Welke auto beste keus (automaat 2017 of jonger)

Juul 2787698

Net ingestapt
Beste allen,

Als slachtoffer van een probleem audi A3 sportback 1.4 tfsi 2013 (olie en versnellingsbak) ben ik langzaam opzoek naar een tweedehands auto die aan de volgende wensen kan voldoen.

- Bouwjaar 2017 of jonger
- Relatief lage km stand (max. 80.000?)
- Relatief betrouwbaar
- Comfort: fijne stoelen, achteruitrijcamera en eventueel dakje (geen harde eis).
- Max. prijs ong € 22.000
- Vermogen van 150 pk
- Automaat
- Benzine of eventueel een plug in of hybride
- Moet, in het geval dat, de eerste paar jaren te behelpen zijn met een 1ste kind (achterbank deels plat kunnen gooien).

De volgende auto’s heb ik in gedachten (op volgorde voorkeur qua looks). Het plan is uiteraard om uiteindelijk te gaan testrijden.

Volvo V40 T3 r-design

Lexus CT 200H

Renault Megane TCe 130/140/160 gt line

Mazda 3

Mazda CX3 SKYACTIV-G 2.0 150 4WD GT-M

Golf 1.5 of GTE

Seat Leon Fr (hatch)

Tot nu toe van genoemde auto’s wel eens in een volvo v40 T2 2016 gereden. Het feit dat deze als een blok op de weg ligt bevalt me! Enkel beetje jammer van het ietwat gedateerde interieur.

Ik maak door het hybride werken en werkplek op ongeveer 17km enkele reis niet al teveel km’s (8k?). Ik hecht echter wel waarde aan een comfortabele luxe auto waarmee de langere stukken ook een genot zijn om te rijden (vakantie/vrije tijd).

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, input en aankoopadviezen. Dank alvast!

Eerste wat ik me bedenk als ik dit lijstje zie is dat in ieder geval de CX-3 mij echt veel en veel te klein lijkt als er een kindje mee moet, dat gaat nooit passen lijkt me, erg krappe auto ( is wat formaat betreft een B-segmenter op basis van de Mazda 2 ) Verder uiteraard heel persoonlijk maar om nu bij een luttele 8k per jaar een Automaat te wensen, beperkt ook enorm in de mogelijkheden/opties. Veel succes met zoeken van een geschikte kandidaat.

Dank voor je reactie.

Als ik mij niet vergis is de kofferbak van de mazda ruimer (350L) dan die van de volvo (335L).

Ik begeef me in een tussenfase waarbij ik nog geen kind heb, maar dit over 2 jaar anders kan zijn. Nu alvast een station of suv aanschaffen vind ik onnodig en met mijn budget lever ik dan flink wat comfort in tov een C segmenter geloof ik. Mijn gedachte: een kind van 3 a 4 jaar heeft weinig beenruimte nodig. In dat geval rijd ik ongeveer 6 jaar een C segmenter.

Hoor natuurlijk ook graag de ervaringen van anderen die zich in soortgelijke situatie hebben bevonden!

Gelet op de lage woon werkkms had ik nog een plug in in gedachten maar dan zou ik nog zonnepanelen moeten aanschaffen…

De Volvo is ook krap maar ik had het meer over de ruimte op de achterbank, CX-3 is namelijk ook vrij smal. Maar laat definitief oordeel graag over aan ( ex ) CX-3 eigenaren en uiteraard je eigen bevindingen, geef alleen aan wat uit zowat iedere test duidelijk wordt, CX-3 is een erg krappe auto. Bovendien zoals gezegd is de CX-3 een SUV-achtige op basis van een B-segment hatchback ( de Mazda 2 ) dus dat klopt dan al niet echt met je eigen punt hierboven ( dat een C-segment hatchback inderdaad veel meer auto voor je geld bied dan een SUV )

Het was meer dat ik toevallig wist dat de volvo een C segmenter is haha. Ik had daarbij enkel de kofferbakruimte vergeleken.

Maar ik begrijp wat je zegt wat betreft de smallere basis van de mazda. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen wat dat betreft. Bijvoorbeeld ook hoe storend die smallere basis met enkel een kleintje op de achterbank is..

Dank voor de input!

