Welke leasert

michel1975

Kilometervreter
Ben me al een tijdje aan het orienteren op een nieuwe auto. De PHEV gaat er per juli uit en dan moet er wat anders staan anders gaat moeders in de CL rijden en dan houd ik geen velgen over. Een tijdje getwijfeld of ik zou kopen of leasen. Dit omdat er dan weer geschoven moet worden met geld omdat mijn compagnon wel in een leaseauto rijdt en ik niet. Ik kan het niet zo maar als inkomen er bij zetten omdat ik DGA ben. Dan kan ik mijn inkomen nooit meer naar beneden gooien, vindt de fiscus niet leuk. Om dan weer met een belaste vergoeding te gaan werken vind ik ook niets. Dus dan toch maar leasen. Ik vind de PHEV te duur (bijna €900 per maand en ik kan geen btw aftrekken)
Shortlist is wederom nogal divers. Komt ook bij dat mijn vrouw graag een hoge zit heeft en ik eigenlijk niet perse.
Volkswagen Tiguan Allspace
Skoda Kodiaq
Ford Focus ST Line wagon 182 pk
Opel Insignia
Volkswagen Variant R line DSG
Mercedes CLA Shooting Brake
Dacia Duster

Om met de laatste te beginnen. De minst gewilde maar dan lease ik hem maar voor 3 jaar en voor een scheet en 3 knikkers en mijn vrouw blij. Want een hoge zit. Dan koop ik over 3 jaar wel een bus voor haar en lease of koop ik voor me zelf wel weer wat leuks. Heb er nog niet mee gereden en moet eerst kijken of de achterbak groot genoeg is. Ik gok dat het rijdt als een boot.

Mercedes CLA Shooting Brake. Ruime achterbak maar erg lage zit en de achterbak heeft een behoorlijke drempel. Met de hond niet heel handig. Mwoah.

Skoda Kodiaq, Mee gereden. Rijdt als een SUV. Kraak nog smaak, wel ruim.
Allspace zal denk ik redelijk 1 op 1 te vergelijken zijn met de Kodiaq. Ik vind hem er wel wat beter uit zien.

Opel Insignia is er nog niet in de showroom. Wel ruim maar het blijft een Opel.

Ford Focus ST erg ruim achterin maar niet te krijgen met automaat en lederen bekleding.

Volkswagen Golf. Meest veilige degelijke keus. Maar uiteindelijk voldoet die grijze muis aan (in ieder geval) mijn eisen. Namelijk ruime achterbak, automaat, lederen interieur. Alleen niet voor mijn vrouw. Hoge zit.

Kortom ik ben er nog niet uit.
 
Zie in je lijstje niets meer staan met een stekker, is dat bewust?
Want als je toch gaat kijken bij de Insignia ( veel voor weinig ) dan kan je net zo goed de GRANDLAND X 1.6 TURBO HYBRID4 300PK in je vergelijk opnemen. Hoge zit, heel snel, 4x4 en weinig bijtelling.
Veel plezier en succes met de leuke zoektocht! (y)
 
Total Loss zei:
Zie in je lijstje niets meer staan met een stekker, is dat bewust?
Want als je toch gaat kijken bij de Insignia ( veel voor weinig ) dan kan je net zo goed de GRANDLAND X 1.6 TURBO HYBRID4 300PK in je vergelijk opnemen. Hoge zit, heel snel, 4x4 en weinig bijtelling.
Veel plezier en succes met de leuke zoektocht! (y)
Grandland X heeft een te kleine achterbak. Net als de CX5. Geen stekker is meer een overweging vanwege het benodigde trekgewicht (minimaal 1500 kg en de kosten. Op zich beviel het stekkeren wel.
 
Eigenlijk zijn de auto's niet vergelijkbaar. De Dacia Duster is met afstand de voordeligste auto, en is nu ook leverbaar op het zeer voordelige lpg.

Heel binnenkort komt de nieuwe Renault Captur als plug in hybride en de Renault Megane met plug in hybride. De nieuwe Captur is nu ook leverbaar met het voordelige lpg af fabriek.

