Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

Soloman zei:
Ai!!!! Wat een domme fout. Dat me dit overkomt! De reactie was om half een 's nachts. Blijkbaar was ik toen niet meer zo bij.
Ik ga mezelf aangeven in het taaltopic.;)

Je was er al achter zag ik. Ik had maar even de vrijheid genomen om je aan te geven. ;)
Ik had niet op het tijdstip gelet, verklaart een hoop. :cool:

Zo, vanmiddag ga ik een partij pittige Javaanse balletjes met satésaus maken voor een feestje op het werk. Ongeveer twintig man.
Ik heb twee kilo gehakt klaar staan om straks te gaan draaien. Wordt een vermoeiende klus. Daar komen veel balletjes uit.:(

Gelokt door de aanbiedingen ben ik na het winkelen met mijn gezin gaan eten in het restaurant van Ikea. Kindermenuutje voor € 2,19, satémenu voor € 5,95 en zweedse gehaktballtjes voor € 5,65. Dat zijn schappelijke bedragen. Maar alles bij elkaar opgeteld, met drinken er bij, was ik toch zomaar weer 25 euro kwijt. En dan eten die meiden van mij nog niet de helft op van wat op hun bordjes ligt. Achteraf gezien had ik beter één kindermenu kunnen bestellen.
Volgende keer gaan er gewoon weer boterhammen mee en pakjes drinken. Dan hou ik weer 20 euro in de zak die ik kan besteden aan nieuwe gymschoenen voor mijn oudste. De tijden van overvloed zijn voorbij, voorlopig.

De tijden van overvloed zijn voorbij, voorlopig.

@the Fox, jouw bestedingspatroon is gerelateerd aan jouw salaris in plaats van aan jouw spaargeld?

De piepers zijn al gesneden en voorbereid, de kipfilet ligt klaar. Aardappeltjes effe kort koken en dan in de koekenpan, de filetjes effe paneren en een blik doperwten in een pan mikken en dan op het vuur. Beetje braadvet over de erwtjes, lekker peper, zout en rozemarijn over de gebakken aardappeltjes...

Ik heb d'r zin an!

the Fox zei:
Gelokt door de aanbiedingen ben ik na het winkelen met mijn gezin gaan eten in het restaurant van Ikea. Kindermenuutje voor € 2,19, satémenu voor € 5,95 en zweedse gehaktballtjes voor € 5,65. Dat zijn schappelijke bedragen. Maar alles bij elkaar opgeteld, met drinken er bij, was ik toch zomaar weer 25 euro kwijt. En dan eten die meiden van mij nog niet de helft op van wat op hun bordjes ligt. Achteraf gezien had ik beter één kindermenu kunnen bestellen.
Volgende keer gaan er gewoon weer boterhammen mee en pakjes drinken. Dan hou ik weer 20 euro in de zak die ik kan besteden aan nieuwe gymschoenen voor mijn oudste. De tijden van overvloed zijn voorbij, voorlopig.

Je staat er nooit bij stil, maar ik heb het voor de gein eens uitgerekend. Zo'n satemenu voor twee personen heb je voor een paar euro zelf op tafel staan (ja ik hou de meterkast in de gaten).

Maar ja, je moet je niet laten tegenhouden om gewoon eens een keer lekker naar Ikea te gaan.

Zemelaar zei:
De tijden van overvloed zijn voorbij, voorlopig.

@the Fox, jouw bestedingspatroon is gerelateerd aan jouw salaris in plaats van aan jouw spaargeld?
Aan het netto besteedbaar inkomen. Dat is sterk verminderd nu het inkomen van mijn vrouw is weggevallen.

Daar proberen mijn vrouw en ik sinds 2005 rekening mee te houden.

Zemelaar zei:
Daar proberen mijn vrouw en ik sinds 2005 rekening mee te houden.

Wij hebben het heel erg luxe, heel erg zelfs. Dubbel inkomen, geen kinderen. Ik zal niet zeggen dat ik zoveel mogelijk spaar, want we nemen het er wel van. Maar ik hou altijd in mijn achterhoofd: Iets kan er gebeuren. Dan heb ik het niet over sparen, maar dan heb ik het over het leven. Fox heeft het behoorlijk voor zijn kiezen gehad. En zo zijn er veel meer hier. Prijs jezelf nooit gelukkig, het kan iedereen overkomen.

Ik vind het heel erg knap als een gezin, of een stel, kan rondkomen van één inkomen.
Petje af!