Juul 2787698 zei:
...
Gelet op de lage woon werkkms had ik nog een plug in in gedachten maar dan zou ik nog zonnepanelen moeten aanschaffen…

De meerprijs van hybride (en ook nog de panelen) ga je niet fluitend terugverdienen. PHEVs rijden niet heel voordelig op stroom en soms moet je toch op benzine rijden (airco, kachel, tegenwind etc).

Kinderen en auto's geven heel persoonlijke eisen. De één moet en zal met bed, badje en grote buggaboo rechtop naar stad, vakanties, familie etcetera. De ander doet alles met alleen de maxicosi, een klein onderstel of zelfs een draagzak.

17km en niet eens elke dag. Ik zou er sowieso een ebike naast zetten. Gezond, flexibel (twee vervoersmiddelen) en zeer voordelige kilometers.

De Volvo V40, VW Golf en Seat Leon waren in 2017 al vrij oude modellen,
dat merk je toch wel, o.a. aan het infotainment.
De Mazda CX3 is het jongste model maar is op basis van de Mazda 2,
en klein voor zijn klasse. Is de Mazda 3 dan geen meer voor de hand liggende keus?

Ter overweging, deze modellen zijn duidelijk moderner, en van goede kwaliteit.

Met dit budget kun je ook kijken naar de Opel Astra vanaf 2016.
En naar de Renault Megane vanaf 2016, binnen het budget vallen de
TCe 140 en TCe 160 met hele fijne, zuinige en betrouwbare 1.330 CC Mercedes Renault motor vanaf 2018.

Succes.

4wd weet Ik niet of je dat nodig hebt, dan is dat een duur extra optie onderhoud/verbruik en wellicht zwaarder in de wegenbelasting, tijdens inruil of verkoop wordt het ook nog een lastig verhaal.

V0RQ zei:
Juul 2787698 zei:
...

De meerprijs van hybride (en ook nog de panelen) ga je niet fluitend terugverdienen. PHEVs rijden niet heel voordelig op stroom en soms moet je toch op benzine rijden (airco, kachel, tegenwind etc).

Kinderen en auto's geven heel persoonlijke eisen. De één moet en zal met bed, badje en grote buggaboo rechtop naar stad, vakanties, familie etcetera. De ander doet alles met alleen de maxicosi, een klein onderstel of zelfs een draagzak.

17km en niet eens elke dag. Ik zou er sowieso een ebike naast zetten. Gezond, flexibel (twee vervoersmiddelen) en zeer voordelige kilometers.

Goede overwegingen!

De panelen zelf zijn inderdaad helaas ook niet gratis.
Jammer dat ook volledig elektrisch rijden met mijn wensen niet budget technisch niet haalbaar is.

Ik begrijp wat je zegt qua ruimte voor de kinderspullen. Benieuwd hoe anderen het ervaren. Ik zie mijzelf in elk geval niet de complete babykamer vervoeren ;)

E-bike heb ik ook al eens over nagedacht. Wellicht daarnaast inderdaad voor lente en zomer een goede extra optie.

ak2 zei:
en klein voor zijn klasse. Is de Mazda 3 dan geen meer voor de hand liggende keus?

TCe 140 en TCe 160 met hele fijne, zuinige en betrouwbare 1.330 CC Mercedes Renault motor vanaf 2018.

Succes.

Zeker niet gek die Renault Megane TCe 140 of 160! Al helemaal de GT line. Ziet er inderdaad moderner uit qua interieur en infotainment. Ik voeg m toe aan de lijst. Thanks!

Verbaas mij een beetje over de prijzen (relatief gezien betaalbaarder dan de volvo/golf) Hoe staat het met de kwaliteit van die Franse auto’s tegenwoordig? Geen idee hoe het met de bouwjaren vanaf 2017 zit maar het waren vroeger niet de meest betrouwbare auto’s toch? (Elektra etc)

Auto encyclopedie zei:
4wd weet Ik niet of je dat nodig hebt, dan is dat een duur extra optie onderhoud/verbruik en wellicht zwaarder in de wegenbelasting, tijdens inruil of verkoop wordt het ook nog een lastig verhaal.

