michel1975
Kilometervreter
Ben me al een tijdje aan het orienteren op een nieuwe auto. De PHEV gaat er per juli uit en dan moet er wat anders staan anders gaat moeders in de CL rijden en dan houd ik geen velgen over. Een tijdje getwijfeld of ik zou kopen of leasen. Dit omdat er dan weer geschoven moet worden met geld omdat mijn compagnon wel in een leaseauto rijdt en ik niet. Ik kan het niet zo maar als inkomen er bij zetten omdat ik DGA ben. Dan kan ik mijn inkomen nooit meer naar beneden gooien, vindt de fiscus niet leuk. Om dan weer met een belaste vergoeding te gaan werken vind ik ook niets. Dus dan toch maar leasen. Ik vind de PHEV te duur (bijna €900 per maand en ik kan geen btw aftrekken)
Shortlist is wederom nogal divers. Komt ook bij dat mijn vrouw graag een hoge zit heeft en ik eigenlijk niet perse.
Volkswagen Tiguan Allspace
Skoda Kodiaq
Ford Focus ST Line wagon 182 pk
Opel Insignia
Volkswagen Variant R line DSG
Mercedes CLA Shooting Brake
Dacia Duster
Om met de laatste te beginnen. De minst gewilde maar dan lease ik hem maar voor 3 jaar en voor een scheet en 3 knikkers en mijn vrouw blij. Want een hoge zit. Dan koop ik over 3 jaar wel een bus voor haar en lease of koop ik voor me zelf wel weer wat leuks. Heb er nog niet mee gereden en moet eerst kijken of de achterbak groot genoeg is. Ik gok dat het rijdt als een boot.
Mercedes CLA Shooting Brake. Ruime achterbak maar erg lage zit en de achterbak heeft een behoorlijke drempel. Met de hond niet heel handig. Mwoah.
Skoda Kodiaq, Mee gereden. Rijdt als een SUV. Kraak nog smaak, wel ruim.
Allspace zal denk ik redelijk 1 op 1 te vergelijken zijn met de Kodiaq. Ik vind hem er wel wat beter uit zien.
Opel Insignia is er nog niet in de showroom. Wel ruim maar het blijft een Opel.
Ford Focus ST erg ruim achterin maar niet te krijgen met automaat en lederen bekleding.
Volkswagen Golf. Meest veilige degelijke keus. Maar uiteindelijk voldoet die grijze muis aan (in ieder geval) mijn eisen. Namelijk ruime achterbak, automaat, lederen interieur. Alleen niet voor mijn vrouw. Hoge zit.
Kortom ik ben er nog niet uit.
Shortlist is wederom nogal divers. Komt ook bij dat mijn vrouw graag een hoge zit heeft en ik eigenlijk niet perse.
Volkswagen Tiguan Allspace
Skoda Kodiaq
Ford Focus ST Line wagon 182 pk
Opel Insignia
Volkswagen Variant R line DSG
Mercedes CLA Shooting Brake
Dacia Duster
Om met de laatste te beginnen. De minst gewilde maar dan lease ik hem maar voor 3 jaar en voor een scheet en 3 knikkers en mijn vrouw blij. Want een hoge zit. Dan koop ik over 3 jaar wel een bus voor haar en lease of koop ik voor me zelf wel weer wat leuks. Heb er nog niet mee gereden en moet eerst kijken of de achterbak groot genoeg is. Ik gok dat het rijdt als een boot.
Mercedes CLA Shooting Brake. Ruime achterbak maar erg lage zit en de achterbak heeft een behoorlijke drempel. Met de hond niet heel handig. Mwoah.
Skoda Kodiaq, Mee gereden. Rijdt als een SUV. Kraak nog smaak, wel ruim.
Allspace zal denk ik redelijk 1 op 1 te vergelijken zijn met de Kodiaq. Ik vind hem er wel wat beter uit zien.
Opel Insignia is er nog niet in de showroom. Wel ruim maar het blijft een Opel.
Ford Focus ST erg ruim achterin maar niet te krijgen met automaat en lederen bekleding.
Volkswagen Golf. Meest veilige degelijke keus. Maar uiteindelijk voldoet die grijze muis aan (in ieder geval) mijn eisen. Namelijk ruime achterbak, automaat, lederen interieur. Alleen niet voor mijn vrouw. Hoge zit.
Kortom ik ben er nog niet uit.