Van dit lijstje koos ik de Ford Focus.
 
De Captur is te klein en ik vind het een beetje een oude mannen auto. Aan de andere kant word ik ook een oude man. De Megane vind ik van binnen echt een afknapper. Die plaat plastic waar het scherm in zit detoneert dusdanig dat ik me daar aan ga ergeren. Ik weet het. Waar heb ik het over maar ik vind het dashboard niet om aan te gluren.

De Focus staat hier ook wel in de top 3 alleen moet ik het leer achteraf in laten bouwen. Leer is echt een eis. Ik twijfel alleen aan die schakelbak. De 182 pk is niet met automaat te krijgen.
 
En een Kia ?
Als tegenhanger van de CLA Shooting Break.
Trekgewicht slechts 1410 KG, de rest moet hij wel aan voldoen, flinke kofferruimte ook.
 
De gefacelifte Mégane komt er aan. Het interieur wordt ook aangepakt.
 
Total Loss zei:
En een Kia ?
Als tegenhanger van de CLA Shooting Break.
Trekgewicht slechts 1410 KG, de rest moet hij wel aan voldoen, flinke kofferruimte ook.
1500 kg is echt het minimum. Caravan heeft als max 1550 kg. Die 50 kg kan ik kwijt als kogeldruk:) . Achterbak mag ook niet te schuin zijn. Dan zit de hond klem als we er ook nog wat bagage in kwijt willen.
 
Volvo V60 geen optie, of was jij anti-Volvo :D
Een T4 Momentum zit rond de 600€, net zoveel vermogen als in de Focus maar wel altijd automaat. Zelfs de allerdikste T8 AWD Inscription zit rond de 700€ en de R-line voor 725€. Zelfs de basis T4 mag al 1800 kg trekken.

Aan de andere kant, als mevrouw blij is met een Duster ben je ook snel en goedkoop klaar natuurlijk (y)
 
Zadelsnuiver zei:
Volvo V60 geen optie, of was jij anti-Volvo :D
Een T4 Momentum zit rond de 600€, volgens mij dezelfde motorisering als in de Focus maar wel altijd automaat. Zelfs de allerdikste T8 AWD Inscription zit rond de 700€ en de R-line voor 725€

Aan de andere kant, als mevrouw blij is met een Duster ben je ook snel en goedkoop klaar natuurlijk (y)
Nope daar ga je het niet voor redden. Voor een redelijk kale T4 met 20.000 km zit ik al op €750 ex btw (kan niet terugvorderen).
 
Kan de Tabbert niet achter de CL? Dan kan je voor een kleinere ruime SUV gaan zoals de Skoda Kamiq.
 
Als een Golf voldoet, zou ik even wachten en de nieuwe Octavia eens gaan bekijken of even wachten op de nieuwe Leon. Dat vind ik een veel betere keuze en de wagens hebben hetzelfde onderstel.
Als een grote kofferbak een belangrijk issue is, vind ik de 5008 een pak interessanter dan de VAG alternatieven (spreek ik puur over vormgeving, vooral de VW scoort op dat vlak veel minder; afwerking zit op vergelijkbaar niveau).
En zit een C-klasse break niet binnen het bereik als alternatief voor de CLA?
De Dacia springt eruit in dit lijstje, afwerking is in vergelijking met de andere modellen rudimentair maar de wagen ziet er wel leuk uit en is met de eenvoudige mechaniek ook vrij betrouwbaar.
 
De Focus is er in dezelfde uitvoering ook als 150 pk. Zelfde motor, alleen softwarematig wat geknepen. Die is wel als automaat leverbaar.
 
Hoi Michel,

Ik zit in hetzelfde schuitje, ook wij kunnen geen BTW verrekenen.
Leasemij (Leaseplan) wees ons op een speciale regeling voor bedrijven die geen BTW kunnen verrekenen, volgens mij heet dat de RTL regeling/registratie.
Leasetarief wordt daardoor (een stuk) lager.