Klopt, het is meer dat dit de uitvoering is bij de 150pk versies geloof ik. Zelf nog niet gedacht aan die hogere lasten, thanks!

Bedoel je dat deze hogere lasten de inruil/verkoop bemoeilijken of?

Klopt 4wd bemoeilijk de inruil/verkoop bij een automaat is dat andersom ondanks hoger verbruik en onderhoud krijg je vaak juist weer extra bij inruil /verkoop tegenover een handbak

Zag dat ak2 de mazda 3 ook tipte,das ook een goede keuze.

Juul 2787698 zei:
E-bike heb ik ook al eens over nagedacht. Wellicht daarnaast inderdaad voor lente en zomer een goede extra optie.

Ik ken natuurlijk jouw leeftijd/conditie niet, maar voor 17 km enkele reis zou ik geen E bike kopen. Kun je met een gewone fiets. Scheelt weer kosten.

Juul 2787698 zei:
ak2 zei:

Succes.

Zeker niet gek die Renault Megane TCe 140 of 160! Al helemaal de GT line. Ziet er inderdaad moderner uit qua interieur en infotainment. Ik voeg m toe aan de lijst. Thanks!

Verbaas mij een beetje over de prijzen (relatief gezien betaalbaarder dan de volvo/golf) Hoe staat het met de kwaliteit van die Franse auto’s tegenwoordig? Geen idee hoe het met de bouwjaren vanaf 2017 zit maar het waren vroeger niet de meest betrouwbare auto’s toch? (Elektra etc)

Ik heb 9 jaar lang een Renault Laguna 3 gehad, en nu 2 jaar een Renault Clio 5.

In die 11 jaar deden ze het altijd, en heb geen enkele elektrische storing gehad. Ook zijn er vrijwel geen reparaties geweest, het waren hele betrouwbare en degelijke auto's, de onderhoudskosten lagen erg laag. Met de betrouwbaarheid zit het dus wel goed. (De matige jaren waren van ongeveer 2000 tot 2005)

Bij de Megane zou ik wel eerder de 1.330 Mercedes Renault motor kiezen of de 1.6 van Nissan.
Je merkt erg goed dat Renault enorme stappen heeft gezet in kwaliteit, niet voor niets is Renault het enige Europese automerk wat al jaren in de top 10 van de Reliability Index staat.

Of als je iets aparts zoekt een infiniti q30, die heeft een 1.6 van mercedes

Ds4 is ook een leuke

Hier staan ze naast elkaar jammer dat het diesels zijn, let bij de ds4 wel op dat he zo nieuw mogelijk koopt bij de Citroën ds uitvoering heeft die ook een half automaat naast een vol automaat en tot 2015 thp problematiek ,bij het eigen ds kreeg die een vol automaat en behoorde het thp problematiek tot het verleden .https://youtu.be/bBcLqddhr_U

Misschien heeft iemand aan een Kia Niro gedacht? Automaat, ruim, behoorkijk zuinig, achteruitrijcamera, fatsoenlijke entertainmentvoorzieningen en er zijn er zat met een dakje! Bovendien ruim zat, en rijdt uitstekend. Misschien een beetje out of the box gedacht...

ak2 zei:

Op de Golf/Leon kun je gewoon Carplay/Android Auto/DAB+ krijgen afhankelijk van de uitvoering en anders is het wel achteraf te monteren.

Kia Niro: apple carplay/android auto/DAB allemaal aanwezig. behoorlijk flink scherm ook. Ik ben alleen niet bekend met de 2e handsprijzen voor deze auto.

Auto encyclopedie zei:
Of als je iets aparts zoekt een infiniti q30, die heeft een 1.6 van mercedes

Ds4 is ook een leuke

Hier staan ze naast elkaar jammer dat het diesels zijn, let bij de ds4 wel op dat he zo nieuw mogelijk koopt bij de Citroën ds uitvoering heeft die ook een half automaat naast een vol automaat en tot 2015 thp problematiek ,bij het eigen ds kreeg die een vol automaat en behoorde het thp problematiek tot het verleden .https://youtu.be/bBcLqddhr_U

Bedankt voor de tip!
Hoewel ik ze niet echt lelijk vind kan het mij niet bekoren. Diesel valt helaas bij voorbaat af.

speedtouch zei:
Juul 2787698 zei:

Ik ken natuurlijk jouw leeftijd/conditie niet, maar voor 17 km enkele reis zou ik geen E bike kopen. Kun je met een gewone fiets. Scheelt weer kosten.