En laat die Rutte gewoon l*llen!
Gewoon sparen. Het voelt zo goed als je niet op een cent hoeft te letten als je opnieuw in moet richten.
En het geeft ook een goed gevoel als je wat achter de hand hebt.
Zak van een vent, die minister-president van ons, in zijn Saab uit de jaren 90. Mag jij raden wat hij met al zijn geld doet. Sparen!

Maar wat zou er bij hem vanavond op tafel staan? Om het maar weer even on topic te sturen!;)

Vanavond eet ik een broodje shoarma. Shoarma gaat de oven in na het kruiden. 190 graden, een half uur. Ik doe zo veel mogelijk met de oven, het komt er namelijk veel smakelijker uit. Ook de balletjes zijn de oven in geweest.
Soms ontkom je niet aan gas. Bij soep, aardappels of pasta. Die moet je gewoon koken.

Gisteren een drukke dag gehad.
Vroeg in de morgen op, even snel ontbijten met een zachtgekookt eitje, bruin broodje paté en een bruin broodje schandaal (Pindakaas, aardbeienjam én vlokken)
Daarna, bed uit elkaar halen en naar beneden dragen.
Vervolgens gezellig samen met de buurman op stap (hij heeft een trekhaak en wilde wel rijden/helpen, beter een goede buur...) eerst de boedelbak ophalen.
Toen naar Scherpenisse om mijn "nieuwe" bed op te halen. Op de terugweg twee nieuwe matrassen gehaald, geen tweedehands matras.
Terug hier, bed uitladen en naar boven brengen, oude bed inladen in de aanhanger. Bij de buurman ook nog wat oude zooi gehaald, tevens zijn schoonouders en schoongrootouders verlost van wat grof vuil. Alles gedumpt op de milieustraat, nog even een Amerikaanse koelkast opgehaald voor de buurman en vervolgens de kar teruggebracht. Even snel geluncht, twee Vietnamese loempia's met zoete saus, jummy.
Toen moest het bed nog schoon en in elkaar, daarna zelf ook maar gedoucht.
Totaal geen zin meer om te koken dus het avondeten hebben we besteld.
Heerlijke manti, een kapsalonnetje en deegrolletjes met feta. Als toetje lekkere baklava, zo zoet maar o zo lekker.
Schade, nog geen vijfentwintig euro. En dat was het, gezien de bezorgsnelheid en de grootte van de porties (met zijn tweeën zaten we meer dan vol), meer dan waard. :cool:

Zo lekker geslapen vannacht, lang leve nieuwe matrassen...

Vanochtend weer een zachtgekookt eitje gegeten, weer een bruin bolletje paté en een bruin bolletje schandaal. Vandaag ook nog twee wasa's met belegen kaas erbij, lekker schandalig veel dus.
Vanavond hebben we een eter. We doen niet heel bijzonder, gewoon huisgemaakte frietjes met een gegrilde kogelbiefstuk. Een paar frisse salade's erbij om het af te maken en het zit wel weer goed.

Ben zeer trots op mijn gehaktballetjes voor morgen. Precies geslaagd. Niet verschrikkelijk heet, maar toch aardig pittig. Iets boven er tussenin.

Dit heb ik gedaan:

twee kilo half om half gehakt van de Plus (Ah is rotzooi)
zes pakjes Conimex Javaanse balletjes.
half potje Surinaamse sambal van Koningsvogel
knoflookpoeder twee theelepels
All seasoning twee theelepels
paneermeel

Alles door elkaar husselen en dan heel gezellig balletjes draaien (ben je een half uur mee bezig, niet leuk en de twijfel slaat toe op de helft)
Oven voorverwarmen op 190 graden.
Balletjes verdelen over een schaal of schalen en hop de oven in.
25 minuten.

Och, ooh ooooh, hemels!

Zojuist een pan heerlijke tortellini gemaakt voor lunch en waarschijnlijk avondeten. Smaakte prima.

Gisteravond trouwens heerlijk gegeten bij Reef. Chef Bryan Caswell is een briljant chef. Op tv werd hij een keer omschreven als "looks like a linebacker and cooks like a ballerina."

Geen zin gehad in moeilijk, dus lekker simpel PANNENKOEKEN....

Je voelt je weer bijna kind :)

LoveD MyJeep zei:

Ik zie de link met kind niet. Pannenkoeken zie ik als volwaardig voedsel. Met spek. Heerlijk. Na twee ben ik zat.

