergoeding van je werkgever privé en dus buiten jou eigen bedrijfsboekhouding.

Ik krijg geen mobiliteits bijdrage van Mn werkgever. Alleen reiskosten per km. Gaat buiten Mn boekhouding om dus.
ZZP doe ik ernaast en het mooie is dat op iedere factuur precies staat hoeveel km (ivm overheid als opdr gever). Dat zijn dan ook vrijwel de enige KMS ‘zakelijk’ als in zzp. Ik schat 3000km per J zakelijk. 10k prive of loondienst.
Ik staar me niet blind op die youngtimer regeling. Dat is je punt, en terecht. Extra administratie kost mij tijd en de accountant ook. En dat kost ook geld. Dus daarom ook in de startpost dat ik niet vast zit aan de youngtimer. Een goede wat jongere occasion is ook prima, maar - en ik luister dan maar even naar de financiële expert die mijn situatie overziet - als er een betrouwbare betaalbare en leuke youngtimer SUV of station te vinden is is dat net iets gunstiger dan een yt. Thats all.

GT xxx zei:
Renault zou ik afraden, sinds twee collega's de hele stuurkolom hebben moeten laten vervangen. Dat is dus geen toeval. Hyundai i30SW is een aanrader. Niet veel kleiner dan de Avensis Wagon en 5 jaar garantie.

De Renault Laguna 3 staat juist bekend als betrouwbare auto, bij de occasiontesten en aankoopadviezen van Autoblog en ANWB scoort de auto zeer goed. Over de stuurkolom heb ik nooit wat over problemen gehoord, ook niet van andere Laguna 3 eigenaren. (De Laguna 2 fase 1 staat wel bekend als elektrisch zwak, daar ging elektrisch regelmatig wat mis)

Ik rijd al 8 jaar in de zelfde Laguna 3 2.0 16V met 140 pk en heb er (vrijwel) nooit wat mee, het meest spannend was 1 achterveer, en die kost heel weinig. Elektrisch heb je er juist nooit wat aan, je ziet aan alles dat Renault zeer goede en zeer degelijke materialen heeft ingekocht, er gaat niets stuk. De vorige eigenaar heeft er ook niets aan gehad.

Ik kan iedereen een Laguna 3 van harte aanbevelen. Ik ben het dus absoluut niet met je eens.

knuppelhout zei:
Ik krijg geen mobiliteits bijdrage van Mn werkgever. Alleen reiskosten per km. Gaat buiten Mn boekhouding om dus.
ZZP doe ik ernaast en het mooie is dat op iedere factuur precies staat hoeveel km (ivm overheid als opdr gever). Dat zijn dan ook vrijwel de enige KMS ‘zakelijk’ als in zzp. Ik schat 3000km per J zakelijk. 10k prive of loondienst.
Ik staar me niet blind op die youngtimer regeling. Dat is je punt, en terecht. Extra administratie kost mij tijd en de accountant ook. En dat kost ook geld. Dus daarom ook in de startpost dat ik niet vast zit aan de youngtimer. Een goede wat jongere occasion is ook prima, maar - en ik luister dan maar even naar de financiële expert die mijn situatie overziet - als er een betrouwbare betaalbare en leuke youngtimer SUV of station te vinden is is dat net iets gunstiger dan een yt. Thats all.

Je koopt die auto dus blijkbaar privé i.p.v. zakelijk... ik begreep uit je eerdere berichten eigenlijk een beetje dat je de auto wel zakelijk wilde boeken.
Als je hem privé koopt dan heb je al helemaal niets meer van doen met youngtimer-regelingen, catalogusprijzen, bijtellingen, btw-verrekening enzovoorts.
Dan is het gewoon kijken wat je aanstaat en een kwestie van de kosten voor brandstof, mrb, verzekering en afschrijving zo laag mogelijk houden, dan haal je het meeste rendement eruit... je privé autokosten worden al deels vergoed door je werkgever en je bedrijf.