Haha als 30 jarige kan ik dit natuurlijk wel. Echter, woonachtig in het Zuid Limburgse met de nodige heuvels. Dat icm flink transpireren en een kantoorjob minder wenselijk.

Jelle78 zei:
Kia Niro: apple carplay/android auto/DAB allemaal aanwezig. behoorlijk flink scherm ook. Ik ben alleen niet bekend met de 2e handsprijzen voor deze auto.

Opzich qua ruimte etc een goede optie. Jammer dat ik de looks van de Niro mij minder aanspreken (ietwat saai en simpel).

ak2 zei:
Juul 2787698 zei:
ak2 zei:

Succes.

Ik heb 9 jaar lang een Renault Laguna 3 gehad, en nu 2 jaar een Renault Clio 5.

In die 11 jaar deden ze het altijd, en heb geen enkele elektrische storing gehad. Ook zijn er vrijwel geen reparaties geweest, het waren hele betrouwbare en degelijke auto's, de onderhoudskosten lagen erg laag. Met de betrouwbaarheid zit het dus wel goed. (De matige jaren waren van ongeveer 2000 tot 2005)

Bij de Megane zou ik wel eerder de 1.330 Mercedes Renault motor kiezen of de 1.6 van Nissan.
Je merkt erg goed dat Renault enorme stappen heeft gezet in kwaliteit, niet voor niets is Renault het enige Europese automerk wat al jaren in de top 10 van de Reliability Index staat.

Ok goed om te horen! Thanks
Vanaf welk jaar zit er dan een 1.330 of 1.6 blok in?

De 1.6 TCe met 205 pk werdt geleverd vanaf 2016, de 1.3 met 115, 140 of 160 pk vanaf 2018 .

Auto encyclopedie zei:
Klopt 4wd bemoeilijk de inruil/verkoop bij een automaat is dat andersom ondanks hoger verbruik en onderhoud krijg je vaak juist weer extra bij inruil /verkoop tegenover een handbak

Zag dat ak2 de mazda 3 ook tipte,das ook een goede keuze.

Mazda 3 ga ik zeker in overweging nemen/ testen.
Jammer dat de wat krachtigere uitvoeringen (meer dan 120 pk) met mijn eisen qua budget buiten bereik liggen.

Frits79 zei:
Maar ik zou met zoveel korte stukjes eerder voor een hybride/plugin hybride gaan.

Klopt, helaas zit daar met mijn eisen en budget weinig leuk aanbod. Een ionic oid vind ik niet comfortabel en sportief genoeg.

Juul 2787698 zei:
speedtouch zei:
...

Haha als 30 jarige kan ik dit natuurlijk wel. Echter, woonachtig in het Zuid Limburgse met de nodige heuvels. Dat icm flink transpireren en een kantoorjob minder wenselijk.

Even een reactie voor mobiliteitsweek.nl :D

Conditie is het punt niet. Van meer dan 10km fietsen binnen redelijke tijd ga je zweten als een paard. Douchen op je werk moet je van houden én heeft pas nut na een 20 minuten afkoelen.
's Avonds ben je weer het zwetende paard, kan je weer douchen. Veel was, veel tijd, met handdoeken en natte kleding slepen. 34 km op een stadsfiets en 's nachts een baby die niet slaapt.... echt, neem een e-bike.

Ik doe ongeveer 40 minuten over 15km met ebike, 20 minuten met de auto.

Ik zou het liefst nog zo'n 45km/u pedelec kopen, puur voor de tijdswinst/fun maar die zijn wel erg prijzig.

Een BMW 330e sedan valt binnen je budget en op de kilometerstand na voldoet hij aan alle eisen.

Frits79 zei:
Een BMW 330e sedan valt binnen je budget en op de kilometerstand na voldoet hij aan alle eisen.

Ze heeft net malaise gehad met een Audi A3. Dan is een 330e niet beter.

