Welke cabrio voor een 50+ met vrouw (en bagage)

saab-9-3-cabrio-1-8t-vector.jpg

Saab 9-3 Cabrio - 1.8t Vector
01-2008, Benzine, Automaat, Cabriolet, Blauw
11.900 euro

Misschien wat buiten het budget maar wat zeg je van een MBw124 (of heet dat c124.)

Rij vooral eerst eens met zo een C70 of Saab. Torderen is echt een issue bij beide en ze rijden daardoor als een zompige dweil.
Als je gewoon wat gezapig rondtuft en vooral van het open rijden wil genieten is dat natuurlijk geen probleem, en ja ze zijn praktisch.

Verder zijn er een aantal cabrio's die ik, qua dakverhoudingen en uiterlijk niet mooi vindt. Dit zijn de mini, de beetle, de T-roc en (sorry) ook de Murano. Een 3 serie met een linnen dak, de C70 van het oude model en de Ford Focus vindt ik qua verhoudingen niet mooi.

Ik lees dat je een 3-serie met linnen dak niet wil (en dat snap ik), maar waarom staat een E93 met stalen dak niet op je lijst?
Het is m.i. een van de weinige de enige 4-zits cabrio's met stalen dak die ook nog een nette coupe uitstraling heeft. Ik heb er zelf een met de heerlijke 6-in-lijn motor en het kan heerlijk sportief rijden maar ook comfortabel toeren. Genoeg ruimte op de achterbank voor je koffers.
Een veiligere keus qua motor(kosten) is een 320i, maar ook daar zul je nog genoeg lol mee hebben omdat het nou eenmaal lekker stuurt zoals een BMW dat goed kan. Ondanks het relatief hoge gewicht vanwege het stalen dak.

Terug
Bovenaan