Ik lease zelf een Kodiaq, die overigens uitstekend bevalt, voor € 900,= p/mnd incl. BTW en inclusief brandstofvoorschot (obv 25000 km/jr).

Misschien handig om even met de leasemij te bellen en hen de tarieven te laten berekenen.
 
Zo'n Duster is helemaal geen gek idee! Als je dan toch voor een 'gebruiksauto' gaat, dan maar beter eentje die veel minder kost. Voor 26 mille heb je een fully-loaded Duster met de 150pk topmotorisering. Leaseprijs lijkt me navenant gunstig, en dat is wel een enorm sterk argument. Geen auto waar je hart sneller van gaat kloppen, maar doet een Golf of Kodiaq dat wel?

En eerlijk is eerlijk, de nieuwste versie ziet er best strak uit.
 
Auto encyclopedie zei:
skoda superb phev?
Vind ik te duur.

Barri zei:
Kan de Tabbert niet achter de CL? Dan kan je voor een kleinere ruime SUV gaan zoals de Skoda Kamiq.
Dat kan wel maar daar hebben we niets aan. De hond kan niet mee en we rijden bijna ieder weekend met de hond, 4 man en bagage.

iDS zei:
Als een Golf voldoet, zou ik even wachten en de nieuwe Octavia eens gaan bekijken of even wachten op de nieuwe Leon. Dat vind ik een veel betere keuze en de wagens hebben hetzelfde onderstel.
Als een grote kofferbak een belangrijk issue is, vind ik de 5008 een pak interessanter dan de VAG alternatieven (spreek ik puur over vormgeving, vooral de VW scoort op dat vlak veel minder; afwerking zit op vergelijkbaar niveau).
En zit een C-klasse break niet binnen het bereik als alternatief voor de CLA?
De Dacia springt eruit in dit lijstje, afwerking is in vergelijking met de andere modellen rudimentair maar de wagen ziet er wel leuk uit en is met de eenvoudige mechaniek ook vrij betrouwbaar.
Heb slechte ervaringen met de Peugeot. Komt bij dat trekgewicht vaak een issue is. C klasse is €100 per maand duurder en dan wordt het zo'n crisisuitvoering. Van de Dacia weet ik dat het een gebruiksvoorwerp is en omdat eigenlijk alle keuzes hier een compromis zijn vind ik het wel lekker dat ik er maar 3 jaar aan vast zit.

Mark 5878763 zei:
De Focus is er in dezelfde uitvoering ook als 150 pk. Zelfde motor, alleen softwarematig wat geknepen. Die is wel als automaat leverbaar.
Als ik voor de Focus ga wil ik de 182PK versie.

Walhambra zei:
Hoi Michel,

Ik zit in hetzelfde schuitje, ook wij kunnen geen BTW verrekenen.
Leasemij (Leaseplan) wees ons op een speciale regeling voor bedrijven die geen BTW kunnen verrekenen, volgens mij heet dat de RTL regeling/registratie.
Leasetarief wordt daardoor (een stuk) lager.

Ik lease zelf een Kodiaq, die overigens uitstekend bevalt, voor € 900,= p/mnd incl. BTW en inclusief brandstofvoorschot (obv 25000 km/jr).

Misschien handig om even met de leasemij te bellen en hen de tarieven te laten berekenen.
Top tip. Ik ga ze even bellen. Thx.
TYN zei:
Zo'n Duster is helemaal geen gek idee! Als je dan toch voor een 'gebruiksauto' gaat, dan maar beter eentje die veel minder kost. Voor 26 mille heb je een fully-loaded Duster met de 150pk topmotorisering. Leaseprijs lijkt me navenant gunstig, en dat is wel een enorm sterk argument. Geen auto waar je hart sneller van gaat kloppen, maar doet een Golf of Kodiaq dat wel?

En eerlijk is eerlijk, de nieuwste versie ziet er best strak uit.
en maar een leasetermijn van 3 jaar. Alle auto's zijn een compromis dus dan zit ik er maar 3 jaar aan vast.
 
De C klasse gaat er binnenkort wel uit en heeft nu een aantal leuke Business Solution (AMG) uitvoeringen in de aanbieding.
Wat mij opviel is dat de C klasse erg gunstig is in de lease.
 