Qua hybride, waarom geen Corolla? Superbetrouwbaar, zuinig maar ja niet sexy. Honda Civic ook erg goed. Maar wordt door velen als lelijk gezien, rijdt wel super, is betrouwbaar en is erg ruim.

V40 zou ik niet doen, kofferbakruimte is niet praktisch (ook iets erin laden niet handig). En inderdaad erg verouderd.

Een late Golf 7 is ook prima.. rijdt super. (de gewone benzine 1.5 met dsg).

S J 1001 zei:
Frits79 zei:

Qua hybride, waarom geen Corolla? Superbetrouwbaar, zuinig maar ja niet sexy. Honda Civic ook erg goed. Maar wordt door velen als lelijk gezien, rijdt wel super, is betrouwbaar en is erg ruim.

V40 zou ik niet doen, kofferbakruimte is niet praktisch (ook iets erin laden niet handig). En inderdaad erg verouderd.

Als je dan geen verstand van auto's hebt zeg dan niks, ik heb gekeken er zijn amper problemen bekend met 330e, een Golf prima laat me niet lachen.

Als je een goede conditie hebt valt dat zweten op de fiets wel mee. Mits de fiets van goede kwaliteit is red je die 15 km wel binnen die 40 minuten. E-bike voegt alleen wat toe bij tegenwind en bergop. 20 minuten met de auto: dan moet er geen file staan. Ik doe er al minstens 10 minuten over om 2 kilometer te overbruggen hier in de stad. Normaal doe ik over 15 km ‘s ochtends zeker 30 minuten. En dan maakt het niet eens zoveel uit welke kant ik op moet. Voor die enkele regenbui heb ik een goed regenpak. Maar goed ik praat uit een warm hoofd: mijn werk is op 2 km afstand en dan is fietsen meestal een no-brainer.

Frits79 zei:
Als je dan geen verstand van auto's hebt zeg dan niks, ik heb gekeken er zijn amper problemen bekend met 330e, een Golf prima laat me niet lachen.

Zelf ooit een golf gereden? Ik wel, en die is inderdaad prima. Daar doet jou gelach niets aan af.

EV0 II zei:
Frits79 zei:

Zelf ooit een golf gereden? Ik wel, en die is inderdaad prima. Daar doet jou gelach niets aan af.
Ik heb vaak genoeg gereden, niks mis mee, maar blinkt ook nergens in uit en betrouwbaar komt nog steeds niet in het woordenboek voor.
Maar goed ik hoef er gelukkig ook niet in te rijden.

zeebra zei:
Als je een goede conditie hebt valt dat zweten op de fiets wel mee. Mits de fiets van goede kwaliteit is red je die 15 km wel binnen die 40 minuten. E-bike voegt alleen wat toe bij tegenwind en bergop. 20 minuten met de auto: dan moet er geen file staan. Ik doe er al minstens 10 minuten over om 2 kilometer te overbruggen hier in de stad. Normaal doe ik over 15 km ‘s ochtends zeker 30 minuten. En dan maakt het niet eens zoveel uit welke kant ik op moet. Voor die enkele regenbui heb ik een goed regenpak. Maar goed ik praat uit een warm hoofd: mijn werk is op 2 km afstand en dan is fietsen meestal een no-brainer.

Oneens, je trapt een bepaald vermogen om bijvoorbeeld 20+ km/u te halen. Een ebike kan dan 250W meeduwen. Je kan ultratopathleet zijn: van een half uur 200W of meer trappen ga je gewoon zweten, misschien niet bij 10 graden en een frisse rijwind, maar met 15 graden of meer en dan in kantoorkleding binnen gaan zitten: succes!
Ik kan me wel voorstellen dat je bij erg rustig fietsen of veel verkeerslichten wat afkoelt.

Met 200 watt ga je zweten. Maar met een juiste cadans heb je langdurig misschien 100 watt nodig. Als fiets heb ik dan wel een relatief lichte Koga met 11 versnellingen en riemaandrijving. Daar warm ik wel van op maar ik ga er echt niet van zweten. En dat zit ik op zo’n 20 km/uur. Met een elektrische fiets zit ik constant in de begrenzer. En kantoorkleding: ik weet niet wat je daar mee bedoelt. Ik zie niemand met een jas en een das. Als ik op kantoor een jas draag en ik zou een stuk moeten fietsen neem ik die gewoon los mee. Ik rij overigens ook langere afstanden, maar zweten doe ik vrijwel nooit. Maar ik ga dan ook niet verder als wat ze matige inspanning noemen. Echt vol op de pedalen ga ik vrijwel nooit. Dat is mijn ervaring en ik fiets wekelijks meer dan 50 km.