Het enigste advies wat ik je kan geven is heel goed uit te kijken met de gebruikte 4x4's/AWD's, want niet iedereen weet hoe dat op een goede manier gebruikt moet worden en je vindt daarin dus regelmatig mishandeld spul wat duur is om te herstellen.

hooivork 31 zei:
Heb er toch nog wat gevonden. Misschien is een Lexus iets

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/122502753/Android?s=12-12-2-2-1-4

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/122959792/Android?s=12-12-2-2-1-7

Die Lexus vind ik best mooi (behalve die oranje accenten 🤮), wel aardig duur. Ken ze eigenlijk niet van deze leeftijd en ze zijn nog best duur dus zal wel gewild zijn. Die infiniti ken ik in zijn geheel niet eigenlijk. Voldoet wel aan het criterium ‘apart’... maar lijkt me ook een flinke bak. Hoe zit t met die twee qua verbruik en betrouwbaarheid?

Heb wat zitten kijken en die Lexus vind ik wel Gers ;). Ben benieuwd of Mn vrouw er net zo over denkt maar we zullen zien. Ze kosten allemaal zo 10k, met enkele goedkopere opties. Enig idee waar op te letten? En is er een voorkeur voor 300,350 of 400h, en welke specifieke edities?

GT xxx zei:
De Avensis Wagon is geen grote stationwagon, dus wat moet je er tegenover zetten?
Als je de hele middag in het zonnetje heb zitten zuipen, moet je niet meer op een forum gaan zitten tikken;)

Infiniti lees ik ook over moeite met onderdelen bestellen. Dat wil ik echt niet. Lexus staat op t lijstje erbij, Thanks. Nog tips daarbinnen?

De meeste opties zijn hier al genoemd. Het is ook een mogelijkheid om een Amerikaan te rijden, zoals de Chevrolet Equinox en Chrysler Pacifica, twee auto's die volop werden geïmporteerd door bedrijven. Ik heb alleen geen idee hoe het met de betrouwbaarheid van deze modellen zit, GM (en Ford) schaal ik wel hoger in dan Chrysler, dat meer bekend staat als een probleemmerk.
https://www.marktplaats.nl/l/auto-s/chevrolet/q/equinox/
https://www.marktplaats.nl/l/auto-s/chrysler/q/pacifica/
https://www.gaspedaal.nl/chevrolet/equinox?srt=bj-a
https://www.gaspedaal.nl/chrysler/pacifica?srt=bj-a

Dan komt ook een andere MPV/crossover-achtige in beeld, de Mercedes-Benz R-klasse:
https://www.marktplaats.nl/l/auto-s/mercedes-benz/q/r-klasse/
https://www.gaspedaal.nl/mercedes-benz/r-klasse?srt=bj-a

De onderhoudskosten zullen alleen niet misselijk zijn. :)

Als je een Avesis gereden hebt komen er drie modellen die je niet gaan teleurstellen.
1 Opnieuw een Avensis
2 Toyota Prius + (nog betrouwbaarder)
3 Honda.
Al het andere wat je koopt zal je teleurstellen door een frequent bezoek aan de garage die je niet gewend bent met dito onkosten.

Hermanman zei:
Als je een Avesis gereden hebt komen er drie modellen die je niet gaan teleurstellen.
1 Opnieuw een Avensis
2 Toyota Prius + (nog betrouwbaarder)
3 Honda.
Al het andere wat je koopt zal je teleurstellen door een frequent bezoek aan de garage die je niet gewend bent met dito onkosten.
Prius is qua wensen net te jong (en niet echt mooi maar a la). Maar avensis, Honda en Lexus staan nadrukkelijk op Mn lijstje. Thanks mensen

Aras zei:
GT xxx zei:
De Avensis Wagon is geen grote stationwagon, dus wat moet je er tegenover zetten?
Als je de hele middag in het zonnetje heb zitten zuipen, moet je niet meer op een forum gaan zitten tikken;)

4,78m lengte. Dat is tegenwoordig niet meer groot in het D-segment. De stationwagons in het C-segment zitten er amper 10cm onder. Veel D-segmenters kruipen al richting de 5 meter lengte.