V0RQ zei:
3008/5008 of de koreaanse SUVs?
Ook die lopen vanachter schuin weg en zijn te klein vanachter. Met de phev had ik een soort van haat liefde verhouding. Kom er nu wel achter dat die wel ruim was.
 
SSander zei:
De C klasse gaat er binnenkort wel uit en heeft nu een aantal leuke Business Solution (AMG) uitvoeringen in de aanbieding.
Wat mij opviel is dat de C klasse erg gunstig is in de lease.
Je merkt dat de C al wat jaartjes meeloopt. Dan eerder een 3. Maar die achterin weer wat krapper.
 
Ik meen dat ik laatst ergens gelezen heb dat de Ford Focus binnenkort wel met automaat leverbaar is?
Misschien even informeren bij een dealer?

Wat betreft dat leer, er zijn bedrijven die erin gespecialiseerd zijn om dat achteraf nog erin te krijgen. Geen idee wat dat kost overigens.
 
michel1975 zei:
De minst gewilde maar dan lease ik hem maar voor 3 jaar en voor een scheet en 3 knikkers en mijn vrouw blij. Want een hoge zit. Dan koop ik over 3 jaar wel een bus voor haar en lease of koop ik voor me zelf wel weer wat leuks. Heb er nog niet mee gereden en moet eerst kijken of de achterbak groot genoeg is. Ik gok dat het rijdt als een boot.

Ik zou de Dacia doen. Houd lekker een paar jaar centjes in je zak en laat je vrouw rijden in een auto die aan haar wensen voldoet. Bijkomend voordeel: je hoeft er niet zuinig mee om te gaan, het is maar een auto. (y)
 
Bobslee zei:
Ik meen dat ik laatst ergens gelezen heb dat de Ford Focus binnenkort wel met automaat leverbaar is?
Misschien even informeren bij een dealer?

Wat betreft dat leer, er zijn bedrijven die erin gespecialiseerd zijn om dat achteraf nog erin te krijgen. Geen idee wat dat kost overigens.
De 182 pk versie niet. Waarom is me een raadsel want het koppel van de 150 pk en 182 pk is hetzelfde. Leer kan gewoon achteraf ingebouwd worden.

funf zei:
michel1975 zei:
De minst gewilde maar dan lease ik hem maar voor 3 jaar en voor een scheet en 3 knikkers en mijn vrouw blij. Want een hoge zit. Dan koop ik over 3 jaar wel een bus voor haar en lease of koop ik voor me zelf wel weer wat leuks. Heb er nog niet mee gereden en moet eerst kijken of de achterbak groot genoeg is. Ik gok dat het rijdt als een boot.

Ik zou de Dacia doen. Houd lekker een paar jaar centjes in je zak en laat je vrouw rijden in een auto die aan haar wensen voldoet. Bijkomend voordeel: je hoeft er niet zuinig mee om te gaan, het is maar een auto. (y)
Vooral dat ik er maat 3 jaar aan vast zit spreekt me wel aan.
 
michel1975 zei:
Bobslee zei:
Ik meen dat ik laatst ergens gelezen heb dat de Ford Focus binnenkort wel met automaat leverbaar is?
Misschien even informeren bij een dealer?

Wat betreft dat leer, er zijn bedrijven die erin gespecialiseerd zijn om dat achteraf nog erin te krijgen. Geen idee wat dat kost overigens.
De 182 pk versie niet. Waarom is me een raadsel want het koppel van de 150 pk en 182 pk is hetzelfde. Leer kan gewoon achteraf ingebouwd worden.

Oh, er zijn natuurlijk 2 manieren om ST te interpreteren... o_O
De 'echte' ST is er wel met automaat blijkbaar. De ST(ation) 182pk niet.
 
Bobslee zei:
michel1975 zei:
Bobslee zei:
Ik meen dat ik laatst ergens gelezen heb dat de Ford Focus binnenkort wel met automaat leverbaar is?
Misschien even informeren bij een dealer?

