Welke auto voor 35.000km per jaar? 10-15k budget, automaat met ACC

A

Anoniem

Guest
Ik ga veel kilometers rijden dus zoek een comfortabele auto met wat luxe. Liefst wil ik een automaat met adaptieve cruise control vanwege filerijden, maar bij oudere auto's kom ik er bijna geen tegen binnen budget die dat hebben. Iemand nog tips hoe ik dat soort auto's kan vinden? Nog modellen om te overwegen? Ik weet dat de Volvo V40 ACC als optie had in 2012/2013 al, volgens mij VAG auto's ook (Golf/A3) en Lexus ook. In principe wil ik de auto 2 jaar rijden en dan weer wat anders. Afschrijving mag niet te hoog zijn, aanschafprijs tussen 10-15k zoiets. Maandelijkse zo'n 700-800 euro aan brandstof/afschrijving/onderhoud/MRB/overige kosten is waar ik op zoek naar ben.

Kandidaten tot dusver:
- Volvo V40
- Volkswagen Golf
- Audi A3
- Skoda Octavia
- Lexus CT200h
- Honda Civic
- BMW 1-serie

Iets minder zeldzaam is misschien een automaat die hard kan remmen via het pookje, dat zat al op de BMW 3 serie 6 cilinder modellen van 2005. Qua afschrijving is een 118d of 318d vast goed te doen. Pas wel op voor dure grote banden, velgen en 330d varianten.

Je kan ook nog kijken waar het voordelig achteraf is in te bouwen. Kan het niet volledig aftermarket?

Let ook op dat het onder de 30km/u blijft werken, niet alle versies werken in de file.

Jer03n zei:
Ik ga veel kilometers rijden dus zoek een comfortabele auto met wat luxe. Liefst wil ik een automaat met adaptieve cruise control vanwege filerijden, maar bij oudere auto's kom ik er bijna geen tegen binnen budget die dat hebben. Iemand nog tips hoe ik dat soort auto's kan vinden? Nog modellen om te overwegen? Ik weet dat de Volvo V40 ACC als optie had in 2012/2013 al, volgens mij VAG auto's ook (Golf/A3) en Lexus ook. In principe wil ik de auto 2 jaar rijden en dan weer wat anders. Afschrijving mag niet te hoog zijn, aanschafprijs tussen 10-15k zoiets. Maandelijkse zo'n 700-800 euro aan brandstof/afschrijving/onderhoud/MRB/overige kosten is waar ik op zoek naar ben.

Kandidaten tot dusver:
- Volvo V40
- Volkswagen Golf
- Audi A3
- Skoda Octavia
- Lexus CT200h

Ik zou op zoek gaan naar een mooie V40 met km-stand onder de 100K.
En deze 10 jaar rijden en dan weer verkopen.

ak2 zei:
Goede opties zijn de Volvo S60, V60 en V70.
Deze zijn denk ik te duur, maar zal het eens uitrekenen.

Zadelsnuiver zei:
2010+ Prius Executive (y)
Vind een Prius niet heel erg mooi van buiten en van binnen. Ik wil wel graag een auto rijden die mij aanspreekt.

Race Kees zei:
Ik zou op zoek gaan naar een mooie V40 met km-stand onder de 100K.
En deze 10 jaar rijden en dan weer verkopen.
Ik wil niet 10 jaar aan een auto vastzitten, ook al is het financieel voordeliger vind ik het gewoon fijn om af te wisselen. Dus vandaar dat ik 2-3 jaar zoiets zeg.

Voor de rest zal de Honda Civic op mijn lijstje zetten, de BMW 1-serie kan ook misschien, 3-serie vind ik ook mooi maar wel stukje duurder. Ik wil liefst geen auto ouder dan 4/5 jaar kopen.

Een V70 red je wel met het budget. Dat is de beste optie volgens mij. Ik denk ook dat deze minder afschrijft dan een V40 waar heel Nederland mee vol staat, althans nog meer dan V70's.

Terug
Bovenaan