Ik ben voor de Mazda's., of de Honda Civic! Dat is een dijk van een wagen lijkt me, ik heb erin gezeten, en was aangenaam verrast door alles en de zitpositie. Die vind ik vaak te hoog. Geweldige rij-eigenschappen ook volgens de tests.. En ik vind hem gaaf om te zien; beetje de taal van een Stealth fighter vliegtuig. De Volvo V40 zie je overal en nergens, nooit mooi gevonden ook, dan vind ik de c30 veel gaver, natuurlijk liefst als 5 cilinder.

Maar ga gerust verder hoor met jullie fietsen-discussie, lol.

Frits79 zei:
S J 1001 zei:
Frits79 zei:

Er zijn genoeg problemen bekend met de 330e. Niet alles vind je via google, maar leasemaatschappijen houden genoeg statistieken bij. Een Golf 7 ná 2016 is gewoon een prima auto. Ja, een Civic of Corolla is beter. Nee, niet iedereen wil zo een auto. Tevens is de 330e een auto in een compleet andere klasse dan ze zoekt, minder praktisch qua interieur, minder praktisch met parkeren, ouder en met meer km op de teller.

Ik ben afgelopen najaar bijna bij toeval tegen een Scenic 160TCe EDC Initale Paris uit 2018 aangelopen, tot op heden bevalt mij dir prima: uitstekende stoelen, glazen dak, automaat stil en vlot. Nadeel zijn de klaptafeltjes aan de achterkant van de voorstoelen: die vreten beenruimte van de achterpassagiers weg. Zoek dus een exemplaar zonder tafeltjes of zoek een Grand Scenic, moet makkelijk binnen je budget te vinden zijn in een nette uitvoering.

V0RQ zei:
Juul 2787698 zei:
speedtouch zei:
...

Even een reactie voor mobiliteitsweek.nl :D

Conditie is het punt niet. Van meer dan 10km fietsen binnen redelijke tijd ga je zweten als een paard. Douchen op je werk moet je van houden én heeft pas nut na een 20 minuten afkoelen.
's Avonds ben je weer het zwetende paard, kan je weer douchen. Veel was, veel tijd, met handdoeken en natte kleding slepen. 34 km op een stadsfiets en 's nachts een baby die niet slaapt.... echt, neem een e-bike.

Ik doe ongeveer 40 minuten over 15km met ebike, 20 minuten met de auto.

Ik zou het liefst nog zo'n 45km/u pedelec kopen, puur voor de tijdswinst/fun maar die zijn wel erg prijzig.

Hier sluit ik me bij aan!
Grappig dat ik op een autoforum het advies krijg een fiets aan te schaffen😜

S J 1001 zei:
Frits79 zei:

Vooral vasthouden dat ik een vrouwtje ben, des te meer reacties hahah
Thanks voor de input! Hybride Corolla is idd niet verkeerd maar idd net iets minder sexy.

Wat zijn de meningen over een hybride Lexus zoals deze?
https://www.anwb.nl/auto/kopen/detail/merk=lexus/model=ct-serie/overzicht/830814200?/merk=lexus/model=ct-serie/vanaf-bouwjaar=2018/kilometerstand=0-92000/sorteer=prijs-laag-hoog

Ietsje inleveren op aantal pk maar wel de nodige comfort en zuinig.

vertmaori zei:
Ik ben afgelopen najaar bijna bij toeval tegen een Scenic 160TCe EDC Initale Paris uit 2018 aangelopen, tot op heden bevalt mij dir prima: uitstekende stoelen, glazen dak, automaat stil en vlot. Nadeel zijn de klaptafeltjes aan de achterkant van de voorstoelen: die vreten beenruimte van de achterpassagiers weg. Zoek dus een exemplaar zonder tafeltjes of zoek een Grand Scenic, moet makkelijk binnen je budget te vinden zijn in een nette uitvoering.

