A
Anoniem
Guest
Kan me iemand zeggen welk onderdeel dit is? En waarvoor het dient? Betreft die plastic lip aan de onderzijde van de motor die van links naar rechts loopt. (fiat punt evo). Foto komt van internet.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Engineer2 zei:Klopt. Inderdaad aerodynamica. Zorgt ervoor dat de luchtstroom los komt van de bodemplaat en daardoor minder afgeremd door die bodemplaat. Snellere luchtafvoer onder de auto is goed tegen luchtweerstand en zelfs de grip op hoge snelheid. Daarnaast beïnvloed dit ook de koellucht naar de remmen. Een klein scheurtje zal het niet teveel beïnvloeden.
Even ter info, ik heb geen bodemplaat zoals engineer zegt in zijn post, de puntos evos 1.2 en 1.4 hebben standaard geen bodemplaten. De foto was om aan te tonen over welk onderdeel ik het had. De bodemplaat op foto is niet standaard op een punto trouwens.En aangezien dit een rubberen flap is, mag ik ervan uit gaan dat deze dan toch geen meerwaarde heeft aan het gedrag op de weg ? Zou me sterk verwonderen dat een stuk rubber van 2cm breed en circa 50cm lang een belangrijke impact heeft op de weg ligging van je wagen... ik kan natuurlijk verkeerd zijnElco zei:Vertrouw op het antwoord van Engineer2, hij draagt zijn naam niet voor niets![]()
JD82 zei:@Engineer2 , duidelijke uitlegWe hebben weer iets bijgeleerd over auto's
Dit lipje dus best gewoon laten hangen ? Ook al ziet het er niet echt uit...
Maar wat als ik sportievere en dus lagere voorbumper wil steken? Heeft dit dan nog nut? Aangezien dit lipje dan achter de bumper zal zitten.