Muddy Bandit zei:
knuppelhout zei:

Je koopt die auto dus blijkbaar privé i.p.v. zakelijk... ik begreep uit je eerdere berichten eigenlijk een beetje dat je de auto wel zakelijk wilde boeken.
Als je hem privé koopt dan heb je al helemaal niets meer van doen met youngtimer-regelingen, catalogusprijzen, bijtellingen, btw-verrekening enzovoorts.
Dan is het gewoon kijken wat je aanstaat en een kwestie van de kosten voor brandstof, mrb, verzekering en afschrijving zo laag mogelijk houden, dan haal je het meeste rendement eruit... je privé autokosten worden al deels vergoed door je werkgever en je bedrijf.

Het enigste advies wat ik je kan geven is heel goed uit te kijken met de gebruikte 4x4's/AWD's, want niet iedereen weet hoe dat op een goede manier gebruikt moet worden en je vindt daarin dus regelmatig mishandeld spul wat duur is om te herstellen.

Tot de eerste aangifte kun je besluiten of dat je de auto zakelijk of privé op geeft. Als eenmanszaak koop je de auto namelijk altijd persoonlijk.

Even n update. Ben nu aan t kijken naar bijv
Jaguar X-Type Estate 2.5 V6 Executive

https://www.autoscout24.nl/aanbod/jaguar-x-type-estate-2-5-v6-executive-benzine-groen-d76b64f5-ac35-43cb-bd06-dd9927a63f68

En

Lexus RX 400 400h Executive

https://www.autoscout24.nl/aanbod/lexus-rx-400-400h-executive-benzine-zwart-6441ec85-8945-744e-e053-e250040a8317

En

Toyota Avensis Wagon 2.4 VVTi Executive

https://www.autoscout24.nl/aanbod/toyota-avensis-wagon-2-4-vvti-executive-benzine-blauw-bd92dd0f-729f-415c-9d81-7e9d90c536cd

En

Volvo XC90 2.9 T6

https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo-xc90-2-9-t6-benzine-groen-15116aef-359e-4e6e-b80b-3df17de5a613

Hou er wel rekening mee dat zowel de Lexus als Volvo geen goedkope auto's zijn, ze zijn hoog en zwaar en je mag blij zijn met een verbruik van 1:8. Ook de Jaguar is geen zuinige auto, mijn vader had de 2.0V6 automaat en die haalde met geluk op lange stukken 1:11, dus een 2.5 met AWD zal ook 1:9 halen. Maar de auto reed wel erg lekker.

knuppelhout zei:
Die nieuwere accord vind ik echt prima te pruimen. Vervalt het youngtimer voordeel wel...

Maar vergeet dan wel dat die nieuwere Accord een pakezel zou zijn.
Ik heb beide modellen gehad (een 2005 vs een 2011) en ze verschillen - inzake laadvermogen - dag en nacht.
De 2005 had lijkwagenambities qua kofferruimte, in de 2011-versie past bij wijze van spreken enkel een golf-tas.

Zoals hierboven gezegd. Met relatief lage budget dat soort initieel hele dure te auto kopen is een groot risico. Alles is duur aan zo'n Volvo of Lexus. En als ie ouder is, is vaak het onderhoud een ondergeschoven kind. Bij een officiële dealer zou ik het wel aandurven maar bij een handelaar...

Ik zou in dit geval voor de Avensis gaan.

P Klieder zei:
Zoals hierboven gezegd. Met relatief lage budget dat soort initieel hele dure te auto kopen is een groot risico. Alles is duur aan zo'n Volvo of Lexus. En als ie ouder is, is vaak het onderhoud een ondergeschoven kind. Bij een officiële dealer zou ik het wel aandurven maar bij een handelaar...