Wat betreft dat leer, er zijn bedrijven die erin gespecialiseerd zijn om dat achteraf nog erin te krijgen. Geen idee wat dat kost overigens.
De 182 pk versie niet. Waarom is me een raadsel want het koppel van de 150 pk en 182 pk is hetzelfde. Leer kan gewoon achteraf ingebouwd worden.

Oh, er zijn natuurlijk 2 manieren om ST te interpreteren... o_O
De 'echte' ST is er wel met automaat blijkbaar. De ST(ation) 182pk niet.
Daarom ook ST Line ;) Nu weet ik niet of de echte ST er ook als station is.
 
michel1975 zei:
Bobslee zei:
michel1975 zei:
Bobslee zei:
Ik meen dat ik laatst ergens gelezen heb dat de Ford Focus binnenkort wel met automaat leverbaar is?
Misschien even informeren bij een dealer?

Wat betreft dat leer, er zijn bedrijven die erin gespecialiseerd zijn om dat achteraf nog erin te krijgen. Geen idee wat dat kost overigens.
De 182 pk versie niet. Waarom is me een raadsel want het koppel van de 150 pk en 182 pk is hetzelfde. Leer kan gewoon achteraf ingebouwd worden.

Oh, er zijn natuurlijk 2 manieren om ST te interpreteren... o_O
De 'echte' ST is er wel met automaat blijkbaar. De ST(ation) 182pk niet.
Daarom ook ST Line ;) Nu weet ik niet of de echte ST er ook als station is.
Jazeker, kost maar € 53.760 .... :p
 
Bobslee zei:
michel1975 zei:
Bobslee zei:
michel1975 zei:
Bobslee zei:
Ik meen dat ik laatst ergens gelezen heb dat de Ford Focus binnenkort wel met automaat leverbaar is?
Misschien even informeren bij een dealer?

Wat betreft dat leer, er zijn bedrijven die erin gespecialiseerd zijn om dat achteraf nog erin te krijgen. Geen idee wat dat kost overigens.
De 182 pk versie niet. Waarom is me een raadsel want het koppel van de 150 pk en 182 pk is hetzelfde. Leer kan gewoon achteraf ingebouwd worden.

Oh, er zijn natuurlijk 2 manieren om ST te interpreteren... o_O
De 'echte' ST is er wel met automaat blijkbaar. De ST(ation) 182pk niet.
Daarom ook ST Line ;) Nu weet ik niet of de echte ST er ook als station is.
Jazeker, kost maar € 53.760 .... :p
Doe maar nie:)
 
michel1975 zei:
funf zei:
michel1975 zei:
De minst gewilde maar dan lease ik hem maar voor 3 jaar en voor een scheet en 3 knikkers en mijn vrouw blij. Want een hoge zit. Dan koop ik over 3 jaar wel een bus voor haar en lease of koop ik voor me zelf wel weer wat leuks. Heb er nog niet mee gereden en moet eerst kijken of de achterbak groot genoeg is. Ik gok dat het rijdt als een boot.

Ik zou de Dacia doen. Houd lekker een paar jaar centjes in je zak en laat je vrouw rijden in een auto die aan haar wensen voldoet. Bijkomend voordeel: je hoeft er niet zuinig mee om te gaan, het is maar een auto. (y)
Vooral dat ik er maat 3 jaar aan vast zit spreekt me wel aan.

Serieus, ik zou het wel weten. Lekker drie jaar leasen, zie je daarna wel weer. (en intussen zit je lekker in je CL:D)
 
Walhambra zei:
Hoi Michel,

Ik zit in hetzelfde schuitje, ook wij kunnen geen BTW verrekenen.
Leasemij (Leaseplan) wees ons op een speciale regeling voor bedrijven die geen BTW kunnen verrekenen, volgens mij heet dat de RTL regeling/registratie.
Leasetarief wordt daardoor (een stuk) lager.

Ik lease zelf een Kodiaq, die overigens uitstekend bevalt, voor € 900,= p/mnd incl. BTW en inclusief brandstofvoorschot (obv 25000 km/jr).