Opzich nette auto maar niet helemaal het type/stijl dat ik zoek.

Juul 2787698 zei:
S J 1001 zei:
Frits79 zei:

Thanks voor de input! Hybride Corolla is idd niet verkeerd maar idd net iets minder sexy.

https://www.anwb.nl/auto/kopen/detail/merk=lexus/model=ct-serie/overzicht/830814200?/merk=lexus/model=ct-serie/vanaf-bouwjaar=2018/kilometerstand=0-92000/sorteer=prijs-laag-hoog

Prima auto zeer zuinig en betrouwbaar alleen als er nog een kind mee moet met bagage niet de beste keuze.

Juul 2787698 zei:

Nee, is niet comfortabel en op de snelweg is het qua PK's en ruimte behelpen. Bovendien behoorlijk verouderd.
Neem dan de Lexus IS300H. Bijna net zo zuinig, maar véél meer auto, net zo betrouwbaar.
Oke iets ouder, maar zóveel meer auto.
https://www.anwb.nl/auto/kopen/detail/merk=lexus/model=is-serie/overzicht/398915444?/prijs=0-24545/merk=lexus/model=is-serie/kilometerstand=0-92000/sorteer=datum-nieuw-oud

Andere opties: CH-R: https://www.carnext.com/nl-nl/autos/toyota/c-hr/numt-0r13-1883/
Hyundai Ioniq: https://www.carnext.com/nl-nl/autos/hyundai/ioniq/kmhh-u012-7u62/ (er staan er meer tekoop)
BMW-1: https://www.carnext.com/nl-nl/autos/bmw/1-serie/wba0-5l55-74u4/
Alfa Guilietta: https://www.carnext.com/nl-nl/autos/alfa-romeo/giulietta/zaur-0748-6380/
Hyundai i30: https://www.carnext.com/nl-nl/autos/hyundai/i30/tmam-j14u-5663/ (slechts 2000 op de teller!)

spoiler alert zei:
Juul 2787698 zei:

Nee, is niet comfortabel en op de snelweg is het qua PK's en ruimte behelpen. Bovendien behoorlijk verouderd.
Neem dan de Lexus IS300H. Bijna net zo zuinig, maar véél meer auto, net zo betrouwbaar.
Oke iets ouder, maar zóveel meer auto.
https://www.anwb.nl/auto/kopen/detail/merk=lexus/model=is-serie/overzicht/398915444?/prijs=0-24545/merk=lexus/model=is-serie/kilometerstand=0-92000/sorteer=datum-nieuw-oud

Andere opties: CH-R: https://www.carnext.com/nl-nl/autos/toyota/c-hr/numt-0r13-1883/
Hyundai Ioniq: https://www.carnext.com/nl-nl/autos/hyundai/ioniq/kmhh-u012-7u62/ (er staan er meer tekoop)
BMW-1: https://www.carnext.com/nl-nl/autos/bmw/1-serie/wba0-5l55-74u4/
Alfa Guilietta: https://www.carnext.com/nl-nl/autos/alfa-romeo/giulietta/zaur-0748-6380/
Hyundai i30: https://www.carnext.com/nl-nl/autos/hyundai/i30/tmam-j14u-5663/ (slechts 2000 op de teller!)

Thanks voor de input!
In welk opzicht is de Lexus CT200H niet comfortabel?
Als je het hebt over kofferruimte dan verschilt de Lexus met 375L niet veel van genoemde concurrenten.
Qua PK scheelt het 14pk tov van de Volvo V40 T3 die ik in overweging neem.

De door jou genoemde opties spreken mij minder aan qua looks maar uiteraard goed om te zien wat er zoal is.

Frits79 zei:
Juul 2787698 zei:
S J 1001 zei:
Frits79 zei:

Prima auto zeer zuinig en betrouwbaar alleen als er nog een kind mee moet met bagage niet de beste keuze.

Ok Thanks. Ik zal het moeten zien/testen. Zo op het eerste oog en afgaande op kofferruimte (375L) lijkt deze zich niet onder te doen tov de andere opties die ik in overweging neem.

Terug
Bovenaan