Snap je punt. Zijn voorbeelden die ik nu kan vinden in de buurt, die Lexus en JAG zijn niet heel veel te vinden. Wbt verbruik: rond 1:10 is oké, maak geen mega afstanden. Hele hoge kosten zouden idd zuur zijn, misschien met aankoopkeuring deels te voorkomen maar dealer of Bovag garage is zeker een veiliger idee.

houdt bij de jaguar rekening dat het geen pakezel qua ruimte te vergelijken met een 3 serie , a4 en c-klasse. Volgens mij heeft een x-type ook een automaat met dubbele koppeling van ford, ik durf die niet met droge ogen te adviseren.

Als formaat x-type wel voldoende is qua ruimte , dan raad ik ook aan om uit te kijken aar een lexus is sport cros. Helaas staat er op dit moment geen automaat te koop, dus deze link is puur om een beeld te geven hoe deze auto er uit ziet.

https://www.vakgarageduindam.nl/occasions?u=https%253A%252F%252Fvoorraad.vakgarageduindam.nl%252Foccasion%252Flexus%252Fis%252F200-executive%252Focc14081876-9b1f8f84

hooivork 31 zei:
houdt bij de jaguar rekening dat het geen pakezel qua ruimte te vergelijken met een 3 serie , a4 en c-klasse. Volgens mij heeft een x-type ook een automaat met dubbele koppeling van ford, ik durf die niet met droge ogen te adviseren.

Als formaat x-type wel voldoende is qua ruimte , dan raad ik ook aan om uit te kijken aar een lexus is sport cros. Helaas staat er op dit moment geen automaat te koop, dus deze link is puur om een beeld te geven hoe deze auto er uit ziet.

https://www.vakgarageduindam.nl/occasions?u=https%253A%252F%252Fvoorraad.vakgarageduindam.nl%252Foccasion%252Flexus%252Fis%252F200-executive%252Focc14081876-9b1f8f84

Mooie auto, ik twijfel inderdaad of de x type wel ruim genoeg is. De achterbank beenruimte oogt beperkter dan de avensis. Nu geen ramp, ooit wordt het dat wel. Mn voorkeur gaat uit naar de Lexus 400h en dan een exec idition (niet bij Lexus dealers te vinden, we eentje bij n Mercedes Bovag dealer bij Utrecht), of xc90 (n groene bij auto online, is dat hetzelfde als vaartland?), of toch een avensis 2.4 wagon.

Je kan Lexus Utrecht wellicht vragen een aankoopkeuring te doen voor die RX die elders in Utrecht staat. Dan heb je net wat meer zekerheid.

knuppelhout zei:
Snap je punt. Zijn voorbeelden die ik nu kan vinden in de buurt, die Lexus en JAG zijn niet heel veel te vinden. Wbt verbruik: rond 1:10 is oké, maak geen mega afstanden. Hele hoge kosten zouden idd zuur zijn, misschien met aankoopkeuring deels te voorkomen maar dealer of Bovag garage is zeker een veiliger idee.[/quote]

Dan zou ik toch zeker voor een Lexus gaan. Die zijn technisch superieur. En 1 op 10 haal je met de hybrid wel.

Ik vind het exemplaar bij Auto Londen, die zie ik onder bovenstaande advertentie staan, net wat netter. Ik knap vooral af op de niet originele wielen.

Ik heb niet het idee dat pels officiële dealer is, maar idd nu exemplaren gaan bekijken,en kentekens in gaan voeren op de website van de RDW. Ik heb zelf nog niet uitgezocht of auto online Vaartland is. Ben zelf een x bij Vaartland geweest om te kijken daar had ik geen hoge pet van op. O.a. een auto van €20.000 waar geen reserve sleutel bij was. Natuurlijk de bedrijven ook Googlen waar je langs gaat en staat het kenteken niet in de advertentie dan is het waarschijnlijk import. Veel succes!

Terug
Bovenaan