Misschien handig om even met de leasemij te bellen en hen de tarieven te laten berekenen.
Ik heb ze gebeld en het tarief valt inderdaad lager uit. Thx voor de tip.

Heb nu twee offertes:
Kodiaq Sportsline Bussiness DSG stemmig zwart laten maken. Extra's:
Wegklapbare trekhaak,
Panormadak,
derde zitrij(moest omdat er anders een drempel is in de achterbak),
comfort, navigatie en functiepakket

Ford Focus 1.5 EcoBoost 182pk ST-Line Bus. Wagon desert Island Blue met de volgende extra's:
Head-up display
Blind Spot Information System inclusief Cross Traffic alert
Bang & Olufsen Play audiosysteem met 9 speakers, 1 subwoofer en DAB+ digitale radio ontvangst
Handsfree elektrisch bedienbare achterklep
Panoramadak incl. elektrisch bedienbaar zonnescherm
Draadloos opladen mobiele telefoon
Wegklapbare trekhaak (elektrisch bedienbaar) inclusief Trailer Sway Assist
0500N Black, lederen bekleding LeasePlan zwart
Trendy metaallak 6
CD-speler in handschoenenkastje
Parking Pack
Technology Pack
Family Pack
Comfort Pack
Style Pack ST-Line
Winter Pack
Design Pack 2

Ik heb eigenlijk alles maar aangekruist bij de Focus:D

Het scheelt in beide gevallen ruim €50 per maand aan BTW.

Ik wil nog wel even een fatsoenlijke proefrit maken in de Duster voor ik beslis maar de stoelen wisten me niet te overtuigen (hellen licht naar voren)
 
Ga je er mee rijden? Vrienden van ons zijn heel tevreden met hun Focus. Zij zijn inmiddels aan hun derde bezig. En ik snap dat goed.(y)
 
funf zei:
Ga je er mee rijden? Vrienden van ons zijn heel tevreden met hun Focus. Zij zijn inmiddels aan hun derde bezig. En ik snap dat goed.(y)
Komend weekend maar even een dealer zoeken die de wagonvariant in de 182 pk versie heeft staan.
 
Er schijnt buiten de brochure om ook een Design Pack 5 leverbaar te zijn, andere lampen of wielen?
 
Focus of Kodiaq. Ach, beide zie je op elke straathoek.:)
:p

Zou zelf denk ik voor de Focus gaan dan. Dat ik nu een SUF rij is meer een "moetje" dan dat ik het aantrekkelijke auto's vind. En je hond hoeft ook wat minder hoog te springen.;)
 
michel1975 zei:
Ik heb eigenlijk alles maar aangekruist bij de Focus:D
Je mist nog een paar dingetjes ;) De tienvoudig verstelbare voorstoelen kunnen interessant zijn als je kritisch bent op de stoelen. Kun je qua prijs bijna uitwisselen tegen die CD-speler...
 
DeeTwee zei:
michel1975 zei:
Ik heb eigenlijk alles maar aangekruist bij de Focus:D
Je mist nog een paar dingetjes ;) De tienvoudig verstelbare voorstoelen kunnen interessant zijn als je kritisch bent op de stoelen. Kun je qua prijs bijna uitwisselen tegen die CD-speler...
Kon niet in combinatie met een van de pakketten en latere inbouw van het leer. Dus alles wat mogelijk was:)
 
Een hybride, altijd goed. Anders Megana, Insight, Laguna, FRV, Exeo of als 'onbekend maakt onbemind' en Velostar. Niet de Colt, die heeft een irritante A-stijl en geen semiautomaat.
 
R W xxx zei:
Een hybride, altijd goed. Anders Megana, Insight, Laguna, FRV, Exeo of als 'onbekend maakt onbemind' en Velostar. Niet de Colt, die heeft een irritante A-stijl en geen semiautomaat.
Raar dat je de Smart Forfour niet adviseert.
 