Zemelaar zei:
LoveD MyJeep zei:

Ik zie de link met kind niet. Pannenkoeken zie ik als volwaardig voedsel. Met spek. Heerlijk. Na twee ben ik zat.
Eens, pannenkoeken vullen meer dan goed.
Toch, de link met kind zijn snap ik ook weer wel.
Naast frietjes met knakworsten is pannenkoeken toch wel één van de meest populaire gerechten op kinderfeestjes.

Dinsdag een enorme pan nasi gemaakt, met veel kipfilet. Het is even veel werk en geeft veel troep, maar dan heb je ook wat. Keuken helemaal schoongemaakt daarna.
Woensdag en donderdag hebben we dat gegeten, met sate en een plakje ham en gebakken ei. Was zeer goed geslaagd.
Weer een boel bakjes in de vriezer kunnen doen voor de toekomst.

Janus Diedericus zei:
Zemelaar zei:
LoveD MyJeep zei:

Naast frietjes met knakworsten is pannenkoeken toch wel één van de meest populaire gerechten op kinderfeestjes.

Tip van een collega: rol een knakworstje in een pannenkoek..............:confused:

haarr zei:
Janus Diedericus zei:
Zemelaar zei:
LoveD MyJeep zei:

Tip van een collega: rol een knakworstje in een pannenkoek..............:confused:

Er kunnen wel vraagtekens aan je hoofd verschijnen, maar dit is een van de meest succesvolle hapjes.
Ik heb het een keer uitgeprobeerd met pizzadeeg: knakworstje of pittig shoarmavlees. Succes verzekerd!! Ze zijn zo weg

Kun je wel :confused: zeggen, maar blijkbaar heb je niet zo veel ervaring in smaakmakers.;)

Soloman zei:
haarr zei:
Janus Diedericus zei:
Zemelaar zei:
LoveD MyJeep zei:

Er kunnen wel vraagtekens aan je hoofd verschijnen, maar dit is een van de meest succesvolle hapjes.
Ik heb het een keer uitgeprobeerd met pizzadeeg: knakworstje of pittig shoarmavlees. Succes verzekerd!! Ze zijn zo weg

Kun je wel :confused: zeggen, maar blijkbaar heb je niet zo veel ervaring in smaakmakers.;)

Haha, klopt. Ik bak meestal plakjes droge worst in de pannenkoeken. Moet ook zeggen dat ik niet van knakworst hou.

Ik snap het. Knakworst moet je niet te vaak eten.

Droge worst, bedoel je die dunne worst? Die niet in de koelkast hoeft?
Hmm, eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee, kan ik wel eens proberen.

Soloman zei:

Hieronder de Gelderse variant. De Friese (droege woarst) vind ik zelf (uiteraard) het lekkerst.
str_gelderse%20drogeworst_O.JPG

Soloman zei:
Ik snap het. Knakworst moet je niet te vaak eten.

Hmm, eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee, kan ik wel eens proberen.

str_Drentsedrowors%20Bouwman_O.JPG

Beslag in de pan, dunne plakjes worst op het beslag leggen. Pannenkoek omdraaien, als ie gaar is stroop erop en mmmmm.

Als voorgerecht: zelf gemaakte loempia's.
Hoofdgerecht echte ossenstaartsoep.
Ik heb er even voor in de keuken gestaan.
Maar het was het waard! Jammie:p

Ik heb onwijs lekker gegeten vanavond en ik hoefde alleen maar aan te schuiven. Wat een luxe (y) .
Thanks S en JD

the Fox zei:
Ik heb onwijs lekker gegeten vanavond en ik hoefde alleen maar aan te schuiven. Wat een luxe (y) .
Thanks S en JD

Goed, dat weten we dan ook weer.

Ben jij de vader van het stel? Het moet niet gekker worden hier.:eek:

Ik had laatst pannenkoeken met spinazie ertussen en een beetje roomkaas erop..
Als een wrap/calzone, dichtgevouwen in de pan. Was erg smaakvol, moet ik zeggen..

Morgen (of eigenlijk vanavond..) waarschijnlijk een pannenkoek met bruine bonen eten, in een pannenkoekrestaurant..
Ik ben benieuwd.

Soloman zei:
the Fox zei:
Thanks S en JD

Goed, dat weten we dan ook weer.

Ben jij de vader van het stel? Het moet niet gekker worden hier.:eek:

Even denken (als ik het mij goed herinner): 45 - 28? Ja het is mogelijk.

[size=x-small](Maar ik denk het niet)[/size]

Terug
Bovenaan