Bobslee zei:
R W xxx zei:
Een hybride, altijd goed. Anders Megana, Insight, Laguna, FRV, Exeo of als 'onbekend maakt onbemind' en Velostar. Niet de Colt, die heeft een irritante A-stijl en geen semiautomaat.
Raar dat je de Smart Forfour niet adviseert.
Jeetje dat ik daar niet op gekomen ben. Was ik wel de forum held geweest. Helaas de keus is op VAG gevallen. Nu nog even wachten op het eerste PON complottheorie comment.:)
 
Haha, eerlijk is eerlijk ik kom niet bij, wat een goede tips komen voorbij!

Weet je wat ook een goede auto is? Toyota Yaris of misschien een Daihatsu Sirion. Die gaan niet stuk! En ze zijn ook nog wat goedkoper, dan hou je wat geld over voor bijvoorbeeld onderhoud! Dat de caravan niet mee kan is niet zo erg, dan moet je gewoon een hotel boeken. Misschien is het ook een idee om gewoon met 2 auto's te rijden.

Ik denk dat je er aan goed aan doet om geen Dacia te kopen. Ik geloof oprecht dat het goede auto's zijn, maar zelfs vanuit mijn Hyundai vond ik de stoelen echt slecht zitten. Dat was weliswaar een Sandero. Ik kan me voorstellen dat je vanuit jullie wagenpark uiteindelijk het als tegenvallend zullen ervaren.
 
Beetje op je hond en je kinderen stampen, ben je wel de forumheld met een Honda CRZ.
Of een Colt. Is de Prius al genoemd?
 
Gefeliciteerd, denk ik. :D

Een Skoda is (of was?) wel een underdog, dus op dit forum zit je wat dat betreft wel goed.

Peter, overstappend vanuit een CL valt natuurlijk bijna geen auto echt mee. :) Een Dacia is inderdaad wel een erg grote stap, al zou het contrast op de oprit wel leuk staan.
 
Peter O zei:
Haha, eerlijk is eerlijk ik kom niet bij, wat een goede tips komen voorbij!

Weet je wat ook een goede auto is? Toyota Yaris of misschien een Daihatsu Sirion. Die gaan niet stuk! En ze zijn ook nog wat goedkoper, dan hou je wat geld over voor bijvoorbeeld onderhoud! Dat de caravan niet mee kan is niet zo erg, dan moet je gewoon een hotel boeken. Misschien is het ook een idee om gewoon met 2 auto's te rijden.

Ik denk dat je er aan goed aan doet om geen Dacia te kopen. Ik geloof oprecht dat het goede auto's zijn, maar zelfs vanuit mijn Hyundai vond ik de stoelen echt slecht zitten. Dat was weliswaar een Sandero. Ik kan me voorstellen dat je vanuit jullie wagenpark uiteindelijk het als tegenvallend zullen ervaren.
:)

Dacia is inderdaad op zijn stoelen afgevallen. Wat een afknapper. De stoelen zijn echt ondermaats. Niet alleen qua steun maar ook qua zitpositie. Licht naar voren gekanteld. Dat snap ik dus echt niet/ Ondanks het feit dat het een budget auto is kun je nog wel redelijke stoelen ontwikkelen. Deze zijn gewoon ronduit slecht.

Aras zei:
Beetje op je hond en je kinderen stampen, ben je wel de forumheld met een Honda CRZ.
Of een Colt. Is de Prius al genoemd?
Nee maar een goede. Ik zal kijken of PON nog bereid is de opdracht te annuleren. Doen ze het niet kan ik tenminste zeggen dat het altijd aan PON ligt.

TYN zei:
Gefeliciteerd, denk ik. :D

Een Skoda is (of was?) wel een underdog, dus op dit forum zit je wat dat betreft wel goed.

Peter, overstappend vanuit een CL valt natuurlijk bijna geen auto echt mee. :) Een Dacia is inderdaad wel een erg grote stap, al zou het contrast op de oprit wel leuk staan.
Klopt het is de Kodiaq geworden in Crystal Black. Sportline business met pano dak, derde zitrij, wat aanvullende pakketten(alle 3) en uiteraard trekhaak.
 
Terug
Bovenaan